KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:12

ja bij de paarden heb ik ook plezier, en dat is bij school wel anders :o
dat is wel fijn dat je er lopend heen kunt, scheelt weer kosten en jullie hebben nog vakantie idd. (even niet meer aan gedacht)

grr ik wil ook druk kunnen zijn! *\%/* haha kan ik wel, vraag maar aan vriendinnen, ouders, en leraren. O:) maar moet altijd even wennen op een vreemde plek, maar vorig jaar was ik ook na een half uurtje al los (jaar daarvoor was ik echt doodsbang, ik was nog nooit op ponykamp geweest).

nee tuurlijk kan niet iedere les goed gaan, wel jammer dat ik nu weer een maand moet wachten voor ik weer met Raspoetin mag.

fijn dat het springen zo goed ging, altijd weer lekker om even te kunnen springen :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:22

hahaha kamp word vast leuk!!! (met de drukste mensen)
Je leert elkaar daar toch heel snel kennen?

oh ja dat is wel jammer.. maarja meestal is het 2 stappen vooruit en 1 weer terug 2 voor uit en 1 weer terug...

jaa springen is echt leuk..

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:19

Nouja, ik kom echt helemaal alleen dus ben benieuwd!
Maar met een ponykamp waar allemaal mensen met een pony heen komen heb je altijd wel iets om over te praten dus dat moet wel goedkomen :+

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:48

jaa dat denk ik ook wel...
Ben 3 keer op ponykamp geweest met Carmen (die dit toptic aangemaakt heeft) dat was echt super leuk, vorig jaar zouden we ook samen knhskamp gaan maar we stonden op de resevelijst en carmen kon wel heen en ik niet :( toen ben ik met een andere vriendin op kamp geweest. maar dit jaar is het wel gelukt knhs kamp!! En Carmen kwam met super leuke verhalen weer van kamp terug dus heb dr zin in!!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:56

Ik ben zelf nog nooit op knhskamp geweest en ook niemand die ik ken maar ik heb heel wat topics gezien hier op bokt waardoor het me echt super gaaf lijkt!
En een ander ponykamp lijkt me ook leuk, maar dit is volgens mij wat serieuzer en dat lijkt me toch leuker :j
Naar welk kamp was jij geweest?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:59

Je kan dit kamp het zo serieus maken als je zelf wil. Ik zelf ben meestal tijdens het rijden wel serieus en daarbuiten is het heel veel lol maken :P ik wilde al lang op KNHS kamp maar was steeds te jong of te laat met inschrijven. Ik vind vooral de crossles super leuk. Het avond programma vind ik wat minder meestal, maar s'avonds op de kamers is het weer supet gezellig!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:05

Ik ben 3x naar manege de bongerd in Glimmen geweest met Carmen.
En vorig jaar naar manege Knollegruun in Schoonloo, en dit jaar Knhs whaaaaa.

Wat doe je dan buiten de lessen om?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:05

Ja precies, maar op de meeste ponykampen is het rijden niet zo serieus, alleen maar boscrossen. En dat vind ik wel leuk, maar met mijn eigen pony is dat denk ik niet zo'n groot succes :+ En ik wil toch wel met mijn eigen pony!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:17

indd, je moet niet naar een ponykamp gaan als je iets wilt leren, maar het is wel leuk en gezellig enzo, bij manege knollegruun zei die man die les gaf alleen maar: nu drafen, nu stappen, nu galoperen, verander maar even van hand. Zo ging dat een heel uur... ik verveelde me dood met Cumano dus deden we zelf maar wat oefeningetjes... :P
Maar van Knhs verwacht ik heel wat anders hahaha :+

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:43

Ja je kan natuurlijk ook zelf lekker rijden, maar ik was vroeger wel iets minder serieus bezig dan nu, dus vroeger wilde ik wel graag naar zulke ponykampen maar nu niet meer :P
Van de lessen op de knhs verwacht ik inderdaad ook wel wat anders :+

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:50

Jah dat heb ik ook hihi, ponykamp is wel leuk maar voor als je wat wil leren niet.

