Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:08

Nee ayasha want bij het stamboek waar hij is goedgekeurd bestaat zo n hengstenkeuring simpelweg niet. En dan kun je gaan vergelijken met andere stamboeken maar dat is dat stamboek gewoon niet.
Ik snap al deze beredeneringen ook niet hoor. Wat maakt het uit????
Snap dat velen die nu zo reageren 2 jaar geleden dezelfde mening al hadden en omdat ts nu het woord goedgekeurd gebruikt voor een dier wat in velen hun ogen niets waard is en wat volgens velen niet zou mogen bestaan, zijn mensen lijkt wel flink op de tenen getrapt ofzo. That's life, kun je weinig aan veranderen, niet naar kijken zou ik zeggen dan. Maar dat eeuwige doordrammen wat je ervan denkt en Hoe het zou moeten, denk dat het weinig mensen interesseert. Leven en laten leven.

Technisch gezien is de hengst goedgekeurd voor dekdienst,daar is niets mis mee en velen interpreteren dat verkeerd (misschien omdat ze het gewoon zo willen zien).
Weet niet meer wie het vroeg maar de veterinaire keuring is vnl op stand van de benen, erfelijke gebreken (zichtbaar).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:40

De benoeming is anders en dat is natuurlijk niet voor niks.
Bij veel andere stamboeken spreek je van een goedgekeurde dekhengst, omdat deze met een strenge sellectie is uitgekozen als beste voor het stamboek - waar het slechts om een klein aantal gaat die wordt goedgekeurd.
Bij dit stamboek spreek je van een deklicentie. Elke hengst die klinisch goed is en dat zijn er veel, kun je een deklicentie voor kopen.

Ik zeg niet dat het 1 beter is dan het andere. Het heeft beide voor en nadelen!

Wel schept het verwachtingen wanneer je spreekt van een goedgekeurde hengst ipv een hengst met deklicentie.

Wanneer je het over fokken hebt, heb je het ook over emotie.
Dus vind het vrij logisch dat er over gevallen wordt/werd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:48

sneeuwpop schreef:
De benoeming is anders en dat is natuurlijk niet voor niks.
Bij veel andere stamboeken spreek je van een goedgekeurde dekhengst, omdat deze met een strenge sellectie is uitgekozen als beste voor het stamboek - waar het slechts om een klein aantal gaat die wordt goedgekeurd.
Bij dit stamboek spreek je van een deklicentie. Elke hengst die klinisch goed is en dat zijn er veel, kun je een deklicentie voor kopen.

Ik zeg niet dat het 1 beter is dan het andere. Het heeft beide voor en nadelen!

Wel schept het verwachtingen wanneer je spreekt van een goedgekeurde hengst ipv een hengst met deklicentie.

Wanneer je het over fokken hebt, heb je het ook over emotie.
Dus vind het vrij logisch dat er over gevallen wordt/werd

Precies, er is ook een bokker met een goedgekeurde Gelderse dekhengst Floris. Dat traject heb ik een beetje gevolgd, hartstikke leuk. Dat verwachtte ik ook hier, n.a.v. de titel (die inmiddels aangepast is ;) )
Ik heb niets tegen kruisingen (maar niet om daar mee door te dekken), maar wel moet het (naar mijn mening) met elkaar in verhouding zijn. Om bij de honden te blijven, ik zou een Duitse dog ook niet door een tekkel laten dekken. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 19:12

Tja ieder zijn ding. Ik heb het wel gedaan en ik ben erg blij met het resultaat ;)

Floris is een heel ander verhaal en heel ander stamboek. Ik heb hier ook goedgekeurde dekhengsten staan. Mijn mini's, maar ook daar is het niet zo streng als bij een kwpner. Is hij daarom minder goed dan? In mijn ogen totaal niet.. Ieder zo zijn mening ;) Ik ben degene die er na moet kijken en die hem wilt gaan opleiden en als ik hem verkoop dan doe ik dat ook en is het aan een koper wat hij ervan vind ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:23

Dustinlover schreef:
Ik ben degene die er na moet kijken en die hem wilt gaan opleiden en als ik hem verkoop dan doe ik dat ook en is het aan een koper wat hij ervan vind ;)

Een waarheid als een koe. Rum is ook niet mijn type pony, althans, zoals hij er eerder uit zag en zoals hij er nu uit ziet, zie ik punten die ik liever anders zou zien. Desalniettemin vind ik het wel een aansprekend dier.

Echter... je hoeft er niet mee te dekken. Je hoeft er niet naar te kijken. Chill! Ik ben wel benieuwd hoe hij uitgroeit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:51

Nee je hoeft er niet mee te dekken. Maar TS wist dat er "commentaar" of vragen zouden komen, n.a.v. de (vorige) titel. Als je daar niet tegen kunt, dan kan je beter geen topics openen op Bokt :D, tenslotte is dit een discussieforum en wordt het wel erg saai als alleen "mooi" of "goed" gezegd mag worden.

Maar van de voorstanders zou ik wel graag willen horen, of zij een kruising van een Duitse dog met een tekkel acceptabel zouden vinden?

