MacRider Cup 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:40

Biskwie schreef:
Lgt het aan mij, of lopen de aanmeldingen en de hysterie niet zo hard als vorig jaar?

Weet iemand al meer over de hoe en wat rondom het springen.

Misschien omdat het vorig jaar bij een heleboel mensen is tegengevallen, vorig jaar. En dat ze toen ook steeds dingen gingen veranderen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:03

Ik vraag me ook af wanneer er iets meer bekend gemaakt word over de selecties in Belgie?

connepon85

Re: MacRider Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 01:14

Ik denk helemaal niet dat het bij heel veel mensen is tegengevallen. Natuurlijk is er ook kritiek geweest omdat er een paar punten zijn veranderd. Maar ik denk dat ook veel mensen wel weten dat de organisatie nooit van tevoren had verwacht dat er zo veel aanmeldingen zouden zijn en dat het sowieso heel knap was hoe ze de Cup zo hebben kunnen organiseren.

Het valt me wel op dat jij (FriesWytske) telkens negatief reageert, of heb ik dat verkeerd? Is er bij jou iets heel erg tegengevallen?

Trouwens, er zijn al 700 aanmeldingen. Vind ik best veel als je bedenkt dat er in Nederland maximaal 2500(?) mee kunnen doen en de selecties tot oktober lopen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 01:31

Bouwpakket schreef:
en dan weer de profs met hun aparte paarden door zien gaan... nee bedankt ga wel op gewoon concours

Nog niet alles gelezen, maar wil even reageren op deze domme opmerking... Onze stal eigenaresse heeft de cup 2012 klasse m geworden. Paard staat bij ons op stal, maar zij brengt hem alleen uit, paard heeft toevallig een leuke afstamming (sir donnerhall) maar altijd zorgenpasrdje geweest en verder ent niet bijzonder. Dus jouw opmerking raakt echt kant nog wal...
Daarbij is er ook les geweest hij ons op stal (team van aat) en het zijn echt niet allemaal profs hoor

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:45

Ik zou toch graag meer info hebben over de Mac Rider cup in België.. Vind er weinig info over.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:28

Ik doe ook mee, in Zuidlaren op 8 juni is dat, L paarden. We mogen L starten, dat ga ik begin maart ook doen. Ik verwacht er niet veel van, lijkt me super leuke ervaring ga er gewoon open heen en we zien wel!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:28

Joanne1987 schreef:
Bouwpakket schreef:
en dan weer de profs met hun aparte paarden door zien gaan... nee bedankt ga wel op gewoon concours

Nog niet alles gelezen, maar wil even reageren op deze domme opmerking... Onze stal eigenaresse heeft de cup 2012 klasse m geworden. Paard staat bij ons op stal, maar zij brengt hem alleen uit, paard heeft toevallig een leuke afstamming (sir donnerhall) maar altijd zorgenpasrdje geweest en verder ent niet bijzonder. Dus jouw opmerking raakt echt kant nog wal...
Daarbij is er ook les geweest hij ons op stal (team van aat) en het zijn echt niet allemaal profs hoor

Aah dan maak ik miss ook kan haha die van mij is ook van Sir Donnerhal :Y)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:35

De lijst van de selectiedagen in België is nog niet gekend, ze zijn er volop mee bezig blijkbaar.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:37

Vast wel ;)
Heb genoeg 'normale' ruiters en amazones door vele rondes zien komen

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:40

Ik heb nog een vraagje, ik heb mij in de klasse M opgegeven, maar dit was iets te voorbarig. (Net L2 gestart) Nu wil ik het graag aanpassen naar het L, kan dat nog ?? En mocht ik door zijn en van t zomer wel M gestart zijn, kan ik dan gewoon verder in het M bij de mac rider?? Of moet ik dan ook echt L2 blijven.?

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:24

Stille meelezer, ik heb me opgegeven voor Koudum bij de pony's in het M, wie nog meer???

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:13

stijntilla schreef:
Ik heb nog een vraagje, ik heb mij in de klasse M opgegeven, maar dit was iets te voorbarig. (Net L2 gestart) Nu wil ik het graag aanpassen naar het L, kan dat nog ?? En mocht ik door zijn en van t zomer wel M gestart zijn, kan ik dan gewoon verder in het M bij de mac rider?? Of moet ik dan ook echt L2 blijven.?

Als je ten tijde van de finale in een bepaalde klasse moet rijden volgens de KNHS, moet je ook in de klasse starten op de finale. Je kunt dus de eerste selectie in de L rijden en vervolgens de finale in de M. Je kunt het beste even een mailtje naar MacRider sturen over de wijziging en dan wordt dat aangepast.

E-mail volgens de website: cup@macrider.com

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:48

Deliana27 schreef:
Stille meelezer, ik heb me opgegeven voor Koudum bij de pony's in het M, wie nog meer???

