Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:15

Huertecilla schreef:
@NatasjavE:
Een schrootmagnaat merkte ooit op dat er nog nooit iemeand geld verloren heeft aan het onderschatten van de domheid van het brede publiek.
Dat IS nu eenmaal zo.
Ja, je zal dus een lawine aan dezelfde platvloersigheden over een laag decollete uitgestort krijgen.
Daar zit ook een voordeel aan; die ene leuke, gevatte charmante opmerking SPRINGT er uit.
De rest ligt bij jou. ALLE opmerkingen kan je onder je riem steken. De massa laat je verder met een glimlach links en rechts van je decollete afglijden. Die ene echter... Bepaal zelf maar wat je daar mee doet.

Mee eens over dat ene leuke compliment. flirten maakt het leven leuker en makkelijker. Dat is middels onderzoek wel bewezen.

En het is allemaal prima als ik alle platte ordinaire opmerkingen gewoon kan en mag negeren.
Uiteraard is wat je zelf gevat en charmant vind ook nog eens heel persoonlijk. En zal ongetwijfeld ook liggen aan het feit hoe leuk je de zender vind en hoe open je er voor staat. (en het moment van de dag, en hoe mijn eigen kop staat etc, etc)

Als je echter na het negeren of een opmerking terug(gevat maar niet onnodig scherp en hard) uitgemaakt wordt voor alles wat mooi en lelijk is gaat mij dat heel ver te ver.

En in het geval van TS...een potentieel gevaarlijke situatie creëren...echt not done.

Kijk het is uiteraard mogelijk dat je als vrouw er niet op een juiste manier op reageert door wat voor een rede dan ook. Je komt bijvoorbeeld net iets te fel uit de hoek.(weet ik veel,...je moet ongeteld worden of zo). Dan kan je die vrouw/meisje er toch ook op wijze door te zeggen: he zeg,..zo bedoelde ik het niet hoor. Kan het effe wat minder.

Je hoeft niet te proberen haar paard op hol te jagen.(of welke vorm van agressie dan ook niet uiten)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:40

NatasjavE schreef:
Als je echter na het negeren of een opmerking terug(gevat maar niet onnodig scherp en hard) uitgemaakt wordt voor alles wat mooi en lelijk is gaat mij dat heel ver te ver.

Agressief reageren is een stap te ver.
Dat geldt voor een reactie op een compliment EN voor een reactie op een reactie op een compliment.

Het paard aan het schrikken proberen te maken is een volstrekt andere grens over. Volkomen fout.
Het is ook escalatie van het voorgaande en zou door een gepastere reactie op het compliment niet ter sprake zijn.

Als ik met twee spannend geklede dames uit ben, 's nachts door de stad over straat loop, zijn er ook legio opmerkingen. Als de dames daar 'assertief' op reageren is er in een mum van tijd een knokpartij.
Als de dames dames daar gepast op reageren is het *\o/*

Nu we het toch over percepties hebben:
Assertief reageren op een compliment wordt erg makkelijk als agressief opgevat. Beiden met hetzelfde persoonlijk opvatten als onderliggend probleem.
Escalatie is dan oh zo makkelijk.
Net zo makkelijk te voorkomen door NIET negatief assertief te reageren.
Gebruik gewoon je hersens!
'Ja maar zij..' is 'nee, want..' en dan oogst je wat je zaait.

Mensen hebben zulke grote hersenen opdat ze in staat zijn om met complexe sociale situaties om te gaan.
Aangezien vrouwen volgens henzelf zoveel intelligenter en sociaal vaardiger zijn dan mannen, zou het voor hen een makkie moeten zijn om gepast te reageren op complimenten door mannen en helemaal geestelijk benevelde. Om in bijbelse begrippen te spreken; vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen. Vat het niet persoonlijk op :)*

Cer

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:42

Toch vind ik dat je de rollen omdraait HC..

