Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:59

Oh alle bakken zijn trouwens voorbereid om wieltjes op te zetten, dus als bijvoorbeeld iemand dat later nog zou willen. :)*

Nee haha, er moet uberhaubt geen paard in de buurt zijn. Je legt ook geen riek of iets los in de wei, dat is gewoon gevaarlijk.
Het 'punt' was dat hij een stuk zwakker is, en die sterke toch wel tegen een tik van een hoef zou kunnen zeg maar :))

Lauura

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:01

Niet nog een idee om de bak iets hoger te maken? Of iig de achterkant? Of is dat alleen met de onhandige mestboy dat de stront eruit valt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:06

NeverGiveUp schreef:
Nee haha, er moet uberhaubt geen paard in de buurt zijn. Je legt ook geen riek of iets los in de wei, dat is gewoon gevaarlijk.
Het 'punt' was dat hij een stuk zwakker is, en die sterke toch wel tegen een tik van een hoef zou kunnen zeg maar :))

Neen, tuurlijk niet, maar ik heb er eentje die nieuwe dingen altijd even moet testen, en zou jammer zijn als hij er achter mijn rug een hoef tegen plant en het ding meteen kapot is, bijvoorbeeld :+ Ik ga hem er niet mee laten spelen neen :P :))

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 23:09

Haha, met die lichte aluminium versie is daar dus wel meer kans op :))
Dat zeg ik ook gewoon, omdat het zo is haha.

Ik weet trouwens niet zeker of ik dat al gezegd had, maar de prijs van de originele versie van gegalvaniseerd staal wordt €39,95.
Helemaal via een kostprijsberekening gegaan en dat soort dingen. :+

We zaten trouwens te denken aan 'De mestkever'!
Leuk toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:11

De mestkever :D
Mooie prijs ook! :j
En de verzending? :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 23:11

Lauura schreef:
Niet nog een idee om de bak iets hoger te maken? Of iig de achterkant? Of is dat alleen met de onhandige mestboy dat de stront eruit valt :+

Hoe hoger je hem maakt, hoe meer mest erin kan, hoe zwaarder hij wordt.
Je hebt voor véél meer ruimte dan een mestboy, dus je hoeft niet zoveel achterin kwijt. De hele bak is veel groter, vandaar dat je dat helemaal niet nodig hebt :P

Oh sorry Sabine, ik ben onbewust/bewust je vraag aan het ontwijken _O-
Ik ga het even vragen hoe hij dat wilt doen..

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:15

Lijkt me erg handig! :D
Top van je vader +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:16

Haha, geen probleem hoor, maar wel een belangrijk detail voor mij :P :Y)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 23:37

Voor verzendingen gaan wij informeren bij posterijen. Er zijn allemaal van die regels over lengtematen etc.
Waarschijnlijk zou het worden dat je dan alleen de beugel zelf aan de bak moet monteren.
Volgens mijn vader is dat zo gepiept, en natuurlijk zouden we dan een goede beschrijving erbij doen.
En per mail en telefoon beschikbaar zijn voor vragen.

Niet ideaal, maar zo maak je wel een plat/kleiner pakket en dus een goedkope verzending.

Nog beter zou zijn iemand die langs Amersfoort komt en ook langs jou bijvoorbeeld, en dat zo een beetje rondbrengen :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:21

Je zegt dat je vader er 48 wil maken, maar weet je dan al van welk materiaal dat wordt? Of maakt hij er een aantal van staal en van aluminium. Ik zelf zou wel bij jullie langs willen komen als er meerdere opties zijn om even te 'voelen' hoe zwaar ze precies zijn. Amersfoort is voor mij goed te doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:51

Ik wil nog steeds graag de gegalvaniseerde versie hebben, geheel gemonteerd (ik kom hem wel halen). Maar net als Fitzroy zou ik hem dan toch wel graag eerst even uitproberen, voelen hoe het werkt. Om hem dan gelijk te kopen als ik hem nog steeds zo super vind als ik nu denk.

Eerder was trouwens ook het advies gegeven om nog wat meer filmpjes te maken waarbij je de mestkever op verschillende ondergronden gebruikt (en misschien met mensen van verschillende lengtes). Ik denk dat het die investering in tijd en moeite dubbel en dwars waard is, omdat je zo veel twijfels van potentiële kopers kunt wegnemen namelijk. Dus bijvoorbeeld in hoog gras, op steen, in een ongelijke paddock, op ongelijke kleibodem (droog zoals nu, maar ook wanneer het nat en modderig is).
Ik zou hem zelf heel graag in actie willen zien op een zachte (wit)zandbodem, waar flinke oneffenheden in zitten door hoefafdrukken etc. (waarbij je dan van dichtbij kunt zien hoe je de kever goed aangesloten krijgt). Mijn ervaring op deze bodem is dat ik de mestboy dan even op de grond moet drukken om hem goed aan te laten sluiten op de bodem (zodat de mest niet in een kuiltje eronder valt), ik ben erg benieuwd hoe dit zou werken met de bredere mestkeverbak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:22

Jaa die ziet er goed uit. Verschil in gewicht is best wel aardig nog. En de wieltjes zien er goed uit. Heb daar alleen een vraag over. Iets grotere wieltjes is dat mogelijk of is dit om prakitische redenen klein gehouden. Ervaring leert hoe groter de wieltjes hoe soepeler hij rolt dat merk ik bij de rolstoel wel. De wei hier en het pad zijn meestal goed grassig maar wat hoger gras en het pad soms zanderig. Dan lopen grotere wieltjes soepeler.

