M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:28

Floor_x schreef:
Maar ik vind je helaas wel te lang en te zwaar voor haar. ;)
Je pony kan daardoor erg belemmerd worden in zijn bewegingen.

Helemaal niet dus! :)
Mooie foto's hoor!! En gefeliciteerd het het behalen van je M1 klassering!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:30

Wouw ik vind jullie een GEWELDIGE combinatie!! Van harte gefeliciteerd!!

<3 *\o/*

Vivat

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:50

Wow wat gaaf!! Wanneer gaan jullie de eerste keer M starten? Ik ben erg benieuwd en veel succes en plezier alvast!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:06

you go girl !!

Van een fan !

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:15

Vind dit er verre van mooi uit zien, maar zolang je pony geen last van je heeft en jullie plezier hebben, waarom niet?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:23

Ik heb er maar een woord voor en dat wauw! <3 gefeliciteerd! Heel veel succes in de M1

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:59

xNikitaaa schreef:
Vind dit er verre van mooi uit zien, maar zolang je pony geen last van je heeft en jullie plezier hebben, waarom niet?

Verre van mooi?

annemarijn54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:00

Super leuk!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:12

Aaaah wat gaaf, van harte!! Het is je gegund, erg knap. En ik vind dat je vooral door moet blijven rijden, op naar je m1 winst.

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:15

woow!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:18

Echt super leuk Daan, had het al meegekregen via facebook maar wilde hier ook graag nog even reageren.
Ze gaat echt steeds gaver lopen, je ziet echt een stijgende lijn qua haar beweging en jou houding.

Moet stiekem ook wel lachen om de reacties over je gewicht/lengte/etc. Mensen zijn gewoon niet gewend in een combinatie als jullie twee op een niveau wat je nu rijdt. Mensen halen dingen aan die je ook ziet bij andere combinaties of zelfs bij hogere niveau's (zoals stoelzit en benen die iets onder de buik vandaan komen).

Ik ken jullie in het echt en het past uitstekend! Als er eentje geen last heeft van het gewicht van de ruiter, dan is het Bonfire wel. En qua lengte heb ik al helemaal weinig op aan te merken :P.

loisevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:22

Ff een vraag.. Mag je met een Shetlander M rijden? Want toen ik nog op me shet reed mocht ik ook niet naar het M ( mag je ook Z of niet?)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:35

Super gaaf is het enige wat ik erover te zeggen heb. Super goed dat je dit voor elkaar krijgt, zeker tussen de paarden Ik zie 1 grot voordeel, je bent tenminste uitgegroeid en dat kunnen de meeste kids niet zeggen....dus lekker door gaan toppers!

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 23:41

Super bedankt weer voor alle leuke en positieve berichten!! :D Krijg er iedere keer weer een smile van!!

@Cardy: Onwijs goeie opmerking!! Dank je wel!! :D Ik denk ook inderdaad dat mensen het niet gewend zijn, en dan 'maar dingen verzinnen'. Jammer maar helaas. De leuke opmerkingen zijn dan ook met recht veel en veel fijner!! :D

@loisevers: Tussen de pony's mag je met een shet niet M starten. Tussen de paarden mag het tot en met ZZ licht, dit omdat er dan pas een grens is qua schofthoogte. Gelukkig maar haha! Wie weet hoe ver we komen met het monstertje :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:21

Wat een super leuke combinatie zijn jullie toch!! :D

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:38

Helemaal geweldig!!! Gave foto's van het strand ook!!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:03

Floor_x schreef:
Leuke pony, je hebt hem leuk aan het lopen!

Maar ik vind je helaas wel te lang en te zwaar voor haar. ;)
Je pony kan daardoor erg belemmerd worden in zijn bewegingen.

Wat een complete onzin zeg, kijk hoe die pony beweegt...
Niks te zwaar of te groot...

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:37

nou die heb je zéker aan het lopen! Gefeliciteerd met je M1 startgerechtigheid! Jullie zijn echt een hele leuke combi :j wat moet dat een ervaring zijn zo tussen de grote paarden ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:44

Ik vind jullie ook geen mooie combinatie, zowel je benen als je bovenlichaam zijn veel te lang. Maar je doet het maar wel mooi tussen de paarden en dat vind ik echt wel knap :j
Succes in het M1!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:47

Ik vind het helemaal top!!! *\o/* _/-\o_ _/-\o_

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 01:03

Gefeliciteerd!
Wat een ontzettende leuke pony ook en petje af dat je tussen de grote paarden rijdt.

Voor het plaatje zou ik er liever een wat kleinere ruiter op zien, maar ik vind dit niet "sielug".
Ik ga er van uit dat je gek bent op je pony, de pony niets te kort komt en je heel goed let op tot hoever je kunt gaan.

