Koudbloed Kim's Zwangerschapshormonen ~ A Very Moody Mare!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Koudbloed Kim's Zwangerschapshormonen ~ A Very Moody Mare!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:42

farahdiba46 schreef:
Ben ik echt de enige die dit potentieel gevaarlijk vind? Ik kan hier de humor niet van in zien -O-

Wat wil je dan? Boos worden en merrie op gaan jagen?
Of Kim haar zin geven en niet meer pakken.
Want ja, dat zal helpen :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:44

Wat een enorm leuk dier is het ook

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:46

Ik zie eigenlijk geen enkel potentieel gevaarlijke situaties.. Kim is niet gevaarlijk tov mensen, ze test gewoon enorm haar grenzen en heeft een flinke dosis humor icm zelfkennis gok ik. Zij weet dat Maarten/Tineke d'r niet aankunnen mocht zij daar zin in hebben maar maakt er niet naar misbruik van. Ze pest eventjes en doet dan toch wat er gevraagd wordt. Als dat nou niet het geval was en ze zou bovendien ook nog bokken/steigeren/trappen naar iedereen...ja...dàn wordt het gevaarlijk. Maar nu.. No way.. Paard met humor is Kim! :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:57

Bedankt he, ik heb zojuist mijn thee over mijn toetsenbord heen geproest. Dat hoofd van Kim _O-

Edit: en net de filmpjes gekeken. :') Te droog hahaha.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 26-06-15 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:06

haha geweldig :) Wat een leuke merrie heb je daar :) :') :wave:

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:07

En daar is Kim weer :')
_O-

Heel veel sterkte Maarten de komende maanden ;)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:09

Haha grappig dier is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:35

Klopt hoor.

Ik kan ook wel zeggen dat ik Kim na ruim 8 jaar door en door ken en dit ook zelden voorkomt, dus vandaar dat ik even van de gelegenheid gebruik heb gemaakt om er foto's van te maken. :D
Het is een hele hoop bluf vooral en ze heeft er zelf de grootste lol in, kijk maar naar die oortjes zodra ze buiten bereik is. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:00

Het doet me er trouwens aan denken dat Kim niet de enige is die dit doet. Bij het brengen van de paarden naar hun weiland stond er nog een hekje open van een ander weiland en [naam] ging daar dus in. Ik heb haar daar maar even opgesloten en ondertussen de andere paarden naar het juiste weiland gebracht.

Eerst probeerde ik [naam] mee te trekken aan haar eczeemdeken alleen lukte dat niet. Vervolgens heb ik toch maar een halster en touw gepakt en zo begon het.

[naam] liet zich niet vangen en maakte er een spelletje van. Ze ging heel hard weggalopperen als ik in de buurt kwam en als ik haar probeerde te vangen versnelde ze alleen met haar staart in de lucht, om vervolgens op afstand heel mooi pronkend te draven. Ik dreef haar in een hoekje, maar daar ontsnapte ze uit door nog harder weg te galopperen uitdagend vlak langs me heen.

Na een paar van zulke rondjes liep ze heel trots naar me toe voor een snoepje en liet ze zich gewillig haar halster omdoen. _O-

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:11

Just_Sannee schreef:
farahdiba46 schreef:
Ben ik echt de enige die dit potentieel gevaarlijk vind? Ik kan hier de humor niet van in zien -O-

Wat wil je dan? Boos worden en merrie op gaan jagen?
Of Kim haar zin geven en niet meer pakken.
Want ja, dat zal helpen :+

Frapant dat je nu juist zelf met de absoluut foute "oplossingen" komt. Wat dacht je van Tineke haar zelf voortaan even laten pakken.

ik vind Tineke en Kim een hele leuke combinatie en moet vaak om ze lachen, alleen nu even niet (met in mijn achterhoofdhoofd dat Kim in het verleden wel degelijk mensen heeft aangevallen)

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:21

woehoehoe geweldig _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:38

Ik heb uitleg gegeven over het hoe, wat en waarom en geen van allen is ook maar een moment in gevaar geweest. :)
Dit heeft ook echt 0,0 te maken met iets dat 8 jaar geleden in het begin aan de orde was.

[naam] is inderdaad ook zo'n trutje. :D
Denk maar niet dat die in één rechte lijn terug naar de paddock gaat.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:38

Als we naar het verleden van alle paarden gaan kijken dan zou de paardensport niet meer bestaan :')
Maarten en Tineke hebben genoeg verstand van paarden en Kim doet (momenteel) geen vlieg meer kwaad (denk ik zo). Elk paard heeft wel eens een bui maar om daaruit te concluderen dat een paard alleen maar door zijn/haar "lievelingsbaasje" gepakt mag worden? Nee, dat is echt niet hoe t werkt ;)

Maarten, succes de aankomende maanden! Op dat je er een goede conditie aan overhoudt :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:45

Hahahaha geweldig die Kim! Ik hou dr van :P En wat ziet ze er waanzinnig goed uit! Zo knap dat je haar zo mooi op gewicht kunt houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:48

Kim heeft ook een bijrijdster, zij is net vorige week 14 geworden en die laat ik ook met een gerust hart in haar eentje met Kim en ze rijden zelfs gewoon buiten. :j
Dat zegt wel genoeg denk ik.

