Mijn paard aangevallen door pittbull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:57

bigone: Precies! :j

Ragdollcat: Oké, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Dan ben ik het met je eens, ja.

Vivat: Een Jack Russel kan met zijn tandjes ook gewoon diepe wonden maken in je paard zijn benen hoor :) Diep genoeg om het van binnen te slopen.
Maar zo ver is het bij TS ook niet gekomen en je hoort nóóit (gelukkig) dat een Pitbull/Rottweiler/ Dobermann een paard heeft doodgebeten oid. Dus dat zou sowieso niet snel gebeuren :)
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 27-01-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:57

Snollygoster schreef:
Iedereen zegt hier wat ie denkt, het gaat 'm op de manier waarop. Jammer dat jij steeds zo kort door de bocht gaat met je reacties, dit is niet de eerste keer dat ik me vragen stel bij jouw manier van reageren.

Lees mijn vorige post even, heb er wat aan toegevoegd.

Ja, ik durf tenminste eerlijk te zijn en ga het niet mooier maken en wat te verpakken, nuanceren. Dan komt het Bam hard over.[/quote]

Dat heb je er ook pas achteraf aan toegevoegd, toch fijn dat je je mening even hebt bijgesteld ;)

Er is echter nog een verschil tussen eerlijk zijn op een onbeschofte/aanvallende manier en eerlijk zijn op een nette manier, het onderbouwen van een mening is niet zoveel extra moeite als het er gewoon klakkeloos neer te pleuren.[/quote]

Ik mocht niet teveel quotes hebben, dus alles hierboven zijn verschillende quotes en hierbeneden mijn reactie.

Ja, ik moet wat duidelijker zijn ipv zo bam en kort, dus dat heb ik even toegevoegd en aangepast.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-01-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:58

KimD schreef:
Jullie zullen wel geschrokken zijn, gelukkig is het alleen maar oppervlakkig.

Aan de andere kant weet je dat dit kan gebeuren, ik heb het zelf meegemaakt. Onze honden liepen los op een losloopstrand en uit het niets komt een meid in volle galop aan. Vriendin en ik konden niet meer snel genoeg roepen en daar ging ze... geluk bij een ongeluk was dat zij alleen maar jaagt en niet pakt en het paard het geweldig vond. Het heeft even geduurd voordat we haar weer bij ons hadden, maar gelukkig is dat met een sisser afgelopen.

Dat is echt totaal iets anders hoor. Een galopperend paard appelleert aan het jachtgrdrag van een hond. Zo'n hond rent een stuk mee en haakt dan af, omdat de afstand naar zijn baas te groot wordt. Van zulke honden heb ik als ruiter nooit last, en ja, dat kan je als hondeneigenaar gebeuren omdat je een paard niet altijd op tijd ziet aankomen. Een hond die aanvalt is echt een ander verhaal. En je dan als eigenaar ook nog zó opstellen, schandalig gewoon! Echt een rotervaring TS! Gelukkig een welgemikte trap van het paard... zoiets kan volledig uit de hand lopen.

Benfan: je paard naar de hond toedraaien schrikt een aanvallende hond niet af. Een speelse of onzekere hond wel, maar die bijten niet.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Celine_Famke schreef:
bigone: Precies! :j

Ragdollcat: Oké, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Dan ben ik het met je eens, ja.

Vivat: Een Jack Russel kan met zijn tandjes ook gewoon diepe wonden maken in je paard zijn benen hoor :) Diep genoeg om het van binnen te slopen.
Maar zo ver is het bij TS ook niet gekomen en je hoort nóóit (gelukkig) dat een Pitbull/Rottweiler/ Dobermann een paard heeft doodgebeten oid. Dus dat zou sowieso niet snel gebeuren :)

Wel schapen, maar dat gaat dit topic niet over. Maar IK zou heel bang zijn als zo'n groot gevaarte wat agressief overkomt op mij afkomt omdat je weet dat zo'n dier meer schade aan kan/zal richten dan een jack russel, maltezer of tekkel. Uiteraard kunnen die een mens of dier ook flink verwonden maar daar kun je je nog tegen verdedigen, desnoods met een zweep

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Nikass schreef:
KimD schreef:
Jullie zullen wel geschrokken zijn, gelukkig is het alleen maar oppervlakkig.