Ik zal zeker niet reageren omdat de situatie inderdaad kan escaleren.. Maar eigenlijk is dat toch van de gekke????
Ik moet als vrouw zijnde (of vroeger als jonge meid zijnde) me maar van alles laten zeggen omdat de andere partij zich niet beleefd kan gedragen?? WAT een onzin.
Maar het is inderdaad wel wat er nu aan de hand is. "hou je mond maar en reageer nergens op, dan gebeurd er misschien niets"..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:44

Ik hoor hier de hele tijd; gewoon vriendelijk glimlachen en doorlopen. Maar waarom zou ik mijzelf anders voordoen, omdat een paar mannen mij als langsparaderende vrouw zien? Mag ik dan niet gewoon stug doorlopen en niet omkijken? Op de vorige pagina zeiden jullie steeds dat je dan maar gewoon je liefste glimlach moest maken en het compliment op je schouders zetten. Maar behalve dan een echt compliment ("wat een gaaf paard") hoor je altijd die vervelende, seksuele, ondertoon. Misschien komt dit doordat ik pas 16 ben, maar ik kan 100% procent zeker zeggen dat het geen normale complimemten zijn.
Ook vinden sommige hier dat ze mannen beter kennen dan de ander, en het nodig elkaar op af te kraken. Buiten dat ik zelf vooral met jongens omga, betekent het niet dat wij als vrouw moeten weten wat een man allemaal denkt, en vooral hoe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:07

Cer schreef:
Toch vind ik dat je de rollen omdraait HC..

Ik zal zeker niet reageren omdat de situatie inderdaad kan escaleren.. Maar eigenlijk is dat toch van de gekke????
Ik moet als vrouw zijnde (of vroeger als jonge meid zijnde) me maar van alles laten zeggen omdat de andere partij zich niet beleefd kan gedragen?? WAT een onzin.
Maar het is inderdaad wel wat er nu aan de hand is. "hou je mond maar en reageer nergens op, dan gebeurd er misschien niets"..

Je kan dat onzin vinden doch je leeft in een werkelijke wereld. Daar kan je tegen vechten en je ongelukkig in voelen of gewoon buiten schot blijven en je fijn voelen met een glas half vol.

Dat is ook op dit punt voor een man niet anders, nl. de inverse.
Ze moeten wel het initiatief nemen maar mogen niet het initiatief nemen.
De onmogelijke lijn tussen gewenste en ongewenste interactie. Dat is nl. de perceptie van de ontvangster.
Zoals ik al eerder opmerkte is het vanuit een groep platvloersigheden roepen een uiting van een bewust gecreeerd spanningsveld in onze maatschappij.
Nee, dat is niet goed. Je kan er ook niets aan veranderen.
Bepaal zelf maar of je daar op negatieve of op positieve manier mee om gaat.

Ik ben een philanderer, galeantador, flirter.
Ja, dat is voor een man heel anders als voor een vrouw.
Een man loopt daarbij op een HEEL fijne lijn over HEEL dun ijs van perceptie welke ook nog eens met de hormoonspiegel fluctueert. Een vrouw daarentegen hoeft maar te glimlachen. Dat is niet eerlijk ;)
Nee, dat ligt niet aan mannen noch aan vrouwen doch aan onze 8)7 maatschappij.
Gebruik gewoon je kukel :)*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:25

Oliiviia schreef:
Wat is bokt toch raar, in een ander topic over foto's maken van kinderen vond iedereen dit niet kunnen, maar jonge meiden die worden nageroepen is dan wel weer doodnormaal :=

Dat heeft natuurlijk helemaal niets met elkaar te maken. Als er een foto van de rijbroek was gemaakt had, imo, de zaak ineens wél anders gelegen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:33

Palmera schreef:
Oliiviia schreef:
Wat is bokt toch raar, in een ander topic over foto's maken van kinderen vond iedereen dit niet kunnen, maar jonge meiden die worden nageroepen is dan wel weer doodnormaal :=

Dat heeft natuurlijk helemaal niets met elkaar te maken. Als er een foto van de rijbroek was gemaakt had, imo, de zaak ineens wél anders gelegen.

