Eerste M1-punt met dressuurshet Bonfire!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:26

Dioxide schreef:
Liever een correct gaande Shetlander met een passende volwassene in de ring dan een in de krul getrokken kasteel van 1,80m met een verwaande wannabe-Anky die meent dat het terrein van haar is.

Heeeeelemaal mee eens +:)+

NoorWJ

Re: Eerste M1-punt met dressuurshet Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:36

Dit is de eerste keer dat ik jullie zie maar ik ben gelijk fan! :D Superleuke combi en heel goed gedaan! :)

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:04

Ik vind jullie twee zo leuk, ben echt fan van jullie! En wat is Bonfire toch een mooie shetlander! Doe zo verder zou ik zeggen :)

JasmijnBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:29

Super duo julie! Gaaf dat je je zo inzet met een shet. Groot voorbeeld ben je voor me ! x

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:08

Goed bezig!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:03

Dioxide schreef:
Ik vind het nog steeds mega tof dat je gewoon met Bonfire tussen de paarden start *\o/*

Liever een correct gaande Shetlander met een passende volwassene in de ring dan een in de krul getrokken kasteel van 1,80m met een verwaande wannabe-Anky die meent dat het terrein van haar is. Ga lekker door zo lang Bonfire wil werken en wie weet hoe ver je komt! *\o/*

Mensen vinden altijd wel iets om je op af te zeiken. Vaak uit afgunst. Lekker laten praten en je ding doen :)

Buiten dat ik het absoluut knap en leuk vindt, vind ik deze vergelijking belachelijk....

Ik bedoel, nog liever een goedlopende kameel met vriendelijke ruiter dan een verwaande anky met een kasteel van 1.80 die denkt dat het terrein van haar is.
Als je slecht met netjes/correct vergelijkt is het correcte altijd beter, al is het een koe/kameel/lama/struisvogel. (voor zover
Maar dat betekent niet dat mensen niet kritisch mogen zijn en zich geen vragen mogen stellen bij deze combinatie. Net zoals ze dat mogen bij dat kasteel van 1.80 (en ook doen). Waarom zou deze combi daar een uitzondering op moeten zijn? Omdat het knap is? Positieve discriminatie is nog steeds discriminatie.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:13

Wat gaaf dat je met een shet zo ver gekomen bent!

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:24

Petje af! Gefeliciteerd!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:42

He daar zijn jullie weer!

Blijft het gaaf vinden dat jullie zo ver komen, lekker "off the beaten track"! *\o/*

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:47

Hoe gaaf is het dat je zoiets bereikt! Onwijs tof!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:50

Hé, leuk zeg, had helemaal niet door dat het een shet was. En vind het er goed uitzien, shets zijn sterke pony's, die zal niet bezwijken onder het gewicht van een lichtgewicht volwassene, en zal zich beter in zijn vel voelen dan de meeste moddervette grasmachine-shets.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:56

Gefeliciteerd! Het ziet er goed uit, Bonfire blijft knap :D
Jullie zijn een leuke en unieke combinatie :j

AM88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:50

HI.. wat had je de tweede proef..

Ik moest 2 na jou starten! Als jij net aan 180 had.. vond ik dat er laag gepunt werd...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:52

Ik vind het reuze knap dat je zover met de shet gekomen bent.Vind ik het een mooi gezicht,Nee.
Ik zie nog altijd graag meer paard als ruiter en hier zie ik meer ruiter als paard.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 22:56

*\o/* *\o/* Ik blijf het zeggen, maar bedankt weer voor alle leuke reacties!! :D :D

Ik snap dat sommigen de combinatie niet mooi vinden, zelf vind ik dat ik voor het goeie ook te lang ben. Te zwaar niet, zeker niet als je de 17% regel toepast. Puur omdat ik zelf vind dat het gehele plaatje op het randje zit, rijd ik ook niet vaak. En zeker geen dagen achter elkaar. Ik geniet met volle teugen van mijn pony, en dat wil ik zo lang mogelijk blijven doen! :D Nu is ze ook wat aan de dikke kant nog, maar het zijn ook voornamelijk spieren (zie haar hals). Haar buik is nog wat vadsig, maar daar wordt aan gewerkt! :D tegen de winter zit ze vast weer strak in haar velletje <3