Aan de andere kant weet je dat dit kan gebeuren, ik heb het zelf meegemaakt. Onze honden liepen los op een losloopstrand en uit het niets komt een meid in volle galop aan. Vriendin en ik konden niet meer snel genoeg roepen en daar ging ze... geluk bij een ongeluk was dat zij alleen maar jaagt en niet pakt en het paard het geweldig vond. Het heeft even geduurd voordat we haar weer bij ons hadden, maar gelukkig is dat met een sisser afgelopen.

Dat is echt totaal iets anders hoor. Een galopperend paard appelleert aan het jachtgrdrag van een hond. Zo'n hond rent een stuk mee en haakt dan af, omdat de afstand naar zijn baas te groot wordt. Van zulke honden heb ik als ruiter nooit last, en ja, dat kan je als hondeneigenaar gebeuren omdat je een paard niet altijd op tijd ziet aankomen. Een hond die aanvalt is echt een ander verhaal. En je dan als eigenaar ook nog zó opstellen, schandalig gewoon! Echt een rotervaring TS! Gelukkig een welgemikte trap van het paard... zoiets kan volledig uit de hand lopen.

Benfan: je paard naar de hond toedraaien schrikt een aanvallende hond niet af. Een speelse of onzekere hond wel, maar die bijten niet.

Inderdaad , een aanvallende hond hangt meteen in de strot van je paard.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:01

Het is een lastige situatie.

Een plek waar honden los mogen en paarden zich uit mogen leven tegelijkertijd.

Mijn hond, en mijn vorige hond staan altijd netjes onder controle..
Mijn huidige hond weet niet eens wat jagen is.
ze kan letterlijk over een konijn struikelen en een ree ziet ze niet eens.

Maar een paard longeren waar ze bij is, is een absolute faal bijvoorbeeld. Die staart is gewoon onweerstaanbaar.. Daar moet een snelle uithaal naar gedaan worden. Ik zorg dan ook altijd dat ze geen toegang heeft tot paarden die rennen en niet in een weide komt (pad tussen de weides kan ze rustig loslopen en geen haar op haar hoofd die er aan denkt om de wei in te gaan. echter nodig ik haar uit in de wei en draaft ook maar 1 paard aan, dan schiet ze direct onder het appel vandaan).

In het bos hetzelfde.. Ik kom niet op een ruiterpad, simpelweg omdat een paserend paard in draf of galop, absoluut een tricker zal zijn. Gelukkig is ze een 'plakker' die maar een paar meter van mij af komt.. Is het echter een open plek waar ze rondscharreld, of het strand en komt er dan een paard langs in draf of galop (op korte afstand, want ze vliegt niet vanuit de verte).. als mijn hond daar dan losloopt en er nadert een paard in snelllere gang, dan lijn ik haar ook direct aan tot zo'n ruiter gepasseerd is.. soms heb je echter dat de ruiter er 'ineens' is..

Dan zal ze zeker even naar de staart uitvallen. Het sneue is, dat is voor haar een spelletje.. Ze doet niets anders dan haar 'tanden' flossen, met die lange wapperende lading tandenflos in haar ogen. Op het moment dat een paard dan zou aanvallen.. Dan voelt ze zich bedreigd en dan kunnen er twee dingen gebeuren.. 1. ze peert m (grote kans, want het is een schijtert), 2. ze pakt terug, want ze heeft geen idee waarom het paard haar aanvalt.

