Mijn hemel het leek zo goed te gaan. Ik ga duimen dat hij op knapt hoor. Sterkte met hem!
Nuvel
Geplaatst: 20-12-13 20:51
Jullie zijn echte lieverds! Nee wil niet het precieze hier neerzetten maar het gaat om ze achterbenen waar hij veel pijn aan heeft en dat lopen of bewegen onmogelijk maakt als er niemand bij hem is. Hij geeft zich totaal over en staat alleen maar chaggie en verloren te kijken.
Als ik hem wil helpen zodat het even wat beter gaat doet het eerst veel pijn en wil hij dus niet meewerken, dat levert natuurlijk spanningen op tussen mij en des wat ik absoluut niet wil en ook totaal niet eerlijk is
We weten het gewoon niet meer, des is een beetje al 'dood' aan het gaan in ze geest lijkt het, denk dat we misschien te laat zijn gekomen voor hem. Ga de oude eigenaar weer bellen en kijken wat ik met hem kan doen. Terugbrengen dat nooit maar opereren kan ik zo ook niet gelijk uit me zak trekken, hij heeft em voorgelogen en dat zal die horen en oplossen met ons.
hoe kan het dan dat het in 1 week zo hard achteruit is gegaan?
IlonavL
Geplaatst: 20-12-13 23:08
Jeetje, wat een nare wending ineens! Heel veel sterkte, ik duim voor hem!
Nuvel
Geplaatst: 20-12-13 23:14
Zaterdag was er niks aan de hand lekker op de wei geweest met andere paardjes en zondag ook. Maandag was hij hangerig maar niks aan de hand, dinsdag hetzelfde en wou niks ook ze stal niet uit en woensdag was het helemaal niks meer Da is gekomen maar die kon er weinig aan doen alleen goed door blijven voeren en met een kliniek overleggen maar hij is nooit meer geschikt als rijpony en heeft nu erg veel pijn en dat maakt het voor hem blijkbaar ondragelijk, pijnstillers werken niet echt. Het is iets mechanisch zoals de DA het noemt en daar kan hij weinig aandoen :S
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 20-12-13 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
xAnthea
Geplaatst: 20-12-13 23:15
Ik volg dit topic al van het begin. Wat jammer dat hij zo achteruit gaat! Veel sterkte!
Wat een akelig nieuws zeg. Echt niet leuk om te horen, na al de moeite die er door jullie is gedaan om hem op te laten knappen.
Jeanette, dat zou best kunnen. Het komt wel eens in het nieuws. Ik hoop dat het iets is wat op te lossen is, maar dat weet je nooit van te voren. Zit hier te duimen voor hem en jullie, voor een goede afloop.
Batlow
Geplaatst: 21-12-13 01:03
Jeannette schreef:
Zou hij een pijnstiller hebben gehad bij verkoop?
Dan is het een pijnstiller die wel heel lang werkt..
Ach dit meen je niet! Ongelooflijk, zo'n jong beessie.. Hoop echt dat de DA iets voor jullie kan doen dat er in ieder geval iets mogelijk is en idd vorige eigenaar opbellen, zulke mensen moet je voor de rechter slepen eigenlijk maargoed.. Veel sterkte en geluk ermee!
Zjoukje
Geplaatst: 21-12-13 02:23
Wat een nare domper! En dat terwijl ie eerst zo vief was met uithalen....
Set_Elkol
Geplaatst: 21-12-13 08:12
Jeannette schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb teruggelezen hoe lang zij hem al hebben.
al vanaf 4 december dus dan denk ik niet dat er pijnstillers in het spel waren
Nuvel
Geplaatst: 21-12-13 10:05
een pijn stiller nee, dan hadden die nu ook wel gewerkt. Waarschijnlijk heel lang niet uit ze box geweest en waardoor het rust heeft gehad en hij er dus geen last van had. Toen is hij bij ons rustig aan los gegaan alleen en niks aan de hand, met een vriendje heeft hij wel wat gedraafd en gegaloppeerd en toen kwam het ineens tevoorschijn.... misschien ook door het loswerken en dat hij heeft geprobeerd te slaan een aantal keer daarmee heeft hij het ineens weer belast.
Aan hand van de ergte ineens, en hoe het mechanische pijn doet en gewoon doet wat hij doet. Weet de DA zeker dat het van een eerder trauma komt. Dit gebeurd niet zo ineens. Ook heeft het met zijn enorme magerheid en algemene gesteldheid te maken. Veel paarden met een verwaarloost verleden hebben er last van alleen, niet in zulke erge maten en die zijn vaak jonger. Die kunnen er dan misschien eroverheen groeien ook dmv het trainen van de achterhand.
Wel zou hij een injectie kunnen gehad waardoor alles makkelijker over elkaar glijd en op ze plaats blijft maar dat werkt een paar maanden dus die zou hij dan eerder moeten hebben gehad, dat betwijfel ik! Deze man deed niks voor de paarden.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 21-12-13 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Nuvel
Geplaatst: 21-12-13 10:13
DA wil gerust een brief opmaken ook voor de oude eigenaar, over de trauma's aan de achterbenen, die dus al ouder zijn en door hem zijn veroorzaakt dmv verwaarlozing van het paard.
Jeetje zeg, wilde eigenlijk een reactie plaatsen wat hij ondanks alles er toch al stukje beter uit ziet. Wat naar om dan je laatste updates te lezen.
Hoop dat jullie er snel achter zijn en hem kunnen helpen. Je zou die oude eigenaar haast wat aandoen.......heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, duim voor jullie!