Het is gelukt, van Appelscha naar Leeuwarden voor #SR13

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:58

wie gaan er mee naar Haarlem volgend jaar? hahahaha :=

nee even zonder gekheid, echt supertof !! :D

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:00

Wij hebben jullie gezien! Toen jullie Leeuwarden ongeveer binnenreden! Helemaal top, ik zei nog tegen mijn dochter dat jullie vast op weg waren naar het plein voor een sponsoractie voor SR! Super gedaan! (In de auto hebben dochterlief en ik nog uit volle borst "Er staat een paard op het plein, jaja een paard op het plein, ohoh een paard op het plein, bij koen Paul en Gieieieieltje!")

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:07

Woogy schreef:
vind het zo jammer dat 3fm altijd momster bedragen ophaalt...voor buitenlandse goededoelen. Geld kan in eigen land zoveel beter besteed worden.
Desalniettemin een top prestatie :)

Ik zou zeggen reageer dan niet, en luister gewoon niet?

Hier in Nederland is nog altijd zorg voor iedereen en als je te weinig geld hebt krijg je het van de overheid we worden hier gewoon harstikke gepampert...

PussInBoots

Re: Het is gelukt, van Appelscha naar Leeuwarden voor #SR13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:13

*Off topic* Je bént niet verplicht te geven, kun je niets missen of wil je simpelweg niets geven dan is dat geen probleem, volledig eigen keus niemand die hier iets van zal zeggen of over zal oordelen. Maar geef dan ook geen commentaar op mensen die wél vinden dat mensenliefde geen grenzen hoeft te kennen en wél helemaal zelf de keuze maken om een bedrag te storten.

Want in alle eerlijkheid vraag ik me dan af wie van de “tegenstanders” ook doneert (al is het in goederen) aan de voedselbank, en wie daadwerkelijk om zich heen kijkt in de wijk of er iemand hulp nodig heeft, wie een gedeelte van zijn geld afstaat aan mensen onder de armoedegrens in Nederland.……..

maja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:34

ik hou het in gedachten , om mee te rijden , ... ben daar wel voor in
ben immers ook afgelopen zomer de afsuitdijk op geweest ook super , alleen toen gewoon voor mijn ''eigen doel'' oftewel voor de fun en ontzettend genoten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:48

Ik heb eerlijk gezegd geen cent gedoneerd aan SR. Ben wel een trouw 3fm fan maar moet met SR altijd hele dagen werken muv zondagen dus heb er weinig mee. :+
Loop wel jaarlijks 2/3 collectes, maar ik doneer gewoon liever niet. :)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:58

Gefeliciteerd Saskia (en jouw zus ook) & Ojan met deze sportieve prestatie. € 1300,- voor het goede doel en afzien in het slechte weer. Originele actie! :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 22:40

Bedankt weer allen,

fiets was versierd, maar helaas halverwege vlaggetje verloren ed.
@pussinboots, geweldig, mooie variatie op het liedje, als wij een liedje hadden mogen aanvragen hadden we idd er staat een paard in de gang aangevraagd!

En wow we staan gewoon op de nieuwspagina! *\o/*

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:50

oh oh. teveel gewent aan Facebook. ik wilde t liken ;)
afijn. Super wat je gedaan hebt!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 22:51

vanavond zijn we weer op stap geweest voor een goed doel, nl helpen bij de kerstbelevingstocht.... en juist ja... weer in de regen :brr:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:56

wow wat goed zeg, super gedaan!

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:10

Woogy schreef:
vind het zo jammer dat 3fm altijd momster bedragen ophaalt...voor buitenlandse goededoelen. Geld kan in eigen land zoveel beter besteed worden.
Desalniettemin een top prestatie :)

Woogy, of het geld in eigen land zoveel beter besteed kan worden betwijfel ik.
In sommige landen/werelddelen kun je met een euro veel meer bereiken dan hier in ons dure Nld/westerse wereld.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:15

wat een stoere fjord <3 ! Wat super van jou/ jullie, gave actie, en zeer veel respect want het weer was nu niet 'je van het' _/-\o_ _/-\o_ *\o/*

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:14

naomi_g1998 schreef:
Belle_Siem schreef:

Oh jaa, in Nederland gaan er ook heel veel kinderen dood aan diarree, omdat er geen schoon drinkwater is........ga je schamen!!!

Jij mag je meer schamen omdat je blijkbaar niet beseft wat er in Nederland allemaal mis is? >;)

Ook best raar dat er mensen over dat laatste stuk zeuren, doe het dan zelf in dat weer zou ik zeggen. Paard en ruiter willen liever heel blijven lijkt me. Heel goed gedaan hoor ts!

