Met m'n paard aangereden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8407
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:09

AnnetB schreef:
Geloof echt niet dat de situatie begrepen word. Die man komt de bocht uit zeilen, negeert ons stopteken en trekt op. Wij stonden al nagenoeg stil en proberen die kerel te laten stoppen. Ik ben gewoon aangereden. Tijd om af te stappen was er niet want die auto was binnen no time bij ons. Waarom had ik in godsnaam niet daar moeten zijn met mijn paard? Verder met geen enkele weggebruiker problemen gehad en paard heeft zich top gedragen. Bos is nog geen 5 minuten stappen over een boeren landweg en ik ga al op een moment dat er weinig verkeer rijd. Mensen hier weten het blijkbaar allemaal zo goed! Heb nu al weer spijt van dit topic. Wat een onzin allemaal! Word afgeschilderd als een of andere roekeloze ruiter ofzo, dat is wel het laatste wat ik ben.


Dan vind ik het toch wel spannend welke "landweg" jij neemt. Ik woon tegenover je paarden maar een bos is toch echt een uur stappen >;)

Buiten dat denk ik wel dat jij in je recht staat, want een paard telt toch als wandelaar en is dus nooit aansprakelijk oid?
Ik heb soms ook wel wat aanvaringen met mn merrie buiten en meestal word er hier in de omgeving goed rekening gehouden met paarden. Erg naar voor je dat je net die ene auto had die niet snapt hoe je met paarden in het verkeer omgaat :/

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:09

Persoonlijk ben ik voor een basiskennis verkeersveiligheid bij ruiters. (niet te verwarren met het ruiterbewijs).

Met een vierjarige de weg op is al een groter risico dan een doorgewinterde 20 jarige, en dat risico neem niet alleen jij, maar onbewust ook de andere verkeersdeelnemers.

Ik vind dat je met dit paard eerst in ruimtes had moeten oefenen, waar je meer ruimte hebt om uit te wijken.

Verwachten van andere verkeersdeelnemers dat ze begrijpen hoe paarden in elkaar steken is gewoon niet handig.

Had de man in het bestelbusje ruimte om uit te wijken?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:11

kitlover schreef:
AnnetB schreef:
Geloof echt niet dat de situatie begrepen word. Die man komt de bocht uit zeilen, negeert ons stopteken en trekt op. Wij stonden al nagenoeg stil en proberen die kerel te laten stoppen. Ik ben gewoon aangereden. Tijd om af te stappen was er niet want die auto was binnen no time bij ons. Waarom had ik in godsnaam niet daar moeten zijn met mijn paard? Verder met geen enkele weggebruiker problemen gehad en paard heeft zich top gedragen. Bos is nog geen 5 minuten stappen over een boeren landweg en ik ga al op een moment dat er weinig verkeer rijd. Mensen hier weten het blijkbaar allemaal zo goed! Heb nu al weer spijt van dit topic. Wat een onzin allemaal! Word afgeschilderd als een of andere roekeloze ruiter ofzo, dat is wel het laatste wat ik ben.


Dan vind ik het toch wel spannend welke "landweg" jij neemt. Ik woon tegenover je paarden maar een bos is toch echt een uur stappen >;)

Buiten dat denk ik wel dat jij in je recht staat, want een paard telt toch als wandelaar en is dus nooit aansprakelijk oid?
Ik heb soms ook wel wat aanvaringen met mn merrie buiten en meestal word er hier in de omgeving goed rekening gehouden met paarden. Erg naar voor je dat je net die ene auto had die niet snapt hoe je met paarden in het verkeer omgaat :/


Neen.
Met paard ben je bestuurder, vandaar dat je plek in het verkeer ook eigenlijk gewoon op de weg is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:12

FlyAway schreef:
Dan moet je als niet-paardenkenner natuurlijk wel in staat zijn om te beoordelen of een paard op z`n ongemak is. :)*

