Een droom die uit gaat komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:59

Oh herkenbaar! Ik woon nog thuis maar had de pony al gekocht en toen pas wat gezegd :+
2 dagen later stond ze op stal haha

En ik heb een D pony gekocht, expres geen joekel van een beest want ben zelf ook maar een kleintje. Heb haar nu een halve maand maar het gaat echt super.
Ik rij puur recreatief dus was een 19 jarige, half blinde pony prima :')

Ik bedoel te zeggen dat je vooral en alleen naar jezelf moet luisteren. Als het paard aansluit bij jouw wensen dan is het prima toch? Je krijgt waarschijnlijk spijt als je ipv naar jezelf, naar een ander luistert.

Heel veel succes in de zoektocht!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 17:00

troi schreef:
Misschien wel heel nuttig voor je vader om een duidelijk signaal te krijgen dat zijn lieve kleine meisje een vrouw is geworden die zelf haar leven inricht?

Overigens hadden mijn ouders er eerst ook moeite mee maar toen ze doorkregen dat ik er geen droog brood om at draaiden ze rap bij.

Zeker. Ik denk ook dat dat het is hoor, hij heeft er al moeite mee dat ik het huis uit ben :+

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:12

Ghostattack schreef:
Even een kleine update:
Ouders zijn ingelicht, vader zwaar pissed uit huis gestampt en moeder had zoiets van "ik vind het oke, zolang je het maar goed uitzoekt".
Ik ben bij een pony wezen kijken, ontzettend leuk maar wordt het toch niet denk ik. Er is te veel werk aan die pony en ik ben bang dat ik zelf de ervaring niet heb. Verstand zegt dus niet doen.
Ondertussen ook iemand ingeschakeld om mee te zoeken. Stalling is nog een overweging, maar wordt waarschijnlijk toch in omgeving Tiel in plaats van Amsterdam. Scheelt me gewoon ontzettend veel geld en ben sowieso vrijdag t/m zondag in Tiel en doordeweeks kan ik vrij makkelijk op en neer aantal keer.

Dus.. zoektocht gaat rustig verder. Ouders hebben het er maar mee te doen hoor :+

Toevallig! Ik woon ook in Tiel! Als ik iets weet, voor stallingen, zal ik je pben :) Hou je me wel op de hoogte :P

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:19

Vervelend voor je vader dat je niet precies doet wat hij wil :Y) Iets met loslaten.. ;)
Voor jou ook vervelend, op een of andere manier wil je toch graag dat je ouders achter de keuzes staan die je maakt.

Ben benieuwd wat voor pony het uiteindelijk gaat worden. Leuke zoektocht :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 18:30

Ik heb al een plek waarschijnlijk _SnowBall ;)

Loslaten inderdaad. Ik word 20 en al zijn ze financieel verantwoordelijk, ik verdien gewoon mijn eigen centjes en betaal alles zelf. Hij overleeft het vast wel :')

Saaams

Re: Een droom die uit gaat komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:38

Voordeel als je hem in tiel neerzet. Ik kan hem jatten wanneer ik wil want de stalling is éeerug bekend terrein _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 18:40

Dat wordt een slot op de wei en stal _O-

Denk dat ik dan ook weer lid word van de Roskam, binnenbak :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:41

Zou ik wel doen ja _O-

Haha ja! :D

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:44

Ghostattack schreef:
Even een kleine update:
Ouders zijn ingelicht, vader zwaar pissed uit huis gestampt en moeder had zoiets van "ik vind het oke, zolang je het maar goed uitzoekt".
Ik ben bij een pony wezen kijken, ontzettend leuk maar wordt het toch niet denk ik. Er is te veel werk aan die pony en ik ben bang dat ik zelf de ervaring niet heb. Verstand zegt dus niet doen.
Ondertussen ook iemand ingeschakeld om mee te zoeken. Stalling is nog een overweging, maar wordt waarschijnlijk toch in omgeving Tiel in plaats van Amsterdam. Scheelt me gewoon ontzettend veel geld en ben sowieso vrijdag t/m zondag in Tiel en doordeweeks kan ik vrij makkelijk op en neer aantal keer.

