Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:40

Tobbes schreef:
Heel andere discussie, is wel weer erg vreemd dat wij niet zomaar de fotos van een fotograaf mogen gebruiken zonder toestemming. Terwijl een fotograaf vervolgens wel zonder toestemming zomaar foto's van iedereen mag maken en op het internet mag zetten. Ik vraag mij ook af of dit niet in strijd is met de privacy wet.

Als je ongewild op een foto staat kan je je beroepen op het portretrecht, dan moet de foto/film/tekening verwijderd worden :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:07

jessdaniels schreef:
Tobbes schreef:
Heel andere discussie, is wel weer erg vreemd dat wij niet zomaar de fotos van een fotograaf mogen gebruiken zonder toestemming. Terwijl een fotograaf vervolgens wel zonder toestemming zomaar foto's van iedereen mag maken en op het internet mag zetten. Ik vraag mij ook af of dit niet in strijd is met de privacy wet.

Als je ongewild op een foto staat kan je je beroepen op het portretrecht, dan moet de foto/film/tekening verwijderd worden :)

T is een openbaaar evenement, dat ga je niet winnen.

0verwijderd

Re: Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:28

Was dit op het KNHS centrum?
Wat zonde... had ik zo even kunnen kijken, helemaal niks van meegekregen :+

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:29

Wat een vervelend voorval. Gelukkig is niemand ernstig verwond. Het blijven inderdaad hengsten in het dekseizoen en hoe braaf ook het kan gebeuren en vind niet dat daardoor nadelig over de hengsten gedacht moet worden.Ik kan me een soortgelijk voorval op een eerder jubileum herinneren waar ik met mijn neus op stond. Je schrikt je wezeloos!
Ik zie de foto,s ook niet als sensatie maar snap dat het voor eigenaar of berijder heel anders ligt. Voor alle betrokkenen sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:44

Tobbes schreef:
Yvank_ schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat er zo hard geroepen wordt dat de paarden absoluut niks aan te merken is... aantal jaar geleden zelfde gebeurt met 2 haflingers..toen riep heel bokt CASTREREN!

Ook weer erg onzinnige :+
Tijdens paarden 4 daagse heb ik met mijn merrie hele dag samen gereden met een Fjorden hengst en die werd op een water trensje gereden tussen al die anderen paard en ging hartstikke goed.
Terwijl mijn Fjorden ruin. Wat een echte ruin is en totaal niks om merrie's geeft. Wel een andere ruin heeft aangevallen op een wedstrijd.
Heel vervelend en ik voelde mij ook erg schuldig over. Gelukkig was het helemaal goed gekomen en is het ook onder ons gebleven.
Ik kan mij heel goed begrijpen dat eigenaars van die paarden dit heel vervelend vindt. Ik vindt dit ook heel wat anders dan een val foto. En verzoek om de foto's te verwijderen is begrijpelijk.

Nee dat is niet in strijd met de wet, de wet zegt namelijk als je dat niet wilt moet je je niet op een openbaar evenement vertonen. Soms kan je je beroepen op portretrecht maar dat ligt wel aan de situatie waar je was. Bijv op straat zomaar of doelbewust naar een openbaar evenement waar je weet dat er foto's gemaakt worden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:40

Toevallig foto's gemaakt van dolfin?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:49

Mooie foto's, ook dat van de vechtende fjorden hengsten, zie je goed wat een prachtige dieren het zijn, een en al spierkracht.

Ik ben gek op fjorden, prachtig om naar te kijken.

Zoiets kan gebeuren maar wel een mooie eyeopener, het blijven dieren/ hengsten.

Gelukkig is er niemand gewond geraakt alleen wat spierpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:55

Zou simpel ligt het niet. Want hebben ze dat dan wel mee genomen in de voor waarde van het evenement?

Citaat;
"Als het portret niet in opdracht is gemaakt, mag je het meestal publiceren, zonder toestemming, tenzij de geportretteerde een redelijk belang heeft dat zich tegen openbaarmaking verzet."

