EquiDay 2016, kom jij ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:55

Hier ook een fantastische dag gehad. Niks gekocht, dat mocht niet van mezelf ;) .

Enorm genoten van Piet Bakker en Anne de winter, wat een enorm leuke en enthousiaste vrouw is dat!!
Uiteraard ook enorm veel andere leuke dingen gezien. Enorm veel respect voor de dame met het stippelpaard tijdens de bitloze challange!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:55

JoycexEnya schreef:
Wil volgend jaar daar op kamp/leervakantie

Wil ik ook doen!

Caitlin_K

Re: EquiDay 2016, kom jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:58

Was erg leuk!

Wat was Django gaaaaaaaf <3 Heb fotos met mijn mobiel gemaakt. :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:01

Nessa schreef:
JoycexEnya schreef:
Wil volgend jaar daar op kamp/leervakantie

Wil ik ook doen!

Leuk is voor mij alleen beetje ver helaas kom van kop van overijssel. Maar weet niet of er mensen heen en weer willen rijden :')

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:26

2lazy7ranch was echt mooi om te zien inderdaad!
Hoogtepunt van de dag wat mij betreft.

Verder een heerlijke dag gehad, veel gezien en gehoord :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:31

Wie deed het trailerladen dan? Ben ik wel benieuwd naar :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:32

Mijn aankopen van vandaag!
Vooral heel blij met het bitloze hoofdstel. :D
Afbeelding

En de Shets passen de touwhalstertjes, echt superschattig! <3
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 09-04-16 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:32

Piet Bakker vind ik zo'n geniale man! Wat een enthousiasme en energie heeft die zeg. :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:33

Mandarijn schreef:
Piet Bakker vind ik zo'n geniale man! Wat een enthousiasme en energie heeft die zeg. :D

Helemaal mee eens! Ik heb een aantal keer een les van hem gehad, fantastisch!!
Maar ook als toeschouwer word ik enorm enthousiast van die man!!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:36

Maureen95 schreef:
Wie deed het trailerladen dan? Ben ik wel benieuwd naar :D

2moons

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:40

Ik vond Django toch ook wel erg gaaf!
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:44

Had ook negatieve reacties gehoord over t trailer laden.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:44

Zeker gaaf! Mooie foto ook.

Heb ook een paar stoere van 'm als het goed is. :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:46

jaa ik ben ook geweest! vond het super leuk een leerzaam
heb nog leuke dingen gekregen en ben er heel blij mee
ook nog met jesse en eva op de foto geweest, dus mijn dag was helemaal goed :D

mijn aankopen (en dingen die ik kreeg) :
Afbeelding

touwhalster op de pony:
Afbeelding

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:52

Piet bakker geeft toch geen lessen meer? Vind ik wel enorm jammer...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:54

@ju1982:
Durf ik niet te zeggen. Dit was zo'n 2 jaar geleden, toen tijdens een aantal georganiseerde lesdagen een paar keer meegedaan tijdens een les.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:09

Ik heb ook ontzettend genoten én veel geleerd! Ik vond de 2 lazy 7 ranch heel gaaf!

Ik heb 1 stick gekocht. Met een paars
Zebra printje, haha. :')

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:14

ju1982 schreef:

Jawel hoor. Hij geeft gewoon nog clinics door Nederland heen en komt bij mij nog elke 2 weken.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:22

2Lazy7Ranch was zéker gaaf. 3 jeugdige lesklantjes meegenomen en die hebben bijna alle standjes leeg gekocht haha, ik niks. Was een leuke dag! Leuker en beter dan Horse Event

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:37

quintusgl schreef:
ju1982 schreef:

Jawel hoor. Hij geeft gewoon nog clinics door Nederland heen en komt bij mij nog elke 2 weken.

Ja geeft ie nog wel lessen?
Ik ga het lange teugelen weer oppakken met m'n Shet en als m'n Haflinger zo door blijft gaan kan ik met haar misschien ook wel lichtjes aan beginnen, zou leuk zijn om dan eens een les bij Piet te kunnen doen. :D

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:42

samen met mijn dochter heen geweest. mooie waxjas gekocht.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:10

Ik ben ook geweest samen met een vriendin.

We hebben een parelli demo gezien, stukje lange teugelen met Piet Bakker (en daar zou ik nu echt een les van willen...zo leuk), mevrouw in de scootmobiel was ook leuk.
Longeren aan de enkele longe...daar snapte ik niet zoveel van.
Poging bij de working equitation maar daar zijn we weer snel weggelopen en later nog een parelli demo en TREC.

Grootste aanfluiting van de demo's was toch wel de man met de fries...dat paard maakte er een enorm spelletje van man lag er regelmatig bijna onder en liet verschrikkelijk over zich heen lopen.
Eigenlijk was het gewoon amusant alsof het paard de spreker was.

Ik heb nog wel wat gekocht , vond het stro dorp echt goed gevuld met stands en hier en daar een praatje gemaakt.

