Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie2 schreef:als je je paard 24/7 buiten zet krijgen ze een mega vacht! ook echt handig als je wil gaan rijden en ze moeten 3 uur opdrogen..
Sjoos schreef:De landen zijn 100en meters lang en de paarden kunnen heerlijk de benen strekken. Hier in de wijde omgeving is er geen stal met mooier en groter land.
Sjoos schreef:Mijn paard staat vaak een stuk langer buiten omdat ik overdag kom. Daarbij zijn er 2 buitenbakken, een binnenbak en 2 longeerbakken, ruimte zat!
mang schreef:Sjoos schreef:De landen zijn 100en meters lang en de paarden kunnen heerlijk de benen strekken. Hier in de wijde omgeving is er geen stal met mooier en groter land.
Als het land zo verschrikkelijk groot en geweldig is, kunnen jullie daar beter een deel paddock van maken..Sjoos schreef:Mijn paard staat vaak een stuk langer buiten omdat ik overdag kom. Daarbij zijn er 2 buitenbakken, een binnenbak en 2 longeerbakken, ruimte zat!
Ruimte zat voor jou als ruiter ja, je paard moet het doen met een box waar hij zijn kont net in kan kerenEen paard maak je niet blij met luxe binnenbakken of longeerbakken..
Andere stallen vergelijken is wel heel zwak, dat het ergens anders nóg slechter is geregeld, maakt deze situatie er echt niet beter om.
Sjoos schreef:Wat een gemiep zeg. Ik wil mijn paard in de winter niet de hele dag buiten, geef me maar op bij de dierenbescherming!
Aviro staat in een onwijze stal, met zonlicht, schuifdeuren die de hele dag open staan, een raam naar buiten. Ik rij fanatiek, hij komt dagelijks in de paddock in de winter. Ik zie mijn paard liever zomers heerlijk vertoeven op onwijze stukken land dan hem te zien rondwandelen in de paddock, hij oogt gelukkig, en is inderdaad uitzinnig als hij het land op kan, ik ben blij dat ik dat voor hem kan doen. Ik zorg goed voor mijn paard, deze stal past bij mij. Ben je het er niet mee eens? Jammer voor je, ik kan me er niet druk om maken.
Wat KellyLytsa hiervoor zegt, deze paarden komen buiten, er zijn zat stallen waar paarden blij mogen zijn als ze s winters meer mogen zien dan de stal en een binnenbak. Ga je aub daar druk om maken.
Marjoow schreef:Niet mogelijk is gewoon een enorm slechte smoes. Ja ik noem dat smoesjes! Als je zo onwijs veel land hebt, kun je er ook voor kiezen om even wat geld te investeren en er paddocks te bouwen zodat élk paard overdag lekker op de paddock kan. En als je kiest voor een goede ondergrond kan dat makkelijk. Het zijn paarden hoor, geen porseleinen beeldjes
KellyLytsa schreef:Marjoow schreef:Niet mogelijk is gewoon een enorm slechte smoes. Ja ik noem dat smoesjes! Als je zo onwijs veel land hebt, kun je er ook voor kiezen om even wat geld te investeren en er paddocks te bouwen zodat élk paard overdag lekker op de paddock kan. En als je kiest voor een goede ondergrond kan dat makkelijk. Het zijn paarden hoor, geen porseleinen beeldjes
Ik ben het eens met Sjoos.
"even wat geld te investeren". Ik denk dat jij geen idee hebt wat de omvang van zo'n investering is.
Sjoos schreef:Ik zie mijn paard liever zomers heerlijk vertoeven op onwijze stukken land dan hem te zien rondwandelen in de paddock
Sjoos schreef:deze stal past bij mij.
Sjoos schreef:er zijn zat stallen waar paarden blij mogen zijn als ze s winters meer mogen zien dan de stal en een binnenbak.
Marjoow schreef:Sjoos schreef:Wat een gemiep zeg. Ik wil mijn paard in de winter niet de hele dag buiten, geef me maar op bij de dierenbescherming!
Aviro staat in een onwijze stal, met zonlicht, schuifdeuren die de hele dag open staan, een raam naar buiten. Ik rij fanatiek, hij komt dagelijks in de paddock in de winter. Ik zie mijn paard liever zomers heerlijk vertoeven op onwijze stukken land dan hem te zien rondwandelen in de paddock, hij oogt gelukkig, en is inderdaad uitzinnig als hij het land op kan, ik ben blij dat ik dat voor hem kan doen. Ik zorg goed voor mijn paard, deze stal past bij mij. Ben je het er niet mee eens? Jammer voor je, ik kan me er niet druk om maken.
Wat KellyLytsa hiervoor zegt, deze paarden komen buiten, er zijn zat stallen waar paarden blij mogen zijn als ze s winters meer mogen zien dan de stal en een binnenbak. Ga je aub daar druk om maken.
Maar paddocks zijn wel buiten, en dat is al heel fijn.
Begrijp mij niet verkeerd, je paard hoeft echt niet 24/7 het land op. Maar overdag naar buiten is in mijn ogen gewoon echt een must voor paarden
KellyLytsa schreef:Marjoow schreef:Maar paddocks zijn wel buiten, en dat is al heel fijn.
Begrijp mij niet verkeerd, je paard hoeft echt niet 24/7 het land op. Maar overdag naar buiten is in mijn ogen gewoon echt een must voor paarden
Ze komen toch ook buiten? Voor ons is het ook een must, en ik weet zeker dat ik ook voor Sjoos spreek.
Ik ben ook een fanatieke ruiter, net als Sjoos. Ik denk dat ik met enige zekerheid kan zeggen dat van alles wat hier in dit topic heeft gereageerd niet alles fanatiek de sport beoefent. Dat is natuurlijk niet erg, maar dat betekent ook dat wij wel van andere faciliteiten gebruik maken. Een paard dat al met pensioen is zal dus geen beweging krijgen dmv longeren of rijden. Naast het rijden of longeren komen ze ook nog in de paddock of op de weide. Geloof me, we hebben echt wel het beste met ze voor.
KellyLytsa schreef:Wie zegt dat onze stal valt onder de "duurdere stallen"? En wat zie jij als duur? Het kan een stuk gekker dan de prijs waar ze bij ons voor gestald zijn hoor!
mang schreef:Alle faciliteiten zijn aanwezig om jou bezig te houden, niet om je paard bezig te houden. Jou wedstrijdambities en jou warme binnenbakje gaan voor op het welzijn van je paard. Dat vind ik egoistisch.
mang schreef:Sjoos schreef:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt aan iedereen gedacht.
Behalve aan de dieren, die zijn afhankelijk van de baasjes namelijk