Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:57

Ohh wat een leuk topic!!

Mag ik ook meepraten?
Ik heb een 3-jarige merrie van Rousseau, ze is in juli 3 jaar geworden en is in oktober zadelmak gemaakt. Ze doet het ontzettend goed, heeft nog geen pas verkeerd gezet, zelfs niet met het zadelmak maken. Ik ben hartstikke blij met haar, want het is echt eens schat van een paard.
We doen het heel rustig aan en ze pakt eigenlijk alles heel goed op. Ik loop op dit moment eigenlijk niet echt ergens tegenaan, maar ik vraag ook nog niet veel van haar.
Het moeilijkste punt tot nu toe is de galop. Ze vond het de eerste paar keer lastig om aan te galopperen en ging dan zo hard mogelijk draven. Dit gaat nu prima, dat probleem was met een week of 2 opgelost, maar netjes, beheerst galopperen zit er nog niet in haha!
Ook de rechte lijnen zijn nog niet geheel recht en de rem is heel af en toe wat lastig te vinden.

Maar ik wil haar de tijd geven en pas starten als ik ook echt voor de 200 punten kan gaan (bij wijze van spreken) en thuis in de training al klaar ben voor de L. Een exacte maand heb ik nog niet in gedachten, eerst eens even zien hoe het verder gaat.

De foto's die ik hier in het topic zie, zijn van de paarden die al echt heel erg "af" zijn. Mijn merrie is nog veel meer puppie, ze toont echt nog jong, vergeleken met de paarden hier.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:35

leonie87 schreef:
Gewoon gaan voor de lol. Dat werkt het beste. Als je te gestressd bent , word je paard dat ook. Dat zorgt niet alleen voor slechte resultaten maar ook voor een negatieve vibe voor je paard op wedstrijd. Dat is echt zonde! De eerste paar keren maakt het toch niet zo veel uit. Neem bijvoorbeeld als doel dat hij braaf de bak rond moet lopen, of netjes tussen de andere paarden. Zo houd je het leuk voor jezelf en je paard.
Mijn eerste doel was blijven zitten en tussen de hekjes blijven :)

Dat is een goede inderdaad, ik denk dat mijn doel word, rust met losrijden en binnen de hekjes blijven :)

nina88 schreef:
Ohh wat een leuk topic!!

Mag ik ook meepraten?
Ik heb een 3-jarige merrie van Rousseau, ze is in juli 3 jaar geworden en is in oktober zadelmak gemaakt. Ze doet het ontzettend goed, heeft nog geen pas verkeerd gezet, zelfs niet met het zadelmak maken. Ik ben hartstikke blij met haar, want het is echt eens schat van een paard.
We doen het heel rustig aan en ze pakt eigenlijk alles heel goed op. Ik loop op dit moment eigenlijk niet echt ergens tegenaan, maar ik vraag ook nog niet veel van haar.
Het moeilijkste punt tot nu toe is de galop. Ze vond het de eerste paar keer lastig om aan te galopperen en ging dan zo hard mogelijk draven. Dit gaat nu prima, dat probleem was met een week of 2 opgelost, maar netjes, beheerst galopperen zit er nog niet in haha!
Ook de rechte lijnen zijn nog niet geheel recht en de rem is heel af en toe wat lastig te vinden.

Maar ik wil haar de tijd geven en pas starten als ik ook echt voor de 200 punten kan gaan (bij wijze van spreken) en thuis in de training al klaar ben voor de L. Een exacte maand heb ik nog niet in gedachten, eerst eens even zien hoe het verder gaat.

De foto's die ik hier in het topic zie, zijn van de paarden die al echt heel erg "af" zijn. Mijn merrie is nog veel meer puppie, ze toont echt nog jong, vergeleken met de paarden hier.

Welkom :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:40

Zo al weer een bult nieuwe haha! :D Welkom!!

Mijn doel is ook voornamelijk gewoon lol met je knol alleen nog best lastig, je wilt toch wel graag stiekem toch wel een goede proef neer zetten of eigenlijk gewoon graag laten zien wat je thuis ook kunt. Ik heb mezelf nu voorgenomen dat ik ga voor echt de kleinere doelen, gewoon simpele makkelijk haalbare dingen. :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:49

Mag ik me hier ook melden? :)

Ik rij sinds eind oktober op een 4 jarige Gelderse merrie (van Upperville) en onze startkaart is aangevraagd per 1 januari. 23 december heb ik wel al mijn eerste wedstrijd maar die start ik HC. Dodessa, de merrie die ik rijd, is wel drachtig en ze verwacht in mei haar veulen. Dus het is nog afwachten hoe lang we door kunnen trainen.

Ze doet tijdens het rijden goed haar best en we gaan redelijk vooruit. Het is nog lang niet perfect, maar we gaan gewoon lekker wat wedstrijdjes meepakken voor de ervaring. Als het goed gaat dan kan er altijd nog wat vaart achter gezet worden :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:02

Zo eerste bevestiging voor volgend jaar is binnen, starten in ander provincie...... Utrecht ben nieuwsgierig

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:07

tita schreef:
Zo eerste bevestiging voor volgend jaar is binnen, starten in ander provincie...... Utrecht ben nieuwsgierig

Leuk leuk. Ik ben nog ff aant w88 op mijn nr en de bevestiging van inschrijving via onze secr. Begin er nu ook al helemaal zin in te krijgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:11

Wacht ook nog op ander locatie... Provincie Gelderland.... Zo grappig om in straal van 10 km in verschillende provincies te zitten.... 4 stuks.

