Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:37

Als ik als nitwit zou zoeken op het woord draver, en ik zou topics tegenkomen van leuke dravers maar daarnaast alleen maar lezen hoe lelijk en minderwaardig ze zouden zijn, zou dat negatieve de positieve berichten doen vervagen. Heel normaal want bijna iedereen is (onbewust) negatief ingesteld.

Dus ik blijf lekker hier muggenziften in de hoop dat men iets beter gaat nadenken voor er weer zulke opmerkingen worden geplaatst :D Of jij het nu leuk vind of niet :Y)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:38

Ailill schreef:
Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel ;)

Go you, Pat! :D

TS, ik vind je paard op sommige foto's wel wat van een draver weg hebben ja! Hoe oud is hij? Of heb ik daar overheen gelezen? Ik vind dat hij iig erg veel massa mist.. Sowieso zit hij niet goed in de bespiering, maar das een ander verhaal. :)
Ze dachten dat mijn schimmel ook een draver was.. Boeiend.. Daar lig ik niet wakker van hoor :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:40

mang schreef:
Als ik als nitwit zou zoeken op het woord draver, en ik zou topics tegenkomen van leuke dravers maar daarnaast alleen maar lezen hoe lelijk en minderwaardig ze zouden zijn, zou dat negatieve de positieve berichten doen vervagen. Heel normaal want bijna iedereen is (onbewust) negatief ingesteld.

Dus ik blijf lekker hier muggenziften in de hoop dat men iets beter gaat nadenken voor er weer zulke opmerkingen worden geplaatst :D Of jij het nu leuk vind of niet :Y)

Moet je uiteraard zelf weten. Krijg je in de zoekresultaten alleen wel gauw de indruk van minder leuke dravermensen :)

mang

Re: Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:41

Je gaat wel erg op de man spelen nu Fiffill. Ook niet erg netjes..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:43

Op de man? Ik meende het gewoon serieus hoor, en niet alleen aan jou. Ik heb dat iig wel, dat ik bij sommige rassen de ervaring heb dat de mensen meteen heel agressief worden zodra je iets negatiefs over hun ras zegt. Heb dat vaker meegemaakt op bokt. Ik snap zelf ook wel dat dat niet over iedereen gaat (net zoals niet alle dravers lelijk zullen zijn), maar het is misschien wel iets om over na te denken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:44

terlygert schreef:
Als ik de info had was het geen vermoeden meer, dan wist ik het zeker.

Aangezien de draver niet wordt geselecteerd/gefokt op uiterlijk maar op kunnen vind ik het een loze kreet om te roepen dat ze allemaal lelijk zijn. Dan heb je blijkbaar een bepaald beeld van het ras wat voor het gros niet eens opgaat. Ze zijn er met ramsneuzen tot arabierenkoppies, groot/klein, fijn/grof gebouwd om een paar voorbeelden te geven. En nog ben je van mening dat je een ras met zo veel variatie in zijn geheel als lelijk kan bestempelen?
Wat is voor jou dan het breekpunt wat iedere draver in zijn uiterlijk heeft wat hem lelijk maakt?
Het maakt mij geen ruk uit of iemand zegt dravers of welk ras dan ook lelijk te vinden, het gaat mij er om dat je dit van een draver niet zo simpel kan zeggen omdat er niet één rastype is. Dat is mijn punt, niet dat iemand zegt dat ze lelijk zijn en het daar niet mee eens ben.

Zo kwam je i.i.g. niet over, althans niet bij mij.

Ze mogen dan wel op kunnen gefokt worden, maar ze hebben wel degelijk een bepaald uiterlijk; dunne hals/nek, vlakke achterhand, slecht gangenwerk (vanuit rij-perspectief gezien). Net als bijv. een shet, daar heb je ook veel variaties binnen het ras, van klein/fijn tot groot/grof. Geloof me, ze zijn super schattig. Maar mooi? Ik moet de eerste nog tegenkomen. Net als een haflinger/fjord/fries, heb je ook verschillende types. . . buiten de volle staart die normaal is binnen deze rassen kan ik er niks moois in zien.

Jij bent van mening dat je niet iedere draver lelijk kan vinden, ik deel die mening niet. Voor heel veel mensen is een paard gewoon een paard, voor de mensen hier op bokt ligt dat anders. Die hebben meestal een bepaalde voorkeur voor een ras/type. Dat is ieders recht.

Waar ik me aan stoor is dat jij dingen in gaat vullen voor een ander en met bedenkingen/conclusie's komt die niet juist zijn.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:46

Dat gebeurt niet zomaar. Daar zijn heel veel vooroordelen en neerhalende reacties aan vooraf gegaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:46

terlygert schreef:
Ailill schreef:
Mensen die een PRE hebben/willen moeten vaak heeeeeel wat jaren sparen om een PRE te kopen, die bedragen zijn vele male hoger dan die van een (uitgekoerse) draver.

