De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:04

Yontheke schreef:
Ik heb zelf een paard met HKO graad 4 op beide voorbenen en die liep toen hij een 3 maanden geleden een terugval had op 1 zakje buut weer helemaal rad. sjezend, bokkend en snortend door de weide. Niets aan te zien.

Als ik dan jouw filmpjes kijk van 3/1 en 13/7 en dan 13/7 op 1 zakje buut per dag en je niet verder de mallemolen in wil gaan, het eerlijker is om haar te laten gaan.
Ik zie op de filmpjes echt een ongemakkelijk paard met veel last.

Ik zou het toch het overwegen waard vinden om eens een kleine week de dosis pijnstilling te verhogen naar 2 zakjes buut per dag en kijken hoe ze dan is.

Mijn paard heeft 2 weken op een klein stukje van 10m x 10m gestaan met 1 week op 2 zakjes buut en 1 week op 1 zakje buut en knapte daar al een heel stuk van op.

Wat je ook kan geven is Flexi4 een supplement met volledig natuurlijke bestanddelen dat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt. Ook niet heel goedkoop maar niet zo belastend als buut.

Op de filmpjes stond ze er nog maar 1,5 dag op. Inmiddels loopt ze wéér een stuk beter dan op deze filmpjes. Ik ga er vanavond weer heen dus dan zal ik even een recent filmpje maken. Ik word als het goed is zsm teruggebeld door de DA. Ben benieuwd of zij ook buut leveren of iets anders. Ik weet dat buut belastend is.. daarom heb ik nu ook de eerste week augustus in mijn hoofd.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:05

Ik lees nu voor het eerst je verhaal en kan niet anders zeggen dan respect voor je paard.
Als ieder mens zo goed naar zijn paard keek dan werd de paardenwereld al een stuk beter.
Ik begrijp dat het heel moeilijk is om een besluit te nemen voor het paard maakt het niet uit nu of volgende maand.
Maar als ze nu pijnvrij staat en jij nog even de tijd kan nemen tot afscheid nemen dan snap ik dat helemaal.
Je beslissing is de enige juiste in mijn ogen ook al is het een hele moeilijke.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd geniet maar lekker van je paardje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:07

pien_2010 schreef:
TS even in het kader van meedenken. Mijn vriendin die hele oude paarden opvangt, kiest als het zover is, altijd om een paard VOOR de winter te laten inslapen. Dus in de laatste zomer gaan paarden eventueel op pijnstilling en mogen ze pijnvrij genieten. Zelf vind ik dat altijd een hele goede keuze. Als jouw paard ook lekker buiten kan zijn is dat wellicht voor jou ook een overweging. Mijn vriendin houdt het weer bij en zo gauw ze ziet dat zomer om gaat slaan wordt het geregeld.

Klopt inderdaad. Toen de foto's net gemaakt waren en ze nog niet op pijnstilling stond had ik ook de zomer in mijn hoofd en daarna klaar. Simpelweg omdat ik, niet kunnen rennen oid, gewoon niet paardwaardig vind. Inmiddels is wel duidelijk dat ze meer pijn heeft dan dat ze liet zien dus vind ik het, voor Estada!, niet nuttig om het helemaal te gaan rekken tot aan het einde van de zomer.

Gnome

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:08

Verder iedereen natuurlijk weer bedankt voor de lieve woorden!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:17

ingedebruijn schreef:
pien_2010 schreef:
TS even in het kader van meedenken. Mijn vriendin die hele oude paarden opvangt, kiest als het zover is, altijd om een paard VOOR de winter te laten inslapen. Dus in de laatste zomer gaan paarden eventueel op pijnstilling en mogen ze pijnvrij genieten. Zelf vind ik dat altijd een hele goede keuze. Als jouw paard ook lekker buiten kan zijn is dat wellicht voor jou ook een overweging. Mijn vriendin houdt het weer bij en zo gauw ze ziet dat zomer om gaat slaan wordt het geregeld.

Klopt inderdaad. Toen de foto's net gemaakt waren en ze nog niet op pijnstilling stond had ik ook de zomer in mijn hoofd en daarna klaar. Simpelweg omdat ik, niet kunnen rennen oid, gewoon niet paardwaardig vind. Inmiddels is wel duidelijk dat ze meer pijn heeft dan dat ze liet zien dus vind ik het, voor Estada!, niet nuttig om het helemaal te gaan rekken tot aan het einde van de zomer.

