1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:18

KoudbloedKim schreef:
Vinden (de meeste van) jullie het filmpje er echt zo slecht uit zien?
Ik had bij de punten die genoemd werden op pagina 1 een heel ander beeld voor ogen.

TS. Zou het kunnen dat je punten bent verloren door de voorlezer?
Zij geeft behoorlijk wat aanwijzingen (incl. stemcommando's), en dat is voor zover ik weet ook in de B niet toegestaan!
Ik denk wel dat jullie best nog een eind kunnen komen, het is een leuk dier. :j

Nee maar allemaal 6en is 180. Er zijn een hele hoop onderdelen die geen 6 waard zijn, maar 5en en 4en en (bijna) geen enkele een 7.
Dan gaan je punten dus wel snel omlaag en ik vind 158 niet te laag dus als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind vooral dat de TS alles op iedereen afschuift, maar totaal niet naar zich zelf kijkt en niet naar andere mensen wil luisteren.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:19

Aranel schreef:
TS, ik zie ook duidelijk dat je een draver hebt. En ja, ik denk dat je daardoor benadeeld bent. Niet doordat 'de jury niet van dravers houdt' of iets, maar omdat het duidelijk te zien is dat het een draver is en haar bewegingen daar ook naar zijn. Dat verhoogt de moeilijkheidsgraad een stukje.

Ik vind zeker niet dat ze benadeeld is. Ze heeft gewoon echt bagger gereden, en dat heeft niets met het ras van het paard te maken. Dat is (meestal!) zulke dikke b*llshit.

Niet raar naar jou toe hoor, maar anders heeft ts. nog meer redenen om de jury te beschuldigen, terwijl ze gewoon groot gelijk had.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 14-10-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:19

[/quote] nou dat hoeft niet want zijn geeft goed les dus niet zeiken over haar.[/quote]

Mij maakt het ook geen ene flikker uit welke intsructrice jij neemt en wat jou beslissingen maar tis wel een beetje triest voor het paard.

En aan al jou berichten en aan het filmpje te zien zou ik toch echt een andere instructrice zoeken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:20

Nee hoor idd die benadeling is er niet. wel dat het paard niet actief loopt, waardoor je hele proef saai loopt :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:20

Niet dus, want dan zou je je paard al beter voor elkaar hebben. En dan had ze bovendien gezegd dat jullie nog niet klaar waren voor wedstrijden. En weet uit ervaring dat je erg slecht moet hebben gereden wil je deze punten hebben. Heb ze vorig jaar ook gehad, toen mijn paard de kolder in haar hoofd had in de proef. En was het daar toen helemaal mee eens.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:21

Loverubi schreef:
je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.[/quote]

je kan me van alles wijs maken meissie maar als ik zo die proef zie dan snap ik dat je zo laag rijd en dat t er gewoon even hard gezegd niet uit ziet en dat het een beetje voorschut is en stop met wedstrijdjes rijden en rijd je paardje eerst is fatsoenlijk door of laat dat doen als je het zelf niet kan. en trek die sporen uit die heb je nog helemaal niet nodig.[/quote]

doe niet of je der verstand van heb. Want heb je niet.. Dit is pas ons 1st werdstrijd je weet totaal niet hoe mijn paard is. Ik kan heel goed zelf mijn paard door rijden maar 1 keer in week woord ze door mij instukice gereden en die kan goed rijden zeer zeker beter dan iereen hier dus stop met oordelen als iets niet weet je weet nergens van dus ga weg hier.

Celiien

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:21

_O-

Geef toe, ze is wel volhardend :')

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:22

Celiien schreef:
_O-

En of ts dat is :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:22

TS, denk dat de meesten hier er meer verstand van hebben dan jij. Want had jij meer verstand gehad dan ons. Dan had je niet gestart, dan wist je namelijk dat je er nog niet klaar voor was.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:23

valerie2012 schreef:
doe niet of je der verstand van heb. Want heb je niet.. Dit is pas ons 1st werdstrijd je weet totaal niet hoe mijn paard is. Ik kan heel goed zelf mijn paard door rijden maar 1 keer in week woord ze door mij instukice gereden en die kan goed rijden zeer zeker beter dan iereen hier dus stop met oordelen als iets niet weet je weet nergens van dus ga weg hier.

_O-
Heb jij er wel verstand van dan? Ik vind het nogal frapant dat eigenlijk iedereen hetzelfde over je proef zegt, maar jij blijkbaar toch altijd gelijk hebt, ookal heb je geen gelijk.

