Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leonie87 schreef:Gewoon gaan voor de lol. Dat werkt het beste. Als je te gestressd bent , word je paard dat ook. Dat zorgt niet alleen voor slechte resultaten maar ook voor een negatieve vibe voor je paard op wedstrijd. Dat is echt zonde! De eerste paar keren maakt het toch niet zo veel uit. Neem bijvoorbeeld als doel dat hij braaf de bak rond moet lopen, of netjes tussen de andere paarden. Zo houd je het leuk voor jezelf en je paard.
Mijn eerste doel was blijven zitten en tussen de hekjes blijven

nina88 schreef:Ohh wat een leuk topic!!
Mag ik ook meepraten?
Ik heb een 3-jarige merrie van Rousseau, ze is in juli 3 jaar geworden en is in oktober zadelmak gemaakt. Ze doet het ontzettend goed, heeft nog geen pas verkeerd gezet, zelfs niet met het zadelmak maken. Ik ben hartstikke blij met haar, want het is echt eens schat van een paard.
We doen het heel rustig aan en ze pakt eigenlijk alles heel goed op. Ik loop op dit moment eigenlijk niet echt ergens tegenaan, maar ik vraag ook nog niet veel van haar.
Het moeilijkste punt tot nu toe is de galop. Ze vond het de eerste paar keer lastig om aan te galopperen en ging dan zo hard mogelijk draven. Dit gaat nu prima, dat probleem was met een week of 2 opgelost, maar netjes, beheerst galopperen zit er nog niet in haha!
Ook de rechte lijnen zijn nog niet geheel recht en de rem is heel af en toe wat lastig te vinden.
Maar ik wil haar de tijd geven en pas starten als ik ook echt voor de 200 punten kan gaan (bij wijze van spreken) en thuis in de training al klaar ben voor de L. Een exacte maand heb ik nog niet in gedachten, eerst eens even zien hoe het verder gaat.
De foto's die ik hier in het topic zie, zijn van de paarden die al echt heel erg "af" zijn. Mijn merrie is nog veel meer puppie, ze toont echt nog jong, vergeleken met de paarden hier.
Welkom!!

SteffiiY schreef:Ik heb zojuist de vereniging gemaild wat de kosten enz zijn
tita schreef:Zit bij ronde venen in mijdrecht ....woon helemaal niet in de buurt maar voor 12 euro per jaar lidmaatschap en geen verplichting was ik om.

tita schreef:Lucky stables toch? Dacht dat ze lessen hadden.
Enige nadeel zijn selecties moet ik in utrecht doen maar had begrepen dat B en L1 niet meer meedoen met hippiade.
Is er wel kringkampioenschap of regiokampoeinschap in de B?

1e!