De TS is 25 en loopt/rijdt met vriendin door de openbare ruimte.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:55

Dus als ik het goed samenvat kunnen mannen niet op een verkeerde manier een compliment geven maar kunnen vrouwen wel op een verkeerde manier reageren.

Hmmm ..... 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:09

Mara2000 schreef:
Dus als ik het goed samenvat kunnen mannen niet op een verkeerde manier een compliment geven maar kunnen vrouwen wel op een verkeerde manier reageren.

Je vat het verkeerd samen. Er staat zelfs expliciet dat platvloersigheden NIET goed zijn.

Mensen kunnen ongepaste complimenten geven en er ook ongepast op reageren.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:26

Huertecilla schreef:
Mara2000 schreef:

Je vat het verkeerd samen. Er staat zelfs expliciet dat platvloersigheden NIET goed zijn.

Mensen kunnen ongepaste complimenten geven en er ook ongepast op reageren.

Een ongepast compliment bestaat niet. Dan is dat inderdaad een platvloersigheid.
Een gepaste reaktie op een platvloersigheid bestaat wel.
Een ongepaste reaktie op een platvloersigheid, ik zou zo snel niet weten wat dat zou moeten zijn ....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:38

Mara2000 schreef:
Een ongepaste reaktie op een platvloersigheid, ik zou zo snel niet weten wat dat zou moeten zijn ....

Iedere reactie die de boel escaleert, van de (ongepaste) platvloersigheid meer maakt dan het is (namelijk een (ongepaste) platvloersigheid) en je paard en/of de omgeving in gevaar brengt, lijkt mij een ongepaste reactie.

Mag je dan helemaal niet je onvrede uiten? Natuurlijk wel, maar denk na hoe je dat dan wel gepast doet.
Wanneer je zoals de TS de verantwoordelijkheid draagt over een paard, dan kan dat betekenen dat je op dat moment misschien dingen moet slikken en van je af laten glijden waar je op een ander moment - zonder paard - wel graag een punt van had willen maken.

Wat die mannen ook over de TS en haar strakke broek hebben gezegd, en of dat nou gepast was of niet, het verdere verloop van de situatie is het gevolg van hoe de TS daarop koos te reageren.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:00

oomens schreef:
Wat die mannen ook over de TS en haar strakke broek hebben gezegd, en of dat nou gepast was of niet, het verdere verloop van de situatie is het gevolg van hoe de TS daarop koos te reageren.

Dus als een man naar mij fluit en ik reageer met de opmerking dat hij zn lelijke rotkop moet houden dan zou de mogelijke verkrachting die daarop volgt mijn eigen schuld zijn?????
Want dat is wat je zegt. Als TS niet gereageerd had op de opmerking 'mooie broek' dan hadden die mannen niet later geprobeerd haar paard op hol te laten slaan.

Ja, dat is precies hetzelfde.

Ik vind dit een eng topic. Mag ik straks nog wel in tshirt naar buiten of wordt het bourka...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:06

Mara2000 schreef:
oomens schreef:

Dus als een man naar mij fluit en ik reageer met de opmerking dat hij zn lelijke rotkop moet houden dan zou de mogelijke verkrachting die daarop volgt mijn eigen schuld zijn?????
Want dat is wat je zegt. Als TS niet gereageerd had op de opmerking 'mooie broek' dan hadden die mannen niet later geprobeerd haar paard op hol te laten slaan.

Ik vind dit een eng topic. Mag ik straks nog wel in tshirt naar buiten of wordt het bourka...

Dus nu is de man die fluit direct een verkrachter? :')
Ik vind dit geen eng topic. Ik vind dit om te gillen van het lachen. :')

En aangezien de boerka is uitgevonden met het idee dat mannen niet ongegeneerd de schoonheid van de vrouw kunnen bewonderen lijkt het me een geweldige oplossing voor eenieder die niet bewondert wíl worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:07

oomens schreef:

Dus idd eigen schuld dikke bult.. maakt niet uit wie er begon..?
Dus gewoon mond houden. Want zíj moet wel op haar woorden letten, maar de heren hoeven dat klaarblijkelijk niet (en hun acties die daarna volgen).

