2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: 2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:47

stilte voor de storm :p

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:53

Ik heb me opgegeven als schrijver zoals elk jaar. Heb alleen nog geen reactie gehad. Weet jij wanneer ze daar mee bezig gaan Lotte?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:35

Ik heb me ook opgegeven als schrijver. Half mei krijg je bericht als ik t formulier dat ik van ze gehad heb goed begrepen heb

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:50

Als je je inschrijft als schrijver, kijken ze dan met indelen ook of en wanneer je moet starten?

Wil namelijk wel schrijven maar rijd ook elke dag mee..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:03

Adrienne93 schreef:
Als je je inschrijft als schrijver, kijken ze dan met indelen ook of en wanneer je moet starten?

Wil namelijk wel schrijven maar rijd ook elke dag mee..

Je kan de tijden opgeven die jij als schrijver beschikbaar bent.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:08

Dus zolang de startlijsten/tijden nog niet bekend zijn kan dat nog niet?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:09

Dan zou ik ze even mailen dat je wel wil schrijven maar ook zelf moet starten...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 19:42

Dat kunnen ze wel regelen met het secretariaat. Ze maken de indeling voordat de startlijsten klaar zijn dus dan overleggen ze als het goed is even.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:19

Ik pas ervoor. Als ik een weekje naar Almelo wil kan ik ook een week op vakantie.... wat een geld zeg....

Het ergste vind ik nog de boxhuur... 30 x 7 = 210 euro, bij ons bijna stalling voor een maand!! dan nog je proeven zeg 5 proeven in totaal a 10 euro = 50 euro. Dan nog je slaapplek eten drinken etc....

Niet leuk meer voor de normale mensen, als je dan nog eens een slechte dag hebt en geen winst rijd is het helemaal zuur....

wens jullie allemaal heel veel plezier want leuk zal het zeker zijn maar ik vind het een rib uit mn lijf.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:55

Je moet het ook zien als een week vakantie en niet alleen als wedstrijd :j De sfeer op Almelo is super; ik kom zelf uit Almelo, maar stond er gewoon met de caravan op de camping omdat dat zoveel gezelliger was :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:02

Ik snap het wel hoor!
Daaron zijn we vorig jaar op een park met stallen geweest omdat ik de boxhuur op almelo zelf op zn zachts gezegd achterlijk duur vind!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:39

Vindt de prijs echt wel meevallen voor de lol die je hebt, wij gaan nu al 7 jaar.. het is een verslaving. Twee uit ons groepje zelfs al 25 jaar := en je kan zomaar thuiskomen met 10+ winstpunten.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:46

Er is ook genoeg stalling in de buurt te vinden hoor.

De sfeer is gewoon top!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:06

Ja scheelt misschien ook dat ik uit de randstad kom...
Daar liggen de prijzen sowieso hoger met alles.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:23

c_alsemgeest schreef:
Ja scheelt misschien ook dat ik uit de randstad kom...
Daar liggen de prijzen sowieso hoger met alles.

Daar kom ik ook vandaan.......

Maar staan ze op gouden stro dan daar? dat het 30 euro per DAG! moet kosten.....
Als ze de stalling gewoon een 10tje doen is het voor veel meer mensen toegankelijk.

Niet dat ik het niet kan betalen hoor .... maar ik vind het gewoon de moeite niet dan heen te gaan terwijl het wel super leuk zal zijn....

Net als het texelweekend, ook geweest , super leuk allemaal.... klauwen met geld kwijt.... en mijn paard had zijn dagen niet..... met 0 winstpunten naar huis..... nou dan baal je wel hoor.... week erna op wedstrijd en gewoon 4 winstpunten mee naar huis!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:48

Volgens mij is het 30 euro exclusief stro?

Of je wel of geen punten rijd ligt natuurlijk bij jezelf. Vanwege de hoge stalprijzen zijn wij ergens anders de paarden wezen stallen. Ik was geloof ik voor 1 volle week, 2 personen, 1 paard en 2 honden in een 6 persoonshuisje 600 euro kwijt. Uiteindelijk niet gestart op almelo vanwege blessure aan mijn knie.
Volgend jaar staat wel weer in de planning!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:01

ivy_power89 schreef:
Volgens mij is het 30 euro exclusief stro?

Of je wel of geen punten rijd ligt natuurlijk bij jezelf. Vanwege de hoge stalprijzen zijn wij ergens anders de paarden wezen stallen. Ik was geloof ik voor 1 volle week, 2 personen, 1 paard en 2 honden in een 6 persoonshuisje 600 euro kwijt. Uiteindelijk niet gestart op almelo vanwege blessure aan mijn knie.
Volgend jaar staat wel weer in de planning!