@ Ukkiepuk: LEUK!! :D we houden er contact over! Kun je niet een andere shetter regelen (tegen die tijd) dan kunnen we alsnog samen een Pas de Deux rijden _/-\o_
@maras , @Annemiek80 (en anderen): Bonfire staat dagelijks uren lekker buiten met een vriendje of vriendinnetje in de paddock! :D Helaas kan zij wegens heel gevoelig voor hoefbevangenheid niet meer op gras staan. Daarom staat zij ook op 3 maal per dag hooi, en 3 maal per dag kentucky lite E. Ze komt elke dag minimaal 2 keer haar box uit. Qua beweging totaal afwisselend! Longeren, (draf)molen, een buitenrit, of dressuurmatig in de baan. Als ik 3 keer per week rijd, is dat veel :+ . Ik wissel de manier van longeren ook per keer, met balkjes, met touwtjes lang en laag, of juist helemaal los. Ik merk dat we beiden de afwisseling erg fijn vinden! Bonfire vindt het daarom zelfs leuk als ze weer eens aan het werk mag in de baan!
@ AM88: Er waren inderdaad niet veel punten gevallen zondag volgens mij? Ik heb jouw proeven eerlijk gezegd niet gezien! Ik had in de tweede 167, best wel terecht hoor. We waren een beetje op, en door mijn spanning viel Bonfire flink terug in tempo, waardoor ik er veel meer aan moest zitten, en dat wordt het algehele plaatje minder fijn. En daarbij ook nog eens slordigheidsfoutjes van mijn kant :o

Hier heb ik (vind ik zelf) een heel leuk filmpje van wat we doen! :D
http://youtu.be/MrQx-q07fZY

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 05:23

Ayasha schreef:
Buiten dat ik het absoluut knap en leuk vindt, vind ik deze vergelijking belachelijk....

Ik bedoel, nog liever een goedlopende kameel met vriendelijke ruiter dan een verwaande anky met een kasteel van 1.80 die denkt dat het terrein van haar is.
Als je slecht met netjes/correct vergelijkt is het correcte altijd beter, al is het een koe/kameel/lama/struisvogel. (voor zover
Maar dat betekent niet dat mensen niet kritisch mogen zijn en zich geen vragen mogen stellen bij deze combinatie. Net zoals ze dat mogen bij dat kasteel van 1.80 (en ook doen). Waarom zou deze combi daar een uitzondering op moeten zijn? Omdat het knap is? Positieve discriminatie is nog steeds discriminatie.

Een correct lopend dier is altijd beter, ja. Met vragen stellen en krititsch ergens naar kijken is al helemaal niets mis (anders leer je helemaal niets), alleen is er een verschil tussen oprecht iets vragen en onderbouwde kritiek leveren of gewoon iemand ordinair afzeiken omdat ze op een kleine pony tussen de paarden rijdt. Of dat nu langs de ring, op het terrein of op een forum is.

Mijn punt is dat de "arrogante" ruiter op het niet correct gaande paard hoogstwaarschijnlijk meer "respect" en aanzien krijgt van mederuiters op concours dan de ruiter op de pony. De pony "hoort daar niet" volgens velen. En dat wordt alleen maar erger als je wél je punten blijkt te halen want dan wordt de afgunst/jaloezie bij sommigen nog veel groter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:25

Denk dat ze op het terrein zelf mee positieve reacties zal krijgen en ook hier eigenlijk, al dat kasteel om heel eerlijk te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:32

Ayasha schreef:
Denk dat ze op het terrein zelf mee positieve reacties zal krijgen en ook hier eigenlijk, al dat kasteel om heel eerlijk te zijn.

Wat zeg je hier Ayasha? BEgrijp het niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:33

Dat deze fijn lopende shet positievere reacties zal krijgen dan de door dioxide genoemde "ruk-en-pluk-combinatie" van 1.80 :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:42

Dat denk ik eerlijk gezegd ook Ayasha. En ik heb hier ook nog geen onvertogen woord gehoord volgens mij. Bij een gemiddeld in elkaar getrokken dressuurcrack wordt er een stuk feller gereageerd.

TS: ik vind het ontzettend knap, maar als ik naar de foto's kijk mis ik eerlijk gezegd voor het M1 een beetje oprichting en zou ik 'm zelf nog wat meer bij elkaar willen zien. Het is natuurlijk lastig beoordelen zo vanaf een paar foto's, maar qua houding vind ik persoonlijk Bonfire nog teveel L2 lopen. Voor het M mag het echt wel wat meer. Dat gezegd hebbende, wil ik zomaar geloven dat je hem wel lekker correct aan het lopen hebt, en waarschijnlijk is dat wat je nu punten heeft opgeleverd. Maar wel stoer hoor, zo tussen de paarden!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:14

Wat een ontzettend fijne combinatie zijn jullie! :D En tof dat je nog steeds zo leuk op dat formaatje past, want jullie zijn echt een leuk team en proficiat met wat jullie al bereikt hebben, knap! Nog veel succes en plezier samen! ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:24

Aaah ik zie dit topic nu pas! Van harte met je m1 klassering, ik ben groot fan van jullie en je hebt een heerlijk gebrek aan arrogantie imo!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:36

Ik ben ook al lang fan. Vind het geweldig om een combinatie te zien die 'out of the box' is. Je valt hoe dan ook op met deze combinatie. Positief of negatief. Trek het je niet aan en haal eruit wat je kunt gebruiken.

xflooor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:47

Geweldige combinatie! Echt leuk zn kleintje tussen de paarden <3

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:58

Gefeliciteerd! Is inderdaad al even geleden dat ik een topic van jullie voorbij heb zien komen. Blijf het erg gaaf vinden.