Persoonlijk vind ik sowieso dat er teveel (mini-)paarden en honden zijn. De paarden gaan in de salami en de asielen zitten vol met honden en katten. Maar dit topic is niet de juiste plaats om hier over in discussie te gaan, denk ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:34

Teckel x dog vind ik geen goede vergelijking. Ik fok een mini paard x groot paard. Dan moet je ook een beetje in dezelfde verhoudingen blijven. Neem bijvoorbeeld een mini Aussie x grote Aussie. Ja zou ik geen probleem mee hebben ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:37

Dustinlover schreef:
Teckel x dog vind ik geen goede vergelijking. Ik fok een mini paard x groot paard. Dan moet je ook een beetje in dezelfde verhoudingen blijven. Neem bijvoorbeeld een mini Aussie x grote Aussie. Ja zou ik geen probleem mee hebben ;)

Teacup poedel X grote koningspoedel :+

Ik vind het een leuk beestje hoor die Rum, maar ook ik zou nog een jaar of 2 wachten met hem in te zetten. Hoewel ik natuurlijk wel benieuwd ben naar zijn veulentjes als je hem gebruikt :Y)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:34

Dustinlover schreef:

Dezelfde verhouding? Ik ben bang dat ik dan maar weer terug in de boeken der paardenrassen moet duiken. Ik mis overduidelijk wat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:40

Die snap ik ook niet. Tot een bepaalde hoogte kan ik de keuze misschien nog enigzins begrijpen. Maar bij een kruising mini paard x groot paard dezelfde verhoudingen verwachten? :?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:42

Cayenne schreef:
Die snap ik ook niet. Tot een bepaalde hoogte kan ik de keuze misschien nog enigzins begrijpen. Maar bij een kruising mini paard x groot paard dezelfde verhoudingen verwachten? :?

Ik snap wel dat ze de vergelijking met een teckel (doorgefokt) en deense dog (ook redelijk doorgefokt) niet helemaal snapt. Vandaar ook mijn teacup Poedel en (grote) Koningspoedel vergelijking. Is ook een van de weinige hondenrassen die alle maten heeft geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:46

Ik denk dat ze bedoelde dat mini-paarden qua exterieur (verhoudingen) overeen komen met 'grote' paarden? Maar dan nog kun je niet verwachten dat alles in verhouding is.
En no offence, dat is bij deze kruising ook niet zo en dat heeft echt niet alleen met zijn leeftijd te maken.

Daarmee kan het misschien nog best een leuke pony zijn, maar als dekhengst voor de doelen die TS stelt zou ik hem niet gebruiken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:49

Als je op de foto's je hand voor het hoofd van Rum houdt, zie je (ik iig) een heel normale pony. Volgens mij is alleen zijn hoofd wat groot in verhouding en nek dan wat kort. Ik vind t ook een gewaagde kruising en ik zou 't zelf nooit doen :+ Maar deze pony ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas altijd...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:06

Is het dus een kwpn merrie gedekt door een mini hengst?
Vind zo bijzondere kruising!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:08

wat een prachtige kruising! ik ben verliefd <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:09

Ja hij is toch echt mooi gedroogd hoor! , prachtige hunk <3

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:15

Leuk, zeg en inderdaad met recht een GGK dekhengst!
Schitterend!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:00

Want laten we wel wezen: het is een Goed Geslaagde Kruising
En een Gigantisch Gave Knol

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:01

Wat een super leuke pony! Nooit verwacht dat daar zoiets leuks uit zou komen! En dan ook nog een mooi kleurtje! Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet toch?

Alleen... nog geen 2 jaar en al een bit in..?! :'( dat is mijn enige min puntje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 23:08

jUst_eVa schreef:
Wat een super leuke pony! Nooit verwacht dat daar zoiets leuks uit zou komen! En dan ook nog een mooi kleurtje! Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet toch?

Alleen... nog geen 2 jaar en al een bit in..?! :'( dat is mijn enige min puntje!

Dit was zijn 1e keer zoals ik al zei. Hij paste zijn halster nog niet dus even een keer een bitje in gedaan. Zal voorlopig ook de laatste keer zijn :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:24

Een 2 jarige een bit in, hoe durf je... .
Nee zonder dollen, ergens vind ik hem mooi en ergens ook weer niet.
Het lijkt gewoon een echte grotere mini.
Ik zou zeggen succes en ik ben benieuwd hoe hij als "volwassene" eruit gaat zien ;-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:30

Thesserd schreef:
Als je op de foto's je hand voor het hoofd van Rum houdt, zie je (ik iig) een heel normale pony. Volgens mij is alleen zijn hoofd wat groot in verhouding en nek dan wat kort. Ik vind t ook een gewaagde kruising en ik zou 't zelf nooit doen :+ Maar deze pony ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas altijd...

Ik vind zijn hoofd ook uit verhouding. Maar dat is ieder zijn keuze of je zo'n hengst wilt gebruiken, ik heb wel raardere kruisingen gezien.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die bulten op zijn kaak zijn bij de keelriem.