Dat er mensen [waaronder ikzelf zij de gek] 'zeuren' is niet zo vreemd, kijk eerst eens naar de titel van dit topic, en dit topic [op basis waarvan het geld is gedoneerd]:

[BRT] Te paard van Appelscha naar Leeuwarden

Van Appelscha naar Leeuwarden is geen prestatie die respect oproept, is in de auto in plusminus een goed half uur/drie kwartier te doen.
Te paard is even van een andere orde, en ja, het is in ons kikkerlandje niet ongewoon dat dat in december geen pretje is.
Mi was dat dan ook een onderdeel van de 'prestatie'.
En ja, zus van TS had ook in auto met trailer vervoerd kunnen worden, het ging om de prestatie van TS en paard.
Het gegenereerde bedrag is zeker de moeite waard, en zal zeker goed besteed worden.
Echter, als ze hier langs waren gekomen [en die kans was vrij groot] was het bedrag hoger geweest, maar we gaan niet alle voorbijrijdende paardentrailers sponseren.
Ook was de opzet meerdaags met een overnachting 'halverwege', dit had zonder meer meer aandacht en daarmee euro's opgeleverd.
TS heeft er echter voor gekozen het oorspronkelijke plan nogal af te zwakken, en kiest/koos daarmee voor de gemakkelijkste manier.
Vervolgens opent ze een nieuw topic waar het woord paard spontaan wegvalt, en de lofuitingen in enkele dagen het originele topic voorbij gaan.
Het was voor het doel van de reis, beter geweest dat iedereen een donatie had gedaan [donateurs Sr uiteraard daargelaten]

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:30

Oh wat onwijs leuk zeg jammer dat het niet mocht worden uitgezonden. Mag het filmpje wel hier? Trouwens volgend jaar word haarlem dacht ik.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 03:18

Top, dat je dit zo durft. Met dit weer, onbekend terrein. En die drukte in. Een paard alleen. Petje af. Jullie zijn een dreamteam samen. Wat het commetaar ook is. Dit pakken ze jullie nooit meer af. En wat een geld. Helemaal geweldig. Jullie doen het toch maar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 07:57

Het gaat mij om het principe dat iedereen zegt 'awww kindjes in Afrika gaan dood' terwijl hier mensen honger hebben. Je hoort op het nieuws op 3fm letterlijk de tussenstand van SR en vervolgens 'de voedselbank is weer met een kwart afhankelijken gestegen'...klopt er dan iets niet?

Nogmaals ik vind het een topprestatie, de rit zelf door het weer en de route die je moet afleggen en wat je ermee hebt kunnen ophalen. Alleen zie ik de 12,5 miljoen liever besteed worden aan ons eigen volk weer op de been helpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:43

Wat een super goed iniatief!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 10:48

Mariaboz1982 schreef:
Top, dat je dit zo durft. Met dit weer, onbekend terrein. En die drukte in. Een paard alleen. Petje af. Jullie zijn een dreamteam samen. Wat het commetaar ook is. Dit pakken ze jullie nooit meer af. En wat een geld. Helemaal geweldig. Jullie doen het toch maar.

Dank dat vind ik een mooie verwoording "dreamteam", ik had het ook met geen enkel ander paard aangedurfd.

Op de discussie over het goede doel ga ik niet in,

franka75 schreef:
Oh wat onwijs leuk zeg jammer dat het niet mocht worden uitgezonden. Mag het filmpje wel hier? Trouwens volgend jaar word haarlem dacht ik.

Als ik het filmpje krijg dan zet ik hier wel een linkje neer, Haarlem idd en daarna Heerlen.

Elisa2 schreef:
Wat een super goed iniatief!

Dank je!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:44

Niets anders dan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Voor jou en je super fjord!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:02

Wat een ontzettend leuk idee! Toevallig zat ik er van t weekend over te denken om dit ook ooit te doen mocht het glazenhuis een keer in de buurt zijn :D

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:07

Woogy schreef:
Het gaat mij om het principe dat iedereen zegt 'awww kindjes in Afrika gaan dood' terwijl hier mensen honger hebben. Je hoort op het nieuws op 3fm letterlijk de tussenstand van SR en vervolgens 'de voedselbank is weer met een kwart afhankelijken gestegen'...klopt er dan iets niet?

Nogmaals ik vind het een topprestatie, de rit zelf door het weer en de route die je moet afleggen en wat je ermee hebt kunnen ophalen. Alleen zie ik de 12,5 miljoen liever besteed worden aan ons eigen volk weer op de been helpen.

Ik snap je mening heel goed. Hier gaat alles berg afwaarts, al 20jaar worden er miljoenen in die landen gepompt. En het komt maar niet van de grond. Maar dit is de keuze van TS. Zij heeft zich hier voor ingezet. Ze heeft haar steentje bijgedragen. Een geweldig geld bedrag binnen gehaald. Zij en haar team, zus en paard hebben het top gedaan. En vele andere in Nederland. Anders was er nooit zoveel geld binnen gekomen. Start een actie, voor de ouderen, en de voedsel bank. Maar denk je dat geer en goor hun salaris van die maand aan de ouderen hebben gegeven? Nee was alleen maar PR voor hun. Waarschijnlijk zitten ze nu op een of ander vakantie oord. Want ze hebben zo afgezien. Dit is een fout van onze regering. Die weten niet wat het is om de eindjes aan elkaar te moeten gaan knopen. Dit is dan ook een hele andere discussie.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:09

ik ben zo benieuwd naar het filmpjee! :D

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:23

Ik zal nu wel een domme vraag plaatsen.... :D
Maar wat ik gewoon niet snap is....waar komt al dat geld vandaan,
terwijl iedereen het in Nederland zo slecht heeft ?
Ik begrijp het echt niet :?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 14:35

Tja, er is een deel dat het slecht heeft en er is een deel die het gewoon nog goed heeft, dat is in elk land zo, maar ik geloof niet dat dit topic daar de goede plek voor is om het over te hebben.