Liesbeth, leuk topic zeg, haha. Heb met smart alle reacties gelezen. Joh, gaat lekker zo met die bonte. Vind het een prachtig paard!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
zij is dan wel 2 maar ze is bijna net zo groot als het zadel en deed het op haar 1 ook al. 
LukieBradley schreef:Vergat ik erbij te zeggen dat ik mijn mini Shetlander ook als zadel steun gebruik voor een 50 meter af en toezij is dan wel 2 maar ze is bijna net zo groot als het zadel en deed het op haar 1 ook al.
Dit veulen is tenminste groot
Willen jullie de dieren politie bellen

Wat een druktemakerij hier
kyrkelover schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat je in dit topic super terug ziet wat een groot probleem is bij sommige mensen in de paardenwereld.
De paarden moeten tot hun minstens 4e nog net niet in bubbeltjesplastic op de wei en mogen vooral niets engs of aparts of anders meemaken want dadelijk is hij getraumatiseerd.
Nou ik ben blij dat TS dit soort dingen doet.
Dit veulen zal voor de toekomst overal waar hij komt veel makkelijker te behandelen zijn.
Want er wordt wel over opbouwen en weet ik veel wat allemaal besproken, maar stel nu zo'n paard komt als jaarling in het draad of loopt een wond op door het spelen met vriendjes.
Dit veulen is dan al gewend dat er onverwacht dingen gedaan kunnen worden dus in bijvoorbeeld een kliniek veeeeel makkelijker. Daar kunnen ze ook niet aan dingen laten wennen etc. dan moet er simpelweg gehandeld worden.
Wat mij vooral opvalt is dat mensen vallen over het feit dat het een zadel is, maar als eenieder nou eens echt voor zichzelf nagaat waarom , zal denk ik snel de conclusie gemaakt worden dat dit komt doordat het zadel gelinked wordt aan inrijden.
Had er nu iets anders op de rug gelegen vast gemaakt zonder dat het een link had met zadelmak maken wordt er spontaan anders gereageerd.
Dan doel ik niet alleen op dit topic, maar oop bokt in het algemeen.
dees_daan schreef:kyrkelover schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat je in dit topic super terug ziet wat een groot probleem is bij sommige mensen in de paardenwereld.
De paarden moeten tot hun minstens 4e nog net niet in bubbeltjesplastic op de wei en mogen vooral niets engs of aparts of anders meemaken want dadelijk is hij getraumatiseerd.
Nou ik ben blij dat TS dit soort dingen doet.
Dit veulen zal voor de toekomst overal waar hij komt veel makkelijker te behandelen zijn.
Want er wordt wel over opbouwen en weet ik veel wat allemaal besproken, maar stel nu zo'n paard komt als jaarling in het draad of loopt een wond op door het spelen met vriendjes.
Dit veulen is dan al gewend dat er onverwacht dingen gedaan kunnen worden dus in bijvoorbeeld een kliniek veeeeel makkelijker. Daar kunnen ze ook niet aan dingen laten wennen etc. dan moet er simpelweg gehandeld worden.
Wat mij vooral opvalt is dat mensen vallen over het feit dat het een zadel is, maar als eenieder nou eens echt voor zichzelf nagaat waarom , zal denk ik snel de conclusie gemaakt worden dat dit komt doordat het zadel gelinked wordt aan inrijden.
Had er nu iets anders op de rug gelegen vast gemaakt zonder dat het een link had met zadelmak maken wordt er spontaan anders gereageerd.
Dan doel ik niet alleen op dit topic, maar oop bokt in het algemeen.
Natuurlijk.. Een zadel niet op een veulen leggen staat gelijk aan het behandelen als porselein..
Er zijn genoeg dingen waar je een veulen aan kan leren wennen zonder dat er meteen iets op de rug moet liggen wat je dan ook nog aansingelt..
Ga in de weer met zeil, vlaggetjes enz daar kan je prima spelenderwijs mee beginnen, maar een zadel nu al op gooien en aansingelen maar dan weer niet strak zodat het zadel niet blijft liggen bij een jolig sprongetje vind ik gewoon dom.
Ik vind het dan weer typisch dat er zo belachelijk op een andere mening gereageerd moet worden, respect voor die mening is er niet in ieder geval.
Jellebie schreef:upendo schreef:Als we nou allemaal eens zouden lezen zou de wereld een stuk makkelijker worden.
TS geeft aan dat ze de hem beleert. Beleren is iets anders dan inrijden en doorrijden vrinden.
Ja daarom toch ook mijn vraag.
ponyparadijs schreef:Er zijn zat mensen die een paard beleren met grondwerk en er alleen zonder hulp op gaan.
Er zijn echt wel meer wegen die naar rome leiden hoor!
upendo schreef:Lijkt me redelijk duidelijk als je de beginpost leest. "Zo af en toe doen we iets serieus met hem".
Met andere woorden: ze zitten er niet over twee weken vier dagen per week op.