Op het moment dat de ruiter dan besluit om weg te rijden, dan zal ze er zeker achteraanvliegen, want het spelletje wordt beantwoord.. Ik kan dan op geen enkele wijze nog het appel terugkrijgen natuurlijk. Wacht de ruiter echter (en een schop in de richting van mijn hond vind ik dan echt geen drama, tenzij zo'n ruiter gericht het gebit van mijn hond probeert te verwijderen). Als ik hond en paard dan bereik, dan weet mijn hond ook echt wel dat ze dat niet mag want ik grijp in zo'n geval haar nekvel en geef haar een zwieper opzij, met mijn voet gereed als ze het paard weer benaderd..

ik heb het maar 1x meegemaakt gelukkig, en gelukkig een intelligente ruiter die zag dat de hond op zich geen kwaad in de zin had. Het bleef dus bij het fixeren op de staart.. heb haar bij het paard vandaan gezwiept binnen een halve minuut (die had ik nodig om de afstand te overbruggen).

------

in dit geval was het een hond die echt het op het paard voorzien had en te ver van de baas was begrijp ik.

ik vertel mijn optiek (als hondenbezitster), puur om de ruiter (zoals ik ook ben) te laten 'nadenken' wat te doen wanneer zoiets gebeurd. Je moet eigenlijk een overweging maken in hoeverre je paard echt bedreigd wordt, maar vooral wat 'vluchten' voor reactie brengt.. Vlucht betekent dat je de hond nog verder van de eigenaar brengt, waardoor die niet meer in kan grijpen.. jijzelf op het paard, hebt geen controle over wat de hond doet, en daarmee ook niet meer alle controle over hoe je paard zal reageren. Een spelletje (of een baas dit nu goedkeurt of niet), kan escaleren als het spel 'opgefokt' wordt en de baas van de hond geen enkele vorm van controle meer kan uitoefenen.. Het beste is in zo'n geval om te proberen weer binnen bereik van de honden eigenaar te komen, zodat hij/zij het in kan grijpen en de hond terug kan krijgen..

Ik weet niet in hoeverre dat geholpen zou hebben in dit geval om terug te keren richting de hondeneigenaar omdat het een rode waas situatie leek te zijn.

Hopelijk kunnen jij en je paard snel je draai weer vinden en vind je een leuke lieve hond om mee te oefenen om het vertrouwen in honden te herstellen van je paard

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:02

Sowieso vertonen dit soort honden die niet onder appél staat niet allemaal dit soort bijtgedrag en als ze dat al doen beperkt dit zich vaak tot benen en staart. Dat een hond echt gericht naar hoofd en nek bijt, zegt ook wel wat over de hond in mijn ogen.

Ik heb vaak genoeg gehad dat er een hond meekwam. Vaak ging ik gewoon stilstaan en dan lost het zich vanzelf wel op. Ook een pup die tot 3x toe terug kwam rennen. Dan kan ik wel stug doorstappen, maar ik heb er zelf ook baat bij dat de hond én de eigenaar een goede ervaring met paarden hebben. Ook voor mijn mede recreanten.

Dus ja, de eigenaar heeft een wel erg agressieve hond en ja, jullie hadden misschien rustiger moeten passeren. Maar goed, het is gebeurd en gelukkig valt het mee. Overigens, als zo'n hond echt bijt dan zit hij vast of dan heeft je paard wel echte verwondingen dan wat schrammen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:09

Ragdollcat schreef:
Zelf heb ik nooit echt problemen met mijn paarden wanneer ik honden tegenkom, ik blijf altijd stil staan en of blijf stappen. En of ik vraag ze om het aan te gaan lijnen wanneer ik zie dat de hond niet zo vriendelijk doet tegen mijn paard.

Mijn paarden, ik zorg ervoor dat ze weten wat honden zijn, zodat het altijd meevalt.