Enne, als je niet tegen deze reacties kan (En je kan er nog meer verwachten!), waarom ga je zelf niet weg?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:23

valerie2012 schreef:
Loverubi schreef:
je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.

je kan me van alles wijs maken meissie maar als ik zo die proef zie dan snap ik dat je zo laag rijd en dat t er gewoon even hard gezegd niet uit ziet en dat het een beetje voorschut is en stop met wedstrijdjes rijden en rijd je paardje eerst is fatsoenlijk door of laat dat doen als je het zelf niet kan. en trek die sporen uit die heb je nog helemaal niet nodig.[/quote]

doe niet of je der verstand van heb. Want heb je niet.. Dit is pas ons 1st werdstrijd je weet totaal niet hoe mijn paard is. Ik kan heel goed zelf mijn paard door rijden maar 1 keer in week woord ze door mij instukice gereden en die kan goed rijden zeer zeker beter dan iereen hier dus stop met oordelen als iets niet weet je weet nergens van dus ga weg hier.[/quote]

volgens mij ben jij hier de gene die nergens iets van af weet en een plank voor je hoofd hebt!
je negeert iedereen z'n tips of komt weer met een excuus dat het niet jou schuld is.
Ga naar je zelf kijken meid, en daarna pas naar je paard of ANDEREN

Enigste gevaar bij een paard zit er bovenop ;)
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 14-10-13 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:24

Wie is trouwens dat mens die voorleest TS? Is dat je moeder? Want als ze echt zoveelv erstand van paardrijden etc. heeft als jij zegt, weet ze dat ze dus echt niet keihard DRAAAF moet gaan roepen en daarnaJA GA JE GALOP oid gaat roepen tijdens een proef, terwijl ze voorleest :+

Karin92

zo ik heb dit topic even getemd.
Vind dat TS behoorlijk grof is tegen de gene die tips geven.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:24

valerie2012 schreef:
Karin92 schreef:
Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
Dit paard is alles behalve klaar voor wedstrijden.
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.
Je maakt je paard zo alleen maar lui aan het been.
Het paard is hartstikke onstabiel en loopt heel erg op de voorhand.

Vind het helemaal terecht dat je deze punten hebt gekregen.
Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.

NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.

aan de bespiering en houding van het paard te zien toch zeker wel.[/quote]

gek he als nog maar minder dan half jaar gereden woord. Ze woord goed gereden oordelen vraag ik niet om om ik vraag niet om tips jij weet totaal niet hoe mijn paard is dus ga weg je weet niets van mijn of uberhoud van de paarden wereld of uberhoud over mijn paard.

heidy_wilco

Celiien schreef:
_O-

_O- :')

Aranel

heidy_wilco schreef:
Aranel schreef:
TS, ik zie ook duidelijk dat je een draver hebt. En ja, ik denk dat je daardoor benadeeld bent. Niet doordat 'de jury niet van dravers houdt' of iets, maar omdat het duidelijk te zien is dat het een draver is en haar bewegingen daar ook naar zijn. Dat verhoogt de moeilijkheidsgraad een stukje.

Ik vind zeker niet dat ze benadeeld is. Ze heeft gewoon echt bagger gereden, en dat heeft niets met het ras van het paard te maken. Dat is (meestal!) zulke dikke b*llshit.

Niet raar naar jou toe hoor, maar anders heeft ts. nog meer redenen om de jury te beschuldigen, terwijl ze gewoon groot gelijk had.

Ik heb het misschien wat raar verwoord, benadeeld is niet het goede woord, want ik snap dat je denkt dat ik bedoelde dat de jury haar benadeelde, terwijl ik dat niet vind. Ik bedoelde meer dat het wat schort aan haar eigen rijden en haar paard en de gangen van het dier (omdat het dus een draver is). Niet dat de jury op basis van het ras van het paard haar benadeeld heeft :)

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:25

valerie2012 schreef:
Loverubi schreef:

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.

doe niet of je der verstand van heb. Want heb je niet.. Dit is pas ons 1st werdstrijd je weet totaal niet hoe mijn paard is. Ik kan heel goed zelf mijn paard door rijden maar 1 keer in week woord ze door mij instukice gereden en die kan goed rijden zeer zeker beter dan iereen hier dus stop met oordelen als iets niet weet je weet nergens van dus ga weg hier.[/quote]

ik en geen verstand tuurlijk daarom heb ik een pony uitgebracht op wedstrijden en helemaal er zelf naar toe getraind en nu heb ik een paard van 5 die is nu 1 jaar in training en die doet het nog beter als de jouwe!!! dus de gene die hier ff moet dimme met der grote smoel ben jij denk ofniet!!!!!