Maar ik moet ook zeggen wanneer ik de fotograaf was dat ik de eer bij mij zelf zal houden en dat soort foto's meteen zal verwijderen wanneer iemand bezwaar heeft. Ik denk ook dat maar weinig klanten zijn die dat kunnen waarderen wanneer je zo te werk gaat. Tenzij je voor de prive, krant of journalistiek werkt. Maar hier ieder zijn eigen keuze.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:57

Prachtige foto's maar wat verschrikkelijk het gevecht tussen de hengsten. Gelukkig gaat het met ruiters en paarden wel oke.
Ik baal ook wel want had ook graag gaan kijken, het ziet er echt verder uit als een super mooi evenement.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:59

Jeetje gaat dit hele topic nu over wat wel en niet mag qua rechten? Zonde

Dit topic gaat over een schitterende dag met prachtige paarden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:13

Ts, misschien kan je de foto nog even van je upload halen?
Klein beetje typwerk en ik vond de betreffende foto waarop kelly te zien is die lelijk van dr paard valt.
Mensen zijn slim genoeg om te gaan zoeken. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:38

Jolliegirl schreef:
Klein beetje typwerk en ik vond de betreffende foto waarop kelly te zien is die lelijk van dr paard valt.

Goed dat je het zegt! Anders was ik dat helemaal vergeten, zal het morgenochtend gelijk fixen ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:43

Je hebt het mooi vastgelegd TS. Ziet eruit als een geslaagde dag.

Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar kan het standpunt van Kelly erg goed begrijpen. Gelukkig maakt iedereen het goed en ik hoop dat iedereen snel weer bijkomt.

Jolliegirl schreef:

Misschien was het handiger om dit via PB te doen, nu gaan mensen juist zoeken. 8)7

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:47

* En in de tussentijd gaat iedereen nog even kijken *
Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik denk dat deze foto's ook zeker duidelijk maken dat hengsten van welk ras dan ook zeker niet onderschat moeten worden.
Gelukkig is iedereen er redelijk goed van afgekomen. Ik wens iedereen een spoedig herstel.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 07:17

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:08

Dank je wel TS.

Je foto's zijn prachtig.

Met zortin en Gjovik gaat het goed.
Wat ongemakken voor zortin maar ook dat komt allemaal met rust weer goed.

Wonder boven wonder is Kelly er goed van af gekomen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:25

Ik ben eerlijk gezegd erg blij met dd foto's van TS.
Het lijkt de laatste jaren toch een beetje een trend te worden om paarden hengst te laten, ook als het niet de bedoeling is om hem voor de dekdienst te houden.
Deze foto's zijn dan toch ook een mooie " reality-check". Hoe braaf ook ( want dat zijn deze dieren óók, zoals de foto's ook laten zien) een hengst blijft een hengst, waarmee je hoe dan ook toch een extra risico loopt waarvan je je af moet vragen of je dat risico wil lopen als je een " voor de fun"- hengst hebt .
Deze mensen hier zijn zeer ervaren mensen, die zo adequaat hebben weten te handelen dat erger is voorkomen, waarvoor hulde!
Maar ik hoop dat alle "voor de fun " hengst eigenaren toch nog een keer gaan nadenken!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:28

Oeps.. Dat moest idd een PB zijn!!

Sorry

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:29

Punz schreef:
Ik ben eerlijk gezegd erg blij met dd foto's van TS.
Het lijkt de laatste jaren toch een beetje een trend te worden om paarden hengst te laten, ook als het niet de bedoeling is om hem voor de dekdienst te houden.
Deze foto's zijn dan toch ook een mooie " reality-check". Hoe braaf ook ( want dat zijn deze dieren óók, zoals de foto's ook laten zien) een hengst blijft een hengst, waarmee je hoe dan ook toch een extra risico loopt waarvan je je af moet vragen of je dat risico wil lopen als je een " voor de fun"- hengst hebt .
Deze mensen hier zijn zeer ervaren mensen, die zo adequaat hebben weten te handelen dat erger is voorkomen, waarvoor hulde!
Maar ik hoop dat alle "voor de fun " hengst eigenaren toch nog een keer gaan nadenken!