was een grapje hoor, van dat muilkorven! :(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:11

heftig hoor!
Ongeacht wie er nou schuldig is in dit verhaal, vind ik gewoon dat je je hond niet los moeten laten als je hem niet onder commando hebt, ongeacht of het nou een losloopgebied is of niet..
Sterkte!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:12

maras schreef:
De ts schrijft dat ze in een rustig galopje reed en dat er ineens een hond op haar af kwam rennen die gelijk agressief was. Verbazingwekkend vind ik dan de reacties van een aantal mensen hier die zeggen dat je een hond niet moet passeren in galop.............zoals ik het lees passeerde ze de hond helemaal niet, die was niet eens in het zicht maar kwam ergens vandaan gestormd. Hebben jullie wel eens aan het strand gereden? Daar kun je aan de zeerand rijden en vanuit de duinen meters verderop kan een hond aan komen stormen, hoe kunnen hier dan een aantal mensen ts gaan " opvoeden" met de opmerking dat het asociaal is om in galop te passeren???? En daarbij denk ik het dat heel begrijpelijk is dat je door rijdt in galop in de hoop de hond af te schudden, dat de eigenaar dan zijn hond kwijt is dat is het laatste waar je aan denkt, die eigenaar had zijn hond bij moeten houden. Je hebt ten alle tijde een hond onder commando te houden en al helemaal als beest de neiging heeft om agressief gedrag te vertonen en de foto's die ts plaatst spreken voor zich !! Ts ik wens je echt heel veel sterkte en ik hoop dat je paard het vertrouwen in honden weer terug kan krijgen.

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik galoppeer ook altijd gewoon door, de honden haken wel weer af normaal gesproken. En het is duidelijk waartoe het uiteindelijk halthouden van ts geleid heeft toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:18

ElenaMM77 jouw hond zou gewoon nooit los moeten lopen in een gebied waar je een paard tegen kan komen. Het is nogal naief om te denken dat jouw hond "een spelletje speelt". Voor jou ziet het er misschien zo uit, voor de hond is het serieus. Als honden zouden kunnen bedenken dat ze iets alleen maar voor de lol doen zou je ze ook de gevolgen van hun gedrag kunnen uitleggen. Dit is niet zo. Een hond reageert instinctief en is nog voor een heel groot deel wolf wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-01-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:20

Heb geen 6 pagina s doorgelezen .
Maar geldt er geen aanlijn plicht ??

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:23

Meestal is het gedeelte van het strand waar honden los mogen ook het gedeelte waar je mag paardrijden. Dat geeft ook niet, een beetje ruiter valt niet van zijn paard van een blaffende hond die een stukje meerent, en de meeste honden doen niet meer dan dat.
Deze hond keerde niet terug naar zijn baas en ging daadwerkelijk in de aanval. Zo'n hond is gevaarlijk en moet je in bepaalde situaties niet loslaten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:42

Nikass schreef:
ElenaMM77 jouw hond zou gewoon nooit los moeten lopen in een gebied waar je een paard tegen kan komen. Het is nogal naief om te denken dat jouw hond "een spelletje speelt". Voor jou ziet het er misschien zo uit, voor de hond is het serieus. Als honden zouden kunnen bedenken dat ze iets alleen maar voor de lol doen zou je ze ook de gevolgen van hun gedrag kunnen uitleggen. Dit is niet zo. Een hond reageert instinctief en is nog voor een heel groot deel wolf wat dat betreft.

Nikass, ik ken mijn hond exact en weet precies wat ze wel en niet doet..

ze loopt niet los op plekken waar een paard tegen gekomen kan worden.. Hiermee doel ik op ruiterpaden bijvoorbeeld. Het strand is een gedeelde plek.. Mijn hond zal alleen 'spelen', op het moment dat iemand binnen 5 meter van mij langsdraaft of gallopeert.. ik mag toch hopen dat jij zo niet mensen passeert?

voor mijn hond is het absoluut niet serieus, als je mijn stukje gelezen hebt, jaagt ze absoluut niet.. onder geen voorwaarde, op geen enkel moment, nooit.. ze weet niet hoe het moet, ze vind het niet leuk, ze snapt dat helemaal niet.. Een zwierende staart op enkele meters afstand is echter iets compleet anders. Ze wijkt geen 5 meter van mijn voeten af, omdat ze een schijtert is, iemand kan letterlijk in volle galop buiten die afstand passeren en er is niets aan de hand.. iemand kan in volle gallop of draf passeren als ik op een bospad loop, met een ruiterpad er direct naast (dus nog geen 2 meter) en ze kijkt niet op of om.. Ik weet dus exact op welke momenten ik de kleine uitzondering in haar gedrag kan verwachten.. en dat is op een gedeelde ruimte, waar de afstand minimaal is.. En dat kan gebeuren, echter sec gezien, is het zeer onverstandig om zo dicht en zo snel in een open ruimte te passeren.

raar genoeg zeg je zelf het volgende?