Again: je moet hoe dan ook VERTRAGEN dus NIET optrekken. Tenzij je geen vee/dieren kan herkennen maar dan is de vraag sowieso of je wel een auto zou moeten besturen.
Doet een ruiter teken moet je wel erg laag begaafd zijn (en is opnieuw de vraag of je dan wel een auto zou moeten besturen) wil je niet gaan denken "goh, misschien is er wel wat" en in dat geval moet je dus stoppen.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:17

Ik heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt. Wij reden op het fietspad naast de autoweg. Het paard schrok van een plotseling opwaaiend zeil en liep achteruit tegen de zijkant van een passerende auto aan. Het paard had een klein schrammetje op z'n bil, de auto was total loss (en net twee weken oud). Gelukkig reageerde de bestuurder heel redelijk, ze is achter ons aan naar stal gereden en daar hebben we het schadeformulier ingevuld. Uiteindelijk heeft onze aansprakelijkheidsverzekering de gehele schade aan de auto vergoed.
Ik denk eigenlijk dat in deze situatie jij ook aansprakelijk bent. Ik zeg niet dat het jouw schuld is, zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Mijn paard is echt praktisch bomproof, maar ze kunnen altijd schrikken, zeker als iets erg onverwachts is. Maar ik vind dat je de automobilist ook niet verantwoordelijk kan houden. Hij reed aan de andere kant van de weg, op zijn eigen weghelft. Hij had niet kunnen verwachten dat jouw paard in z'n achteruit de weg over zou steken en voor zijn auto terecht zou komen. En volgens mij is er ook geen sprake van roekeloos rijgedrag als ik het zo hoor.

Verder wil ik je wel veel sterkte wensen. Ik hoop dat jij en je paard snel opknappen en dat je een beetje bij komt van de schrik.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:24

Ayasha schreef:
FlyAway schreef:
Dan moet je als niet-paardenkenner natuurlijk wel in staat zijn om te beoordelen of een paard op z`n ongemak is. :)*

Again: je moet hoe dan ook VERTRAGEN dus NIET optrekken. Tenzij je geen vee/dieren kan herkennen maar dan is de vraag sowieso of je wel een auto zou moeten besturen.
Doet een ruiter teken moet je wel erg laag begaafd zijn (en is opnieuw de vraag of je dan wel een auto zou moeten besturen) wil je niet gaan denken "goh, misschien is er wel wat" en in dat geval moet je dus stoppen.



Als hij nou netjes vertraagt is en dacht nu is er ruimte genoeg want ts zegt zelf dat ze goed als stilstond en vervolgens dus optrok. Van 0 naar 10 is ook optrekken he.

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:30

Ayasha schreef:
FlyAway schreef:
Dan moet je als niet-paardenkenner natuurlijk wel in staat zijn om te beoordelen of een paard op z`n ongemak is. :)*

Again: je moet hoe dan ook VERTRAGEN dus NIET optrekken. Tenzij je geen vee/dieren kan herkennen maar dan is de vraag sowieso of je wel een auto zou moeten besturen.
Doet een ruiter teken moet je wel erg laag begaafd zijn (en is opnieuw de vraag of je dan wel een auto zou moeten besturen) wil je niet gaan denken "goh, misschien is er wel wat" en in dat geval moet je dus stoppen.

Nee, dat vertragen moet je altijd, dat ongemak (of eigenlijk angst, staat er in jouw gequote stukje) dan moet je stoppen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:34

dus hoe dan ook is optrekken verkeerd geweest. Maar again: zie het maar te bewijzen.
Als een ruiter teken doet kan je er vanuit gaan dat er iets "mis" is, als je dat niet kan interpreteren zit er imo wat mis. Dan stop je. Zoals je hoort te weten. En als je dat teken niet goed kan interpreteren (stoppen of doorrijden) dan laat je 'm gewoon rustig doorbollen op ruime afstand tot je voorbij het dier bent. Als hij voorbij het dier geweest zou zijn, had deze hem niet kunnen raken, dus het optrekken zal gebeurt zijn tijdens het passeren. En optrekken van 0-10; dan zou je ook traag genoeg rijden om alsnog tijdig te stoppen dus dat zal wel niet het geval geweest zijn. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-10-14 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:34