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:08

En die reaktie (van Palmera) bevestigt helaas weer mijn gevoel dat de westerse beschaving in dit topic ver te zoeken is. Zorgelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:12

Mara2000 schreef:
oomens schreef:

Mwah.
Niet je eigen schuld.
Wel ongepast, onbeschoft, persoonlijk en vreselijk stom want persoonlijk beledigend reageren op een simpel fluiten is conflict uitlokkend, provocerend.
Een gepaste reactie daarop zou naar de politie stappen door de fluiter zijn, met openbare bediging als aangifte

Als vrouw, intelligenter en sociaal vaardiger dan mannen, begrijp je dit prima en de rechter behoort je jouw conflict uitlokkende gedrag zwaar aan te rekeken.

Inderdaad PAlmerea, laat die dames een burka aantrekken. Wel met klompen uiteraard want anders staan er NOG mannen op hun lange tenen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:21

Huertecilla schreef:
Niet je eigen schuld.
Wel ongepast, onbeschoft, persoonlijk en vreselijk stom want persoonlijk beledigend reageren op een simpel fluiten is conflict uitlokkend, provocerend.
Een gepaste reactie daarop zou naar de politie stappen door de fluiter zijn, met openbare bediging als aangifte

Ik vind ook dat schelden gelijk een hele heftige reactie is.
Als je er nou écht niet van gediend bent; waarom dan niet een: "laat mij alsjeblieft met rust" als reactie op dat fluiten? Dat is toch veel beschaafder dan: "Houdt je grote bek, klootzak!"

Huertecilla schreef:
Inderdaad PAlmerea, laat die dames een burka aantrekken. Wel met klompen uiteraard want anders staan er NOG mannen op hun lange tenen.

:')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:24

En nou maar hopen dat er niemand een compliment over een leuke burka durft te maken -O-

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:25

O wauw ik neem m'n woorden van vorig post terug.. Sorry HC en Cer maar blijkbaar als je een complimentje maakt wil ik jullie direct verkrachten en tsja dat is m'n ding niet.

Kijkt wel uit als je over straat loopt met je boerka, misschien zegt iemand wel dat het je goed staat :=

Haha we dachten hetzelfde Shirley

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:26

Ik snap nu het principe van de burka :j
Omdat mannen zich niet in kunnen houden, moeten vrouwen zich bedekken. Ik dacht altijd dat dat wel meeviel.. maar het valt tegen...

@Paulina: Niet zo overdrijven.. ik heb nergens gezegd dat je me wil verkrachten... :roll:

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:32

Mara2000 schreef:
oomens schreef:

Dat is niet precies hetzelfde. Het gaat namelijk helemaal niet over wiens/wier schuld het is en over wie er begon.
Het gaat er niet om of het 'mocht' hoe TS reageerde, maar of de reactie verstandig was in die situatie. In iedere situatie waarin je de zwakkere partij bent, is het niet verstandig die situatie te laten escaleren. Zeker niet wanneer je ook nog eens de verantwoordelijkheid hebt over een ander leven. De kans is namelijk groot dat je er beiden als verliezer uit komt.

Of die situatie überhaupt had mogen ontstaan, dat is dan al een gepasseerd station. De TS wás al met een strakke broek op een paard onderweg langs dat terras en die mannen hádden al in een groep te veel gedronken, en beide partijen hádden elkaar al gezien. Vanaf het moment dat de eerste (gepaste of ongepaste) opmerking richting TS gemaakt was, was dát de situatie waar TS op moest reageren.

De vraag stellen of die mannen 's middags wel hadden mogen drinken (ja, zolang ze op dat terras bleven en de caféhouder een vergunning had wel), of ze daarmee overlast mogen veroorzaken in de openbare ruimte (nee, openbare dronkenschap), of er sprake was van overlast (wel volgens TS) en of dat terecht was (niet te beoordelen met maar één kant van het verhaal) en of het verstandig was van TS om daarheen te rijden (achteraf misschien niet, maar voor de eerste keer langs het café kan het heel goed dat TS dat nog niet kon weten), dat is allemaal niet relevant op dat moment.

