4 winst in L2 met Bonfire tussen de paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:59

Wat een super leuke combinatie zijn jullie! En wat super knap dat je al op zulk hoog niveau met haar loopt! En wat een mooie foto's zijn er van jullie gemaakt!!

TS, je andere topic is gesloten anders had ik daar even gereageerd. Maar ik wil het toch kwijt: Een paard met cushings krijgt pas echt krullend haar als hij/zij daar al minstens 3 jaar mee rond loopt. Dus als jouw paardje nog niet zo lang rondloopt met de ziekte zal zij in eerste instantie alleen langer haar krijgen, pas later krult dit zonder behandeling en in een bepaalde tussenfase krult het als ze nat wordt - van zweet of van de regen bijvoorbeeld.

Er zijn paarden die cushings hebben die dit bij onderzoek niet/nooit in het bloed tonen. "Ze" weten niet precies waardoor dit komt. Maar wel al symptomen hebben - hoefbevangenheid, andere vacht, suikerziekteachtige verschijnselen. Het kan dan een overweging zijn om toch te gaan behandelen.
En er zijn paarden die een voorfase van cushings zijn en die hebben dus ook al symptomen maar daar tonen het (nog) niet in het bloed. Soms is het toch daarbij ook aan te raden om te gaan behandelen.

De haren op met name de (achter)benen van jouw pony zijn toch al aardig lang en krullerig. Verder vind ik het feit dat ze bevangen is geweest ook een slecht teken. Zal je topic nog eens goed doorlezen. Er is een goed cushings topic op bokt, misschien dat je daar ook wat aan hebt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:57

dit is echt super! en wat een mooie "paard"! :D

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:05

Wat een ontzettend gave shet, en wat knap dat jullie al zo ver zijn!
Vind het altijd heel leuk om te zien als kinderen echt iets met hun shet willen bereiken ipv van dat ze een groter paard willen :)
Waarom rij je wedstrijden eigenlijk tussen de paarden ipv tussen de pony's? Vroeg ik me af :)

happyness

Re: 4 winst in L2 met Bonfire tussen de paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:13

Wat ongelooflijk knap zeg! En dan niet 1x 'geluk' hebben en punten rijden maar gewoon vaker topscores rijden! Super leuk! Hopelijk komen jullie nog een heel eind verder! Je misstaat er totaal niet op!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:58

Super knap gedaan! Succes jullie verder.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:04

DaphneG schreef:
Vind het altijd heel leuk om te zien als kinderen echt iets met hun shet willen bereiken ipv van dat ze een groter paard willen :)
Waarom rij je wedstrijden eigenlijk tussen de paarden ipv tussen de pony's? Vroeg ik me af :)

Omdat TS al 18 is geweest en dus tussen de paarden moet, ongeacht de stokmaat..

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:07

roxiie schreef:
DaphneG schreef:

Omdat TS al 18 is geweest en dus tussen de paarden moet, ongeacht de stokmaat..

Aha dat had ik even niet meegekregen, bedankt voor het antwoord :)

wenny1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:07

hey danique,

super knap van jullie, wat ziet je pony er top uit zeg!
enne dat puntje in de M die komt er wel Respect!!

groetjes wendy

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:16

Wat super leuk !

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:35

Bob1976 schreef:
SUPER.. echt heel leuk.... Ik had de gezichten van die andere ruiters wel willen zien.. haha.. Soms kunnen dat van die poeha-meiden zijn... Met hun bling-bling hoofdstellen en dure rijbroeken.. En dan lekker verslagen worden door een shetje... HEERLIJK... Leuk. Hoop echt dat die punt in de M gaat lukken!

Hahaha, ik vraag me nu echt serieus af of mensen zo ook over mij denken op wedstrijd. Ik rij op een grote zwarte KWPN'er met bling hoofdstel én bling jasje. :D Maar afgelopen zondag er toch uitgereden door een (overigens prachtige) haflinger, haha!

TS, super! Inderdaad zouden al die mensen die klagen omdat ze een schimmel/Fries/Tinker/whatever rijden en geen punten krijgen een heel groot voorbeeld aan jou kunnen nemen! Top! Ik heb zelf in het L2 niet zulke punten mogen rijden, dus echt meid, diep respect!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:38

Supergaaf TS! Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik nooit op een shet heb gereden vroeger, nu ben ik er te groot voor.

Ik heb misschien een stom vraagje, maar jouw shet is 112 cm. Ik dacht dat de grote maat shetlander t/m 107 cm gemeten werd, hoe zit dat dan met shetlanders die groter zijn dan dat?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:39

Ik word bijna jaloers over hoe groot je bent. Jij kunt gewoon je leven lang pony's rijden zonder te groot te zijn. En dat is nou precies wat ik zou willen :P Erg leuke combi! En super dat je met een shet lekker tussen de paarden rijd. Zal wel heel veel scheven gezichten geven (en waarschijnlijk ook de nodige nare opmerkingen)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:41

@benfan: alhoewel ik maar 1 cm langer ben dan TS denk ik niet dat ik nog weg kom met een shet hoor... je moet ook nog de juiste bouw hebben denk ik.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:51

Wendy daar heb je gelijk in. Mijn pony is 5cm groter dan bonfire en ik ben 4cm groter dan danique.
Maar als ik op mijn kleine zit ziet t er niet uit :P ben dan ook steviger hahaha

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:52

Dit vind ik echt onwijs stoer.
Je pony loopt ook echt gewoon fijn, mooi actief achterbeen, top! Meer dan terecht zulke dikke punten, super stoer!
Op naar de M!

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:02

Waauw echt stoer!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:21

Waaw, geweldig zeg! Jullie zijn een echt team! +:)+ Ze lijkt wel de vrouwelijke versie van mijn verzorgpony :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:37

Wauw Wat super gaaf! :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:39

als er hier ooit nog een shettie komt, pas ik er makkelijk op zie ik wel :D ben nog kleiner dan jou :j zitten toch voordelen aan
maar eh, zit zo'n zadel niet krap? als het op de shet moet passen en jij er ook op moet passen ?

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:54

Oh wat schattig ! En je bent er totaal niet te groot voor ! Veel mensen dromen om zo lang op een shettie te kunnen rijden :') <3

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:06

Cami_x schreef:
Veel mensen dromen om zo lang op een shettie te kunnen rijden :') <3

PPff nou echt wel! Vind shetties een heel stoer ras! Bonfire en jij zien er superleuk uit! Superveel succes en plezier gewenst :)

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:13

Jeutje!! Ik ben helemaal happie de peppie met al die leuke reacties!!! :D :D
Onwijs bedankt iedereen!! :D
Laatst bijgewerkt door Niekje1991 op 23-04-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:15

Supergaaf met je shet tussen de paarden!

En leuke setjes :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:23

Zo zie je maar weer:

Wie t kleine nie eert, is t grote niet weerd!

Echt top zeg!!
Gewoon zo doorgaan!! :D

Altijd leuk, variatie in de wedstrijd keuken

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:29

Respect en prachtig, maar zelfs deze woorden zijn niet goed genoeg voor jullie! Echt Wauw Super!!