Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:30

Ik zeg toch nergens dat de foto bij jou ernstig bewerkt is? Ik zeg dat het door die verschillende fotos moeilijk is om te zien wat nou de echte kleur van het paardje is ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:32

nee, je zegt "Ik vind het jammer dat veel mensen denken dat ze zo ontzettend veel moeten nabewerken terwijl dit echt niet nodig is."
Alsof mensen hierdoor een foto verpesten en overmatig veel bewerken.

Ik en Nyckle fotograferen exact met dezelfde set, om een beeld te geven. Femke met Nikon. Nikon staat bekend om de veel intensere kleuren die je op de foto's te zien krijgt :)
Daarbij hadden we extreem wisselvallig weer. Zon, bewolkt, heel bewolkt, zon, bewolkt, bewolkt etc. Dit is behoorlijk vervelend en hierdoor zullen instellingen ook niet altijd perfect zijn

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:35

lifaya schreef:
nee, je zegt "Ik vind het jammer dat veel mensen denken dat ze zo ontzettend veel moeten nabewerken terwijl dit echt niet nodig is."
Alsof mensen hierdoor een foto verpesten en overmatig veel bewerken.

Ik en Nyckle fotograferen exact met dezelfde set, om een beeld te geven. Femke met Nikon. Nikon staat bekend om de veel intensere kleuren die je op de foto's te zien krijgt :)
Daarbij hadden we extreem wisselvallig weer. Zon, bewolkt, heel bewolkt, zon, bewolkt, bewolkt etc. Dit is behoorlijk vervelend en hierdoor zullen instellingen ook niet altijd perfect zijn

Nouja dan blijf je het zo zien, ik ben van mening dat er veel word nabewerkt ;)
Geef toe dat er ontzettend verschil zit in sommige fotos van jullie, zeker qua kleuren ;) En dat heeft écht niet enkel met de apparatuur te maken, maar ook met hoe je aan het nabewerken gaat ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:40

Zoals je aan mijn foto kan zien heeft het geen bal te maken met nabewerken ;) Het was gewoon heel lastig weer en daarbij heeft gewoon niet iedereen dezelfde apparatuur en schoot ook niet iedereen vanuit RAW wat een compleet ander beeld geeft als je enkel vanuit JPEG bewerkt :) Ik snap niet dat er zo blind word gestaard op het feit dan kleuren anders zijn. Dit kán wat te maken hebben met nabewerken, maar het kan een hele hoop meer met de instellingen en apparatuur te maken hebben ;)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:43

Marjoow schreef:
Als ik bv even een foto van Renee pak: http://i41.tinypic.com/dgnm00.jpg En eentje van Nyckle: http://imageshack.us/a/img812/4614/001izw.jpg Daar nog een van Femke naastzet: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3051_n.jpg

Zie ik 3x een andere kleur. Wat het voor mij lastig maakt om te zien wat nou de echte kleur is van het paard, dat vind ik wel heel erg jammer.
Ik vind het jammer dat veel mensen denken dat ze zo ontzettend veel moeten nabewerken terwijl dit echt niet nodig is.

De kleuren van Femke en Renee komen in dit geval het meest overeen met de werkelijkheid/zijn het meest natuurlijk uit de 3 foto's die je plaatst :j Maar zoals Renee al noemt, het verschilt per apparatuur en daarnaast was het érg wisselvallig weer :D
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 04-06-13 18:45, in het totaal 4 keer bewerkt

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 18:44

Nou dan wil ik (ook al ben ik een leek, of misschien juist daarom) toch ook even wat zeggen. Het weer was die dag zo wisselvallig (en ja dan heb je het zelfs over iedere minuut verschillend licht), dat ook in real life de paarden daar wel toverballen leken. Echt, zodra het zonnetje doorkomt, verandert ook voor het blote oog de kleur weer wat, omdat hun vacht de zon reflecteert bijvoorbeeld. Daarbij hou je toch de andere instellingen en verschillende camera's en die dingen bij elkaar zorgen in mijn ogen toch voor behoorlijke verschillen al. En natuurlijk zal er hier en daar dan nog nabewerkt worden (wat de foto's in mijn ogen toch mooier maakt), maar heb een hoop foto's rechtstreeks uit de camera gezien, daar zaten al grote verschillen tussen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:07

Ik zie het probleem met nabewerken sowieso niet. Zolang je maar niet aan het paard zelf gaat sleutelen. Ik bewerk soms (eigenlijk bijna altijd wel) ook best wat na. Vind het ten eerste even leuk als het fotograferen zelf, heb je nog wat napret. Lekker een beetje sleutelen aan je foto's. Plus dat iedereen zo z'n eigen stijl en sfeer heeft qua foto's en daar hoort nabewerking ook gewoon bij. Dat werd vroeger in de doka al gedaan. Het gaat tenslotte toch om het eindproduct?

