Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:09

Paarddopette schreef:
safina schreef:
Wacht ff... Samengevat: Ze pakken ongevraagd je leasepaard en rijden erop. Ze pakken ongevraagd je spullen. Ze breken je kast open. En je weet ook niet zeker of ze wel van je eigen pony afblijven. En de eigenaar kan er niets aan doen, want die is daar te oud voor.

Klinkt als een plaats waar je niet moet zijn om je eigen paard te stallen. En ook niet om een paard te leasen.

Of je moet ervan overtuigd zijn dat je dit op kunt lossen. Maar als ik lees hoe ver het gaat....lijkt mij sterk dat je dat gaat lukken. Maar goed, misschien zie jij dat anders. Hoe zie jij de toekomst op deze plek?

Misschien ben ik hierin onduidelijk geweest: Maar wat dat betreft gingen wij altijd gewoon met elkaar om. Het was nooit zij tegen mij laat maar zeggen. Maar sinds dat nieuwe paard (dus mijn lease paard) er is, is het een beetje begonnen.. Verder ga ik niet door hén weg..

Maar nu even antwoord op mijn vraag ;) : zie jij dit opgelost worden? Hoe zie je de toekomst?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:12

Gewoon zeggen dat je geld voor dat paard betaalt en dat ze er vanaf moeten blijven, zelfde als van jou spullen.
Dan tegen de eigenaar zeggen ook al doet die er niks aan en dan mocht het nog gebeuren naar de ouders gaan. Jij betaalt voor dat paard mag je toch hopen dat ie er staat als je wilt rijden.

Pff ben ik blij dat Cherry en Nova hun eigenaren alleen mij hebben :)

Succes!

Paarddopette

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 14:14

Oh sorry safina, ja, dit kan opgelost worden, waarschuwen dit niet meer te doen en slot op de kast. Verder vragen de eigenaar op te letten dat ze er niet meer mee rijden en aanzitten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:15

Dikke ketting erbij omheen. Dan kunnen ze helemaal niet meer openbreken.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:16

Niet groter maken dan het is... één op een aanspreken met: "Mijn kast is opengebroken, spullen lijken gebruikt. Vind ik erg omdat ik zuinig op mijn spullen ben"

Dat lijkt me echt voldoende, tref daarna je maatregelen door b.v. je singels een tijdje mee te nemen naar huis en zie wat er gebeurt voor je verdere stappen neemt.

Je vermoedt van alles, maar je kan eigenlijk nog niks aantonen. Tot het een heterdaadje wordt zou ik de goede relatie gewoon bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:25

Paarddopette schreef:
Oh sorry safina, ja, dit kan opgelost worden, waarschuwen dit niet meer te doen en slot op de kast. Verder vragen de eigenaar op te letten dat ze er niet meer mee rijden en aanzitten.

Nou, gelukkig! Het gaat erom dat jij er verder mee kan. +:)+

Ik duim voor je dat het het gewenste effect heeft.

Misschien wel handig om vast na te denken over een plan B, voor het geval dat...?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:29

http://www.abus.com/nl/Huisbeveiliging/ ... slagen/130

Met popnagels vast laten zetten op je kast. Willen ze er dan nog in moeten ze heel je kast naar de sloop brengen.
De overslag zelf, zonder slot, weegt al zo'n 1700 gram.... ~~}>

Maar je kunt natuurlijk ook een kleiner modelletje nemen.... :D Dit is wel een soort van overkill.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:37

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 15:44

Ik heb haar helaas niet meer gezien.... Zal ik bellen? Ik weet echt niet wanneer ik een van hun weer zie, en het is nu ook al weer een aantal dagen geleden gebeurd..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:47

Ik zou dan voor bellen gaan.

En dan gewoon simpel zeggen.

Joh, er heeft iemand bij mijn kast gezeten. Weet jij hier misschien iets van?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:49

Kan je niet naar haar huis rijden vanavond...

Niet bellen, face to face doen dan kan je ook de reactie zien en daarop inspelen

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 15:51

Mando schreef:
Kan je niet naar haar huis rijden vanavond...

