nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:21

Percy juist gister nog een topic gemaakt van mijn paard, en het is ook hoe je zelf bent en hoe je op kritiek in gaat en er wat mee doet. Heb ook weleens topics gehad en kreeg ik echt niet alleen oooooh wat mooi enzo, hoeft ook niet, maar als ik tips krijg probeer ik toch uit de meeste wel wat te halen waar ik en mijn paard iets aan hebben. Maar hier werd nergens inhoudelijk op ingegaan en alles afgewezen als onzin. Je weet niet alles, kan ook niet. Pas veel later dat er netjes en duidelijk op werd ingegaan. Wanneer men ergens tegenin gaat, versterkt dit het effect van anderen, die sabelen niet ner, maar hopen dan dat de ander het toch in ziet.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:24

suikermeisje schreef:
Percy juist gister nog een topic gemaakt van mijn paard, en het is ook hoe je zelf bent en hoe je op kritiek in gaat en er wat mee doet. Heb ook weleens topics gehad en kreeg ik echt niet alleen oooooh wat mooi enzo, hoeft ook niet, maar als ik tips krijg probeer ik toch uit de meeste wel wat te halen waar ik en mijn paard iets aan hebben. Maar hier werd nergens inhoudelijk op ingegaan en alles afgewezen als onzin. Je weet niet alles, kan ook niet. Pas veel later dat er netjes en duidelijk op werd ingegaan. Wanneer men ergens tegenin gaat, versterkt dit het effect van anderen, die sabelen niet ner, maar hopen dan dat de ander het toch in ziet.

Helemaal mee eens. Als een jong meisje zo hoog van de toren blaast, zijn er op bokt genoeg mensen die zo'n meisje een toontje lager willen laten zingen. Bescheidenheid siert de mens, ook een 16 jarig pubermeisje.

Pluckjezor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:29

Mooi paard !
En over die bijzets iedereen heeft zijn eigen manier en doet waar hij of zij zich goed bij voelt ,

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:42

Muppett schreef:
suikermeisje schreef:

Helemaal mee eens. Als een jong meisje zo hoog van de toren blaast, zijn er op bokt genoeg mensen die zo'n meisje een toontje lager willen laten zingen. Bescheidenheid siert de mens, ook een 16 jarig pubermeisje.

Maar waarom moet ze een toontje lager zingen? Omdat je jaloers bent op wat zij wel heeft en jij niet?
Gewoon zielig jankgedrag van jaloerse mensen. Wees blij dat ze leuk met paarden bezig is en zelfvertrouwen heeft....

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:23

Helemaal mee eens Billy !!

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:49

Toch weer jammer dat er op zulke manieren weer "commentaar"of instructie gegeven word.. en dat ad hand van foto's... als lesgeven via foto's kon, had ik niet meer in mijn auto hoeven stappen

Een foto is slechts een moment opname en zegt vrij weinig, je kan pas zien hoe een paard aan de bijzet loopt als je er daadwerkelijk staat, en kijkt hoe hij zijn lichaam gebruikt. achterhand rug enzv..

ik vind dat je t netjes doet zo op de foto's te zien ik zie geen hele rare vreemde dingen gebeuren.
En je zit er voor t eerst op daar, gewoon lekker oefenen begeleiding nemen en daarmee aan de slag gaan.
Heel leuk paard, en vind jullie een leuke combi ! Suc6 samen !!

*edit: zie dat t topic al aardig bijgedraaid is. :)

** Paardrijden is niet alles perfect uitvoeren in één keer, Paardrijden is kijken, voelen, denken, reflecteren, oefenen , fouten maken en leren.. en een leven lang is te kort om goed te leren paardrijden**

Oja en als laatste struikel ik dan over dat typische dat een jong paard voorwaarts neerwaarts moet lopen, omdat hij dan zijn rug gebruikt en achterbenen....????
Om te beginnen is elk paard anders, en een paard wat totaal op de kop en niet in balans loopt, ga je niet ook nog neerwaarts rijden,