Wel ik Koudum bij de pony's maar 1 klasse lager in het L
Zal je waarschijnlijk wel tegen komen denk ik!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:54

Ik ga waarschijnlijk ook in de klasse L starten in Koudum.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:26

Chantal1609 schreef:
Deliana27 schreef:

Wel ik Koudum bij de pony's maar 1 klasse lager in het L
Zal je waarschijnlijk wel tegen komen denk ik!

xDebora schreef:

dan zie ik jullie vast wel! ben benieuwd hoe dat allemaal gaat en waar ze precies naar gaan kijken.
ik heb namelijk een nogal gewoon paard zonder enige bekende ouders dus als ze daar naar gaan kijken kan ik direct wel vertrekken, hahaha. :')

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:22

Joanne1987 schreef:
Bouwpakket schreef:

Kijk precies daarom deze opmerking... staleigenaresse lijkt me niet echt een amateur of wel haha, maar 99 procent van paarden die in de finale liepen bewogen bovengemiddeld, dan is die van jullie gewoon een uitzondering.
Maar mag toch gewoon een mening hebben, vind dat het gewoon in de cup niet om het ruitertalent gaat maar om het plaatje, daarom ga ik wel gewone wedstrijd rijden das nog goedkoper commentaar van een jury ook nog haha

Maar iedereen die wel gaat veel.plezier en hoop dat jullie het wel een leuke competitie vinden

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:32

Maar toch ook geen prof? Omdat ze toevallig al een paar jaar wedstrijd rijd? Doe jij ook denk ik... Vorig jaar liep paard ook nog maar B

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:53

xDebora schreef:

dan zie ik jullie vast wel! ben benieuwd hoe dat allemaal gaat en waar ze precies naar gaan kijken.
ik heb namelijk een nogal gewoon paard zonder enige bekende ouders dus als ze daar naar gaan kijken kan ik direct wel vertrekken, hahaha. :')[/quote]

Gezellig!
Ik heb ook geen geweldige mega pony hoor, op haar paspoort zijn haar ouders onbekend, wij weten dan nu via de fokker dat ze van Indoctro is, een springpony dus eigenlijk :P
Maar officieel dus gewoon een prullenbakjes pony
Het lijkt me sowieso gewoon een leuke ervaring, ook aangezien ze pas 4 is dus nog veel moet leren en wat kilometers op ander terein moet maken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:56

Indoctro is niet bepaald een hengst die je ff voor de leuk gebruikt. Dat dekgeld ligt rond de 2000 euro :+

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:00

Chantal1609 schreef:
xDebora schreef:

ik heb namelijk een nogal gewoon paard zonder enige bekende ouders dus als ze daar naar gaan kijken kan ik direct wel vertrekken, hahaha. :')

Gezellig!
Ik heb ook geen geweldige mega pony hoor, op haar paspoort zijn haar ouders onbekend, wij weten dan nu via de fokker dat ze van Indoctro is, een springpony dus eigenlijk :P
Maar officieel dus gewoon een prullenbakjes pony
Het lijkt me sowieso gewoon een leuke ervaring, ook aangezien ze pas 4 is dus nog veel moet leren en wat kilometers op ander terein moet maken.[/quote]

hahaha, prullenbakjes pony, zo 1 heb ik ook, wij noemen het dan een huis, tuin en keuken pony :D Doe je ook dressuur pony's in Koudum?

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:15

Pletje123

Nee, wij vonden het ook al apart dat je zoiets niet in het paspoort laat registreren, haar moeder schijnt een Welsh/new forest D pony te zijn geweest dus sowieso een beetje een aparte combi :P
Ze is ook in 2008 geboren en ander half jaar later is pas het paspoort aan gevraagd terwijl ze de eerste 2,5 a 3 jaar van haar leven bij dezelfde fokker heeft gestaan dus best vaag allemaal.

Delinana27
Ja, ik doe L dressuur in Koudum bij de pony's
haha, huis, tuin en keuken pony is ook leuk! :j
Achja, het gaat mij niet zo zeer om de afstamming, ze kan van wat ik vindt best leuk lopen en of ze dan bekende ouders heeft of niet, ze zal het toch echt zelf waar moeten maken wat ze kan.
Tuurlijk is het als je zou willen verkopen waarschijnlijk zo dat het meer geld op brengt maar wij hebben haar niet gekocht om weer te verkopen :D

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:22

Chantal1609 schreef:
Pletje123

Nee, wij vonden het ook al apart dat je zoiets niet in het paspoort laat registreren, haar moeder schijnt een Welsh/new forest D pony te zijn geweest dus sowieso een beetje een aparte combi :P
Ze is ook in 2008 geboren en ander half jaar later is pas het paspoort aan gevraagd terwijl ze de eerste 2,5 a 3 jaar van haar leven bij dezelfde fokker heeft gestaan dus best vaag allemaal.

Delinana27
Ja, ik doe L dressuur in Koudum bij de pony's
haha, huis, tuin en keuken pony is ook leuk! :j
Achja, het gaat mij niet zo zeer om de afstamming, ze kan van wat ik vindt best leuk lopen en of ze dan bekende ouders heeft of niet, ze zal het toch echt zelf waar moeten maken wat ze kan.
Tuurlijk is het als je zou willen verkopen waarschijnlijk zo dat het meer geld op brengt maar wij hebben haar niet gekocht om weer te verkopen :D

Hier ook een huistuinkeuken pony hoor haha, wij doen dus ook koudum L ponys :D.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:25

Ik heb zo het vermoeden dat het dan geen rechtstreekse Indoctro is :Y) Misschien was de vader een zoon van Indoctro.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:30

Chantal1609, GelbrichDDH, wat leuk! ik zie jullie vast wel! ik die ook pony's in koudum alleen dan M.

Ach mijne is een fries x kwpn zei de vorige eigenaar (beetje raar dat ouders dan niet bekend zijn) maar kan ook netjes lopen. ben binnen een jaar van B naar M1 gevlogen dus dat vind ik sws al top, daar hoef ik niet appart een paard met super ouders voor :)

en wat de mac rider betreft, we zien wel! ik hoop wat leuke tips te krijgen waar ik wat mee kan! :) altijd handig!!!

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:37

Jaa ik ga ook voor de ervaring hoor :) als pony een keer loopt dan is het goed en kunnen we dikke punten rijden maar t komt ook nog wel eens voor dat we zonder rem en stuur door de bak gaan dus hoop gewoon op braaf paard daar dan ben ik tevreden haha :)