Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:12

Hhahhahahahha, je bent ongelooflijk Pandora :') :') :') :') :') :') :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:28

Die Pien inspireert ons met haar oortjes topic :D .
Zelfs ik wil d'r één gaan maken, wel geen Frankrijk, maar eveneens prachtig, vind ik zelf :D.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:57

avaluna schreef:
Zelfs ik wil d'r één gaan maken, wel geen Frankrijk, maar eveneens prachtig, vind ik zelf :D.

Ja vind dat wel heel grappig Avaluna en ik zit nu ontzettend te balen want weer is weer niet goed en ik wil toch onderhand "Le Bost" op de prent zetten dus ik ga het gewoon proberen heb ik zo net besloten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:05

Ik kijk er nu al naar uit om de fotos te zien Pien. :)
Hier is het ook helemaal niet mooi, regen en zeer zware onweersbuien.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:14

pien_2010 schreef:
avaluna schreef:

Ja vind dat wel heel grappig Avaluna en ik zit nu ontzettend te balen want weer is weer niet goed en ik wil toch onderhand "Le Bost" op de prent zetten dus ik ga het gewoon proberen heb ik zo net besloten.

Vanaf morgen schijnt het weer weer beter te worden. *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 13:25

I will start to write this post in English because of our english neighbours one mile (1,6 KM) further. When Hercule and I arrived it was a pity because the car was parking in front of the house. BUT immediately K. has parked his car out of the view of the house.

This spot I like very much because it is so a remote (= afgelegen) house.

Enjoy “Le Bost”:

Afbeelding

Friends

Afbeelding

Beautiful House

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Old barn

Afbeelding

Het weer werd slechter en dus ook de foto’s. Hier het kleine watertje waar we doorheen moesten.

Afbeelding

Mooi bospaadje met veel vogelgeluid

Afbeelding

Voor de liefhebbers van oude boerderijen en gehuchten

Afbeelding

Klein pad, ideaal voor ons

Afbeelding

Begin van het steile paadje, favoriet van onze Hercule want hier komen zijn merens kwaliteiten (= bergpaard) pas echt tot zijn recht en hij houdt van dit pad. Is altijd tref zeker als het om de keien gaat etc. Heerlijk paard is het dan.

Afbeelding

Door de storm bleek er ditmaal wel heel veel obstakels te zijn. Dus fototoestel opgeborgen en plat op Hercule gaan liggen, die zich er gewoon door heen duwde. Super fijn paard.

Afbeelding

Deze foto hieronder is niet scherp maar enorm hilarisch en daarom plaats ik hem. Dit was zo’n troep van boompjes en takken waar we volgens mij onmogelijk door konden dat ik Hercule vertelde “ik maak een foto en dan moeten we helaas omdraaien want dit gaat echt niet meer. Moet eerst gaan snoeien. Jammer”.
Nu moet ik erbij vertellen dat Hercule en ik regelmatig telepathisch contact hebben. Vaak weet hij perfect wat ik wil of denk. “Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan”. Dus de klik klinkt van het foto- toestel en mijnheer gaat voorwaarts. Ik had niets meer te zeggen, kon nog net foto toestel in mijn zak van mijn jas gooien en plat op Hercule gaan liggen terwijl ik riep. K.t dat kan echt niet mafkees.
Ik heb me dus vergist. Terwijl ik naast mijn paard hing kon ik hem helpen met de boompjes en takken die aan hem hingen los te duwen en trekken en slap van de lach kuierde mijnheer als een tank door al dat kreupel hout. Het lijkt niet zo erg op de foto, maar dat was het wel. Toen we er door waren had ik zo de slappe lach en heb hem zo geknuffeld met de woorden: “Ok, Ok, ik heb me vergist, je hebt het bewijs geleverd”. Wat hou ik toch van dit paard, mafketel. +:)+

Afbeelding

En toen waren we weer thuis! Tot de volgende keer. :wave:

Afbeelding.

timokyana

Re: Oortjes topic in het mooie Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:55

gadverdamme,word je toch ziekelijk groen jaloers van :+

Wat een heerlijke uitzicht zo! Knappe lieve hercule!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:15

