Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FjordHorse schreef:De smid komt zeker niet elke 8 weken voor dit paard. Hij heeft erg trage hoeven en 1 keer in de 6 maand bekappen is dikwijls nog te vaak. Soms hebben ze groeischeut zoals nu en dan moet er plots wel veel af.
Voor ander paard komt de smid wel elke 3 weken en dan kijkt die altijd ook even naar de hoeven van mijn ander paard, maar dikwijls zegt die dan dat het niet de moeite is er iets af te doen. De week voor mijn operatie is er nog naar de hoeven gekeken geweest door een smid, maar die heeft toen gezegd dat hij niets kon bijwerken want ze stonden goed, dus hij is ook gewoon terug vertrokken...
Idd mijn fout dat ik afhankelijk was van haar.. Ook weer wijze les voor mij. Maar uit het ziekenhuis kan je toch moeilijk alles bekijken? Ik had ook verwacht van iemand die 18 is en al zegt veel jaren met de paarden bezig te zijn, dat die ook een beetje verantwoordelijkheid aan ging kunnen om tijdelijk mijn zorg over te nemen..
Heb ze ook elke dag bedankt voor haar goede zorgen trouwens, het is pas toen ik bij de paarden kwam dat ik zag dat het minder was en dat ik het toch echt even niet fijn vond..
Die operatie was gepland ja, 1 maand op voorhand om precies te zijn. Heb haar dat meteen gevraagd en ze vond het ok. De week erna zou zijn op vakantie gaan en zouden wij de zorg van haar pony op ons nemen, wat wij ook met plezier gedaan hebben...
Mijn paardje is alles voor mij, ik had ook helemaal niet verwacht dat de uitslag van de DA zooo ernstig zou zijn. Ik dacht gewoon "ah, ergens tekort door de snelle groei"... en dan plots belt de DA je met de meedeling dat hij zijn best gaat doen maar dat je niet veel verwachtingen moet hebben..
FjordHorse schreef:Ik maak er geen woorden meer aan vuil, het is wat het is en voor mezelf heb ik uitgemaakt wat het is dankzij vrienden en kennissen die ons effectief kennen en de situatie beter kennen dan jullie. Denk nog altijd dat ze het beter kunnen inschatten dan slechts een fractie van wat online te lezen is.Ik ga niet alles meer zitten opsommen, het is mijn energie gewoon niet meer waard, voor mezelf heb ik hier een wijze les uit gehaald nl dat ik nooit nog op een ander vertrouw en al zeker geen tiener. Ik besef nu ook gewoon dat ze ons al die tijd gewoon gebruikt heeft en wij zijn hier gewoon altijd in meegegaan.
FjordHorse schreef:Ik maak er geen woorden meer aan vuil, het is wat het is en voor mezelf heb ik uitgemaakt wat het is dankzij vrienden en kennissen die ons effectief kennen en de situatie beter kennen dan jullie. Denk nog altijd dat ze het beter kunnen inschatten dan slechts een fractie van wat online te lezen is.Ik ga niet alles meer zitten opsommen, het is mijn energie gewoon niet meer waard, voor mezelf heb ik hier een wijze les uit gehaald nl dat ik nooit nog op een ander vertrouw en al zeker geen tiener. Ik besef nu ook gewoon dat ze ons al die tijd gewoon gebruikt heeft en wij zijn hier gewoon altijd in meegegaan.
melody7 schreef:Jij kraakt haar behoorlijk af op een openbaar forum. Zo gek vind ik het niet dat zij dan hetzelfde over jou doet, zij doet het tenminste nog op haar eigen social media. Het is beide fout natuurlijk, maar misschien vind zij van jou net zo goed dat je het verhaal verdraaid.
Stop ermee, richt je lekker op je paarden en laat alles omtrent dat meisje rusten.
Daarnaast vind ik het nogal overdreven dat je alle tieners niet zou kunnen vertrouwen. De een is de ander niet, ik ken er meer die wel verantwoordelijkheid aankunnen dan die dat niet kunnen. Er zijn net zo goed 20- en 30-ers die dat niet kunnen. Hoe jij het aanpakt vind ik ook niet erg volwassen overkomen. Je hoort het gewoon face to face met haar uit te praten en al helemaal niet hele lappen tekst over haar op internet te zetten.
FjordHorse schreef:Mijn partner voelde de bui al lang hangen zei hij, net door samenloop van al die smoezen en uitvluchten en constant elke stap van de weg sturing nodig hebben. Hij zei vorige maand al dat hij gokte dat ze die pony tegen de zomer terug op kapaza heeft staan. Ik was echter nog redelijk naif en heb gezegd dat ze haar weg wel zou vinden.