Tuurlijk ligt dat aan jezelf! maar ik vind het dan dat geld niet waard met dat risico erbij, als ik zou gaan zou ik een alternatieve verblijfplaats zoeken vlakbij waar de prijzen gangbaar zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:47

Je moet het helemaal niet zien als een wedstrijd maar gewoon als een week vakantie. En dat kost nu eenmaal geld. Daartegenover staat een hoop lol.
Ik ga zelf helaas niet, mijn vakantiedagen gaan al op aan 3 andere vakanties.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:51

Ik snap wel dat je de stalling duurt vindt. Het is voor mij ook bijna een maand stalling hoor. Maar er zijn genoeg stallen in de omgeving waar je vast je paard voor minder kan stallen.
Daarnaast denk ik niet dat Almelo een duur evenement is. Denk dat andere evenementen niet goedkoper zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:14

@dushishoeve

Het is excl stro :')

Maar paarden staan er prima bij, toezicht is goed en alles is super goed geregeld. En inderdaad je moet het als een vakantie zien.

Hoe je punten zijn ligt altijd bij jezelf of de conditie van je paard. Daarom is het belangrijk om er bewust naartoe te trainen. Het is best zwaar zo'n week. Ik heb ook weleens door slechte voorbereiding de hele week bagger gereden en er maar een paar puntjes aan over gehouden. Maar dat was gewoon mijn eigen schuld. Voorbereiding was niet heel goed ivm verhuizing etc... maar het jaar daarna 13 winst gereden en finale. Dus ja dat is lekker :D tegenwoordig kan je ook een klasse terug starten dus dan heb je het als ruiter imo nog meer in de hand.
Maar ook in dat slechte punten jaar en vorige twee jaren zonder paard (door blessures van united) heb ik het vreselijk naar mijn zin gehad en de grootste lol. Ook dan vind ik het het geld meer dan waard. Maar dat is een afweging die je zelf maakt. Maar in vergelijking met andere grote concoursen is de ARD echt niet zo duur. :n boxje op het NK ben je ook zo 35 per dag voor kwijt.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 19:40

Stallen moeten door de organisatie ook gehuurd worden, kosten daarvan zijn nou eenmaal hoog. Als het goedkoper kan dan wordt dat ook zeker wel gedaan.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:41

Wij gaan met 4 paarden waarschijnlijk (ik start er 2 en 2 paardem in zowel dressuur en springen) dus absoluut niet haalbaar om ze ergens anders te stallen. Ook ergens anders slapen is echt geen doen. Of ze moeten de hele dag op de trailer staan maar dat is niet bepaald paard vriendelijk. Het is een super dure week, maar zo leuk dat het het ook echt waard is!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:53

Ja ik heb er helemaal zin in :D natuurlijk al twee keer als groom moeten gaan ivm blessures of wonden bij Uni. En dit jaar was ook nog even onzeker ivm mijn verbrijzelde voet. Maar het ziet er naar uit dat ik dit jaar wel te paard naar de ARD kan :D

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:19

Jaaaa ik kan ook eindelijk zeggen dat wij naar de ADR gaan!! Het was even onzeker ivm de toetsweek. Omdat ik op woensdag nog een toets heb, vertrekken we woensdagmiddag.

Wanneer je tegen de hoge kosten op kijkt is dat ook nog een optie, je hoeft geen hele week te gaan. Misschien kan je je dan niet selecteren voor de finale, maar ik vind dat persoonlijk ook geen doel... Het is inderdaad een hele hoop geld maar niet te vergelijken met sommige andere concoursen... Op het NK betaal je idd ook €30 per dag, om over internationale wedstrijden maar niks te zeggen... Wij stonden twee jaar geleden op de Lourenshoeve, ook een topaccomodatie met huisjes op hetzelfde terrein (en voor de paarden absoluut niet duur). Wat wij vervolgens we jammer vonden is dat je de hele tijd heen en weer moet. Voor je proef, de prijsuitreiking, de proef van iemand anders en vervolgens wil je weer wat eten ofzo.

Dus dit jaar verblijven wij & de paarden op ADR. Ik doe mee in de Z1 dressuur paarden en mijn moeder in de L1 dressuur paarden!! We hebben er zin in!! Wel heb ik een vraagje: zijn van alle rubrieken ook 's avonds een rubriek? Dressuur?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:34

Nee niet van alle klasse is een avondrubriek, dit wisselt iedere dag.
Wij kiezen er juist voor om niet op het terrein of de camping te gaan staan. Het geeft voor het paard en ons veel meer rust. Neemt niet weg dat de sfeer op het terrein geweldig is!