Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:TS, het valt me op dat jouw reacties eigenlijk alleen maar gaan over anderen die het niet goed deden, maar vind je het zelf normaal dat je een kuddedier afzondert van z'n soortgenoten? Vind je het normaal dat je je paardje opsluit? Kun je kritisch naar jezelf kijken?
Kinke schreef:Kinke schreef:TS, het valt me op dat jouw reacties eigenlijk alleen maar gaan over anderen die het niet goed deden, maar vind je het zelf normaal dat je een kuddedier afzondert van z'n soortgenoten? Vind je het normaal dat je je paardje opsluit? Antw Nee maar in de ponykudde op stal werd hij niet geaccepteerd met gevolg dat hij altijd apart stond te grazen. En in de andere weitjes weet ik gewoon niet bij welk paard hij kan staan. Niet elk paare is even tolerant en harley is een makkelijke prooi.
Kun je kritisch naar jezelf kijken? Ja dat kan ik zeker
en ik gooi hem er nog maar eens in
Picasso schreef:Dacht dat deze pony in een strak trainingsschema stond vanwege zijn knieproblemen... en dan bedoel ik: niet onder het zadel, maar aan de hand.... Wat gaat er toch telkens mis met jouw voornemens? Ik wilde eerst niet reageren, maar erger me weer dusdanig dat ik het niet kan laten. Wanneer stel je de belangen van je pony eens voor die van jezelf? Onaardig van mij? Ja misschien wel, maar ik begrijp het niet....
lizy29 schreef:TS mocht je er voor open staan om Harley lekker een jaartje in een gemengde kudde op de wei te zetten wil ik wel eens overleggen of wij een pensionplekje voor hem vrij hebben.
mairead schreef:lizy29 schreef:TS mocht je er voor open staan om Harley lekker een jaartje in een gemengde kudde op de wei te zetten wil ik wel eens overleggen of wij een pensionplekje voor hem vrij hebben.
Kijk: Wat een lief aanbod!
Ik raad je zeker aan hier eens over na te denken, TS!
Dat van de veearts/ontwormen lijkt me ook weer zo'n 'jamaar' van je. In de Eifelopfok kunnen de baasjes er toch ook niet bij zijn? Lijkt me dat dat allemaal geregeld wordt en daar betaal je dan voor.
Je kunt op z'n minst even foto's vragen aan Lizy hoe het er daar uit ziet en eens informeren.
Zelfde geldt voor andere opfokplekjes of stallen: niks zal perfect zijn, want je bent niet de enige die gebruik maakt van een opfok of pensionstal en daarom zijn er regels/beperkingen. Maar je kan mij niet wijs maken dat alle stallen daar in de regio slecht zijn voor je pony! Wil je het voor jou perfect hebben, dan zal je paarden aan huis moeten gaan houden.
Shirley schreef:Paarden aan huis, mairead?
Dat denk ik niet.
Juist dan komt het aan op je eigen kennis, wil om te leren en inzet!