Anoniem

ietjelover schreef:
[naam] schreef:
Vinden (de meeste van) jullie het filmpje er echt zo slecht uit zien?
Ik had bij de punten die genoemd werden op pagina 1 een heel ander beeld voor ogen.

TS. Zou het kunnen dat je punten bent verloren door de voorlezer?
Zij geeft behoorlijk wat aanwijzingen (incl. stemcommando's), en dat is voor zover ik weet ook in de B niet toegestaan!
Ik denk wel dat jullie best nog een eind kunnen komen, het is een leuk dier. :j

Nee maar allemaal 6en is 180. Er zijn een hele hoop onderdelen die geen 6 waard zijn, maar 5en en 4en en (bijna) geen enkele een 7.
Dan gaan je punten dus wel snel omlaag en ik vind 158 niet te laag dus als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind vooral dat de TS alles op iedereen afschuift, maar totaal niet naar zich zelf kijkt en niet naar andere mensen wil luisteren.
Dat snap ik wel, ik vind het alleen nogal kinderachtig dat er door zoveel mensen tegelijk op TS wordt gereageerd.

FriesWytske

Paard doet gewoon alles op stem. In plaats van dat ts de hulpen geeft voor de gangen. :+

ietjelover

Citaat:
gek he als nog maar minder dan half jaar gereden woord. Ze woord goed gereden oordelen vraag ik niet om om ik vraag niet om tips jij weet totaal niet hoe mijn paard is dus ga weg je weet niets van mijn of uberhoud van de paarden wereld of uberhoud over mijn paard.

waar vraag je dan wel om? da iedereen zegt goedzo meid, ga zo door?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:26

valerie2012 schreef:

Als ze minder dan een half jaar gereden wordt, wil jij gewoon te snel te veel :n enne, uberhaupt!

Karin92

Een paard dat al een half jaar onder het zadel is moet al zeker over zijn rug gereden kunnen worden.
De enige reden dat dit paard het niet kan is omdat jij je paard niet goed traint.
Ooit gehoord van voorwaarts neerwaart en rechtrichten? Gehoord van eerst je paard actief maken en pas daarna aan de oprichting werken?
Vast niet. Want jij doet precies het tegenover gestelde. Je werkt je paard gewoon de grond in zo.
Dit paard is over een jaar of 7 helemaal kapot gereden.

renskesanne

valerie2012 schreef:
valerie2012 schreef:

NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.

aan de bespiering en houding van het paard te zien toch zeker wel.

gek he als nog maar minder dan half jaar gereden woord. Ze woord goed gereden oordelen vraag ik niet om om ik vraag niet om tips jij weet totaal niet hoe mijn paard is dus ga weg je weet niets van mijn of uberhoud van de paarden wereld of uberhoud over mijn paard.[/quote]
bij ons is een paard nogniet eens een half jaar onder zadel en heeft betere bespiering dan die

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:27

jentel schreef:
Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Voor de rest lekker genieten en op naar de volgende wedstrijd!
Je paardje is en blijft een draver en daar is zeker niets mis mee!!
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn

Ik pas ook op met sporen en ik normaal loopt mijn paard ook actiever aan been alleen toen niet. En bij club in de binnen bak is gokken op de bordjes terijden. BIJ mijn op stal of buiten bak van club is makkelijk want dan kan je palen aan houden. Maar bedankt. EN ik had zelf ook niet op wp gerekend maar daar reken ik nooit op.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:27

Werkelijk nou? Is dit echt iemand die maar een jaartje jonger is dan mij? Dacht in het begin dat we hier met een 12/13 jarige te maken hadden :')

TS...misschien een idee om wat minder aanvallend te reageren?
Hoe je het ook wend of keert, het is een forum, en dit hoort er nou eenmaal bij :) Je gaat nergens een forum vinden waar je zomaar vanuit het niets de hemel in geprezen gaat worden bij een proef waarvan duidelijk verbeterpunten zijn, men je daarover tips wilt geven en jij vervolgens in een tegenaanval gaat :+