Animal Event 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:25

Ik heb een geweldig dagje gehad en veel gekregen en ook leuke dingetjes gekocht (: toch niet alleen gelopen ben aangesloten bij een super gezellig groepje van de opleiding diermangement uit leeuwarden

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:28

melody7 schreef:
liberty schreef:
Wij hebben 3 leuke dagen gehad, helaas voor mijzelf een minder einde. Kreeg een trap van een van onze paarden en moest naar ziekenhuis. Helaas een kleine breuk in mijn been...

@melody, welke carrouselgroep bedoel je?

Niet de friezen, maar die andere groep.
2 of 3 ruiters maar zal er ook maar meteen even bij zeggen dat ik zelf zo'n bitloos ruiter ben die alles opvalt :')

Jeetje dat is een roteinde, beterschap! :(:)

Dat waren mijn ruiters, je hebt waarschijnlijk de 2e demo gezien en toen was ik er niet bij, ze waren vast een beetje van slag.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:30

Toen was dat met jou net gebeurd?
Is natuurlijk ook maar een moment opname! Volgens mij word je ook best zenuwachtig van zo'n demo, er was best wel veel publiek vond ik :P

liberty

Re: Animal Event 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:37

Het was bij de 1e demo gebeurd. Voelde me zo klote... ik was wel weer terug bij de 2e demo, heb nog even omgeroepen. Vond dat onze ruiters het top gedaan hebben, het zijn natuurlijk geen mensen met eigen paarden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:41

Dat snap ik als je daar met zo'n groep bent!
Nee klopt! Vind het ook knap om met zo'n groep nog netjes die figuren te rijden, helemaal als het zo door elkaar heen ging :j Het waren trouwens toch allemaal zelf gefokte paarden? Of was dat weer een andere groep? Dat vond ik wel erg leuk, als je zo'n groep hebt met allemaal paarden die je al hun hele leven hebt :D

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:51

Ik ben ook weer thuis! Heb 3 dagen op Animal Event met mijn ezeltje iejoor gestaan, hij deed het allemaal niet zo goed als thuis, maar dat is natuurlijk logisch, en ik ben gewoon supertrots op hem!!
Dat ie al zomaar op de trailer stapte was eigenlijk al een klein wonder te noemen, haha :D Iemand toevallig nog foto's van ons gemaakt of gezien?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:52

Ik heb jou helaas gemist! Maar hoorde wel wat mensen in het voorbijgaan zeggen dat ze het ezeltje zo leuk vonden, dus je viel wel in de smaak :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:52

Onze paarden die we bij hadden zijn idd allemaal eigen fok, of als veulen gekomen

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:04

Ik heb dus echt niet meegekregen dat er een ongelukje bij jullie gebeurd is, Liberty, wel balen. Beterschap!

Mijn Animal Event kon bijna niet beter. Twee geweldige dagen gehad en vandaag mochten we, als cavia-academie, de tweede prijs voor dierenwelzijn in ontvangst nemen.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:16

merelj93 schreef:
Ik ben ook weer thuis! Heb 3 dagen op Animal Event met mijn ezeltje iejoor gestaan, hij deed het allemaal niet zo goed als thuis, maar dat is natuurlijk logisch, en ik ben gewoon supertrots op hem!!
Dat ie al zomaar op de trailer stapte was eigenlijk al een klein wonder te noemen, haha :D Iemand toevallig nog foto's van ons gemaakt of gezien?

Ik had je nog wel gezien met je ezel gisteren middag bij het grasveld naast de survival baan. Show had ik helaas gemist :(

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:35

liberty schreef:
Wij hebben 3 leuke dagen gehad, helaas voor mijzelf een minder einde. Kreeg een trap van een van onze paarden en moest naar ziekenhuis. Helaas een kleine breuk in mijn been...

@melody, welke carrouselgroep bedoel je?

Niet de friezen, maar die andere groep.
2 of 3 ruiters maar zal er ook maar meteen even bij zeggen dat ik zelf zo'n bitloos ruiter ben die alles opvalt :')

Jeetje dat is een roteinde, beterschap! :(:)[/quote]
Dat waren mijn ruiters, je hebt waarschijnlijk de 2e demo gezien en toen was ik er niet bij, ze waren vast een beetje van slag.[/quote]

Was vrijdag ook idd. Was niet prettig om naar te kijken, erg veel gepluk getrokken en veel geklapper met benen.
Ben ook doorgelopen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:43

Welke groep bedoel je, kani_ejj?
Ik heb zelf alleen de friezen gezien en niet manege Sintels.

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:44

waren de friezen goed ?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:47

Die manege idd. De Friezen heb ik niet gezien

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:05

Vandaag geweest! Voor het eerst. We hebben een super leuke dag gehad!!
Het was zeker de moeite waard om 1.45 uur in de auto te zitten. :)
Die tassen van Groenhorst waren wel waardeloos, hengsel ging al vrij snel kapot.
Maar voor de rest prima vermaakt. De race met de shetlanders was super mooi om te zien.

Op naar volgend jaar! Hopelijk kan ik er dan weer bij zijn!

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:21

liberty schreef:

Even "stiekum" op Marloes d'r account Goh Lin, ik hoorde het pas aan het eind van de middag, ik schrok ervan.
Heel veel sterkte en beterschap met je been. Hopelijk heb je niet al te veel pijn. :(:)
Groetjes Mirjam

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:46

Ik heb gister de friezen gezien... bah wat een geruk aan die monden!
erg jammer

Verder heb ik met name een examen af genomen dus helaas niet heel veel gezien van het event.

Wel heb ik hhilde @bokt (je schreef dat je met een kruk liep, dan denk ik jou gezien te hebben ;-) ) gezien.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:52

Liberty van harte beterschap! Wat een nare afsluiter.

We hebben staan genieten van de mooie Iejoor. Wat een plaatje van een ezel. En ik vond de Fellpony's heel leuk om bezig te zien. Een oom van mijn man heeft ze jaren gefokt. Het is een prachtig ras. Onder mekaar waren de standhouders van de rassen erg vriendelijk en het was er heel gezellig. De rest van het event vind ik ook erg op honden gericht. Ik houd ook veel van honden hoor. En wat ik jammer vond, was dat alles zo ver uit elkaar lag. Je was meer tijd kwijt met zoeken naar de stands dan met kijken ernaar. Van mij had het allemaal wat compacter gemogen. Maar mss leent de plek zich daar niet helemaal voor. Horse event lijkt meer 1 geheel. Het boerderijdeel met de een heus varken met biggen en kuikens die geboren werden vonden wij heel erg mooi opgezet. Echt een topprestatie. En de koeien vonden we ook leuk om te zien. Dat mag best iets uitgebreider!

Wij waren er alleen vandaag voor maar liefst 2 rassen. Onverwacht mocht onze Dartmoor Prince zich ook present melden. Hij heeft meegedaan aan de 'stoelendans' Hij is herkenbaar aan de voskleur. :D
Sabrina vond het heel leuk om hier aan mee te doen. En Prince is onze oogappel hier. Hij vond het zelf niet zo leuk dat hij stalarrest kreeg. Hij kwam nieuw in de groep, dus dat was hommeles. Voor zijn eigen veiligheid hebben we hem in een box gezet. Na de show hebben de kinderen er nog een poos fijn mee getutteld. En hij was meteen maatjes met de reden dat we eigenlijk gingen. De mooie fjordenmerrie Karina!

We waren er eigenlijk voor ... het Fjordenpaard. Karina was mee. Deze dame mocht ik 21 jaar geleden zelf voor het eerst beklimmen. Mijn moeder hielp me toen. En nu zaten mijn kinderen er op om te laten zien wat voor geweldig familiepaard ze wel is. Ze ziet er nog heel goed uit voor haar 24 lente's. Ik vond het natuurlijk top om Karina zo braaf te zien lopen en vooral mijn jongste dochter glunderde van oor tot oor in de rassenparade. Ze is dol op deze merrie ook al kennen ze elkaar nog niet zo heel lang. Ook mijn oudste, Sabrina, vond het een geweldig leuke ervaring.

Mocht iemand foto's hebben gemaakt van de Dartmoorshow of de Fjord, dan houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen! De foto's van fjorden Brabant heb ik natuurlijk al gezien en ik heb zelf nog foto's op facebook geplaatst van zowel de Dartmoors als natuurlijk Karina!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:14

Van je dartmoor heb ik waarschijnlijk wel foto's, heb je een foto van de combinatie? Dan weet ik naar welke ik moet zoeken :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:20

Het is de voskleurige met een blesje. Staat ie niet meer in mijn profiel? Ik moet even uitvlooien hoe ik die foto's hier nu op krijg. Ik krijg het niet voor mekaar zo snel nog. Kijk morgen even als je niet weet welke. Hij was de enige vos bij de dartmoors.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 04-05-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:21

Was een geweldig weekend! Ik ben 2 dagen geweest en vond de shows in de pennypiste beter dan vorig jaar. Vorig jaar was er erg veel vrijheidsdressuur en dat was nu niet zo. Gisteren met studie staan kijken naar de carrousel pony's van Manege Sintels, wow, petje af hoe deze kinderen rondreden, zaten zo netjes op de pony. Er was er zelfs 1 bij die schrok, maar de amazone bleef gelukkig zitten. De NRPS pony voor de wagen was een prachtige pony, de dartmoors hadden ook een erg leuke show. Ik heb ook nog een Fjord gezien gisteren en vandaag met een klein meisje erop, erg schattig. De Fellpony's waren ook erg leuk en die Drumhorse met zijn megalange manen.... zal veel werk zijn om te onderhouden. Vandaag ook bij de Pennypiste gekeken. Ook weer erg leuke shows. Helaas de Friezen gemist, die had ik wel willen zien rijden. Gisteren waren zij in de pennypiste, maar toen vond ik het wat tegenvallen.
Het was idd best ver lopen, de stands lagen behoorlijk uiteen. Het boerderijgedeelte vond ik ook erg leuk, zo schattig die biggetjes aaien. Volgend jaar ga ik zeker weer!
Helaas heb ik geen foto's gemaakt, toestel hield ermee op.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:23

Even zoeken, ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt :j
Op je pagina zie ik niks, heb je die via photobucket geupload?

Ik baalde trouwens ook flink dat alles zo ver lopen was, een paar jaar geleden was dat niet meen ik me te herinneren dus dat was even een tegenvaller := Voel het nu nog :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:26

menfan schreef:
Was een geweldig weekend! Ik ben 2 dagen geweest en vond de shows in de pennypiste beter dan vorig jaar. Vorig jaar was er erg veel vrijheidsdressuur en dat was nu niet zo. Gisteren met studie staan kijken naar de carrousel pony's van Manege Sintels, wow, petje af hoe deze kinderen rondreden, zaten zo netjes op de pony. Er was er zelfs 1 bij die schrok, maar de amazone bleef gelukkig zitten. De NRPS pony voor de wagen was een prachtige pony, de dartmoors hadden ook een erg leuke show. Ik heb ook nog een Fjord gezien gisteren en vandaag met een klein meisje erop, erg schattig. De Fellpony's waren ook erg leuk en die Drumhorse met zijn megalange manen.... zal veel werk zijn om te onderhouden. Vandaag ook bij de Pennypiste gekeken. Ook weer erg leuke shows. Helaas de Friezen gemist, die had ik wel willen zien rijden. Gisteren waren zij in de pennypiste, maar toen vond ik het wat tegenvallen.
Het was idd best ver lopen, de stands lagen behoorlijk uiteen. Het boerderijgedeelte vond ik ook erg leuk, zo schattig die biggetjes aaien. Volgend jaar ga ik zeker weer!
Helaas heb ik geen foto's gemaakt, toestel hield ermee op.

Dat kleine meisje op die fjord was mijn jongste dochter Michelle. Ze voelde zich meteen thuis op de Fjord. Eigenlijk rijdt ze gewoonlijk met een Dartmoorpony. Die was er door stom toeval ook bij. (was eigenlijk niet gepland.) :o

Die foto's heb ik heel lang geleden geupload met Hyves... :x Ik zag idd, dat ze niet meer zichtbaar zijn.

Hier staat ie tussen. De kleinste van de 3
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1217258&

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:09

Ohh ja Hyves bestaat niet meer :+

Ik dacht het al ja, heb 2 foto's ervan die gelukt zijn ik pb je even! Helaas is door het stof en mijn ruzie met instellingen heel veel mislukt :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:38

nathalie_v schreef:
Ik heb gister de friezen gezien... bah wat een geruk aan die monden!
erg jammer

Verder heb ik met name een examen af genomen dus helaas niet heel veel gezien van het event.

Wel heb ik hhilde @bokt (je schreef dat je met een kruk liep, dan denk ik jou gezien te hebben ;-) ) gezien.

Leuk! Ik liep met één kruk nog inderdaad.

Oh, balen van het gebroken been, onderbeen neem ik aan? Ik heb zelf zeven weken terug mijn bovenbeen gebroken met mennen, niet tof. Succes met herstellen!