Citaat:Amaai jij bent een geduldige persoon TS. Bij mij vloog ze na waarschuwing 1 al. Ik zou overigens ok niet het geduld hebben om ze 6 (!) maanden op te leiden alvorens het uit handen te geven. Of ze kennen het, of ze kennen het niet, 1 maand is hier de proef, maar ik ga niet 6 maanden hun handje staan vast houden. En dan nog: je hebt dat zo lang gedaan en NOG weet ze niet hoe ze zorg moet dragen voor de spullen?zou ik zeggen.
Ik heb zelf redelijk snel een gevoel of ik met iemand klik of niet, en of die persoon mij aan staat of niet (als in: betrouwbaar of niet). Al heb ik me daar ook al lelijk in vergist (iemand die ik dacht betrouwbaar ingeschat te hebben, heeft mijn pony helemaal verkl**t)
En weet je, "veeleisend".. ik vind je niet veeleisend. Ten eerste ben jij de eigenaar en als er iets gebeurd dan ben jij verantwoordelijk... Ten tweede, gewoon je aan de regels houden en er is niets aan de hand toch? niets mis mee om alles ordelijk te willen hebben.
Wij hebben nu terug een verzorgster (alle, ondertussen heeft ze haar eigen pony die bij ons staat) en in het begin heb ik het ook vaak genoeg gezegd hoe we alles graag hadden etc (dit ligt daar, dat ligt daar etc). Gelukkig is zij een van de uitzonderingen die wèl gezond verstand heeft dus al bij al gaat het prima, we hebben het echt getroffen van iemand te vinden die nog gezond verstand heeft en een beetje respect kent. Maar heb ook al veel verzorgers gehad die je 3x iets kan zeggen en dan hebben ze het nog niet door. Die gaan bij mij wel redelijk snel richting de uitgangOoit nog iemand gehad die constant zat te roken bij mijn paarden. Die is er niet goed van geweest
![]()
Lolleke schreef:FjordHorse schreef:Ik maak er geen woorden meer aan vuil, het is wat het is en voor mezelf heb ik uitgemaakt wat het is dankzij vrienden en kennissen die ons effectief kennen en de situatie beter kennen dan jullie. Denk nog altijd dat ze het beter kunnen inschatten dan slechts een fractie van wat online te lezen is.Ik ga niet alles meer zitten opsommen, het is mijn energie gewoon niet meer waard, voor mezelf heb ik hier een wijze les uit gehaald nl dat ik nooit nog op een ander vertrouw en al zeker geen tiener. Ik besef nu ook gewoon dat ze ons al die tijd gewoon gebruikt heeft en wij zijn hier gewoon altijd in meegegaan.
En toch doe je het keer op keer... ik heb niet elke reactie n post volledig gelezen. Maar iedere paar pagina's quatsch jij een nieuwe lading 'bewijslast' op tafel wat ons dan dit keer misschien de streep over moet trekken. Om vervolgens de publieksstemming te winnen met "mijn vrienden/familie/kennisen zijn het met me eens".
Wij als bokkers zien wat jij typt, en maken daaruit grotendeels een andere mening op. Wij snappen hoe moeilijk de situatie van die meid is geweest, en dat ze dr biezen heeft gepakt. En nee allicht ze zal niet alles top hebben gedaan, evenzo doe jij het nog niet 100% perfect. Iedereen heeft te leren en het is aan jou hoe jij daar mee omgaat, daarmee feedback geeft en haar soms ook grenzen geeft.
Er komt steeds meer modder en stront op tafel en steeds meer dingen die echt allang spelen, waar je overduidelijk kromme tenen van kreeg m.b.t. haar beestje. En dan vervolgens zeggen dat je er van baalt dat je haar in vertrouwen hebt genomen met je eigen paarden toen je ziek was?
Jij bent hier degene die zich van te voren op haar hoofd had moeten krabben en hd moeten bedenken dat met de huidige situatie deze meid waarschijnlijk met kennis en kunde en alle goede wil deze situatie niet ineens onder controle had kunnen hebben.
Dus stop met moddergooien, ga verder praten met je kennissen over hoe schandalig dat misschien dan wel niet is, maar maak deze meid niet meer zwart op internet terwijl je jezelf je eigen put in banketstaaf.
En al dit bovenstaande is natuurlijk mijn eigen mening, ieder mag er van denken wat hij / zij wil.