Nu de situatie daar was (mannen hebben een opmerking/compliment gemaakt over (de broek van) de vriendin van TS), moest de TS daarop reageren (of niet). Was haar reactie begrijpelijk/terecht/verstandig? Heeft die reactie invloed gehad op het verdere verloop van de situatie? Zo ja, is het daardoor voor TS gunstiger verlopen of niet? Dat zijn vragen waar je wat van kunt leren.

Om terug te komen op jouw erbij gesleepte opmerking over een verkrachting:
Nee, een verkrachting is nooit de schuld van het slachtoffer. Waar je als slachtoffer wél 'schuldig' aan kunt zijn, is je bewuste gedrag vanaf het moment dat je doorhad dat je verkracht zou kunnen worden. Heb je de kans op die verkrachting met dat gedrag groter of kleiner gemaakt? De echte schuld ligt bij de dader, maar je kunt als slachtoffer gedrag vertonen dat de kans op verkrachting groter of kleiner maakt. Je kunt als er een eng figuur achter je aan zit een verlicht plein op lopen en om hulp roepen, of een donker steegje inlopen en je stil houden. Beide gedragingen mogen uiteraard, maar één van de twee is hooguit een beetje minder verstandig in die situatie.

Mara2000 schreef:

Zolang er een boerkaverbod is zou ik voor een T-shirt gaan als ik jou was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:38

Shirley schreef:
En nou maar hopen dat er niemand een compliment over een leuke burka durft te maken -O-

Vandaar mijn opmerking over de lange tenen verplicht in klompen :D

Ondertussen hebben de lange tenen ervoor gezorgd dat de meeste mannen niet meer galant (willen/durven te) zijn en complimenten het liefst vanuit de veiligheid van een groep maken.
Daar voelen de dames zich dan weer onprettig bij, hebben het recht hun misnoegen te uiten.
De heren voelen zich NOG meer ingeperkt etc.
Negatieve spiraal met toenemend spanningsveld.

Kan ook anders :j
Vrouwen zijn toch de wijsten? Wees dan eens wijzer!
Begin bij jezelf; neem het eens niet persoonlijk allemaal, steek de complimenten in je hoed en geniet van je mooie dag :)*

@Palmera;
Een fluitje persoonlijk nemen, niet van gediend zijn te willen uiten is imo erg onvolwassen. Dof toch gewoon je virtuele hoed en loop door.

Nu even een stap opzij.
Kennen jullie die reclame met de Mentalist wiebelend op zijn fietsje?
Modisch geklede dame ziet haar stoep versperd door werkzaamheden.
Hij stopt en biedt de stang van de fiets aan.
Wat doe je?
a. ramt hem op zijn stomme sexistische glimlach
b. pakt zijn fiets aan en rijdt weg
c. wuift met een charmante lach nee bedankt
d. gaat op de stang zitten zoals de dame in de reclame
Goed perspectief is trouwens dat blondie na het afzetten van de dame gewoon verder wiebelt, zonder meer. Gewoon galant.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:46

Ik kan dit echt niet meer lezen. Blijkbaar denken sommigen dat die paar mannen het gewoon normaal bedoelde....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:47

C of D(uitzonderlijk D,...erg afhankelijk van de context)

Maar als als hij na C mij uitscheld dat ik een arrogante prutsmuts ben dan schiet dat wel wel erg in het verkeerde keelgat. En dan krijg ik wel de neiging om iets lelijks terug te zeggen.

Ik ram hem nog steeds niet op z'n bek. Dat doe ik gewoon weg niet. En fietsen stelen valt in dezelfde categorie.

Maar inderdaad Always....ik geloof ook niet dat dat voor TS van toepassing was.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:50

Huertecilla schreef:
@Palmera;
Een fluitje persoonlijk nemen, niet van gediend zijn te willen uiten is imo erg onvolwassen. Dof toch gewoon je virtuele hoed en loop door.

Ik gaf het als tip aan anderen, ikzelf reageer charmant als altijd op fluitjes en complimenten. ;)