Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:57

wat een leuk topic en wat een figuur is je paardje zeg :P Daar ga je nog je handen vol aan krijgen :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:40

Gracia heeft vandaag weer het tuig en nu ook een bitje ingehad, was geen probleem.

Wat wel een probleem was, was het buitenlopen. We hadden haar even alleen staan, vandaag voor het eerst in een kleine groep. Ze stond bij oudere paarden die haar door het lint gejaagd hebben. Ik dus medelijden met mijn puppy en het nogmaals geprobeerd met de 4 jarige tinker van mijn moeder... En wat blijkt... Gracia is de dominante die het opzoekt, was nu heel goed te zien. Een kleine urft die het gewoon wint van een 4 jarige :+

Snap wel waarom die anderen haar door het lint joegen, ik zou het ook niet pikken als een kleuter mij de baas wil zijn :+

Nog even bedenken wat ik hier mee ga doen, de mensen die ik sprak zeiden dat zij in het land als eerste naar je toe kwam. Vermoed dat ze dus het laatste jaar de baas is geweest en dat wel een goed plan vind :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:42

ruitje schreef:
.... en het nogmaals geprobeerd met de 4 jarige tinker van mijn moeder... En wat blijkt... Gracia is de dominante die het opzoekt, was nu heel goed te zien. Een kleine urft die het gewoon wint van een 4 jarige :+

>;)

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:54

Leuk dier! Krijgen de jaarlingen voor de veiling ook al een training?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:11

CarinaR schreef:
Ze was nmr 14

Dan ben ik jullie nog tegen gekomen, ik was het meisje die paspoorten controleerde als je het paard mee nam. Wat leuk!

Hierboven: nee, de meeste jaarlingen worden zo uit het land gehaald en naar de veiling gebracht.

Heel veel succes met gracia!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:14

Ze weet gewoon wat leuk is :+ , baas zijn heeft vele voordelen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:29

Wat een leukerd! ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:32

takkie_muis schreef:
Ze weet gewoon wat leuk is :+ , baas zijn heeft vele voordelen

Hahaha als ze straks in de koers maar niet baas gaat spelen en alles op wil jagen en daardoor alles opjut en zelf achteraan loopt :')

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:38

lizet_lara schreef:
CarinaR schreef:
Ze was nmr 14

Dan ben ik jullie nog tegen gekomen, ik was het meisje die paspoorten controleerde als je het paard mee nam. Wat leuk!

Hierboven: nee, de meeste jaarlingen worden zo uit het land gehaald en naar de veiling gebracht.

Hmm niet waar lizet_lara. Gracia heeft bij ons op het entrainement gestaan om klaar gemaakt te worden.
We halen de jaarlingen 4 tot 6 weken voor de veiling uit de opfok, uit het land. Dan komen ze op stal, worden ze bijgevoerd zodat ze nog even groeien en glad eruit zien. Dan komen ze regelmatig in de douche, wassen we ze en worden ze helemaal getoiletteerd. Als ze naar de veiling gaan kun je ze door een ringetje halen, zijn ze super handmak en lopen ze braaf mee.
De ochtend van de veiling zijn we met de hele ploeg vroeg op stal aan de gang om ze allemaal klaar te maken. Ze zien er dan uit alsof ze naar de keuring moeten, gewassen, geborsteld, ontklit en ingevet

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:00

Leuk topic...ik stap in *\o/*

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:17

Ik ga jullie ook volgen, leuk!

