Military Boekelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:13

graag gedaan dames :) Camera is zeker de moeite waard om mee te nemen, en zaterdags zou je 't best bij de waterjump staan (al zal het daar wel heel druk zijn, dat is voor veel mensen de interessantste hindernis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:14

Mee eens :)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is er al een parcours/plattegrond bekend?
Kom er niet uit de op de site of ik kijk heel krom :+

ThinkAgain: Thanks voor de tip!
Ik wil proberen zo veel mogelijk mee te pakken omdat ik weer een verslag a la HE wil schrijven :) Maar de Waterjump zullen we dan proberen zo vroeg mogelijk bij te zijn voor een paar goede foto's!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:16

Ik ga gewoon lekker van start naar finish lopen. En als ik daarmee klaar ben, ga ik nog een keer rond. Hoelang is het parcours ongeveer?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:16

Om (weer) een beetje in de sfeer te komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:17

Oh.. Kreeg net te horen dat je bij de waterjump een VIP ruimte hebt waar we dus in mogen zitten... := Dat scheelt weer heel hard lopen haha :')

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:20

wij gaan ook! zaterdags naar de cross.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:21

Ik vind de Military altijd een leuk evenement om rond te lopen. En niet alleen om naar de paardensport te kijken. Ook mensen kijken is daar heel erg leuk, er lopen genoeg bobo's rond die zich zichzelf helemaal geweldig vinden.
Ikzelf ga helaas dit jaar niet.
Mijn vriend had kaarten kunnen regelen voor zondag, maar dan heb ik al een menrit op de agenda staan. Voor zaterdag heeft hij helaas geen kaarten kunnen krijgen, terwijl ik dat juist de leukste dag vind. En kaarten kopen vind ik te duur.
Dus dat wordt voor mij gewoon op de bank met RTV Oost op de tv. Ook leuk! En lekker warm.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:22

Ik ben er ook bij, als hulp op stopping point 4. Allemaal even zwaaien dus als je langsloopt :P .
Maar nu vroeg ik me af: gaat er toevallig iemand anders ook vanuit omgeving Eindhoven die kant op? Het is met de trein zo duur naar Enschede, dat ik graag met iemand zou carpoolen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:24

chelle_dora schreef:
Mee eens :)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is er al een parcours/plattegrond bekend?
Kom er niet uit de op de site of ik kijk heel krom :+

ThinkAgain: Thanks voor de tip!
Ik wil proberen zo veel mogelijk mee te pakken omdat ik weer een verslag a la HE wil schrijven :) Maar de Waterjump zullen we dan proberen zo vroeg mogelijk bij te zijn voor een paar goede foto's!

Die site is waardeloos vind ik := heel onoverzichtelijk. Parcours zal al wel bekend zijn, weet niet of die ook voor ons online beschikbaar is of dat je daar een boekje voor moet kopen.

Waterjump geeft altijd mooie foto's :) Ikzelf probeer altijd een centrale plek te vinden waar je 3 of 4 sprongen kunt fotograferen zonder teveel te hoeven rennen, waterjump is gaaf maar daar worden héél veel foto's van gemaakt, dus die sla ik meestal over. Maar voor een verslag is 't natuurlijk wel heel gaaf.

heidy_wilco schreef:
Ik ga gewoon lekker van start naar finish lopen. En als ik daarmee klaar ben, ga ik nog een keer rond. Hoelang is het parcours ongeveer?

het zou 10 tot 12 minuten moeten zijn bij 570mpm, hoe lang dat in afstand is moet je zelf even uitrekenen :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:37

@ThinkAgain: Thanks. Ik denk in elk geval wel dat ik dan mijn beweging gehad heb voor die dag ;)

@Sofy: Ik zal zwaaien ;) Mag ik je ook aanspreken of is dat verboden/heb je dat liever niet/of wens je me succes omdat dat niet kan?
Helaas kan ik je niet helpen wat betreft vervoer...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:04

heidy_wilco schreef:

Wij zijn maar 1 keer rond gegaan. Best lang dus. En hebben daarna nog een half uur bij een sprong gestaan, die we gaaf vonden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:04

chelle_dora schreef:
Oh.. Kreeg net te horen dat je bij de waterjump een VIP ruimte hebt waar we dus in mogen zitten... := Dat scheelt weer heel hard lopen haha :')