Ayasha schreef:
FlyAway schreef:
Dan moet je als niet-paardenkenner natuurlijk wel in staat zijn om te beoordelen of een paard op z`n ongemak is. :)*

Again: je moet hoe dan ook VERTRAGEN dus NIET optrekken.

Soms kan iemand ook even opschakelen omdat de motor lager in de toeren minder lawaai maakt.
Hiervoor geef je iets gas bij maar dan is de motor daarna ook stillen, wie wee was de opzet van de bestuurder.
Die man zal echt niet doelbewust ingereden zijn op paard en ruiter, net zo min dat de ruiter bewust haar paard vlak voor de auto zet.
Het is een ongeluk!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:36

Dan kan je'm beter ontkoppelen en laten doorbollen. Hoef je niet meer kabaal te maken met gas geven om daarna (hopelijk, maar dat betwijfel ik) minder kabaal te maken. Zie het nut niet van opschakelen om vervolgens meer gas te geven... het resultaat is dan dat ie even meer kabaal maakt om daarna terug hetzelfde geluid te maken. :?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-10-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:36

Ayasha schreef:
dus hoe dan ook is optrekken verkeerd geweest.
Achteraf winnen we allemaal de loterij natuurlijk. Dus dat is makkelijk praten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:38

FA wat wil je van me?
Ik zeg toch niet dat de bestuurder een mongool is die totaal verkeerd gehandeld heeft?
Ik ga alleen tegen anneliesdj in die zegt dat ie dat niet "kan weten" op mijn reactie... Jawel, in België zou ie dat wel moeten weten. (geen idé hoe de theorie in Nederland is.). In mijn mening is TS hier fouter dan de bestuurder, zij had haar paard onder controle moeten hebben en indien dat niet mogelijk was, niet buiten moeten gaan of iemand moeten voorzien die hem kon helpen beheersen (aan de hand bv)
Ik vermeld nog eens elk bericht "zie het maar te bewijzen" maar goed... Het zal wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33928
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Met m'n paard aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:42

In het theorieboek in Nederland wordt alleen vermeld dat je voldoende afstand moet houden en wanner dat niet mogelijk is moet je met een gepaste snelheid er achter blijven rijden tot je ze wel kan passeren.

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:48

Tja, ik weet niet wie er schuld heeft. We horen het verhaal maar van een kant, dus wellicht ziet de automobilist de situatie wel heel anders en dat kan ik dus niet beoordelen.

Wel ben ik van menig dat je als ruiter je paard onder controle hoort te hebben, of deze nu 4 jaar of 24 jaar is. Echter, kun je een paard wel 100% onder controle hebben? Het zijn en blijven vluchtdieren. En hoe braaf ze ook zijn, je kunt een paard daarin nooit 100% vertrouwen want het zijn en blijven vluchtdieren waar geen ' uit-knopje' op zit. Er kan altijd wel iets gebeuren.

En daardoor vraag ik mezelf steeds vaker af of paarden wel in het huidige verkeer thuishoren. Hoe graag ik zelf ook naar buiten ga, is het wel verstandig om te doen?? Ik rijd jonge paarden en ik vind het ook super leuk om ze voor het eerst mee naar buiten te nemen en te zien hoe het gaat. En als het goed gaat, ben ik super trots als ik thuis kom. Maar is dit wel slim?? Ik weet het niet. Ik neem voor mezelf en het paard bewust een risico, want ja, ze moeten het toch ooit leren. Maar aan de andere kant, ik breng wellicht ook anderen in een gevaarlijke situatie die daar niet zelf voor gekozen hebben.

