Ja dat klopt hoor, dat waren wij . Ach ja, je moet wat als je een springpaard hebt die niet wil springen, geen model heeft om fatsoenlijk dressuur te lopen en waar ook nog eens geen zadel op past . En toch hou ik van haar hahaha.
le-vens-gevaarlijk! Alles wat er achter gebeurd is op gevaar voor eigen leven. Mevrouw heeft dan wel geen prachtig dragend achterbeen maar wel een zeer-snel-uitslaand achterbeen. Dat is ook knap toch?
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-16 15:35
Hoogste tijd om weer eens een update te geven van ons Ik heb even een stop van 2 weken gehad omdat ik spit in mijn rug had, maar sinds een tijdje zijn we weer actief! Vanmorgen voor de hitte aan zijn we aan het werk geweest. Omdat ik zo veel foto's had, heb ik ze maar even weer in een youtube filmpje verwerkt:
Wat een wereld van verschil alweer in vergelijking met eerst qua bespiering!! Gaaf.
Let wel op waar je binnenhand heenzwerft je werkt regelmatig omhoog en naar je toe met je binnenhand, daarmee blokkeer je haar beweging.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-16 16:23
Bedankt!
Ik heb even alle foto's bij langs gekeken en ik zag 4 foto's (van de 100) waarop ik iets meer druk op binnen dan op buiten had. 1 in draf en 3 in galop. In galop zal ik er eens wat bewuster op gaan letten, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil haar juist zo gelijkmatig mogelijk op 2 teugels rijden. Ik maak trouwens wel regelmatig gebruik van de verticale ophouding, misschien dat je die bedoelt? Daarbij verplaats ik mijn handen wel een stuk, maar de druk op de beide teugels is wel gelijk daarbij.
Ik denk dat Aleeneh het niet perse over meer druk heeft, maar meer over waar je binnenhand is. Deze is vaak hoger dan je buitenhand en meer richting je navel. Op die manier kan je ook de beweging van het binnenachterbeen blokkeren. Mag ik vragen hoeveel contact je nu op de teugels hebt? Erg knap de omschakeling van hoe je vroeger reed en nu. Veel meer ontspanning Al vind haar soms in draf op de voorhand kukelen. Ik zou in draf proberen haar hoofd wat hoger te houden, zoals ze dat in galop wel doet. Vindt ze de galop lastiger?
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-16 17:06
Sorry, het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie dat niet terug, dat ik mijn binnenhand echt hoger hou dan mijn buitenhand, enkel bij die 4 foto''s die ik benoemde. Ik heb op beide teugels absoluut evenveel contact, dat is waar ik naar streef. Ik heb een lichte, constante druk op mijn teugels. Geen zwaar contact.
Dank je! Hogere hoofdhouding zijn we nog niet aan toe, dat komt ter zijner tijd wel . Op de voorhand kukelen vind ik meevallen, ze zet haar achterbeen er wel netjes onder en bolt haar rug ook al stukken beter. Ook dat zal met de tijd steeds iets meer verbeteren. Galop is qua gangenwerk haar sterkste gang, maar daarin mag ze nog wat rechter worden, daar zijn we mee bezig. Ook begint ze daar nu echt wat meer in te zakken, wat ik super vindt, mag zelfs nog wel iets lager.
Mooie foto's, ziet er lekker actief en ontspannen uit, ook met de schouder voor-binnenwaarts laat ze mooi los in haar lichaam. Teugelcontact ziet er idd heel licht en los uit, zoals het hoort!
Het verschil met vorig jaar is inderdaad enorm, ik zie dit een stuk liever!
Probeer wel om ondertussen ook op je eigen houding te letten. Mooi voor je kijken en recht op zitten, in de zijgangen je binnenbeen niet te ver terug leggen en opletten dat je niet inknikt in je heup (vooral de eerste paar foto's valt me dat op, daarna een heel stuk minder), en in galop iets meer zitten en je rug ontspannen houden je lijkt wat hol te trekken. Het is ook niet makkelijk hoor, tegelijk je paard omscholen én op jezelf letten Maar het zou zonde zijn als er nu dingen insluipen die jullie vooruitgang in een later stadium gaat storen