Niet bellen, face to face doen dan kan je ook de reactie zien en daarop inspelen

Maar als ik naar hun huis moet krijg ik het idee dat het zo is van mij tegen hen en hun ouders.. plus zij voelen zich op hun gemak daar, ik niet.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:53

Misschien weten ouders er niets van af en vinden ze wel dat jij gelijk hebt?

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:54

bellen, naar ze allebei. Desnoods een afspraak maken om *samen te rijden _/-\o_ * Dan kan je gelijk met 1 of 2 praten

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:59

Jij hebt foto's van de kapotte kast. Die ouders zien ook wel dat dat niet klopt. En ik denk dat ze zich dan juist niet op gemak voelen (schamen tegenover ouders). Lijkt mij goed idee om langs te gaan juist!

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:03

nep camera ophangen misschien dat ze het dan niet meer durven en anders aangifte doen of naar hun ouders stappen ahah :D

LifeAsSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:09

Wat een rot situatie zeg!
Hoe vitaal is de eigenaar trouwens. Aangezien hij de baas is zou ik wel dit in overleg met hem doen. En misschien samen met hem die meiden aanspreken.

Die tips van nep camera's zijn denk ik ook wel goed. Maar weet natuurlijk niet hoe nieuwschierig en onderzoekend ze zijn en ze erachter komen dat ze nep zijn haha
Iig heel veel succes

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:10

Ik zie net op Snapchat dat een van de 2 wel is geweest naar stal.. Ik zie mezelf echt nog niet langs gaan, eerlijk gezegd :n Ik heb wel de neiging om ze nu echt te bellen, zij doen net alsof er niks aan de hand is, terwijl ik er echt mee zit :\

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:11

Ik kan het telefoon gesprek ook opnemen.. en misschien erna afspreken om te praten oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:16

Telefoongesprekken opnemen gaat helaas alleen met opnameapparatuur, daarbuiten moet je voor het opnemen van een gesprek nadrukkelijk toestemming hebben, anders is het niet geldig als bewijs. Weet natuurlijk niet waar je het voor wilt gaan gebruiken, maar neem sowieso al aan dat je geen studio in huis hebt..

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:19

Emmaa_ schreef:
Telefoongesprekken opnemen gaat helaas alleen met opnameapparatuur, daarbuiten moet je voor het opnemen van een gesprek nadrukkelijk toestemming hebben, anders is het niet geldig als bewijs. Weet natuurlijk niet waar je het voor wilt gaan gebruiken, maar neem sowieso al aan dat je geen studio in huis hebt..

Ik kan het toch gewoon met de recorder op mijn mobiel opnemen, de kwaliteit zal dan vast niet perfect zijn, maar goed :+ Het is eerder om terug te luisteren wat ze hebben gezegd mochten ze zich zelf ooit nog tegen spreken.. :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:23

misschien kan je bellen om af te spreken in een cafeetje? (neutraal terrein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:28

Ik neem aan dat je dan op de huistelefoon wilt bellen met de speaker? De kwaliteit zal dan om te janken zijn := Volg nu een vak radiotechniek en het is echt bijna onmogelijk om zonder professionele apparatuur (oftewel een studio) een telefoongesprek op te nemen. Het is daarbuiten gewoon illegaal om niet te vertellen dat je het aan het opnemen bent, dat zou ik dus niet doen.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:29

@Paarddopette als jij graag 'bewijsmateriaal' ( noem het even zo) wilt kun je het opnemen ja. Maar wacht dan wel met laten horen aan die meiden. Kom je ze nog tegen verder? Want recht in het gezicht is toch wel een handigere oplossing. Ik zit echt na te denken maar... Ja... Zouden ze misschien jaloers kunnen zijn? In iedere geval. Begin eerst over wat je dwars zit en vraag daarna waarom ze het doen. Zo voelen ze zich minder aangevallen. En vergeet ook niet vanuit de 'ik' vorm te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:35

Als het echt zo'n issue is, neem dan een keer vrij van werk/school/stage en ga op de dag/het tijdstip dat zij er zijn om ze te confronteren.