Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:58

Wat een leuk topic.
Heb hem in 1x uitgelezen

Ik vind shires geweldig. ..net even weer wat anders dan een ander hebben.

Ik vind je updates erg leuk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:06

Wat een leuke topic, ik volg.

Ben zeer benieuwd hoe groot hij dan is over 2 jaartjes ofzo.

Veel geluk en plezier ermee.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:17

Wat een leuk topic. Sam is echt een leuk paard <3 Ik ben gek op Shires en Clydesdales :j

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:01

Wat een leuke reacties allemaal weer. Thanksss! :D

Nadiine__x schreef:
Gefeliciteerd!! Wat een heerlijk dier!

Ook mijn 1e paard is een shire!
Een merrie en ze was 8 maanden jong, ondertussen zijn we al 2 jaar verder en nog geen moment spijt gehad, wat een geweldig ras!!

Die van mij kende ook helemaal nikd maar na een maand ke de ze wandelen en. Borstelen en een halfjaar later was ze bomproef voor letterlijk alles en dat is ze nog steeds ;)
(en we begonnen met stijgeren en slaan en bijten)

Dus met jullie komt het vast ook helemaal goed!!

Ik zag dat merel het shire topic al noemde, zou leuk zijn als je erbij kwam!

Ga je ook met je topper naar de shire show? Elk jaar super gezellig en zo'n leuke ervaring om mee te doen!

Overigens dat staken met naar de wei terug moeten heeft die van mij ook. Mega lang gedaan, heb er zelfs een les grond werk voor gedaan omdat ik er hopeloos van werd haha! Nu doet ze het allern nog als ze geen musli heeft gehad of minder aandacht als "normaal"

Ik. Doe overigens ook clickertraining met haar, net als merel, alleen beetje andere basis, maar ook die van mij vind het geweldig en word er mega gefocust van! Heeft mij ook al bij veel. Geholpen echt een aanrader ;)

Ik heb jullie ook al een paar x voorbij zien komen op bokt en fb! Pluis is ook een knappie hoor! :D
Ik heb blijkbaar nog niet genoeg gereageerd op forums om in het Shire topic te kunnen reageren helaas.. maar ik volg het wel al een tijdje!

Afbeelding

Afbeelding

Sam zn neus is ineens helemaal kapot.
Niet van de zon geloof ik.. er zijn warmere dagen geweest en toen was zn neus nog mooi..
Denk van een plant.. berenklauw of zo iets???
Echt heel zielig!
Morgen even een potje sudocreme kopen om er 's avonds op te smeren.. ik zoek alleen nog wat voor overdags waarmee die in de zon kan.
Woensdag gaan al die rotplanten de grond uit. -:(-

Kan Sam ook al een week niet uit de wei halen.. grote schoonmaak op stal en ik zou door een andere wei moeten om eruit te kunnen, maar in die wei staan paarden waar ik liever niet met die van mij tussendoor loop.
Dus ik baaaaalllll!!!
Hij is gelukkig nog wel blij om me te zien haha.

Nog 12 daagjes en dan is ie officieel van mij.. aftellen! :D *\o/* *\o/*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:05

Ach dat arme neusje van die knul... ;( Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:14

aloe vera met arnica halen bij de tuinen, werkt super goed

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:36

Esmeralda schreef:
aloe vera met arnica halen bij de tuinen, werkt super goed

Die dus :j of uierzalf erop.
Ook smeren als er geen directe zon schijnt, genoeg UV straling.
Zo sneu zo'n kapot neusje -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:46

Gewoon sudocreme, ook voor in de zon, dat dekt het zeer goed tegen de zon, je hoeft dus geen ander product te gaan kopen voor overdag in de zon.

Ooit gebruikte ik parfumvrije zonnebrand (waterproof) en dat vond mijn paard niet zo heel fijn en toen ik overging op sudocreme, vond hij het niet erg meer en vond hij het fijn en ik merk echt geen verschil in het verbranden door de zon.

Wel blijven smeren ook als er geen zon is.

(Ik gebruikte ook sudocreme voor mijn arabier met zijn witte neus en het voorkomt ook mok in de kootholte door zonverbranding, bij zeer lichte huid)

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:17

Ohh gaaf!
Ik hoop dat ik later ook een Shire kan kopen. Ik ben gek op die beestjes.
Ik volg ook :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:57

Hij is nou nog zo.

Later is hij zo:
Afbeelding

:D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:23

:D Wow wat een joekel van een beest

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:22

Och wat ziet zijn neusje eruit! Arme stakker wat zal dat zeer doen zeg!!

Ik smeer inderdaad ook gewoon sudocream als pluis haarneus verbrand is of in dit geval gebrand ergens anders aan..

En aloe vera werkt ook echt top!! Zeker voor een goede genezing..
Ik zou lekker even een week dik smeren met sudocream en daarna voor de laatste nagenezen de aloe vera gel/zalf erop smeren (kun je gewoon bestellen bij agradi.nl) dat verzacht ooken geneest deboel heel mooi! Ik smeer het bij pluis ook overal op, over haar lichaan! Wondje? Hup aloe vera erop!
Maar bij grotere of ergere wonden zoals jou neus smeer ik er wel eerst een paar dagen sudocream of iets dergelijks op. (en bij diepere wonden acedern, maar dat zou ik op de neus niet doen hoor, lijkt mij erg pijnlijk!)