Maar ook mijn brave 7-jarige die over het algemeen werkelijk geen voet verkeerd zet kan vreemd reageren. Ze schrok laatst van koeien die in een weiland naar de draad toegerend kwamen toen ik er langs kwam, terwijl ze dat de voorgaande keren niet deed. Ik kon er gelukkig af springen, maar het paard is alleen naar huis gerend en ze onderweg bij het oversteken in volle galop op een passerende auto terecht gekomen. Paard had slechts wat schrammen en de inzittenden van de auto hadden ook niks, maar de auto is total loss. We hebben allemaal geluk gehad, maar dit had ook heel anders af kunnen lopen. Rijst bij mij de vraag, moet ik dit nog wel doen? Kan ik niet beter die 5 minuten over de weg naar het bos overslaan en de trailer bij het bos parkeren en vanuit daar gaan rijden?

Tevens vind ik niet dat je automatisch kunt aannemen dat automobilisten op de juiste manier reageren. Velen hebben inderdaad nog nooit een paard van dichtbij meegemaakt en weten niet hoe ze reageren en al helemaal niet wat de reactie van een paard betekent. Dit kun je ze ook niet kwalijk nemen. In mijn omgeving zijn de meeste mensen geen paardenmensen en die denken gewoon dat je in iedere situatie een paard stil (dus 'uit') kunt zetten. En dit zijn echt geen domme of achterlijke mensen hoor. Ze hebben gewoon geen ervaring met paarden en weten niet hoe een paard doet.
Laatst bijgewerkt door LeandraTigro op 15-10-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:49

Ayasha schreef:
FA wat wil je van me?
Ik zeg toch niet dat de bestuurder een mongool is die totaal verkeerd gehandeld heeft?
Ik ga alleen tegen anneliesdj in die zegt dat ie dat niet "kan weten" op mijn reactie... Jawel, in België zou ie dat wel moeten weten. (geen idé hoe de theorie in Nederland is.). In mijn mening is TS hier fouter dan de bestuurder, zij had haar paard onder controle moeten hebben en indien dat niet mogelijk was, niet buiten moeten gaan of iemand moeten voorzien die hem kon helpen beheersen (aan de hand bv)
Ik vermeld nog eens elk bericht "zie het maar te bewijzen" maar goed... Het zal wel.

Je gaat liever niet off-topic zie ik in je onderschrift, dus de eerste vraag reageer ik maar even niet op :D

Het gaat mij erom dat dat stukje tekst wat jij quote gewoon een zinloos stukje is en dat dat eigenlijk nog steeds helemaal niet helpt in een situatie als deze.

En waarom ik dat vind is heel simpel;
"Elke bestuurder moet vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen."

Als een bestuurder 60km per uur rijdt en trek-last-rijdieren of vee op de openbare weg nadert, en vertraagd tot 55km per uur, wordt de situatie er niet echt veiliger op, maar houdt de bestuurder zich wel aan de regels. Daarnaast moet een bestuurder stoppen als de dieren tekenen van angst vertonen. Dat vereist dus dat je als bestuurder in staat moet zijn tekenen van angst te interpreteren alszodanig. De vraag is hoeveel mensen die geen verstand hebben van dieren, dergelijke tekenen ook op die manier kunnen interpreteren. Kortom, die tekst kan gewoon in de prullenmand. Al was het maar om jouw eigen uitspraak; zie het maar te bewijzen.

