Dus ik blijf lekker hier muggenziften in de hoop dat men iets beter gaat nadenken voor er weer zulke opmerkingen worden geplaatst
Of jij het nu leuk vind of niet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of jij het nu leuk vind of niet
Ailill schreef:Btw, ik hoor het verschil niet. . . ik lees het wel

mang schreef:Als ik als nitwit zou zoeken op het woord draver, en ik zou topics tegenkomen van leuke dravers maar daarnaast alleen maar lezen hoe lelijk en minderwaardig ze zouden zijn, zou dat negatieve de positieve berichten doen vervagen. Heel normaal want bijna iedereen is (onbewust) negatief ingesteld.
Dus ik blijf lekker hier muggenziften in de hoop dat men iets beter gaat nadenken voor er weer zulke opmerkingen worden geplaatstOf jij het nu leuk vind of niet
terlygert schreef:Als ik de info had was het geen vermoeden meer, dan wist ik het zeker.
Aangezien de draver niet wordt geselecteerd/gefokt op uiterlijk maar op kunnen vind ik het een loze kreet om te roepen dat ze allemaal lelijk zijn. Dan heb je blijkbaar een bepaald beeld van het ras wat voor het gros niet eens opgaat. Ze zijn er met ramsneuzen tot arabierenkoppies, groot/klein, fijn/grof gebouwd om een paar voorbeelden te geven. En nog ben je van mening dat je een ras met zo veel variatie in zijn geheel als lelijk kan bestempelen?
Wat is voor jou dan het breekpunt wat iedere draver in zijn uiterlijk heeft wat hem lelijk maakt?
Het maakt mij geen ruk uit of iemand zegt dravers of welk ras dan ook lelijk te vinden, het gaat mij er om dat je dit van een draver niet zo simpel kan zeggen omdat er niet één rastype is. Dat is mijn punt, niet dat iemand zegt dat ze lelijk zijn en het daar niet mee eens ben.
terlygert schreef:Ailill schreef:Mensen die een PRE hebben/willen moeten vaak heeeeeel wat jaren sparen om een PRE te kopen, die bedragen zijn vele male hoger dan die van een (uitgekoerse) draver.
Und? Is dit reden om moeilijk te gaan doen als iemand je PRE voor een draver aanziet? Kom op zeg.
mang schreef:Dat gebeurt niet zomaar. Daar zijn heel veel vooroordelen en neerhalende reacties aan vooraf gegaan.

ShauniBef schreef:Ailill schreef:.
Net als bijv. een shet, daar heb je ook veel variaties binnen het ras, van klein/fijn tot groot/grof. Geloof me, ze zijn super schattig. Maar mooi? Ik moet de eerste nog tegenkomen.
Kijk hoe super sexy Yoyo is![]()
![]()

Ailill schreef:Fiffill schreef:Whaha Ailill
Ik meen het bloedserieus. . .

Authentic schreef:Hm er zijn op bokt inderdaad meer liefhebbers van bepaalde rassen die geen eventueel niet-lovende reacties betreffende hun allerliefste mooiste favorietigste ras niet dulden (en dan bedoel ik niet perse dravers, die kom ik tot nu toe weinig tegen ivm de subfora waar ik wel/niet kom). Best jammer dat je alles mooi moet vinden volgens sommige mensen.
Authentic schreef:Hm er zijn op bokt inderdaad meer liefhebbers van bepaalde rassen die geen eventueel niet-lovende reacties betreffende hun allerliefste mooiste favorietigste ras niet dulden (en dan bedoel ik niet perse dravers, die kom ik tot nu toe weinig tegen ivm de subfora waar ik wel/niet kom). Best jammer dat je alles mooi moet vinden volgens sommige mensen.
mang schreef:Een aantal berichten? Zoek jij is op het woord draver, en dan ook in de huiskamertopics want daar uiten mensen hun mening meer.
En tuurlijk niet elke negatieve reactie is een vooroordeel, maar je kunt vaak aan de reactie al wel zien of iemand er over na heeft gedacht of dat ie zijn reactie baseert op hoe de dravers op duindigd erbij lopen.
(hoewel ik ook al eens het liedje van pippi langkous heb gehoord; was in de zomer...dier is geheel wit) Ailill schreef:Zo kwam je i.i.g. niet over, althans niet bij mij.
Ailill schreef:Ze mogen dan wel op kunnen gefokt worden, maar ze hebben wel degelijk een bepaald uiterlijk; dunne hals/nek, vlakke achterhand, slecht gangenwerk (vanuit rij-perspectief gezien).
Jij bent van mening dat je niet iedere draver lelijk kan vinden, ik deel die mening niet. Voor heel veel mensen is een paard gewoon een paard, voor de mensen hier op bokt ligt dat anders. Die hebben meestal een bepaalde voorkeur voor een ras/type. Dat is ieders recht.
Waar ik me aan stoor is dat jij dingen in gaat vullen voor een ander en met bedenkingen/conclusie's komt die niet juist zijn.
xxCYNNxx schreef:tsja ik kan het me wel voorstellen hoor dat mensen er een draver in zien. Vind dr zelf ook op een paar foto's er heel veel van weg hebben.
ach nu weet je gelijk hoe wij schimmelruiters ons voelen rond december(hoewel ik ook al eens het liedje van pippi langkous heb gehoord; was in de zomer...dier is geheel wit)
Fiffill schreef:Ik ook
Ik vind het ondingen. Of wacht, ik moet natuurlijk zeggen dat sommige misschien wel mooi zijn want je hebt vast verschillende types /flauw grapje