Und? Is dit reden om moeilijk te gaan doen als iemand je PRE voor een draver aanziet? Kom op zeg.

Voor sommige mensen wel ja. . . voorbeeld; jullie vrouwen zijn op het moment allemaal fan van die uggs (toch???), stel nou dat jij helemaal blij bent met je eerste echte uggs, je laat ze vol trots aan iemand zien en diegene zegt vervolgens: die zullen wel nep/niet echt zijn. Da's gewoon niet tof.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:47

Whaha Ailill :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:47

Ailill schreef:
.

Net als bijv. een shet, daar heb je ook veel variaties binnen het ras, van klein/fijn tot groot/grof. Geloof me, ze zijn super schattig. Maar mooi? Ik moet de eerste nog tegenkomen.

:oo
Kijk hoe super sexy Yoyo is -O- :') :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:48

mang schreef:
Dat gebeurt niet zomaar. Daar zijn heel veel vooroordelen en neerhalende reacties aan vooraf gegaan.

Ja, en gaan verbitterde agressieve tegen reacties daar iets aan verbeteren dan? Nee sorry, ik zie het echt niet :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:49

Nou niks zeggen gaat sowieso niet helpen. Ik hoop dat mensen na het lezen van discussies als deze beter gaan nadenken over of de draver echt wel zo lelijk en waardeloos is, of in ieder geval na denken voor ze zo'n opmerking maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:51

mang schreef:

Dan nog zijn het vooroordelen. . . of heb jij met die persoon gesproken? Ken jij diegene persoonlijk? Weet jij iets van zijn/haar kennis wat betreft paarden?

Ik snap heel goed dat mensen duidelijkheid/een beeld willen vormen omtrent zaken, heel normaal. Maar om dingen te gaan concluderen aan de hand van een aantal berichten is wel erg kort door de bocht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:52

Fiffill schreef:

Ik meen het bloedserieus. . . >;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:53

Hm er zijn op bokt inderdaad meer liefhebbers van bepaalde rassen die geen eventueel niet-lovende reacties betreffende hun allerliefste mooiste favorietigste ras niet dulden (en dan bedoel ik niet perse dravers, die kom ik tot nu toe weinig tegen ivm de subfora waar ik wel/niet kom). Best jammer dat je alles mooi moet vinden volgens sommige mensen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:55

ShauniBef schreef:
Ailill schreef:
.

Net als bijv. een shet, daar heb je ook veel variaties binnen het ras, van klein/fijn tot groot/grof. Geloof me, ze zijn super schattig. Maar mooi? Ik moet de eerste nog tegenkomen.

:oo
Kijk hoe super sexy Yoyo is -O- :') :=

Woest geil en aantrekkelijk ;)

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er genoeg rassen zijn waar ik vrij weinig mee heb. Daarnaast zijn er aantal rassen waar ik echt niks mee heb, en dan heb ik het niet alleen over het uiterlijk. Karakter, gangenwerk, gezondheid en dat soort zaken zijn allemaal van belang voor ik een mening vorm. Wat dat betreft komt een draver - voor mij persoonlijk, niet goed uit de verf.

Am sorry. . .

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:56

Een aantal berichten? Zoek jij is op het woord draver, en dan ook in de huiskamertopics want daar uiten mensen hun mening meer.

En tuurlijk niet elke negatieve reactie is een vooroordeel, maar je kunt vaak aan de reactie al wel zien of iemand er over na heeft gedacht of dat ie zijn reactie baseert op hoe de dravers op duindigd erbij lopen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:56

Ailill schreef:
Fiffill schreef:

Ik meen het bloedserieus. . . >;)

Ik ook :D

Ik vind het ondingen. Of wacht, ik moet natuurlijk zeggen dat sommige misschien wel mooi zijn want je hebt vast verschillende types /flauw grapje

Authentic schreef:
Hm er zijn op bokt inderdaad meer liefhebbers van bepaalde rassen die geen eventueel niet-lovende reacties betreffende hun allerliefste mooiste favorietigste ras niet dulden (en dan bedoel ik niet perse dravers, die kom ik tot nu toe weinig tegen ivm de subfora waar ik wel/niet kom). Best jammer dat je alles mooi moet vinden volgens sommige mensen.