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:11

Wat een prachtige foto's van Luca! :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:18

wat een knap paardje! Hele gave serie foto's zo, vind ze allemaal erg mooi :j
Maar als je dan wat voor aan de muur wilt, zou ik 2, 4, 5 of 8 kiezen..
Kan je ze niet gewoon allemaal, maar dan op bescheiden formaat, doen? Ben je meteen van het kies-probleem af :')

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 19:21

Haha daar ga je al, dat zijn nog steeds heel veel opties en Renee voegde er net ook nog weer een aan toe, zo blijven we bezig :D
Haha misschien is dat een idee, gewoon m'n hele muur volhangen? :') En dan nog beweren dat ik echt wel een leven naast paarden heb... Wordt lachen denk ik :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:25

Wat weer mooie foto's!

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:59

Wat een prachtbeest!! *\%/*

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:01

ja oké :Y) maar als nummer 4 de kleuren van Femke's foto had, zou ik het wel weten zeg :))
(zal niks zeggen over de kleur-discussie van net, ik ben Nikonkleuren gewend.. :') )

claudiaax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:25

Wauwww en nog eens WAUW <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:29

Mooie foto's hoor, gave shoot +:)+

En tja....een palomino is sowieso vaak een toverbal :P

Niet alleen tijdens verschillende jaargetijden van bijna wit opschakelend naar donkergoud met nog wat periodes met appeltjes, maar ook als het zonlicht er net iets anders op valt :+:

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:12

Wat leuk dat dit topic zooo mega veel bekeken is. Geweldige foto erbij nog van Renée !

Ik ben zelf bij de shoot geweest en inderdaad was het weer van warm en zonnig, naar koud en somber met zelfs een soort vage zeemist die opkwam op het einde en alles ertussen. Hulde aan álle fotografen dat ze hier en daar nog een zonnetje hebben weten te pakken en dan met zulk super resultaat.

Discussie over kleur is eigenlijk niet interessant, want de foto's hebben stuk voor stuk iets speciaals en eigens van de betreffende fotograaf en het grappige is: op álle foto's is het écht Luca en dat vind ik het mooie eraan. In real life is het ook een toverballetje, dus tsja wat is zijn echte kleur?? Hij heeft er gewoon veel :D :D

Fotgrafen: hij is altijd beschikbaar voor jullie hoor O:) :D

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:15

Helemaal mee eens mam! :j

pmarena schreef:
Mooie foto's hoor, gave shoot +:)+

En tja....een palomino is sowieso vaak een toverbal :P

Niet alleen tijdens verschillende jaargetijden van bijna wit opschakelend naar donkergoud met nog wat periodes met appeltjes, maar ook als het zonlicht er net iets anders op valt :+:

Precies zoals je zegt! En dat maakt ze ook juist zo leuk, het is steeds weer een verassing :D

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:18

Echt hele mooie foto's!!!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:39

mooie foto's! prachtig paard! :D

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:49

lijkt wel een sprookje :j

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:55

Wat een schitterend beest
De fotografen hebben hun best weer gedaan en wat betreft het nabewerken, met zulke goede fotografen geloof ik Renee heel goed dat zij niet veel nabewerkt. Ik vind dat zij en de andere fotografen redelijk dicht bij de realiteit blijven, al ben ik zelf niet bij die dag geweest. Wel zie ik aan de filmpjes dat het weer erg wisselvallig was. Ik geloof niet in veel nabewerken en de realiteit word in veel foto's goed weergegeven ;)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:10

wauw wat een knapperd <3

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:26

Echt prachtige foto's van een schitterende pony! _/-\o_ Hij is ook mooi lang gelijnd, gaat vast helemaal goed komen tussen de paarden! Hoe groot is hij eigenlijk?

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:32

Iedereen weer ontzettend bedankt :o !

@ Monique: dankjewel, leuk ook om een iets specifiekere reactie te horen! Hij is een grote E-pony, 1.54 m. We hebben inmiddels onze eerste wedstrijd erop zitten, meteen winst in het L1, dus dat was wel heel leuk! Ik hoop idd dat we verder ook goed mee blijven komen, we gaan ons best doen!
Laatst bijgewerkt door SaraJoyce op 04-06-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Noelledeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:32

Prachtige foto's zeg. heb geen ervaring met paarden fotoshoots en vraag me altijd af of de paarden helemaal los lopen. of worden er touwtjes of lint weggepoetst?
als iemand nog een keer een fotoshoot in de buurt van Heerde gaat organiseren (prachtige bossen, heide) dan hoor ik dat graag!