Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:40

maar wat ik nu even niet snap. Bij het inschrijfformulier staat dat je bij L+wedstrijdgericht moet kiezen tussen dressuur of springen. Maar ik wil eigenlijk allebei! Moet ik nu B+ sportief, allround doen?? maar heb je nu wel lessen die met wedstrijdervaring te maken hebben?

Robin

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:50

misschien kan je het bij opmerkingen bijvoegen?
Kan zijn dat wedstrijdgericht springen OF dressuur is, maar dat lijkt me sterk.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:02

hoop het niet! :=

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:03

Ik vind het allemaal maar vaag dit jaar :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:20

_Alarm_wlkp schreef:

Indd hopelijk wordt de site op tijd aangepast.

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:22

lrtj_ schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Indd hopelijk wordt de site op tijd aangepast.

De site is al verandert :D

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:16

Halloo,

Ik zit er over na te denken om me ook op te geven voor de Paard en Ruiter Instructieweken in Drachten. Op de site klinkt het allemaal erg goed en heb ik echt het gevoel dat ik goede dingen zal leren daar :) .

Ik vroeg me nog wel een aantal dingen af, waar jullie me misschien mee kunnen helpen en anders stuur ik die mensen nog even een mailtje ;) .

Op de site staat dat de paarden worden gecontroleerd of ze ingeënt zijn, hoe doen ze dat? Dat controleren? Mijn paard heeft namelijk (nog) geen paspoort (aanvraag is bezig), dus er staat geen stempel/sticker oid dat ze is ingeënt.. Kunnen ze het hierdoor niet controleren?

Er wordt gezegd dat de paarden twee keer per dag worden gevoerd, bedoel ze hiermee dat ze twee keer per dag krachtvoer krijgen? Of twee keer per dag ruwvoer?

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik vraag het toch even ;) . Krijg je een zadelkast? Of moet je zo'n zadelkist zelf meenemen?

Ik denk dat dit mijn vragen in de eerste instantie wel waren en ik denk ook niet dat jullie ze allemaal kunnen beantwoorden, maar in ieder geval alvast bedankt! :D

Ik weet nog niet zeker of ik ga omdat ik ook nog op een zeilkamp ga en ik dit dan dus zelf moet betalen (het zeilkamp betalen mijn ouders :D) en omdat mijn paard totaal niet de gemakkelijkste is op vreemd terrein, maar daarom is het juist ook wel goed ;) .

Ik hoor graag leuke ervaringen!

Groetjes, Iris

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:38

Ik zit er over na te denken om me ook op te geven voor de Paard en Ruiter Instructieweken in Drachten. Op de site klinkt het allemaal erg goed en heb ik echt het gevoel dat ik goede dingen zal leren daar :) .

Ik vroeg me nog wel een aantal dingen af, waar jullie me misschien mee kunnen helpen en anders stuur ik die mensen nog even een mailtje ;) .

Op de site staat dat de paarden worden gecontroleerd of ze ingeënt zijn, hoe doen ze dat? Dat controleren? Mijn paard heeft namelijk (nog) geen paspoort (aanvraag is bezig), dus er staat geen stempel/sticker oid dat ze is ingeënt.. Kunnen ze het hierdoor niet controleren?

Dit hebben ze toen NIET gedaan! Ze gingen er vanuit dat het in orde was :)

Er wordt gezegd dat de paarden twee keer per dag worden gevoerd, bedoel ze hiermee dat ze twee keer per dag krachtvoer krijgen? Of twee keer per dag ruwvoer?

2x per dag krachtvoer en aardige berg hooi , onze paarden zelf stonden bijna altijd op de weide :)

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ik vraag het toch even ;) . Krijg je een zadelkast? Of moet je zo'n zadelkist zelf meenemen?

Je krijgt een gezamelijke zadelkamer die voor de nacht word afgesloten.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:30

@Arcodavella, ik zou er wel mee uitkijken, want zonder paspoort mag je een paard niet vervoeren...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:39

Hoi! Ik twijfel ook om te gaan. Bij de wedstrijdgerichte week, wanneer je voor dressuur kiest.i is het dan mogelijk om ook een keer te springen of moet je dan echt de B sportief week doen.?

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:55

Ik ga voor de b+sportief allround week :D alleen moeten mijn vriendin en ik ons nog inschrijven :P

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:26

Ik zit er samen met een vriendin ook over te denken!!

Als je l wedstrijdgericht kiest, moet je dan al l gestart zijn??

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:51

mereltjuhxxx schreef:
Hoi! Ik twijfel ook om te gaan. Bij de wedstrijdgerichte week, wanneer je voor dressuur kiest.i is het dan mogelijk om ook een keer te springen of moet je dan echt de B sportief week doen.?

dit had ik ook! ;)
ik heb gevraagd en er is minimaal 1 springles . en in overleg is veel mogelijk. dit kun je ook op je inschrijfformulier aangeven.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:15

_Alarm_wlkp schreef:

Dit hebben ze toen NIET gedaan! Ze gingen er vanuit dat het in orde was :)

2x per dag krachtvoer en aardige berg hooi , onze paarden zelf stonden bijna altijd op de weide :)

Je krijgt een gezamelijke zadelkamer die voor de nacht word afgesloten.

