Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Oenka schreef:Klopt geerke, ik zeg ook zeker niet dat het door ziekte komt, maar het zou kunnen...maar omdat de hoeven ook te lang waren enzo denk ik ook niet dat het ziekte geweest is! Dat is wat ik ermee wilde zeggen eigenlijk.
geerke schreef:Oenka schreef:magerheid kan van ziekte zijn!
Maar te lange hoeven?? Das ook te zien dat die niet meer netjes bij gehouden werden, dat is imo toch echt een teken van verwaarlozing!
dan was die ziekte in dit geval weer snel over toen Pres weer eten kreeg.
Ineke2 schreef:Ninx schreef:Beide partijen geven aan dat ze 'andere dingen' aan hun hoofd hadden...
Beide partijen geven redenen waarom 'het paard' geen prioriteit had op dat moment.
Voor mij is dit verhaal geen doorslaggevende reden om niet te werken met bruikleen. Voor mij is het een verhaal dat duidelijk hoe het fout kan gaan, en dat beide partijen blaam kan treffen...
Precies...
Ik heb mijn pony ( die nu verkocht is) ook in bruikleen gegeven. Dit op een uurtje rijden van mij vandaan. Hij kon het niet beter treffen, ik had regelmatig contact en ging ook regelmatig langs. Uit eindelijk hebben zij de pony ook gekocht van mij en nog steeds heb ik regelmatig contact en vragen ze ZELF of ik eens een keertje langskom.
Zo kan het dus ook...
Heel erg vervelend van Pres, gelukkig is ze nu weer opgeknapt. Persoonlijk had ik niet de pony in bruikleen gegeven naar de andere kant van Nederland. Dan weet jevan te voren al dat "zomaar" even langsgaan erg lastig word. En als er problemen zijn staat ze wel erg ver weg.
Ineke2 schreef:Precies...
Ik heb mijn pony ( die nu verkocht is) ook in bruikleen gegeven. Dit op een uurtje rijden van mij vandaan. Hij kon het niet beter treffen, ik had regelmatig contact en ging ook regelmatig langs. Uit eindelijk hebben zij de pony ook gekocht van mij en nog steeds heb ik regelmatig contact en vragen ze ZELF of ik eens een keertje langskom.
Zo kan het dus ook...
Heel erg vervelend van Pres, gelukkig is ze nu weer opgeknapt. Persoonlijk had ik niet de pony in bruikleen gegeven naar de andere kant van Nederland. Dan weet jevan te voren al dat "zomaar" even langsgaan erg lastig word. En als er problemen zijn staat ze wel erg ver weg.
pipo schreef:Maar mensen oordelen snel en mijn vraag is aan de ts of zij de dierenarts heeft gesproken die haar paardje onder behandeling heeft gehad ten tijde dat ze bij de opvanger was? Want dat zou mijn 1e stap zijn. Maar goed, het kwaad is geschied, de 1 verwijt de ander en zo komen jullie er nooit uit. Heel jammer allemaal.
Angeliquee18 schreef:Woooow... hier schrik ik toch wel heel erg van...
Ik heb pres altijd nog gevolgd bij je op hyves,
Weet niet of je me nog kent van het boek kom dicht bij mij.
Wat is dat beessie verschrikkelijk veranderd zeg... vreselijk !!

Vumana89 schreef:Ja maar hoe breekt een paard meerdere tanden/kiezen?
bigone schreef:Op de foto''s zie je een zwaar ondervoed paard, dat de bruikleenster wat anders aan haar hoofd had en waarschijnlijk de zorg op haar beurt weer aan anderen heeft overgelaten(zo vat ik het op)ontslaat haar niet van de plicht tov een dier dat bij je hoort. Enige controle is op z'n plek en als de verschijnselen zoals ts ze omschrijft ( zou er graag foto's van zien) waar zijn dan is de pony zwaar verwaarloosd. En dat is diegene aan te rekenen die de zeggenschap over de pony had, of die er nu werkelijk voor zorgde of dit door anderen liet gebeuren.
geerke schreef:maar hoezo kon jij niet op hun terein komen?Jij was toch nog steeds eigenaar van het paard?
Dan heb je volgens mij gewoon het recht te gaan kijken.
Snap niet dat je niet eerder nattigheid hebt gevoelt....als iemand tegen mij zegt dat ik niet mag komen gaat er bij mij een lichtje branden.Dan hebben ze iets te verbergen.
In dit geval een broodmager paard dus.