Ik zou idd ook graag het verschil willen proberen tussen de alu en de rvs versie kwa gewicht of het veel scheelt met mijn brakke handen, ophalen geen probleem trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:46

Ik zou die alu versie lekker vergeten, het verschil in gewicht is zo weinig... dan krijg je ook veel minder gedoe met verschillende materialen inkopen, verschillende bakken "op voorraad" nemen en mensen die het verschil willen voelen en dan een uur staan te twijfelen bij je terwijl je nog meer hebt te doen :P

Mensen willen toch altijd net iets anders dan dat je hebt, heb je maar 1 ding dan hoeven ze ook niet te twijfelkonten :P En dan ben je 48 stuks ook veel sneller kwijt denk ik.

Tenzij je het natuurlijk niet erg vind, wat extra gedoe :)

Ik vind de bak overigens ineens wel klein zeg op dit filmpje, die ene drol past er niet eens fatsoenlijk in....dat is wel jammer.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:47

Super ben erg benieuwd naar de nieuwe versie die nu in de voorbereiding zit ;)
Ik blijf zeker geinteresseerd! En voor die prijs koop ik liever een versie van jullie dan nog zo'n mestboy..

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:16

Als je ze serieus wilt gaan maken, dan zou ik mensen zich aan laten melden en een aanbetaling laten doen dan weet je zeker dat je niet met de spullen blijft zitten, ik neem aan dat het ook op de post kan alleen ben je dan extra verzendkosten kwijt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:58

Ik geloof erin en ga voor de gegalvaniseerde zoals origineel bedacht. Ik vertrouw op je vader en jouw mening.
Met wieltjes zou evt. nog wel handig zijn, omdat wij op stal veel betegeld hebben en we ook daar de mest weg moeten halen als de paarden iets laten vallen.
Prijs ben ik akkoord.
Ik wil er dus wel eentje bestellen mits we kunnen bedenken hoe ik 'm hier krijg, want op en neer rijden naar Amersfoort wordt me een beetje té (woon vlakbij Eindhoven)

edit: de zijkant zou misschien iets hoger op mogen lopen, zodat je minder kans hebt dat er iets uitvalt en je nog meer kunt 'stapelen' zeg maar, maar ik weet niet of hij dan te zwaar wordt en of het te doen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:43

NeverGiveUp schreef:
Voor verzendingen gaan wij informeren bij posterijen. Er zijn allemaal van die regels over lengtematen etc.
Waarschijnlijk zou het worden dat je dan alleen de beugel zelf aan de bak moet monteren.
Volgens mijn vader is dat zo gepiept, en natuurlijk zouden we dan een goede beschrijving erbij doen.
En per mail en telefoon beschikbaar zijn voor vragen.

Niet ideaal, maar zo maak je wel een plat/kleiner pakket en dus een goedkope verzending.

Nog beter zou zijn iemand die langs Amersfoort komt en ook langs jou bijvoorbeeld, en dat zo een beetje rondbrengen :))

Hmmja, als iemand even een rondje België wil doen dan hoor ik het graag :Y) :))

(nu, moest er iemand zijn die bij jou in de buurt komt en dan bv. regio Eindhoven of Maastricht ofzo zit dan kan ik wel een tripje doen, dat is nog doenbaar ;) ).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:57

Ga geen rondje België doen maar woon wel in Hoogstraten en mijn dochter gaat naar school in Bilzen, daar kan ik nog wel meehelpen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 00:36

Ga morgen weer even reageren.

Vandaag geen tijd gehad en nu oogjes dicht :D

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 01:13

super handig:d

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 01:51

Ik ben ook geinteresseerd!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:54

Jullie hebben in het laatste filmpje de hark langer gemaakt maar daar zit nu geen greep meer aan en dat is juist wel fijn om kracht mee te zetten als je de mest naar je toe haalt lijkt me.. Blijft dat zo of zijn jullie nog aan het testen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:56

Zo n greep is idd wel erg handig, die gebruik ik nu het meeste juist. Ik zag wel dat er iets anders was maar niet wat. Ik ben zelf klein en heb dus geen kilometer hark nodig. :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:00

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:01

Als je niet heel secuur uitmest dan werkt zo'n riek inderdaad ook best.

Wil je alle losse keutels dan zit je toch al snel aan iets met een bak en harkje vast... anders liggen er nog overal van die stukken kak :P