Okee, bedankt! Dat is natuurlijk ook zo, het is dan zomer dus staan ze lekker op het land overdag.

Mickyl schreef:
@Arcodavella, ik zou er wel mee uitkijken, want zonder paspoort mag je een paard niet vervoeren...

Gelukkig vervoer ik haar nog niet :)

Ik heb het hele topic doorgelezen en lees dat veel mensen toch niet gaan vanwege de hoogte van de prijs en dat ze dan beter de KNHS kunnen doen, maar ik vind de accommodatie echt een heel groot verschil. Hier is het veel en veel ouder dan bij de KNHS dus ik vind de prijs eigenlijk wel terecht.

Ik zou dan denk ik ook voor de B+Sportief week gaan, ik ben wel dressuurgericht maar heb nog nooit wedstrijden gereden.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:22

Ik bedoelde als je naar de instructieweken gaat. Maar tegen die tijd heb je dus wel een paspoort? Dan kan je dan toch ook de entingen laten noteren?

De meesten vinden het te duur omdat het 50 euro duurder is dan vorig jaar, terwijl het programma zo te zien hetzelfde blijft... En omdat je bij de knhs 2 keer per dag les krijgt en hier 1 keer. De accommodatie is idd wel wel stuk beter. (behalve dat er hier geen crossterrein is..)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:40

Ja, tegen die tijd heb ik als het goed is een paspoort, dus daar heb je gelijk in.

Okee, dus het programma blijft hetzelfde, maar de instructie, is dat verandert? Als dat is verbeterd.. Ik las trouwens op de site wel iets over 2x per dag rijden, maar kan het niet meer terug vinden.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:19

Mickyl schreef:
Ik bedoelde als je naar de instructieweken gaat. Maar tegen die tijd heb je dus wel een paspoort? Dan kan je dan toch ook de entingen laten noteren?

De meesten vinden het te duur omdat het 50 euro duurder is dan vorig jaar, terwijl het programma zo te zien hetzelfde blijft... En omdat je bij de knhs 2 keer per dag les krijgt en hier 1 keer. De accommodatie is idd wel wel stuk beter. (behalve dat er hier geen crossterrein is..)

er worden wel 2 lessen op een dag gegeven hoor! zowiezo in de wedstrijdgerichte weken

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:31

Hoe weet je dat dan? Want het staat niet op de site en vorig jaar was dat dus niet zo. Toen hadden we maar 1 keer per dag les.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:41

Moet je perse L dressuur zijn voor de l+ weken.
Want allround weken zie ik niet zitten aangezien springen zielig voor de hindernissen is.

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:43

Kan wel zijn dat je maar een keer per dag les hebt, maar voor de rest van de andere dag doe je wel nog andere dingen zoals op buitenrit en naar epplejeck, natural horsemanship, en ruiterfitheid ETC. ( in elk geval in de B+ week ) :D

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:51

Ja klopt, dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Maar persoonlijk vind ik dat het geld niet waard...

Ik heb het wel heel erg naar mn zin gehad hoor. Maar als er dit jaar niet echt iets veranderd is, vind ik het echt te duur geworden. Vond het vorig jaar al vrij prijzig voor 1x les en verder vooral goedkope dingen.

Want EJ rondleiding kost hun natuurlijk niks. Dat levert alleen maar geld op, want iedereen ging meteen vanalles kopen.
En spelletjes te paard (zo'n 10 minuten per combinatie) en een uurtje les in NH of ruiterfitness zal ook niet heel duur zijn..

Bij ons was dit ongeveer het programma (heel in het kort):
Ma: uurtje introductieles, rondleiding EJ
Di: Les, rijden naar een meertje (maar dat was een heel kort ritje alleen langs de weg), lezing dierenkliniek
Wo: Les, spelletjes te paard, buitenrit achter op de kar (we mochten niet te paard mee)
Do: Les, clinic NH
Vrij: halve les
Laatst bijgewerkt door Mickyl op 17-01-14 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:09

lrtj_ schreef:
Moet je perse L dressuur zijn voor de l+ weken.
Want allround weken zie ik niet zitten aangezien springen zielig voor de hindernissen is.

Zelfde vraag hier inderdaad!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:12

Vorig jaar hoefde je in de allround weken ook niet perse te springen. Je kon ook elke dag dressuurles nemen als je dat wilde.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:06

Mickyl schreef:
Hoe weet je dat dan? Want het staat niet op de site en vorig jaar was dat dus niet zo. Toen hadden we maar 1 keer per dag les.

ik heb een mail naar ze gestuurd met de vraag wat er met de kosten in de instructie is veranderd. er is nu vaker les met betere begeleiding

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:16

Maar zeiden ze echt specifiek 2 keer per dag les? Of vaker les? Want dat kan natuurlijk vanalles zijn..
En welke workshops of clinics zijn er dan toegevoegd?