Onder die voorwaarden vind ik dit goed kunnen en ga jullie zeker via bokt volgen!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 01:30

vind het super stoer wat je hier neerzet qua prestaties , maar je reageert wel bot naar mensen die commentaar hebben. ieder keer aanhalen dat mensen het 'verpesten' met hun commentaar en dat ze dingen verzinnen ?? vind ik bot overkomen, je zet het op een openbaar forum (waar gediscussieerd mag worden) en je weet dat sommige er op gaan reageren. die mensen hebben een eigen mening en willen ook alleen maar het beste voor het paardje, ik vind dat iedereen tot nu toe nog redelijk fijn/onderbouwd heeft gereageerd. het zou helpen moest je een duidelijke uitleg geven en ook sommige dingen onderbouwen, zoals de conditie want dat zullen sommige ook vergeten, dan wordt het voor veel mensen ook wat makkelijker om te appreciëren. ik vind je ook op de grens zitten, van wat kan en niet kan, maar heb er ook wel vertrouwen in dat er deskundige mensen rond je staan (incl. jezelf denk ik) die het in de gaten houden.
wel een serieuze/en echt geïntresseerde vraag waarom heb je gekozen voor een shetlander, (omdat het kan, is natuurlijk een antwoord) maar zou je niet liever een iets groter maatje pakken waar je zorgeloos op kan rijden ??

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:27

Ik vind het super knap wat je met je pony al bereikt hebt. Veel succes in het M1.

Naast dat ik bewondering heb voor je doorzettingsvermogen, ben ik ook van mening dat je te groot bent...
Zoals eerder ook al gezegd compenseer je het door je beugels korter te doen. Daarnaast kan je zadel wel goed op je pony passen, maar ik vind jou er niet mooi op passen. Je knieën zitten bijna onder je zweetblad en het lijkt dat je door de compensatie van de korte beugels achter op de lepel komt te zitten. De lengte is misschien nog niet eens zo zeer het probleem, maar jij zou zelf eigenlijk een groter zadel moeten. Al loop je dan tegen het probleem dat dat weer niet gaat passen op de rug van je shet. Ik snap heel goed dat je dit soort reacties liever niet leest. En zie net als elke andere bokker dat jullie er beide nog veel plezier in hebben. Persoonlijk zou ik met het oog naar de toekomst me verder gaan richten op het mennen en daar lekker in starten.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 13:11

craiester schreef:
vind het super stoer wat je hier neerzet qua prestaties , maar je reageert wel bot naar mensen die commentaar hebben. ieder keer aanhalen dat mensen het 'verpesten' met hun commentaar en dat ze dingen verzinnen ?? vind ik bot overkomen, je zet het op een openbaar forum (waar gediscussieerd mag worden) en je weet dat sommige er op gaan reageren. die mensen hebben een eigen mening en willen ook alleen maar het beste voor het paardje, ik vind dat iedereen tot nu toe nog redelijk fijn/onderbouwd heeft gereageerd. het zou helpen moest je een duidelijke uitleg geven en ook sommige dingen onderbouwen, zoals de conditie want dat zullen sommige ook vergeten, dan wordt het voor veel mensen ook wat makkelijker om te appreciëren. ik vind je ook op de grens zitten, van wat kan en niet kan, maar heb er ook wel vertrouwen in dat er deskundige mensen rond je staan (incl. jezelf denk ik) die het in de gaten houden.
wel een serieuze/en echt geïntresseerde vraag waarom heb je gekozen voor een shetlander, (omdat het kan, is natuurlijk een antwoord) maar zou je niet liever een iets groter maatje pakken waar je zorgeloos op kan rijden ??

Het kan inderdaad wel bot overkomen soms, maar het is ook niet fijn als mensen met reknsommetjes komen, die niet precies weten hoe zwaar ik n mijn pony wegen. Soms komt dat heel dominant over naar mij toe. Ik vind het niet erg als mensen hun mening geven, maar vaak staan de beste stuurlui aan wal. Er zijn zat mensen die in eerste instantiedenken, bah weer iemand op een shetlander. Kan ik mij voorstellen, misschien is het dan leuker om eerst een kijkje te nemen hoe het eraan toe gaat. Dan vind ik dat mensen echt mogen oordelen. In mijn profiel staat hoe ik aan Bonfre gekomen ben, ik doe haar nooit meer weg! :D die pony is voor mij goud waard, en zodra zij aangeeft, of dat ik merk dat ze in dressuur geen plezier heeft, stoppen we direct! Gelukkig vindt ze het tot nu toe onwijs leuk om te werken, en blijven we zo lang mogelijk doorgaan waar we mee bezig zijn :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:02

bedankt voor de uitleg, ik snap wel dat het vervelend is maar tja iedereen wil het beste voor de pony. wou het gewoon even zeggen, dat je soms wel bot overkwam, omdat ik het gevoel kreeg dat iedereen met een andere mening aan de kant werd geschoven. ik zie ook helemaal geen pony die er last van heeft en die het graag doet. maar ik ben wel van de mening dat je op een grotere pony veel beter tot je recht komt, (zonder stoelzit) niet gemeen bedoeld maar ik denk dat het plaatje dan af is. ik schaar mij ook bij de fanclub hoor :+