As weekend laatste start dit jaar

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:12

Ik heb zojuist de vereniging gemaild wat de kosten enz zijn :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:18

Zit bij ronde venen in mijdrecht ....woon helemaal niet in de buurt maar voor 12 euro per jaar lidmaatschap en geen verplichting was ik om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:19

Ik start 6 januari voor het eerst gewoon bij mn eigen vereniging :))-

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:19

SteffiiY schreef:
Ik heb zojuist de vereniging gemaild wat de kosten enz zijn :)

Daar staat toch een vast bedrag voor d8 ik iets van € 75, en nog iets en dan je contributie enzo. Wij hebben helaas geen clublessen dat moet je allemaal zelf regelen.
Vroeger kreeg je bij ons 1x per jaar de rekening en die was dan toren hoog als je veel wedstrijden starte nu is dat gelukkig niet meer omdat je meteen kunt betalen bij het inschrijven. Persoonlijk vind ik dat wel veel en veel fijner zo.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:20

tita schreef:
Zit bij ronde venen in mijdrecht ....woon helemaal niet in de buurt maar voor 12 euro per jaar lidmaatschap en geen verplichting was ik om.

Zo das goedkoop ik ben dik € 100 kwijt per jaar en dan ook voor helemaal niks en geen verplichtingen (zit wel het lidmaatschap van de KNHS in)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:21

Ben alleen lid voor startkaart..12 euro per jaar vind die lessen vaak prut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:22

Ik betaal 33 en geen verplichtingen :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:22

tita schreef:

Ik moet mij ook nog ergens aansluiten, ronde venen dus? :Y)

Woont er toevallig iemand in de buurt van Veenendaal? Ik wil eigenlijk ook wel graag met iemand mee als diegene gaat starten, aangezien ik voor het eerst officieel ga starten en geen idee heb hoe het allemaal werkt. Lijkt mij leuk als ik een keer met een van jullie mee kan en wat uitleg kan horen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:24

tita schreef:

Daar zat ik hiervoor ook inderdaad! Nu wil ik over naar een vereniging die ook een accomodatie heeft zodat ik buiten huis kan lessen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:26

Lucky stables toch? Dacht dat ze lessen hadden.

Enige nadeel zijn selecties moet ik in utrecht doen maar had begrepen dat B en L1 niet meer meedoen met hippiade.
Is er wel kringkampioenschap of regiokampoeinschap in de B?
Laatst bijgewerkt door tita op 11-12-12 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:27

Na onze vereniging is echt mega klein maar wel heel gezellig en eigenlijk hoeven we maar iets te vragen en krijgen we het.

Iedere x als er vergadering is worden er enorm leuke ideen op touw gezet maar de uitvoering hih das dan meestal wat minder of helemaal niet. Dus denk dat ik daar dan toch maar eens op ga inhaken en kijken wat er allemaal nog gedaan kan worden voor onze leden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:28

:wave:

Mijn 'jonkie' wordt inmiddels al weer 6, maar wellicht gaan we komend jaar eens een wedstrijdje starten. Het is een mooi doel in ieder geval.
Hij is met 4 jaar ingereden, daarna een winter niets gedaan, afgelopen zomer weer een aantal keren gereden en nu staat het ook weer op een laag pitje. Hij is nu iig wel redelijk uitgegroeid, uitgezwaard en psychisch en lichamelijk merk ik dat hij het werk beter aan kan dan een 1-1,5 jaar geleden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:29

tita schreef:
Lucky stables toch? Dacht dat ze lessen hadden.

Enige nadeel zijn selecties moet ik in utrecht doen maar had begrepen dat B en L1 niet meer meedoen met hippiade.
Is er wel kringkampioenschap of regiokampoeinschap in de B?

Ja Ronde venen heeft als acco Lucky stable(maar nooit van me leven dat ik daar nog wil lessen)
Heb daar bijna 6 jaar gestaan met me paard, maar ben blij dat ik er weg ben :o

Ik wil nu bij Willis gaan, kost wel iets meer maar hebben een accomodatie waar je wel goede lessen kunt krijgen :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:32

Ik wil volgend jaar ook graag starten met mijn 3 jarige Westenwind x Gribaldi van 1.75m. Ben heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen! :-)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:41

Wat een leuk topic :-)
ik heb ook een jonkie, en zou ook in Januari gaan starten,
maar ineens kreeg ik t idee om al te gaan,
dus ben 1 dec voor t eerst gestart en had 168 en 195 :-) 1e!

mijn jonkie is van april 2009, en sinds juli onder het zadel, tussen door een week of 7 niets gedaan,
ivm vakantie en dergelijk.
zit er ongeveer 3 kee in de week op,
hij is erg groot en echt nog een baby!
dus we doen kalm aan!
maar ik ben heel nerbeus op wedstrijd dus dacht we gaan alvast wat km maken.

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:46

Leuk Topic!

Ook ik heb een 3jarige. Springgefokt Contador x Contender.
Inmiddels heb ik al twee B dressuur wedstrijden gereden goed voor 184 en 183. :D

Hieronder een film van haar allereerste proefje, geen super proef, maar het was haar eerste keer.

http://www.youtube.com/watch?v=Ex8TRifjIrU

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:58

Hee wat grappig! Heeten, dat is hier dichtbij.. ;)
Kom ik je vast nog wel eens tegen op cc. :j

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:01

Dat is toevallig! Heeten!

Maar het ziet er super netjes uit, zo ver is de mijne nog niet..