Valt mee hoor! Er is overal plek zat!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:07

Boekelo is niet als een doorsnee SGW waar je echt meerdere hindernissen tegelijk kunt zien. Meestal moet je echt even lopen van hindernis naar hindernis. Alleen de combinaties, dubbel/driesprong, staan echt dichtbij elkaar.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:24

Volgens de site is de lengte van het parcours 6 km met 25 sprongen. Met ondeweg koffie en bij alle hindernissen kijken naar 1 of meerdere paarden ben je echt wel een groot deel van de dag bezig.
En er moet natuurlijk ook nog gesmikkelt worden. En geld uitgeven in het strodorp. Ga voor mn kleindochter kijken voor plastic mini Dubarry's :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:10

Tendance schreef:
Boekelo is niet als een doorsnee SGW waar je echt meerdere hindernissen tegelijk kunt zien. Meestal moet je echt even lopen van hindernis naar hindernis. Alleen de combinaties, dubbel/driesprong, staan echt dichtbij elkaar.

Bij alle internationals waar ik geweest ben was er wel een punt waar de cross in een bocht liep en zichzelf weer tegenkwam (meestal met grasveld in het midden voor toeschouwers). Kon altijd 3 of 4 hindernissen minstens zien. Maar dat is dan ook wel de max ongeveer.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:37

Ik heb een klein routekaartje gevonden:
Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:35

Dat wad vorig jaar maar op 1 plek het geval en dan moest je op de uitkijktoren of over de heuvel lopen. Er is zoveel land dat, dat het allemaal uit elkaar kan liggen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:19

als deze plattegrond klopt, kun je 6, 22, 23, 24, 25 en 26 anders van 1 plek zien (nu weet ik niet wat daar in het midden ligt)

en anders 7, 8ab, 9, 21 en 22 met een beetje loopwerk.

Hoewel je gelijk hebt om te zeggen dat het allemaal ver uit elkaar kan liggen, evengoed zijn er vaak combinatiehindernissen, zoals in Tattersalls er een heuvel op was, dan een hindernis op de heuvel, dan de afdaling en dan een skinny, en als je dan overstak aan de andere kant een hindernis en daarachter de waterjump, en daartussen was genoeg tijd om ook daadwerkelijk over te steken en ze aan de andere kant op te wachten.

Edit: Was voor de 2star daar trouwens wel een klein stukje verder lopen omdat die overdwars de heuvel over moesten en de banks af, maar prima te doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:56

Vorig jaar zat daar bos.

Wij zijn de hele cross door geweest en echt nagenoeg geen combinaties van hindernissen waar je echt 1 ruiter kon volgen, maar goed ik ga er geen discussie over asn.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:57

Nou, ik bedoel ook niemand te beledigen hoor. Ik zie enkel de plattegrond en ben bij meerdere internationals geweest, maar wie weet is Nederland er wel compleet anders in. We zien het wel als we er zijn toch ;) T is zeker geen discussie hoor.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:42

Toch maar de regenlaarzen en de regenjas inpakken, hopelijk hebben ze het weer eens fout :-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:00

Vorig jaar was het momenten heel goed en momenten echt bagger!
Wij hadden gelukkig paraplu's

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:02

Ik ga ook :) heb vip kaarten maar geen idee bij welke sprong. Heb er zin in!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:03

De poncho ligt hier al klaar... Denk bij Boekelo gelijk aan regen en modder :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:12

@ heidy-wilco: aanspreken mag ook :D. Alleen meestal staan de stopping points op relatief saaie stukken (een lang stuk galop) zodat de ruiter je gemakkelijk ziet en eventueel ook weer gemakkelijk op kan starten, dus ik zou vooral niet te lang blijven staan, dan mis je de fun :P. En meestal staan wij aan de overkant van het parcours, is duidelijker voor de ruiters.

Zoals gewoonlijk wordt er weer eens rotweer voorspelt, maar dit jaar hebben wij waarschijnlijk partytentjes boven ons hoofd! Echt luxe :D :D :D