Niet de beste foto en bijrijdster zit wat scheef, maar heeft Scoliose, dat is een vergroeiing in de rug.
Afbeelding

Afbeelding

Nadine_yvana, daar gaat onwijs veel werk in zitten hoor!
En op sommige foto's, bijv. in galop, lijkt ze best dik, maar ze is nu nagenoeg prima op gewicht, er zou nog iets vanaf mogen. :j
Maar poeh, wat is dat lastig!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:57

Tineke, dat geloof ik graag, zal niet makkelijk zijn. Ik heb al heel veel moeite om die ponies van mij goed op gewicht te houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:07

Hihi, die filmpjes ook, Maarten als een vlaggetje er achteraan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:09

Kim kiest ze echt uit. :D

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:10

Geweldige foto's _/-\o_ :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:46

farahdiba46 schreef:
Frapant dat je nu juist zelf met de absoluut foute "oplossingen" komt. Wat dacht je van Tineke haar zelf voortaan even laten pakken.

ik vind Tineke en Kim een hele leuke combinatie en moet vaak om ze lachen, alleen nu even niet (met in mijn achterhoofdhoofd dat Kim in het verleden wel degelijk mensen heeft aangevallen)

dat is natuurlijk ook onzin...zodra Tineke dan een slechte week heeft kan Kim de hik krijgen "want Tineke is de enige die haar kan/mag pakken"
Maarten(en Tineke ) doen wat ze behoren te doen, niet opgeven en stug doorgaan tot het hem/haar lukt.
dat je daarbij idd wel zelf je koppie er bij moet blijven houden lijkt me logisch, tis geen minishet die je over de schouder mikt ,

als Maarten het nu door Tineke had laten oplossen, wat denk je dan dat er de volgende keer gebeurt als Maarten haar uit de wei moet plukken??
dat gaat alleen maar van kwaad tot erger
n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:49

Reken maar dat Kim dat direct door had gehad. :))
Tot op zekere hoogte is dat niet erg, maar ik wil wel dat onze paarden ook door vreemden benaderd kunnen worden. :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:52

Hahaha, wat is Kim toch een heerlijk dier! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:52

nou idd...het zal maar gebeuren dat jullie allebei twee weken lang met zuid timboekstaanse neusloop op bed liggen, dan is het verrekte handig als een ander ook met de paarden door de bocht kan , als jij een slechte week hebt kun je ook niet zeggen "nou Maarten , ik doe het wel" ik vind juist dat Maarten het super doet, stug volhouden en zich niet op de kast laten jagen door de jonkvrouwe...
Maarten is misschien niet tussen de paarden geboren, maar ik vind hem er handig zat mee :+
en het levert leuke plaatjes op , wat wil je nog meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:53

Anoniem schreef:
Het doet me er trouwens aan denken dat Kim niet de enige is die dit doet. Bij het brengen van de paarden naar hun weiland stond er nog een hekje open van een ander weiland en Elske ging daar dus in. Ik heb haar daar maar even opgesloten en ondertussen de andere paarden naar het juiste weiland gebracht.

Eerst probeerde ik Elske mee te trekken aan haar eczeemdeken alleen lukte dat niet. Vervolgens heb ik toch maar een halster en touw gepakt en zo begon het.

Elske liet zich niet vangen en maakte er een spelletje van. Ze ging heel hard weggalopperen als ik in de buurt kwam en als ik haar probeerde te vangen versnelde ze alleen met haar staart in de lucht, om vervolgens op afstand heel mooi pronkend te draven. Ik dreef haar in een hoekje, maar daar ontsnapte ze uit door nog harder weg te galopperen uitdagend vlak langs me heen.

Na een paar van zulke rondjes liep ze heel trots naar me toe voor een snoepje en liet ze zich gewillig haar halster omdoen. _O-

Oh rondje van de zaak maken, noem ik dat altijd maar Maarten.
Ik heb ook zo een echte merrie, die mij ontzettend goed door heeft en spiegel voor houd.
En met rondje van de zaak maken, jaag ik haar juist net zo lang op tot ze dat zat is en dan moet ze voor mij nog een rondje van de zaak doen, voordat ik haar pakken wil... :D Spiegelen kan ik ook tenslotte... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:57

Sonja_vR, klopt hoor. :j
[naam] heeft een enorm doorzettingsvermogen en dat is wel fijn.
Ik had zelf denk ik al eerder opgegeven. :o

Hahaha, Ohjajoh6, zo'n ruin had ik vroeger ook. :D
Dat was ook echt de enige manier om hem te vangen.