Mooi gezegd!

Zo denk ik er ook over, ik kom ze ook helaas tegen dat er mensen zijn die voor de fun een hengst hebben...........(pennys die denken het wel ff te kunnen)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:16

mairead schreef:
farahdiba46 schreef:
Op de fot van de fjord met de man erop en het zeil zie je duidelijk dat dat paard al ergens zijn oog op heeft.

Van die foto? Of was je erbij?

D)
ja, van de foto als je even je bril op zet, zie je het zelf ook. Daarnaast denk ik ook nog dat het schrikken geen schrikken was maar gewoon even testen of het ging lukken. Juist omdat ik (veel) hengstenervaring heb, weet ik dat dit soort geintjes al uren van te voren kunnen sudderen en ze hun kans rustig afwachten en er dan voor gaan, wat ik overigens heel normaal dierengedrag vind.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:27

farahdiba46 schreef:
Op de fot van de fjord met de man erop en het zeil zie je duidelijk dat dat paard al ergens zijn oog op heeft.

ja, van de foto als je even je bril op zet, zie je het zelf ook. Daarnaast denk ik ook nog dat het schrikken geen schrikken was maar gewoon even testen of het ging lukken. Juist omdat ik (veel) hengstenervaring heb, weet ik dat dit soort geintjes al uren van te voren kunnen sudderen en ze hun kans rustig afwachten en er dan voor gaan, wat ik overigens heel normaal dierengedrag vind.

Paard in kwestie is een 5jarige hengst, in zijn eerste dekseizoen en voor het eerst op een groot evenement. Niet gek dat hij ergens naar kijkt of dingen spannend vind.

Ik denk niet dat je daar over kan oordelen na aanvang van deze foto's.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:37

mairead schreef:
farahdiba46 schreef:

D)

Nogmaals: ik ben wel benieuwd wat je dan ziet? Ik zie namelijk nog steeds een paard dat geconcentreerd is. Zouden de ruiters het anders ook niet allang aan hebben zien komen? Dit zijn imo ook niet de slechtste ruiters en hebben ook ruime ervaring met hengsten ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:48

Ik vind het toch wel bijzonder dat het hier afgedaan wordt als iets wat nu eenmaal kan gebeuren. Het is niet zo dat een iemand de schuld moet dragen, maar fouten zijn er zeker wel gemaakt. Dit normaal, natuurlijk gedrag noemen en dan toch met een zeiltje op de rug en een los teugeltje rond lopen is bijvoorbeeld dan al niet heel verstandig te noemen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:09

Nies_ schreef:
Ik vind het toch wel bijzonder dat het hier afgedaan wordt als iets wat nu eenmaal kan gebeuren. Het is niet zo dat een iemand de schuld moet dragen, maar fouten zijn er zeker wel gemaakt. Dit normaal, natuurlijk gedrag noemen en dan toch met een zeiltje op de rug en een los teugeltje rond lopen is bijvoorbeeld dan al niet heel verstandig te noemen.

Maar de zeiltjes en andere 'enge' dingen waren al goed en breed opgeruimd toen het mis ging...
Tijdens de presentatie met de voorwerpen gedroegen beide hengsten zich keurig en hadden de ruiters alle controle. Ik heb ze ook nog tijdens het losrijden gezien (met ook alle voorwerpen) en toen was het niet anders. Een van de hengsten aan de hand had ook kunnen los breken...
Ik ben van mening dat je altijd een risico neemt met zoveel hengsten in een ring, maar zo gaat het toch op meerdere hengstenkeuringen er aan toe? Ik denk dat de eigenaren en voorbbrengers zich daar terdege van bewust zijn.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:42

Knap dat je dat kunt zeggen van een foto en al helemaal als je de hengsten niet eens kent.
Ik zie hem dagelijks en ik kan je zeggen , het is een jonge hengst met weinig ervaring met meerdere hengsten bij elkaar. Hij verschrok wel degelijk van een krakende box. Schiet naar binnen en komt te dicht bij de ander. Ik stond het bijna naast en weet echt wel wat ik heb gezien.