Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:De benoeming is anders en dat is natuurlijk niet voor niks.
Bij veel andere stamboeken spreek je van een goedgekeurde dekhengst, omdat deze met een strenge sellectie is uitgekozen als beste voor het stamboek - waar het slechts om een klein aantal gaat die wordt goedgekeurd.
Bij dit stamboek spreek je van een deklicentie. Elke hengst die klinisch goed is en dat zijn er veel, kun je een deklicentie voor kopen.
Ik zeg niet dat het 1 beter is dan het andere. Het heeft beide voor en nadelen!
Wel schept het verwachtingen wanneer je spreekt van een goedgekeurde hengst ipv een hengst met deklicentie.
Wanneer je het over fokken hebt, heb je het ook over emotie.
Dus vind het vrij logisch dat er over gevallen wordt/werd
Dustinlover schreef:Ik ben degene die er na moet kijken en die hem wilt gaan opleiden en als ik hem verkoop dan doe ik dat ook en is het aan een koper wat hij ervan vind
Dustinlover schreef:Teckel x dog vind ik geen goede vergelijking. Ik fok een mini paard x groot paard. Dan moet je ook een beetje in dezelfde verhoudingen blijven. Neem bijvoorbeeld een mini Aussie x grote Aussie. Ja zou ik geen probleem mee hebben
Dustinlover schreef:Teckel x dog vind ik geen goede vergelijking. Ik fok een mini paard x groot paard. Dan moet je ook een beetje in dezelfde verhoudingen blijven. Neem bijvoorbeeld een mini Aussie x grote Aussie. Ja zou ik geen probleem mee hebben
Cayenne schreef:Die snap ik ook niet. Tot een bepaalde hoogte kan ik de keuze misschien nog enigzins begrijpen. Maar bij een kruising mini paard x groot paard dezelfde verhoudingen verwachten?
jUst_eVa schreef:Wat een super leuke pony! Nooit verwacht dat daar zoiets leuks uit zou komen! En dan ook nog een mooi kleurtje! Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet toch?
Alleen... nog geen 2 jaar en al een bit in..?! :'( dat is mijn enige min puntje!
Thesserd schreef:Als je op de foto's je hand voor het hoofd van Rum houdt, zie je (ik iig) een heel normale pony. Volgens mij is alleen zijn hoofd wat groot in verhouding en nek dan wat kort. Ik vind t ook een gewaagde kruising en ik zou 't zelf nooit doenMaar deze pony ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas altijd...