Ik ga zo maar is pony invlechten en omkleden en dan naar concourrr!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:57

ben weer thuis! ging wel goed. Alleen zo als ik al zei ik verwacht er niet veel van, we hadden 63 stijlpunten en een 7e plek van de 20. Er waren 8 uitgebelt... ben best wel tevreden!! :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 10:48

Netjes teske! Vind ik best goed voor op een kampioenschap (daar zijn ze toch vaak strenger dan normaal)

De lessen van de instructieweek zijn ook niet zo geweldig, maar je leert er wel wat van (is niet alleen nu stap, nu draf enz.) je gaat ook een keer boscrossen (buitenrit) mar dat gebeurt wel gecontroleerd. Buiten de lessen om ben je pony aan het verzorgen, lessen kijken, met leuke mensen rondhangen, douchen, eten en avondprogrmma's kijken. Genoeg te doen!
Mijn rijden ging gisteren nog nooit zo slecht, en ponyclub instructeur liet me ook nog niet zelf rijden, moest meteen bovenin want ik rij toch Z en kort snelle paske zag hij niet aals wat er verkeerd aan is. (19 jarig springruiter, die volgens mij nog nooit een M of Z dressuurproef heeft gereden). Was echt even kwaad gisteren, maar zien of het losrijden vandaag een beetje gaat, anders start ik niet.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:55

Yeah! Ik ben vandaag voor het eerst Z1 gestart met Raspoetin: een winstpunt en winnaar van de Z1! Hij liep in het begin echt nog niet fijn, maar heb extra lang en ontspannen losgereden en ineens pakte hij alles weer goed op en begon er weer fijn aan te trekken. In de proef nog wat slordig omdat hij nog niet heel fijn kan verzamelen, maar dat komt nog wel. Nu een maand geen wedstrijd en dan lekker weer naar buiten!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:07

Haha, super Maud +:)+
Ik heb me nog ingeschreven voor een wedstrijdje op 10 maart en hoop daarna ook snel outdoor te kunnen rijden!
De cursus vandaag was echt super leuk + leerzaam en ben van 9 tot 5 weg geweest!
Zowel Zafire als ik waren helemaal uitgeput, en morgenochtend moet ik nog werken ook -O-

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:50

Bij ons is er niks meer nu, wedstrijd volgende week is nu al afgelast want er waren weer geen inschrijvingen... Heb echt zin in buitenseizoen, altijd super gezellig!
Wat leuk die cursus! Heb je dan van 9 tot 5 gereden? :P haha dat voordeel heb ik nu, geen baantje, hele weekend vrij!

Morgen gaat mijn zusje nog haar M1 debuut maken met Raspoetin! Helaas moet ze wel tegen tegen een ander club genootje en nog iemand die we best goed kennen, ik vind dat persoonlijk nooit zo leuk om tegen "vrienden" te rijden. Al rij ik nu ook tegen een super aardige meid en mijn zusje in het Z.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:00

Nee, we waren met 4 personen en ik heb denk ik 1,5 uur gereden, maar we moesten ook nog rijdend heen en terug, dat duurde ook wel ongeveer 1,5 uur!
Dus in totaal denk ik drie uur gereden, de rest van de tijd kijken, luisteren en leren :+

3 uur is opzich niet extreem veel want tussendoor stonden ze wel lekker op een paddockje, maar zo de hele dag van huis weg is toch wel vermoeiend!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:21

Dat is idd best vermoeiend, maar ze kunnen wel wat hebben hoor!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:46

ooh goed gedaan Maud!! Ik heb ook zin in outdoors...!

leuk dat je je weer voor een wedstrijd hebt ingeschreven titineee!

ik heb zondag weer wedstrijd, springennn.
morgen weer naar school -___-

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:07

Ik moet ook morgen weer naar school |(

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:16

mweeeh

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:19

Succes zondag! Mijn zusje moet zondag ook rijden omdat de wedstrijd van vandaag was afgelast door de sneeuw, is het bij jullie ook zo wit? Hier is het de hele winter nog niet zo dik geweest volgens mij!

Pff zo gemeen, hele school zou morgen het eerste vrij hebben. Vind onze natuurkunde leraar dat onzin, moeten we als enige klas morgen vroeg naar school... :( en moet voor dat debat ook nog langer blijven (tot 17.00)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:20

|( |( |( |( |( |( |( SCHOOL!!!!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:24

Pff van 8 tot 5, sterkte ;)

Bij ons ligt ook sneeuw |(
Maar geen dikke laag, maar het heeft wel de hele dag door gesneeuwd!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:34

dankje! jij ook succes met je zusje! *\o/*

bij ons licht maar een heeel klein wit laagje :) gelukkig. :brr:

blehh heb echt zo geen zin in school ;(
jeetje dan moet je echt lang op school zitten Maud -O-
ik moet van 8 tot half 4 .. mwehh