................:~ :~ :~ :~ :~ :~ ...............
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:06

timokyana is niet de bedoeling hoor :+ .
Gerban, om die emmer heb ik echt verschrikkelijk moeten lachen. :D :D :D }>

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:08

Wat is het toch heerlijk om dit soort topics te kijken.
Ik wil ook zo graag emigreren als ik daar de kans voor krijg.
En dan is Frankrijk voor mij ook nog bijzonder omdat mijn pony daar heen verkocht is. Heb hem een keer mogen opzoeken en wauw, leven als een koning in Frankrijk, het bestaat!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:24

Oh, Pien, wat heb ik genoten van die heerlijke fotos van dat schattige huisje. Zo idyllisch!! <3
Geweldig de band die je met Hercule hebt :+: Echt mooi om te lezen.

Ik moest trouwens wel heel erg lachen om die takkenbos foto. Ik had met Huugje een soortgelijke ervaring toen we nog in Altea woonden en we daar gingen rijden. Op een dag ging er een meisje dat net nieuw was op de manege met ons mee om een beetje de paden te kennen. Daar zijn de paadjes echt heel smal en we reden zo, zag ik een tak laag hangen, maar Huugje dacht er wel onderdoor te kunnen. Dus ik plat op Huug en wat gebeurde? Ik bleef met mijn t-shirt en bh aan de tak hangen en Huugje liep gewoon door dus hoorde ik plong en kapot de hele boel. Ik lag helemaal in een deuk van het lachen en maar snel van t-shirt gewisseld met Ricardo. Bh kon ik weggooien. Maar het gezicht van dat meisje, zo onthutst zal ik nooit meer vergeten :')

ps, de kwijlemmer :') :')

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:52

Pien, blijf maar foto's posten hoor, geweldig vind ik het!

En sommige reacties, ook heerlijk :D

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:53

Niet leuk, dan krijg je dit -O-
http://1.bp.blogspot.com/-3_4ptj0dlEM/U ... -emmer.jpg

Nee, alle gekheid op een stokje, stiekem ben ik blij dat ik kan meegenieten van die ritjes door een prachtige omgeving!
rocymaxx volg ik al in het oortjestopic ( :~ ), en ...(ff de naam vergeten) haar 'kasteel', is ook al zo mooi!
Dussss... we kwijlen gewoon verder!

Blijf ons maar bestoken met foto's.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:58

<3 <3 <3 := := Need to say more ?
Enne...nooit meer Hercule onderschatten hoor, Pien ! ;)

Die emmers.....hoe verzin je het ? _O- _O- _O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:12

Hahahah die emmer met die smiley erboven :D

Hah ik zie je al gaan pien. Ik had het eens met een paard. iemand reed voor mij met ene pony en ik zei nog dat past niet. Maar voor zij om kon draaien ging mijn paard al. En ik? IK hing als in een tekenfilm in de boom. Die boog netjes naar beneden zodat ik op mijn kont heel zachtjes op de grond lande. Nou je kon degene die mee was oprapen van het lachen. Moet er heel leuk uit gezien hebben :D.
Mijn paard stond mij ook heel raar aan te kijken. :P

Maaruh wel weer heerlijke fotos!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:55

Geweldig die foto's en verhalen :) :) en wat is die Hercule een geweldig paardje _/-\o_ (merens zeker :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:15

assebassie schreef:
Geweldig die foto's en verhalen :) :) en wat is die Hercule een geweldig paardje _/-\o_ (merens zeker :+

<3 kan niet anders hé assebassie. Want lees nu zelf hier boven bij Leonie en Rocy dat die paarden wel fouten inschatting maken }> . Bij de een is de BH en trui kapot en de ander staat letterlijk met beiden benen op de grond. Dan die merens van ons hé. Als het kan dan kan het ook echt en anders draaien ze om :Y) . Bedankt voor je compliment.

xTammyy wie weet komt jouw tijd ook nog eens om te emigreren. Bedankt voor je complimentjes.

rocymax bedankt. Heb ook verschrikkelijk moeten lachen om jouw BH verhaal. Zie het helemaal voor me.

tess_84 dank je Tessa.

Gerban geweldig joh die emmer, moet er zo omlachen. Bedankt dat je plezier hebt met dit topic. Is ook de bedoeling ervan.

Pandora2 dank je wel enne hahaha nee, ik moet Hercule echt nooit meer onderschatten.

leonie87 dank je. Moet ook wel erg lachen om jouw verhaal met de tak.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:48

Dat huis!! <3
Even voor je engelse vrienden....lovely house!!!I love the color of youre shutters!

Brave Hercule!Steeds maar met die oortjes naar voren geprikt! <3
Pablo deed het zelfde,als ik plat moest liggen voor een tak ging hij er gewoon vandoor. :D

Mooie omgeving,ook vochtig geweest zie ik :D
Mooi huis hebben jullie,het ziet er heel verzorgt uit!(bij mij iets minder ;) )

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:13

Mooie foto's pien en wat wonen jullie daar super. Ik kan alleen maar jaloers zijn op je ritjes op hercule!
Als wij zover zijn, maak ik ook een oortjes topic, maar dat de jouwe vast niet evenaren. ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 18:01

Dank je Geerke en Sussanne.

Vandaag zo leuk. Kreeg een mailtje van de Engelse mensen van het huis bladzijde 1 foto nummer 3. Vonden de foto zo verschrikkelijk mooi van hun huis dat we een uitnodiging hebben dat als ze in de zomervakantie hier zijn we hun huis mogen bezichtigen en een etentje bij hun krijgen aangeboden. Uiteraard stuur ik alle andere foto's van hun huis en hun gehucht nu ook naar hun toe.

Hier is het eindelijk mooi weer en dan zijn alle kleuren weer zo mooi. Door dit topic kijk ik zelf nu ook nog met meer blijdschap om me heen. Het is allemaal zo prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:55

Pien, ik ben weer helemaal bij...die boerderij met die hemelsblauwe luikjes, wouwie...

Als ik je zo zie rijden, denk ik steeds aan Floris en Sindala, die serie toen ik een heel klein meisje was met Rutger Hauer..de tijd heeft stil gestaan bij jouw!

Overweldigende natuur en ruimte...

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:25

Hi Pien, dank voor je persoonlijke reactie op mijn berichtje maar ik zit in Zuid-Afrika en niet in Zweden ;) Vandaar ook de late reactie weer want alles gaat hier zo langzaam of werkt helemaal niet. Zo ook mijn internet! Wat betreft de temperatuur zit ik dus nog wat warmer dan jij ;) Het is nu winter en de temp overdag varieerd tussen de 23 en 29 graden! Ik geniet van je mooie foto's! Blijf weer volgen hoor! En als je ooit hier wilt komen rijden? Je bent welkom!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:09

Ja inderdaad Russel de tijd heeft hier stil gestaan.
Sorry Hanneke dacht het toch heus. Bedankt voor je uitnodiging om te rijden in Zuid AFrika. Zeg nooit nooit.
BEdankt voor je compliment. Als het hier echt mooi weer is ga ik foto''s maken van waar we elke dag rijden. Is ook mooi maar zie het zelf elke dag dus even geen erg in gehad dat het ook heel mooi is. Enne Peetstap dan kom je bij jouw paadje van kippenvel moment.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:14

Oe hanneke, mag ik ook! Heb echt nog die droom, zuid afrika!

Pien, vandaag aan jou gedacht. Ik heb een tocht gemaakt met leden van de rijvereniging. We zijn 30 km rond gegaan en hebben daar excl. pauze ruim 6,5 uur over gedaan. Maar er liep een paardje mee dat jij wel leuk gaat vinden denk ik.
Afbeelding
:D
1x raden wat het ras is ;)
(hoofd van de ruiter expres even er af gehaald)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 15:52

Leonie, is wel een kleine merens nietwaar? Ik denk dat deze 1.35 is of is het vertekend beeld? Ik vind het wel een droppie maar hij is totaal anders dan onze merens.