Tekst heeft natuurlijk wel 1 voordeel; het vraagt aandacht voor dergelijke situaties. Maar als ik een van de voorgaande reacties lees, dan zijn ook de Belgen nog niet heel erg met deze regeltjes bekend of handelen er niet naar :=

kimmie261

Berichten: 19251
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Met m'n paard aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:56

als het goed is vul je beide een schadeformulier in,en aan de hand daarvan zal een verzekering het regelen met de andere verzekering...

zeg het,bij mij was het zo dat beide partijen schuldig bevonden werden,en dus werd de schade door beide verzekeringen vergoed...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:56

Wb je eerste zin: :roll:

Verder;
Dat geldt hoe dan ook voor élk ongeval in het verkeer waar de schuldvraag dubieus is; indien er geen getuigen zijn heb je vaak geen r**t aan de wegcode. Reden te meer om dashcams/tachograafachtige dingen alleen maar aangemoedigd zouden moeten worden. Máár nog steeds schiet je om één of andere reden voorbij aan het feit dat TS zegt dat de mijnheer op trok. Optrekken = hoe dan ook niet vertragen. Optrekken = sneller gaan.
Ts had een mederuiter die dat kan getuigen/zal getuigen en de bestuurder heeft vrees ik niemand die kan zeggen of ie al dan niet op trok. Dus het zou zomaar kunnen dat er gedeelde schuld gezegd wordt (immers ruiters dienen hun dieren onder controle te hebben.) of dat de schuld bij de bestuurder gelegd wordt.

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:57

Tja, ik ben het wel met FA eens. Hoeveel niet-paarden mensen kunnen daadwerkelijk de tekenen van angst of nervositeit van een paard beoordelen? Als heel veel paardenmensen dit al niet kunnen (en ja ik maak vaak genoeg mee dat collega-paardenmensen als een dolle langs je paard stuiven), denk ik dat er maar bitter weinig niet-paardenmensen zijn die dit kunnen.....

Hoe vervelend ik dit ook vind, want ik irriteer me soms ook dood, het is wel de realiteit.

Susie1992

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:01

Ik zeg flyer/ huis aan huis actie: 'Weet wat je doet, als je een paard ontmoet'!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:04

LeandraTigro schreef:
Tja, ik ben het wel met FA eens. Hoeveel niet-paarden mensen kunnen daadwerkelijk de tekenen van angst of nervositeit van een paard beoordelen? Als heel veel paardenmensen dit al niet kunnen (en ja ik maak vaak genoeg mee dat collega-paardenmensen als een dolle langs je paard stuiven), denk ik dat er maar bitter weinig niet-paardenmensen zijn die dit kunnen.....

Hoe vervelend ik dit ook vind, want ik irriteer me soms ook dood, het is wel de realiteit.

al stond ie zo stil dat je kon denken dat ie dood was maar het zelf nog niet wist, dan nog had ie moeten vertragen en niet zoals ts beweerd optrekken.

Dan kan je gaan discussiëren of TS het verhaal accuraat verteld, trok ie wel op? Trok ie op naar 80 of naar 10 per uur? maar als we daarmee gaan beginnen kan het topic op slot want we waren er niet bij (en zelfs al waren we er bij, dan nog zouden we allebei een ander verhaal hebben waarschijnlijk.) en kunnen het dus allebei niet weten. For the sake of argument kunnen we er enkel op vertrouwen dat TS waarheidsgetrouw verslag doet.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Met m'n paard aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:07

Dat je verzekering dit zegt TS zegt nog hélemaal niets. Die verhalen het graag op de tegenpartij dan hoeven ze het zelf niet te betalen. De tegenpartij zal hier waarschijnlijk anders over denken en dan kan het nog alle kanten op. In geval zoiets bij de rechter komt te liggen zal die naar alle waarschijnlijkheid zeggen dat er een schikking getroffen moet worden dus beide schuldig en beide de lasten dragen.