een paard wat erg de onder hals opdrukt en rug wegdrukt, zul je weer eerder wat ronder in stellen, een paard wat er constant achter kruipt, hou je meer naar de hand toe en probeer je zijn neusje er constant meer uit te rijden, de laatste willen vaak niet in verbinding lopen, en dit is dan ook erg lastig. je zult zelf toch echt contact moeten maken om verbinding te krijgen vaak gaan ze dan nog wat ronder, doordat je eraan zit, vanuit die verbinding kan je weer meer naar de hand toe en t neusje er meer uit..
jonge paarden voorwaarts laten lopen op 4 eigen benen, gewoon horizontaal.. en begin eerst is met hulpen aanleren, en in verbinding laten lopen, van achter naar voor met voorwaartse drang naar de hand toe, normaal nageven in de hals, horizontaal of idd open naar voren, en daarin leer je een paard ontspannen en zn rug te gebruiken, dit is voor een paard de meest natuurlijke houding.. gewoon horizontaal naar de hand toe...
een jong paard heeft nog geen tot weinig balans, loopt op de voorhand en die help je dus niet door hem ook nog laag te rijden... en dan is ie straks 6 en moet ie * ineens op de achterhand omdat zn leeftijd dat aankan, terwijl de voorbereiding totaal niet geweest is. en dan snappen mensen vaak niet waarom dat ineens niet kan?
.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:04

Billy schreef:
Maar waarom moet ze een toontje lager zingen? Omdat je jaloers bent op wat zij wel heeft en jij niet?
Gewoon zielig jankgedrag van jaloerse mensen. Wees blij dat ze leuk met paarden bezig is en zelfvertrouwen heeft....

Zou er niet een andere reden kunnen zijn om iemand pas op de plaats te laten maken dan alleen jaloezie? Wat kortzichtig! Als je alleen maar halleluja wilt horen over rijfoto's, moet je die alleen aan vrienden laten zien en niet op bokt zetten. Bokt is bokt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:20

Dat vind ik wel de meest sneue uitspraak...bokt is bokt....
Misschien is dat wel het grootste probleem van bokt: Mensen die elkaar afkraken omdat dat zo leuk anoniem kan.
En meestal door manegemeisjes of verzorgstertjes die gewoon jaloers zijn op wat een ander heeft!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:21

Ben het helemaal met je eens Billy, met jou overigens ook Odieta. Triest gedoe.
Aan deze foto's is maar weinig verkeerds te zien, dan wordt TS maar afgebrand omdat ze 'arrogant' is.
Nou vind het allemaal wel meevallen. Bah.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:24

Billy schreef:
Dat vind ik wel de meest sneue uitspraak...bokt is bokt....
Misschien is dat wel het grootste probleem van bokt: Mensen die elkaar afkraken omdat dat zo leuk anoniem kan.
En meestal door manegemeisjes of verzorgstertjes die gewoon jaloers zijn op wat een ander heeft!

Haha, klopt in dit geval niet.
En ik kom weinig afkraaktopics tegen hoor, de meesten zijn hartstikke leuk.
Met bokt is bokt bedoel ik dat er nou eenmaal commentaar geleverd kan worden. Ook soms commentaar waar je het niet mee eens bent. De kunst is om daarmee om te kunnen gaan. Kan je dat niet, of vind je commentaar niet leuk, dan is bokt niks voor jou (in het algemeen bedoeld).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:49

Sowieso moet het zijn KUN je dat niet.....
En als ik dan jouw foto's zie, zie ik toch liever die van Caresje.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:51

Billy schreef:

Jij zegt precies wat ik dit hele topic al denk.

Het meisje zegt nergens dat ze de beste is en álles beter weet, ze heeft wel zelfvertrouwen. Moet ze het het dan met alle kritiek eens zijn omdat een stelletje internethelden het roept???
En dan heb ik het niet over de normale reacties, want er zijn ook genoeg mensen die op een goede manier tips geven. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de belachelijke reacties het verpesten voor de goede.

Citaat:
Ach ja meisjes van 16.....

En wow je hebt al wel 1 pony doorgereden.
Misschien helpt het als jij en je moeder iets minder hoog van de toren zouden blazen. Je bent 16, hebt nog geen fiets gepresteerd, maar weet wel alles beter. Want je lest bij een internationale ruiter...

Meisje leer eerst eens paardrijden en vooral je mond houden. Als jij ook zo hoog van de toren blaast bij je trainer (volgens mij dezelfde persoon als ik ook bij les ;) ) geloof ik niet dat hij je lang lief gaat vinden.
En geloof mij maar het advies van luisteren en je mond houden is het beste advies wat ik heb meegekregen toen ik jou leeftijd had.

Veel plezier met je paarden en wie weet kom ik je nog eens tegen op wedstrijd of een training.

Nog zo'n voorbeeld, met zulke reacties vraag ik me af of het allemaal nog wel goed gaat in de bovenkamer.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:06

Ik gun het TS van harte hoor!
Mijn ervaring is van vroeger,dat er veel meisjes op de manege waren die door hun ouders bedolven werden onder de goede talentvolle paarden.
Daar kunnen die kinderen niets aan doen natuurlijk.Of het ze leuke mensen maakt weet ik niet.
Het zijn de ouders die dat doen....zij hebben namelijk een kind met erg veel talent,en kostte noch moeite word gespaard om dat kind hetgene te laten bereiken waar zij vroeger nog niet eens van durfden te dromen.

Nee ...ik ben niet jaloers,toen niet en nog steeds niet.Heb zelf kansen genoeg gehad maar wilde liever borstelen en mesten.Nog steeds...35 jaar later.En ben heel blij met mijn drie paardjes,waarvan ik er een al 24 jaar heb.Dat kunnen er niet veel zeggen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:12

Leuk paard hoor!! :D
En wat is ie ook braaf.

Ga je hem hengst houden (of was dat al gevraagd)

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Lekker oefenen en doen waar jij je goed bij voelt :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:53

Gulpje schreef:
Billy schreef:

Jij zegt precies wat ik dit hele topic al denk.

Het meisje zegt nergens dat ze de beste is en álles beter weet, ze heeft wel zelfvertrouwen. Moet ze het het dan met alle kritiek eens zijn omdat een stelletje internethelden het roept???
En dan heb ik het niet over de normale reacties, want er zijn ook genoeg mensen die op een goede manier tips geven. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de belachelijke reacties het verpesten voor de goede.

Citaat:
Ach ja meisjes van 16.....

En wow je hebt al wel 1 pony doorgereden.
Misschien helpt het als jij en je moeder iets minder hoog van de toren zouden blazen. Je bent 16, hebt nog geen fiets gepresteerd, maar weet wel alles beter. Want je lest bij een internationale ruiter...

Meisje leer eerst eens paardrijden en vooral je mond houden. Als jij ook zo hoog van de toren blaast bij je trainer (volgens mij dezelfde persoon als ik ook bij les ;) ) geloof ik niet dat hij je lang lief gaat vinden.
En geloof mij maar het advies van luisteren en je mond houden is het beste advies wat ik heb meegekregen toen ik jou leeftijd had.

Veel plezier met je paarden en wie weet kom ik je nog eens tegen op wedstrijd of een training.

Nog zo'n voorbeeld, met zulke reacties vraag ik me af of het allemaal nog wel goed gaat in de bovenkamer.....

Sorry???? Met mijn bovenkamer gaat het prima hoor :) volgens mij heb ik ook nergens zitten afkraken. Het is meer de opstelling die ik laak. Ik loop al heel wat langer mee in 'het wereldje' en als meisjes van 16 die net L rijden verkondigen wat zij en haar moeder doen wordt er al snel gelachen. Best dat je ambitie hebt. Alleen maar goed. Maar misschien is het beter dat niet zo breed uit te verkonsigen voordat er daadwerkelijk gepresteerd is. Al is het maar uit zelfbescherming.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:57

En overigens nee ik ben niet jaloers op TS. Ik heb drie paarden Thuis waarvan ik er met twee internationaal eventing rijdt. Zelf opgeleide (1zelf gefokt) paarden. Daarnaast heb ik diverse paarden gereden tot een hoger niveau.
Dus weinig reden om jaloers te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:10

Billy schreef:
Sowieso moet het zijn KUN je dat niet.....
En als ik dan jouw foto's zie, zie ik toch liever die van Caresje.....

Waarom moet het meteen weer zo aanvallend op de man? :7

Beetje jammer hoor.

En wat ik verder jammer vind, ik vind dat je best wel kritisch kunt zijn op dit soort foto's als je dit kunt onderbouwen waarom je dat vind. Dan zal een ts zich minder aangevallen voelen en is er wellicht ook meer wederzijds begrip.
Ik ben ook snel kritisch, maar ik vertel erbij wel waarom en ik merk persoonlijk dat men dat fijn vind. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, dan denk ik jammer, maar ik heb mijn best gedaan.
Het is de toon die de muziek maakt.

Ik vind dat ts het nog netjes oppakt, na eerst de hakken in het zand te hebben gezet. Logisch, je bent blij met je nieuwe beestje, dan komen dit soort negatieve reacties nog al rauw op je dak :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:21

Pffff gasten serieus... Ga eens een hobby zoeken of zo...

TS heeft van een aantal mensen tips gekregen waar ze wel degelijk wat mee kan denk ik, maar wat moet iemand nou met dit soort reacties?!
Ik word een beetje debiel van deze discussies... Laat mensen in hun waarde, dan laat je daarmee ook de eer aan jezelf!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:28

_lautje_ schreef:
En overigens nee ik ben niet jaloers op TS. Ik heb drie paarden Thuis waarvan ik er met twee internationaal eventing rijdt. Zelf opgeleide (1zelf gefokt) paarden. Daarnaast heb ik diverse paarden gereden tot een hoger niveau.
Dus weinig reden om jaloers te zijn.

Waarom laat je je dan zo kennen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:00

Oke. Ten eerste ik heb nooit dit paard afgezeken. Enkel gezegd dat hij NU NOG NIET zo fijn over de rug loopt. En het advies gegeven lekker laag en rond te longeren en veel te schakelen. Vervolgens zie ik hoe ts niet heel goed lmgaat met feedback. En daar reageer ik op. Ik zie daarin geen jaloezie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:31

Moderatoropmerking:
Zullen we het hier gezellig houden? Of de manier van trainen van TS de jouwe is of niet, dan kun je nog wel fatsoenlijk naar een ander reageren.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:44

Berdien schreef:
Zullen we het hier gezellig houden? Of de manier van trainen van TS de jouwe is of niet, dan kun je nog wel fatsoenlijk naar een ander reageren.

Mod, misschien kun je je tekst wat aanpassen, in de zin dat fatsoen van beide kanten moet komen?
Lijkt me wel zinvol als ik de tegenreacties hier, en in andere topics hierover lees.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:48

*vind ik leuk*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:50

suikermeisje schreef:

Suikermeisje, normaal gezien ga ik iemands gangen niet na maar omdat je zelf aangeeft een topic gestart te hebben ben ik toch eens ga kijken. In jouw profiel zie ik jou meerdere keren, volgens eigen schrijven, voor het eerst op een paard zitten waarbij het mij opvalt dat dat er allesbehalve netjes uit ziet. Niet erg want de eerste keer op een vreemd paard is even wennen maar dit was voor Caresje ook de eerste keer en daar dan wel commentaar op hebben?

Daarnaast kom ik Rob Jansen tegen op een foto. Een man waar Caresje twee keer bij getraind heeft, waarvan een keer met de ruin. Dat is één van de mensen die haar ruin geweldig vindt en er een internationaal paard in ziet. Die man zegt waar het op staat en praat niet naar de mond van de ruiter/eigenaar.

Lautje, jouw reactie's kan ik niet zo gauw terugvinden en ga daar ook geen oordeel over geven.

Dank je wel Billy, jij bent kritisch, heel kritisch en ik ben blij dat jij dit ook te ver vind gaan.

TS is mijn dochter en zij heeft drie leuke paarden waarvan ze de laatste helemaal uit eigen middelen heeft betaald omdat ze super zuinig is en spaart en keihard werkt.
Ik merk wel degelijk dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben en dan krijg je vervolgens meelopers.

Topic was niet gestart om tips, daarvoor zijn de instructeurs die de combinatie in r.l. zien maar tips zijn uiteraard welkom wanneer ze goed onderbouwd zijn. Dat is wel lastig met een paar foto's maar soms kan je er iets uithalen.

Dat iemand niet meteen ja en amen zegt maar eerst wil nadenken en overleggen is toch niet zo raar. Internet adviezen gaan toch niet boven de man/vrouw op de grond? Verbaas me daar wel vaker over.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:53

MargreetW schreef:
Berdien schreef:

Mod, misschien kun je je tekst wat aanpassen, in de zin dat fatsoen van beide kanten moet komen?
Lijkt me wel zinvol als ik de tegenreacties hier, en in andere topics hierover lees.

Ben je me nu werkelijk op bokt aan het volgen? Voel me vereerd maar zegt toch wel iets over jou. Ik blijf altijd correct en beleefd en ik denk dan ook niet dat ik dit serieus moet nemen.