Was opzich wel een leuke dag maar we vonden de demo's wat amateuristisch overkomen.
Voor mijzelf miste ik wat maar weet niet precies wat.
Maar wellicht hadden we steeds pech.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:20

Ik vond de WE demo ook niet echt wat. Tis dat een oud stalgenootje van me meereed anders had ik daar niet blijven hangen. Die man vertelde ook gewoon niet boeiend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:21

Ik vond dit wel echt een Equiday met uitersten.

Echt super:
- Piet Bakker: zo leuk om te zien hoe hij lesgeeft en vooral ook dat hij ook tijdens het aanleren van oefeningen echt steeds licht blijft met de teugelhulpen, ipv het met wat duwen en trekken aan te leren en pas later voorzichtig de teugels iets losser te laten. _/-\o_
- Het revaliderend longeren door de dierenarts van Equicare Plus: heel erg leuk om iemand die echt verstand heeft van biomechanica aan het werk te zien (en die ook heel goed onder woorden kon brengen wat ze steeds zag & deed). Bij haar zag je als een van de weinig demo-gevers dat ze alle oefeningen echt gebruikte om het paard te verbeteren (in dit geval rechtop door de bochten te helpen), in plaats van de oefeningen om de oefeningen/kunstjes trainen.

Matig:
- Trailer laden door 2moons. Ook omdat ze het standaard vuile clinictruukje gebruikten: 8-) eerst mag de eigenaar even zelf proberen het paard met tussenschot in de trailer te krijgen - dat lukt niet, de clinicgever neemt de leadrope en het eerste wat er gebeurt is dat het tussenschot eruit gaat. Beetje goedkoop. :o
Ik ben benieuwd naar hoe het laden verder buiten ging? We liepen er even langs maar dat was zonder geluid en dan is het lastiger te volgen. Wel werd er buiten door de instructrice duidelijk meer druk gebruikt dan binnen in de ring.
- Silke Valentin: erg leuk, zo'n gitaar, maar versterk die nou niet zoveel als Silke zelf want daardoor hoorden we aan onze kant van de bak echt niets van wat ze zei. Wel raakte dit bruine paard een stuk minder gestresst door haar stickbewegingen dan haar Fries, en vond ik het leuk om te zien dat ze ineens veel meer voedselbeloningen geeft dan vroeger en ook veel subtielere hulpen gebruikt ipv alles meteen met stick te vragen. :j

Echt slecht:
- Working Equitation: van de drie kwartier les langs alle obstakels met 2 combinaties bestond 30 minuten uit dat de clinicgever zelf door alle hindernissen heenliep en vertelde hoe hij erdoorheen gereden zou hebben als hij nu op een paard had gezeten - terwijl de echte deelnemers niets anders deden dan rondjes stappen voor ze ook iets mochten doen.
De Kladruber die meedeed liep bovendien helemaal niet rad en duwde met elke stap eerst de teen in de grond voor de rest van de hoef landde; zo iemand zou gewoon (hoe jammer ook) van deelname moeten worden uitgesloten. Mijn zusje zei al: dat is nou het voordeel van dressuurwedstrijden, als er daar iets met het tuig of de gezondheid van het paard is dan word je uitgebeld, hier mag alles gewoon blijven lopen... :n
- De man met de Fries: geen idee waar het over ging en 100% het tegenovergestelde van de clinic over revalideren aan de longe.
- Academisch grondwerk: dan geef je met 3 paarden een demo en dan zie je niet dat bij 2 van die drie andere paarden chronisch door haar lesklant het bakstuk tegen het oog getrokken wordt door verkeerde bevestiging van de kaptoom. Toen ze bij de tweede clinic zelf met slechtst opgetoomde paard ging werken (bij dit paard trok ze het bakstuk net als in de vorige clinic werd gedaan echt letterlijk over het onderste ooglid) heb ik de ringmeester eropaf gestuurd en die heeft haar verteld dat ze het hoofdstel moest fiksen. Waarbij echt mijn complimenten aan de ringmeester dat hij er meteen achteraan ging. _/-\o_
Maar dat je als clinicgever tot 2x toe je tuig niet controleert voor je gaat werken en daar ook niet naar kijkt als je lessers werken dan vind ik dat wel echt heel fout.

De minderen punten waren naar, vooral die waarbij het paardenwelzijn echt in het gedrang was, maar de hoogtepunten sprongen er aan de andere kant toch wel weer zo ontzettend positief boven de grijze massa uit dat die het helemaal goed maakten voor ons. :j
Mijn enige tip bij zo'n toch wel redelijk groot en professioneel evenement: huur gewoon een dierenarts in die voor alle clinics even alle paarden (en dus ook tuig :x ) checkt, want er gingen er toch wel een aantal onregelmatig door de baan en dat is geen reclame voor zo'n dag.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:46

Demo van Ylvie Fros vond ik ook tegenvallen helaas. Ze werkte met een erg gespannen paard, maar vond haar eigen houding ook gespannen ogen (hoge schouders en op het moment dat het paard netjes deed wat ze vroeg, ontspande ze zelf ook niet en tikte soms best flink aan met haar zweepje, wat ik dan niet echt meer als aanwijzing voor het paard zag). Ik kan me voorstellen dat het spannend is met zo'n groot publiek, maar ik verwachtte er best wel wat van, omdat ze zelf ook centered riding instructeursopleidingen geeft.
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 09-04-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt