Ik zie er eerlijk gezegd niet zoveel van, het atactische (op het filmpje).
Jullie zijn een mooie combi.
En die laatste foto is idd prachtig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Unicorn2 schreef:Alle respect... Het filmpje in de beginpost noem jij niet zo best... Ik zie daar iemand rijden die het paard zo mooi op eigen benen laat lopen en die snapt wat paardrijden is. Ik zie vele, vele combinaties op wedstrijden veel slechter rijden...
Ik lees ook dat je paard atactisch is geworden na de castratie. Ik heb ook zo'n paard gehad. In 2000 geboren, veelbelovend hengstveulen. Na castratie een krampentrekker en atactisch... Echter, ik ben hem ook gewoon gaan trainen en heb hem in het najaar van 2004 verkocht naar Engeland, waar hij nu op nationaal niveau in de SGW loopt en al vele prijzen heeft gewonnen.
Het rare gedrag wat jouw paard ook heeft is er altijd een beetje in gebleven (paard is nu 14 en ik heb nog regelmatig contact met zijn Engelse eigenaresse).
Als ik jou een tip mag geven (ook n.a.v. wat ik lees over het gedrag op de trailer): laat jouw idee over dit paard los... Behandel hem als ieder ander paard (natuurlijk wel met beleid blijven trainen), dus jouw angsten over wat er op de trailer kan gebeuren.. laat die los. Het kan namelijk heel goed zijn dat jouw spierspanning hem extra nerveus maakt. Als jij jezelf een beetje "ontnuchtert" en gewoon denkt...het is wat het is en het is niet anders....dan kan het zijn dat je snel vooruitgang boekt.
Dat paard van mij was ook drama op de trailer en ook met een aantal andere dingen. Net als jij beschrijft, liep hij er wel braaf op...als veulen al geleerd...maar erop staan...whoei...
Pas toen ik mijn zorgen losliet en er afstand van nam, ging het ineens met sprongen vooruit en kon ik hem na twee weken normaal vervoeren en was er zelfs niks meer aan de hand.
Door mijn eigen mindset te veranderen, kon ik dat paard helpen. Wie weet, is dat bij jou ook de sleutel! Succes!