Sterkte INge, je zult zelf vast en zeker het beste moment voelen. Is altijd rot, zeker als je zoveel van je paard houdt. Ik wens jullie nog vele fijne momenten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:50

Hier ook een stille meelezer. Ik wilde toch even zeggen dat ik enorme bewondering heb hoe je met de situatie omgaat het is gewoon zo'n verdomd moeilijke beslissing. Ik denk dat Estada zich geen beter mens had kunnen treffen.
:(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:40

Hey inge, ik ben in meeleesmodus geschoten omdat ik simpelweg de ervaring mis die een passend advies kan geven. Verder dikke knuffel :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 23:23

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:30

Het ziet er wel beter/goed uit, een paard zal sowieso nooit 100% rad lopen als er wat is. Pijn of geen pijn, vaak zijn ze ook gewoon wat minder soepel etc.

Ik zou zoals je al zei geeoon tot augustus door gaan, misschien wat langer, misschien wat korter. Geniet er nog lekker van en sterkte!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:38

TS ik lees al een tijdje mee en echt waar +:)+ dat je deze beslissing maakt :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:03

Bedankt! Ik wacht nog steeds op een reactie van de dierenarts. Word er chagrijnig van!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 13:55

Ik word vandaag of maandag terug gebeld door de dierenarts om te kijken of ze haar in willen slapen. Ik vind het al erg genoeg dus hoop niet op een discussie met hun.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:10

sterkte de komende tijd. Jij kent je paardje het beste en iedereen moet jou besluit recpecteren vindt ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:13

Dankjewell. Ik werd gisteren namelijk nog net niet uitgelachen toen ik het tegen iemand vertelde.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:16

Nergens voor nodig :n het blijft een heel eerlijk besluit naar je paard toe :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:20

Echt, dat meen je niet.
Alsof t een beslissing is die je met plezier neemt zeg... Ongelooflijk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:23

ik hoop dat de dierenarts kundig genoeg is, om eerlijk antwoord te kunnen geven aan je.
Je paard is immers je beste maatje toch? Die wil je toch niet maanden/jaren lang op pijnstillers blijven houden voor je "eigen" gevoel?

Meid, ik heb onwijs veel respect voor jullie samen.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:27

Enige wat alles samenvat wat ik wil zeggen is 'respect'. Zo'n moeilijke beslissing en heel paardwaardig dat je haar bovenaan zet!! Ik hoop ook voor je dat er geen discussie komt met de DA over het inslapen... Sterkte!!

Jigger00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:48

Ik lees ook al een tijdje "stil" mee. Kan me niet voorstellen dat de da een discussie aangaat, ook zij weten hoe ontzettend moeilijk zo'n beslissing is (je doet het niet zonder reden).
Klasse dame, hoe jij hier mee omgaat. Is wens je heel veel sterkte!!!!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:55

Bedankt! Dit topic doet me erg goed. Ik hoop snel een datum te hebben.. dan vind ik ook meer rust.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 19:07

In overleg met de dierenarts wordt estada 1 augustus ingeslapen. De dierenarts gaf me groot gelijk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:51

Je maakt een heel erg wijs besluit dat toont hoe groot je liefde is voor je paard.
Erg veel sterkte.
Ik heb dezelfde beslissing in mei helaas ook moeten maken en mijn paard was nog geen 3 jaar...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 19:55

Yontheke schreef:
Je maakt een heel erg wijs besluit dat toont hoe groot je liefde is voor je paard.
Erg veel sterkte.
Ik heb dezelfde beslissing in mei helaas ook moeten maken en mijn paard was nog geen 3 jaar...

Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk. Ik voel ook meer rust nu ik een datum weet. Hoewel een fles wijn er vanavond ook wel in zal gaan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:05

Fijn dat je Da achter je keuze staat....
Sterkte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:37

ingedebruijn schreef:
In overleg met de dierenarts wordt estada 1 augustus ingeslapen. De dierenarts gaf me groot gelijk.

Fijn dat je DA er in mee gaat. Het doet al zeer genoeg om tot dit besluit te komen en als mensen je dan ook nog gaan veroordelen... :n
Ze weten niet wat ze je aandoen met die mededelingen. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik mijn paard in liet slapen na een gecompliceerde open pijpbeenbreuk. Toen waren er ook mensen die vonden dat ik de merrie een kans op herstel had moeten geven.. ;(