Citaat:
Meestal is het gedeelte van het strand waar honden los mogen ook het gedeelte waar je mag paardrijden. Dat geeft ook niet, een beetje ruiter valt niet van zijn paard van een blaffende hond die een stukje meerent, en de meeste honden doen niet meer dan dat.

dat doet mijn hond nog niet eens, dus vind je opmerking een beetje vreemd?
Een hond netjes onder appel, kan altijd onder appel vandaan vliegen als je de ubertricker onder zijn neus houdt.. mijn hond schiet nergens van onder appel vandaan..alleen een paardenstaart bijna in haar neus is een ubertricker en daar ben ik allert op. Dan geef jij eigenlijk aan dat als de baas weet waar hij op moet letten en allert is, de hond netjes onder appel heeft. hij de hond ten alle tijden aan de lijn moet houden omdat de mogelijkheid bestaat dat er ergens een keer een ruiter veel te dicht passeert op een te hogen snelheid? dan moet feitelijk een hond altijd overal aan de lijn, omdat er altijd wel ergens een ruiter zou kunnen zijn die een beslissing neemt die eigenlijk niet helemaal ok is?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 27-01-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:47

Paard is prooidier en hond roofdier. Als je in galop op het strand rijd moet je gewoon alles in de gaten houden. Ik stap of draaf ook altijd als er mensen zijn. Heb ooit in de mist een galopje gedaan xD zag de mensen net op tijd en week uit richting water en maakte ze nat := schaamde mij kapot. Heb daar ook van geleerd hoor. Alleen galopperen als je goed overzicht hebt en anders gewoon niet. Zijn er honden? Stappen of draven als ze aangelijnd zijn en als ik ruim voorbij ze ben dan pas galopperen. Zijn ze los, dan uitsluitend in stap zodat baasje ook tijd heeft om hond bij zich te roepen. Je bent hier met z'n allen op het strand en moet ook denken voor mensen die niet zo snel zijn. Ik heb eigenlijk nooit (op die ene x) problemen gehad met honden op het strand.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:50

Wow, dit is gewoon te belachelijk voor woorden.

Waar zit je met je hoofd als eigenaar van de hond :n.

En als ik het goed hebt, dan doet het er niet toe of het nu met opzet was of niet. De eigenaar van de hond is en blijft aansprakelijk, hij had zijn hond moeten aanlijnen, hij is verantwoordelijk. Ik zou hier nog even achteraan gaan als ik jou was.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:54

ElenaMM77, Je schreef dat ze naar de staart grijpt. En jij kent je hond blijkbaar zo goed dat je zeker weet dat ze die staart nooit te pakken krijgt? Want een hond die in de staart van mijn paard hangt vind ik heel iets anders dan een hond die meerent. In de staart hangen vind ik bloedlink.

Ik passeer mensen niet rakelings nee. Maar ondanks dat jouw hond geen vijf meter bij je vandaan gaat kont het toch af en toe voor dat hij naar staarten hapt. Misschien passeren die ruiters te dichtbij, dat weet ik niet, maar op een gedeelde ruimte vind ik op vijf meter afstand in draf passeren zeker wel acceptabel.

Lifaya, in dat geval kan je bij ons in het bos nooit galopperen omdat de ruiterpaden parallel aan de voetpaden liggen en het een recreatief bos is met veel loslopende honden (toegestaan). Ook op het strand geef ik je dan weinig kans op een galopje, want er loopt altijd wel ergens een hond. Wel moet je mensen op afstand passeren. Dat zeker.
Vroeger toen ik nog geen eigen paard had reed ik strandritten bij manege Van Poelenburgh in Schoorl. Met een groep paarden in rengalop. We hielden altijd goed rekening met mensen, maar als er ineens een hond opdook gingen we echt niet stilstaan of in stap passeren. En dit is nooit misgegaan omdat honden en paarden zich wel redden. Een aanvallende hond is echter iets anders en die zal dat ook doen als een paard in stap is.