Dat jouw verzekering dit zegt betekend dus absoluut niet dat jij niet aansprakelijk bent en alles vergoed krijgt. Dit is slechts de wens van de verzekering wat ze nu nog moeten uitvechten met de verzekering van de tegenpartij.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:08

kitlover schreef:
AnnetB schreef:
Geloof echt niet dat de situatie begrepen word. Die man komt de bocht uit zeilen, negeert ons stopteken en trekt op. Wij stonden al nagenoeg stil en proberen die kerel te laten stoppen. Ik ben gewoon aangereden. Tijd om af te stappen was er niet want die auto was binnen no time bij ons. Waarom had ik in godsnaam niet daar moeten zijn met mijn paard? Verder met geen enkele weggebruiker problemen gehad en paard heeft zich top gedragen. Bos is nog geen 5 minuten stappen over een boeren landweg en ik ga al op een moment dat er weinig verkeer rijd. Mensen hier weten het blijkbaar allemaal zo goed! Heb nu al weer spijt van dit topic. Wat een onzin allemaal! Word afgeschilderd als een of andere roekeloze ruiter ofzo, dat is wel het laatste wat ik ben.


Dan vind ik het toch wel spannend welke "landweg" jij neemt. Ik woon tegenover je paarden maar een bos is toch echt een uur stappen >;)

Buiten dat denk ik wel dat jij in je recht staat, want een paard telt toch als wandelaar en is dus nooit aansprakelijk oid?
Ik heb soms ook wel wat aanvaringen met mn merrie buiten en meestal word er hier in de omgeving goed rekening gehouden met paarden. Erg naar voor je dat je net die ene auto had die niet snapt hoe je met paarden in het verkeer omgaat :/

Een paard telt niet als wandelaar je telt als bestuurder dus je hebt de zelfde rechten en plichten als een automobilist. Op een fietspad/voetpad mag je dus ook niet komen.

Tink89
Berichten: 3022
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:11

Iemand zei hier trouwens dat je als automobilist per definitie schuldig bent als je een aanrijding hebt met een zwakkere verkeersdeelnemers (voetganger, fietser). Dat is niet waar. Je bent (in bijna alle gevallen) per definitie aansprakelijk, niet schuldig. Dat maakt voor de verzekering niet uit, maar voor je werkgever die bijvoorbeeld de loondoorbetaling wil verhalen als jij doordat je door rood gefietst bent en onder een auto gekomen bent en al maanden ziek thuis bent, wel! Hij kan die schade niet verhalen op de bestuurder van de auto, ook al is die voor de verzekering aansprakelijk. De schuldvraag is dus niet hetzelfde als de aansprakelijkheidsvraag.

Wat betreft de discussie in dit topic:
Ik denk dat er sprake is van een misverstand en vind dat ts niet met dit jonge paard in deze situatie terecht had moeten komen. Wat voor jou een duidelijk afremteken is, is dat voor de bestuurder wellicht niet. Ook ik ben liever snel langs een paard (met gepaste snelheid natuurlijk!) dan dat ik er eeuwig achter moet blijven hangen. Wellicht dacht hij dat het kon en veiliger zou zijn. Zo'n vreemde inschatting vind ik dat niet. Paarden worden vaak alleen maar zenuwachtiger als je erachter blijft rijden en als je er dan vlot, maar zonder idioot te doen, langs rijdt, is het probleem veel sneller opgelost en bespaar je beide partijen een vervelende situatie. Natuurlijk werkt dat niet altijd zo, maar wel soms... Er is dus geen 'een automobilist moet altijd zo en zo handelen'-antwoord.

AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 12:14

Met m'n paard gaat het ook aardig. Wondjes behandeld, benen zijn een klein beetje dik maar hij loopt niet kreupel. Ontlast zijn rechter achterbeen wel als hij op stal staat of graast.

Nini1992
Berichten: 121
Geregistreerd: 07-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:51

AnnetB schreef:
Met m'n paard gaat het ook aardig. Wondjes behandeld, benen zijn een klein beetje dik maar hij loopt niet kreupel. Ontlast zijn rechter achterbeen wel als hij op stal staat of graast.


Fijn dat het beter met jullie beiden gaat, hopelijk is alles snel voorbij en kun je weer verder met hem!

Ps. Leuke foto's op je profiel en prachtige paarden!