Dus.. zoektocht gaat rustig verder. Ouders hebben het er maar mee te doen hoor :+

Geef je groot gelijk hoor! hou ons up to date over je zoektocht :)

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:45

Ik volg mee!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:32

Oh zie het topic nu pas! Super leuk dat je nu opzoek bent en het dichtbij komt. als je hem/haar omg tiel zet wil ik tegen die tijd wel keer komen kijken.. Als je dat leuk vind iig haha.
Ik volg iig!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 21:05

Natuurlijk Moniek, je bent altijd welkom! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:09

Ik sta op een prachtig plekje in Amsterdam Noord ( lente zomer herfst 24/7 op de wei, winter snachts in zeer ruime stallen ). dus mocht je voor Amsterdam willen gaan. kun je altijd pb sturen ( een paard van stalgenootje is met pensioen )

Je verhaal is verder erg herkenbaar. Zodra ik een paard kon betalen , kwam er eentje :)

Annelore_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:22

Super leuk voor je. Ik was een stuk jonger toen we onze eerste pony kregen maar voelde net zo.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:21

Ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 20:23

Druk druk :D Mijn ouders gaan op vakantie t/m volgende week zaterdag, dus ik kan in alle rust pony's kijken! Alleen degene die meegaat kijken is ook nog op vakantie :+

Verder ben ik lekker aan het rondkijken op marktplaats, heb al een aantal interessante pony's gezien! Die jij stuurde Ketly, die vind ik ook geweldig.. Maar Friesland is echt te ver weg voor mij -O-

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:32

Snap ik! Is een heel end natuurlijk. Komt uiteindelijk vast iets leuks op je pad. :D

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:03

Ik volg ook even ben benieuwd welke je gaat kiezen ts! Veel succes

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 13:47

Ik heb op dit moment een stuk of 3 pony's op het oog, even wat afspraken maken en dan ga ik bij allemaal kijken! :D

Ik heb trouwens het idee dat mijn ouders het wel doorhebben dat ik doorzet en dat ze het prima vinden :+ Mijn vader zei gisteren, nadat ik verteld had over mijn werk: "Ja heb je ook gezegd dat je een paard gaat kopen van het geld wat je bij hun verdiend?". Ik weet alleen niet of hij dit serieus bedoelde of niet haha. In ieder geval zal het mijn ouders vast meer rust geven als het paard in Tiel bij een goede bekende komt te staan.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:52

En hoe gaat het met de zoektocht?

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:21

Ben ook benieuwd! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 18:54

Zoektocht gaat zn gangetje :P Het heeft geen haast, dus ik doe lekker rustig aan. Zeker omdat ik nu ook in de laatste periode zit met mijn studie. Over een week of 6 heb ik vakantie, dus dan zal er meer vaart in komen (als ik dan nog niks heb gekocht haha).

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:33

Hoe gaat het met je zoektocht?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:56

TS zoektocht op zich is ook leuk :j

Ook al is het inmiddels28 jaar geleden toen ik mijn eerste paardje kocht, weet het nog als de dag van gister.

Mijn ouders waren gescheiden en ik had lang geen contact gehad met mijn vader, toen het contact herstelde wilde hij mij een bedrag geven ter compensatie ten opzichte van de anderen.
Van dat geld kocht ik een E pony :D
Je had hun gezichten moeten zien _O-
Aan de telefoon moest ik al 3x uitleggen dat ik echt een echt paard gekocht had :)) en ze kwamen allemaal kijken.
Woonde toen zelf in brabant en de familie in noord-holland.

Daarna altijd paarden gehad.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:02

En, ben je al bij leuke paarden wezen kijken? Of ben je nog druk met je studie? Ik ben heel nieuwsgierig! :)