Rennie89

Re: Mijn paard aangevallen door pittbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:58

Tjah ik doe het gewoon rustig aan. Je moet niet galopperen en het strand is groot genoeg haha. Dan ga ik maar een stukje verder :p in het bos galoppeer ik ook enkel op de overzichtelijke stukken. Wel eens gehad dat twee kinderen met hun ponies in rengalop om de hoek richting mij kwamen galopperen... Vind dat echt zo link.... Als je ziet dat de hond niet op jou reageert ga ik uiteraard draven maar het is gewoon afhankelijk van de situatie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:03

Nikass schreef:
ElenaMM77, Je schreef dat ze naar de staart grijpt. En jij kent je hond blijkbaar zo goed dat je zeker weet dat ze die staart nooit te pakken krijgt? Want een hond die in de staart van mijn paard hangt vind ik heel iets anders dan een hond die meerent. In de staart hangen vind ik bloedlink.

ja, zo goed ken ik haar idd.. ze hapt naar zo'n staart in zo'n geval.. Ze gaat er niet in hangen en ze pakt m niet vast.

ze is zeer respectvol naar alles (levend, dood en levenloos) en wil niets 'zeer' doen. Eenmaal aangevlogen door een boerderijhond, ze stond rechtop aan de lijn te gillen in angst (resultaat, 6 gaten in haar huid), maar deed 0.0 terug.. Ze wil niet met piepbeestjes spelen als ze piepen.. dan laat ze ze gelijk vallen.. Je mag met haar stoeien, ze wil er echter niet bij bijten, ze wringt zich in alle bochten om maar niets in haar bek te krijgen en als je haar dat toch wilt laten doen (je dus letterlijk je hand in haar bek legt) dan spuugt ze m letterlijk uit en is het spelletje over bij haar, dan wil ze niet meer stoeien met je.

Het heeft mij echt gewoon 3 jaar gekost om te leren dat je met een flostouw best mag trekken als ik haar daartoe uitnodig lol, als ik tegendruk gaf spuugde ze het touw uit en liep weg. Een bal kun je niet uit haar bek pakken, want voor je je vingers ertegen aan legt, laat ze m al vallen.. (ze laat m in je hand vallen, legt m tussen je voeten of propt m tussen je kniëen).. jachthond van niets dus, want je krijgt niet de kans om het 'aan te pakken'... wel om het op te vangen eheh

soms zou ik wel eens wensen dat ze ietsjes assertiever was, maar zo is ze helaas niet..behalve op een wapperende staart.. en dat is nu net iets wat ik niet wil hebben, veel te link. Vandaar ook dat ik haar niet naast een longeercircel wil hebben, ik kan niet paard en hond onder controle houden op zo'n moment. en dan is het feest uch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:05

Jeetje ts, wat een enorme nare ervaring! Ik kan me er wat bij voorstellen; mijn paard heeft een keer een duitse herder gehad die letterlijk op haar nek/rug sprong en haar beet, maar gelukkig bokte ze die eraf met een trap na en ging ze daarna net zo droog weer verder (ik had haar aan de hand). Deze man was gelukkig wel bereid zijn exuses aan te bieden en er redelijk mee om te gaan! Helemaal vervelend als je na zoiets ook nog op zoveel onbegrip stuit.

Dat mensen nog steeds beweren dat pittbulls en ander van "dat soort" rassen niet vaker agressief zijn dan andere rassen... nogal kop in het zand steken. Heel toevallig zijn zowel mijn beide honden als pups en meer honden die ik ken bijna uit elkaar getrokken door zo'n hond en het is wel "toevallig" dat dot soort honden altijd gezeik geven in losloopgebieden en bij asiels praktisch nooit bij andere honden kunnen woren gepaatst.

Als je hond niet luistert (iedere hond), laat hem dan niet los op een strand!!

Agrowereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:16

Wat triest, jammer van zo'n eigenaar weer!! :(
Gelukkig hebben jullie er niets ernstigs aan over gehouden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:17

oomens schreef:
miss_lizje schreef:

Waarom? Noem het beestje gewoon bij zijn naam. Pittbull = Pitbull en kennelijk heeft dit exemplaar die slechte naam verdiend.

Maar minstens zo belangrijk: pitbulleigenaar = pitbulleigenaar. Of in ieder geval zijn dat toch wel vaak mensen die bewust kiezen om een agressieve wat intimiderende hond niet op te voeden en zich dan vervolgens gezellig samen onaangepast te gedragen.

Mijn hond is als pup aangevallen door 2 jonge pittbullen (6 maand), beide vlogen samen naar de keel en hoe hard mijn pup ook piepte, ze losten niet (wat op zich al geen normaal hondengedrag is), zelfs toen ik mijn pup er tussen uitgetrokken had, bleven de honden happend op mij springen, hier zo van geschrokken dat ik even niet meer wist wat doen, eigenaar stond lachend aan de kant met de opmerking dat bullen nou eenmaal zo speelden, ze zijn gelijk alle toegang tot de hondeschool ontzegd.
Ik heb dit soort honden meermaals over de rooie zien gaan en dan is er geen houden meer aan. Dat dit soort honden niet vaker agressief is als een andere hond geloof ik niet meer, ze gaan sneller over hun grens en dan kom je er amper nog tussen, terwijl dit bij andere honden heel anders is. Het zullen vast fijne dieren zijn voor mensen, maar heel vaak zijn ze met andere dieren gewoon gevaarlijk in gedrag. Ze hebben zodanig adrenaline in hun lichaam dat een trap ze zelfs niets zegt, ook de reden dat deze hond naar het paard bleef springen. Ik weet niet of je bij zo n hond stil moet gaan staan, als ze in die houding al op je af komen is het eigelijk al te laat volgens mij.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:28

Ragdollcat schreef:
Hahaha wordt maar lekker boos. Ik zeg tenminste eerlijk hoe ik erover denk.
Hou gewoon je hond bij jezelf.

Nee hoor geen hondenhater, ben opgegroeid met honden.

Hoezo onzin?

ER worden nog steeds aangevallen...............kind verminkt/ paard aangevallen en of gebeten, andermans honden lastig vallen en aanvallen...........en meestal zijn het loslopende honden en waarvan de baas verbaast roepen "doet ie nooit".

Ja, en ik heb een keer op de EHBO gezeten omdat ik ben aangevallen door een hond.
Hechtingen in mn arm. Weet je welk ras? Een Boerenfox.. Ik liep van mijn vriend naar mijn huis, beest liep los en kwam al op mij af. Bij vreemde honden vind ik dat nooit zo fijn, ik ken ze niet. Nouja, hond remde niet dus ik riep al Ho, blijf ed, maar dat beest bleef maar rennen. En toen HAP in mijn arm..

'Doet ie anders nooit" neenee, tot ik hoorde dat ie ook spelende kinderen aanvalt..

Je hebt Labradors die aanvallen, en je hebt Pitbulls (sorry, noem ze wel even zo) wat echte doetjes zijn.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:35

Cemlys, Dat is toch niet Handig om zulke mensen dan toegang te verbieden op hondenscholen. dat zijn toch juist de mensen die kennis nodig hebben? >;)

Gefeliciteerd trouwens!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:43

Pff doodeng, maar als de hond echt agressief was geweest en had willen doden dan hadden de wonden er niet zo uitgezien. Ik denk dat je nog mazzel gehad hebt.

Wat betreft de eigenaren.. tja onbegonnen discussie ben ik bang. Paardenmensen en hondenmensen begrijpen elkaar niet altijd en zitten elkaar soms in de weg. Ik vind ook dat je hond onder appel moet zijn, maar door galopperen is ook niet handig.

Sterkte voor je paard en hopelijk heb je de volgende keer wel een lekkere strandrit.