Precies. Ik snap overigens hier de "draverkant" ook best hoor. Vind het alleen jammer dat er gelijk vanuit wordt gegaan dat het allemaal zo negatief is, en als TS er dan iets over zegt er nog over door wordt gegaan. En persoonlijke meningen wordt ook nog eens over gezeverd, alsof je per se het ras mooi moet vinden of er op z'n minst helemaal niks negatiefs over mag zeggen. Dat gaat me net wat te ver, als mensen een ras lelijk vinden moeten ze dat vooral lekker doen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:58

Snap je hoor Pat! Hier precies hetzelfde! Heb niks met koudbloeden, en hoef er ook geen te hebben.. Geef mij maar een lekker bloederig dier :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:59

Authentic schreef:

Wat een onzin. Als je even beter kijkt heb ik inmiddels al 3 keer gezegt dat ik het prima vind als je niks met de draver hebt of ze lelijk vind.

Je zal niemand horen zeuren als je gewoon zegt dat je niet zoveel hebt met de draver of dat het ras je niet ligt hoor.

Als je nou zegt dat je dravers niks vind met die lange iele hals, of met die rare galop, of die niet kunnen galoperen. Dan word het een ander verhaal

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:00

mang schreef:
Een aantal berichten? Zoek jij is op het woord draver, en dan ook in de huiskamertopics want daar uiten mensen hun mening meer.

En tuurlijk niet elke negatieve reactie is een vooroordeel, maar je kunt vaak aan de reactie al wel zien of iemand er over na heeft gedacht of dat ie zijn reactie baseert op hoe de dravers op duindigd erbij lopen.

Ik zal later op deze avond gaan zoeken. . . maar daar gaat het niet om. We zitten nu in dit topic. Als we allemaal steeds gaan wijzen naar andere topics/uitspraken, blijven we bezig.

Ik snap dat je op wilt komen voor het ras, of dat je gewoon van mening bent dat mensen van wanten moeten weten voor ze met een mening/post komen. Helemaal top. Maar waarom moet je dat dan ook op zo'n manier online zetten?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:00

tsja ik kan het me wel voorstellen hoor dat mensen er een draver in zien. Vind dr zelf ook op een paar foto's er heel veel van weg hebben.

ach nu weet je gelijk hoe wij schimmelruiters ons voelen rond december :P (hoewel ik ook al eens het liedje van pippi langkous heb gehoord; was in de zomer...dier is geheel wit)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:01

Ailill schreef:
Zo kwam je i.i.g. niet over, althans niet bij mij.

Ik heb eerder hetzelfde gezegd, dus bijzonder als je het nu ineens anders opvat. Maargoed dat zal wel aan de communicatie zonder intonatie liggen.

Ailill schreef:
Ze mogen dan wel op kunnen gefokt worden, maar ze hebben wel degelijk een bepaald uiterlijk; dunne hals/nek, vlakke achterhand, slecht gangenwerk (vanuit rij-perspectief gezien).

Jij bent van mening dat je niet iedere draver lelijk kan vinden, ik deel die mening niet. Voor heel veel mensen is een paard gewoon een paard, voor de mensen hier op bokt ligt dat anders. Die hebben meestal een bepaalde voorkeur voor een ras/type. Dat is ieders recht.

Waar ik me aan stoor is dat jij dingen in gaat vullen voor een ander en met bedenkingen/conclusie's komt die niet juist zijn.

Hier noem je al twee dingen die ze lang niet allemaal hebben.
Ik zeg toch ook nergens dat je het recht op een voorkeur niet hebt? Ik zeg alleen dat ik het bijzonder vind dat je een compleet ras lelijk kan vinden. Bij ieder ras zijn wel mooie paarden te vinden, ook al heeft dat specifieke ras jouw voorkeur niet. Dat heeft bij mij gewoon met de liefde voor paarden in het algemeen te maken, dat ik binnen elk ras wel dingen kan waarderen, ook al zou ik paarden van veel rassen zelf nooit kopen.
Jij stoort je aan dingen die er niet zijn. Ik vul nergens wat in voor een ander, ik zeg alleen wat ik vind/denk en onderbouw dat. Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven, want ik ben zeer benieuwd waar je deze irritatie op baseert.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:02

xxCYNNxx schreef:
tsja ik kan het me wel voorstellen hoor dat mensen er een draver in zien. Vind dr zelf ook op een paar foto's er heel veel van weg hebben.

ach nu weet je gelijk hoe wij schimmelruiters ons voelen rond december :P (hoewel ik ook al eens het liedje van pippi langkous heb gehoord; was in de zomer...dier is geheel wit)

Dat heb ik inderdaad ook regelmatig te horen gekregen (pony is palomino en haalt de 1.15 misschien net) ach, als het maar licht van kleur is, da's genoeg schijnbaar :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:02

Fiffill schreef:
Ik ook :D

Ik vind het ondingen. Of wacht, ik moet natuurlijk zeggen dat sommige misschien wel mooi zijn want je hebt vast verschillende types /flauw grapje

Whoop whoop!

Ik heb hier een paar in de kast staan, kerst cadeau van moeders. . . no way dat ik met die sloffen over straat ga.

Zelfs niet als het een mooi type is ;)