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 16:28

Thanks voor de tips!
Sudocreme is onderweg en gaat er morgen gelijk op zodra het er is (te druk met werken om in de winkel te halen hihi)
Van de week even langs de tuinen voor de aloë vera.

Nou kwam ik vandaag op stal, was heel zijn oog bedekt onder een stuk of 80 vliegen.. oogje was aan het tranen en ging niet lekker open..
Gelijk dus ook maar een vliegen masker besteld die morgen ook afgeleverd zou moeten worden.. Morgen even schoonmaken en hopen dat het makser past.. het zit niet mee! Hopelijk gaat het vanaf morgen weer de goede kant op met mijn vriendje. :(:)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:15

anders touwtjes met kraaltjes in zijn voor pluk vlechten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:09

Oei, dat met die ogen is niks!
Inderdaad even vliegenmasker en even camille thee zetten en af laten koelen en hiermee het oog schoon deppen (niet wrijfen) zodat het niet gaat ontsteken ;)

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:02

Ik hoop dat zijn neusje snel beter word en dat zijn vliegenmasker helpt!
Ik ga dit topic volgen, je schrijft echt leuk :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:09

ik zou geen sudocreme smeren op plekken die kapot zijn. dat bijt en brand als een gek. ik werk in de zorg en daar mogen we het oa om deze reden niet meer gebruiken.
ooit eens op een open plekje bij mezelf gesmeerd... :=

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 06:02

Sudocream gaat hier inderdaaad alleen op de kapotte neus en mijn paard lijkt dat echt heel fijn te vinden, en het is er wel 1 die duidelijk laat weten wanneer het niet oke is...

Dat het brand wist ik idd niet!..
Zelf spuit ik acedern op wonden, dat bijt ook, maar geneest echt super en voorkomt ontstekingen! Stinkt wel verschrikkelijk, hihi.. Maar in de dierentuin gaat het overal op en mijn oud collega's gebruikten het zelf ook bij wonden :')

En dan zodra de wond dicht is de aloë vera erop voor een mooie genezing!

Mijn paard ging vorige zomer 3x in 1 week door de houten heining heen en had hierdoor overal wondjes en sneetjes.. Ze heeft er geen 1 litteken Aan overgehouden! Ben Esmeralda nog altijd dankbaar voor de gouden tip aloë vera!

Houd zijn ogen goed in de gaten en goed schoon deppen hoor shires staan bekend om oogproblemen :(
Zal wel meevallen maar beter voorkomen als genezen! Pluis past haar 2 vliegenmaskers ook nog en die is nu 2,5 jaar dus komt vast goed!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 06:41

hey dat vind ik aardig van je nadine
idd ik zweer bij aloe vera, top spul

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:26

Ik heb een xfull vliegenmasker van harrys horse voor Ab, die past net aan. Hij heeft wel een gigantisch hoofd dus ik verwacht dat Sam die nog wel gaat passen op deze leeftijd ;)
Ik zou toch ook geen sudocreme hiervoor pakken, dat sluit af. Inderdaad aloe of misschien rescue cream van bach.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:06

Esmeralda heeft allemaal goede tips +:)+

Wat moeilijk als de een zegt dat je iets wel moet doen, en de ander zegt van niet haha.

Ik heb ook nog een tube bepanthen voor baby's besteld.. iemand daar ervaring mee??

Ik heb een vliegen masker van Pagony besteld.. niet zo duur, dus hij mag hem stuk maken als ie het niks vind :=

Zit te wachten op de bezorgman.. kreeg net een mailtje dat het pakketje tussen 08:30 en 21:30 afgeleverd zou worden.... top indicatie +:)+ _O-

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:56

Ik smeer bepanthen zelf echt overal op vind het heerlijk!het verzacht en geneest heel snel!
Maar geen idee wat het doet in de zon.. Je zou hem ook even in de schaduw kunnen zetten wanneer hij de weide weer uit kan..

Verder, tja iedereen zal altijd wat anders blijven zeggen, gewoon doen wat goed voelt en eigen ervaringen op doen ;) (van vallen leer je opstaan)

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 21:41

Gelukkig... zijn kap past... oortjes moeten wel bijna dubbel, maar die oorflappies kan ik er tegen die tijd altijd nog af knippen.
Hij heeft hem sinds gister op, en hij was vandaag nog heel, en zat nog perfect _/-\o_

Neus dik gesmeerd met sudo.. hij was heel dapper en liet het best ok toe.. braaf paard <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat een verrassing... kom ik vanavond aan op stal... zijn ze weer eens uitgebroken naar een andere wei.. stonden daar gezellig op hun dooie gemakje bij de dressuur paardjes te eten.. ze zijn gewoon heel sociaal en op zoek naar gezelligheid denk ik? :=

Oh ja! Sam heeft vorige week een broertje gekregen.. ze lijken bijna precies op elkaar.. wie weet over een paar jaar, als ik ooit rijk word.. 2-span?? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:01

Je hebt inderdaad een heel leuk, makkelijk en sociaal paard. Beetje uit de kluiten gewassen ook ... maar da's alleen maar goed, meer paard om van te houden.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:11

Wat een leukerd, doet me denken aan de tijd dat wij ons tinker kregen als veulentje <3