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:18

Odetje92 schreef:
lizet_lara schreef:

Hmm niet waar lizet_lara. Gracia heeft bij ons op het entrainement gestaan om klaar gemaakt te worden.
We halen de jaarlingen 4 tot 6 weken voor de veiling uit de opfok, uit het land. Dan komen ze op stal, worden ze bijgevoerd zodat ze nog even groeien en glad eruit zien. Dan komen ze regelmatig in de douche, wassen we ze en worden ze helemaal getoiletteerd. Als ze naar de veiling gaan kun je ze door een ringetje halen, zijn ze super handmak en lopen ze braaf mee.
De ochtend van de veiling zijn we met de hele ploeg vroeg op stal aan de gang om ze allemaal klaar te maken. Ze zien er dan uit alsof ze naar de keuring moeten, gewassen, geborsteld, ontklit en ingevet

daarom zeg ik ook 'de meeste' sommige paarden komen inderdaad super netjes op de veiling maar er zijn ook veulens die thuis effe afgespoten zijn en zo de vrachtwagen op zijn gegaan. mijn antwoord doelde meer op het trainings gedeelte, dus dat ze gewoon nog 'groen' zijn

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:32

Mijn ervaring is toch ook dat de meesten niet uit het land geplukt zijn hoor :) . Je jaarling brengt nou eenmaal meer op als ze kopers niet uit de box slaan ;)

De veulens die er slechter uitzien brengen ook minder op.

Dus eigenlijk krijgen ze wel een klein stukje training mee, in ieder geval zijn ze mens mak :)

Ik hoop niet dat ze achteraan gaat jagen in de koers nee :') maar ergens ben ik wel blij dat ze karakter heeft!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:46

*kruipt onder steen vandaan* wat een onwijs leuke merrie heb je gekocht Cathy. Eentje met karakter, daar hou ik van :D . Je weet wat ze zeggen he, degenen die in de groep de lakens uitdelen dat zijn de "echte". Heel veel plezier en succes met haar, ik ga je topic volgen!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:15

Leuk dier, je zal je handen er vol aan gaan hebben :D

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:05

Onwijs leuk paard! Super leuk om te volgen ga ik zeker doen:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:10

Kimmie1974 schreef:
*kruipt onder steen vandaan* wat een onwijs leuke merrie heb je gekocht Cathy. Eentje met karakter, daar hou ik van :D . Je weet wat ze zeggen he, degenen die in de groep de lakens uitdelen dat zijn de "echte". Heel veel plezier en succes met haar, ik ga je topic volgen!

Hoi Kim!

Leuk allemaal oude bekenden in dit topic! :)

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:22

Wat een leuk paardje heb je weer op de kop getikt. Ik ga zeker volgen !

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:25

Wat een leuk en snel beestje! Als roepnaam is misschien Gracie wel leuk? :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:42

Weer een update van Gracia! Zoals ik al eerder had verteld is ze de baas over haar paddockmaatje, een 4 jarige tinker. Hier wat foto's van de eerste kennismaking. Het gaat ondertussen al wat beter. Van het voorjaar wil ik haar in een grotere groep buiten hebben, zodat ze een merrie boven haar heeft staan. Lijkt mij zeer nuttig >;)

Daarnaast is ze voor het eerst naar de smid geweest bij mij deze week en heeft ze voor het eerst tussen de lijnen gelopen.
Tussen de lijnen deed ze erg braaf, deze foto's zijn van de eerste keer. Vandaag heeft ze voor de tweede keer tussen de lijnen gestaan en kon degene die meeliep afzakken tot naast mij. Ze loopt dan goed zelfstandig verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik het voor de kar beleren iets naar voren schuif, ze is nogal sterk van karakter en ze gaat zich steeds beter voelen. Heb zo het vermoeden dat dat nog wel eens wat lastiger kon gaan worden en dat we daar wat langer mee bezig zijn dan gepland >;) .

Heb je vragen! Stel ze gerust :)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:54

Leuk, ziet er goed uit!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:53

Wat een vol lijf heeft ze joh.
Edit, als ik dan voor me haal hoe ze straks er uit ziet....

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:55

Oh wat een leuk topic! Ik ga volgen. :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:13

Wat ziet ze er al volwassen uit!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:49

Wat een prachtig paardje is ze toch! <3 Die blik in haar ogen ook bij de hoefsmid... :')