De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:19

Zannekin is de fokker van Nibbles :)*

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:57

Dat zagen ze al in mijn onderschrift denk ik Wendy.

Waar ik nog aan wil toevoegen dat ik al mijn paarden verkoop met een garantie op papier dat ik, wanneer er geen klik is met het paard, deze ook steeds terugneem, en daar staat zelfs geen termijn op. Ik ben wsch de enige idioot die zoiets doet :) , net om te vermijden dat ze in de handel geraken.
Ik heb ook al aan sportstallen verkocht, zonder kritiek, en ben zeker dat dit paard nu evengoed of beter is terecht gekomen. En zoals ik al zei, lukt het niet dan komt hij gewoon terug.
Ik hou ook graag contact, dus die begeleiding heeft ze dan toch al.

marloes91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:04

Arabiertje, ik ken het probleem van de hoefjes, ik heb zelf een jaarling die dat probleem ook heeft (gehad). Wat ik je wil adviseren is vooral door te gaan, niet denken ik stel het heel even uit. Je kan het beste een "stok" nemen en daarmee aaien over het been, zo sta je zelf op veilige afstand. Op het moment dat hij een trap geeft of het been enkel optilt, gewoon doorgaan met aaien, jou kan immers niets overkomen. Het heeft niets met dominantie te maken, maar het is wel zo dat het paard niet mag "winnen" . Oefen gewoon alle beentjes dan zul je zien dat het uiteindelijk een gewoonte gaat worden dat je ze aanraakt. Succes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:18

Ook ik hoop van harte dat dit paardje langer blijft en niet te koop komt te staan wegens een teveel aan paarden zoals in haar andere advertentie staat.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 19:25

Thanks Zannekin. :j en inderdaad in het contract staat als het eventueel niet klikt, of om bepaalde andere reden mag hij altijd terug gaan. En zelf (moest dat ooit zo zijn) zou ik dat dan eerder verkiezen als van hem naar een handelstal ofzo te brengen. Super goede thuis is voor mij altijd het belangrijkste geweest, niet het geld ofzo. Maar momenteel denk ik er niet aan om Nib terug te doen, hij begint zich super goed thuis te voelen en begint ook nu met veel lust te eten!

@Marloes91: Dankje voor de tip, eergisteren heb ik het nog eens geprobeerd nadat we hem van de wei waren gaan halen. Eerst zijn voorvoetjes, maar deze keer zonder druk en zonder handschoenen. Ik streelde zachtjes met mijn nagel over zijn pees, en dan heft hij zijn voet op, zolang ik mijn hand er op hou houd hij hem omhoog dus de voor hoefjes gaan al een heel pak beter. Achteraan hebben we hem gisteren 1 keer op zijn plaats moeten zetten omdat hij weer wou trappen. (Gewoon HEY, gezegd) & nadien deed hij het al veel rustiger. Ik kan ze momenteel wel nog niet uitkrabben, de hoefsmid kan ik ook nog niet laten komen maar is gelukkig nog niet nodig. Heb morgen weer les van iemand die met paarden werkt op een '' unieke '' wijzen. Ben erg benieuwd!

@Pury: Voor alle duidelijkheid de merrie die in mijn advertentie staat (Zinia Z) is het paard van een vriendin van me. Ik plaats haar hier even op te koop, in de hoop nog een goed iemand te treffen. Aangezien ze dringend weg moet... :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:44

Jeetje, mensen die de fokker wel even vertellen dat ze TS geen paard meer mogen verkopen.. 8)7 Ik ken de vorige verhalen niet, maar je komt wel impulsief over. Misschien was het beter geweest om ipv een uitdaging, een paard te kopen waarvan je bij koop al weet wat je eraan hebt. Het valt wel op dat je na 7 paarden nog steeds niet de juiste hebt gevonden. Geen 1 paard zal perfect zijn. Maargoed, ik ben benieuwd hoe het met dit paardje gaat. Wel een mooierd zeg!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:48

Ik ken Elien nu al een tijdje van fb.
Veel paarden gezien, die dan ook verkocht zijn.
Als het niet klikt, wat moet je doen ?
Je paard op weide gooien, en er niks meer mee doen ?
Zoek dan liever een baasje waar het mee klikt, en die er plezier aan beleefd.

Ik praat soms met haar over Nibbles.
Ze doet alles zo rustig, altijd met begeleiding.
Ze is echt goed bezig,
en dat longeren ?
Komaan, longeren noem ik ' met hoofdstel, bijzetteugels, ... '
Dit is aan een halster, het paardje heeft er echt geen last van.
Natuurlijk hoeft dit niet elke dag,
maar ik zou het toch ook 1x om de 2 weken doen hoor :)

Over die voetjes hé.
Ik heb altijd al een serieuze schrik gehad om nog maar een voetje op te tillen, laat staan uit te krabben ..
Nu probeer ik het gwn, heel rustig.
En veel belonen als ze het goed doen,
ik ben nu ook begonnen aan de achterste voetjes,
als ze terugtrekt, blijf ik proberen tot ze het goed doen.
Dan pas stoppen we.
Veel succes nog Elientje :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 08:51

Bedankt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:42

Arabiertje* schreef:
@Pury: Voor alle duidelijkheid de merrie die in mijn advertentie staat (Zinia Z) is het paard van een vriendin van me. Ik plaats haar hier even op te koop, in de hoop nog een goed iemand te treffen. Aangezien ze dringend weg moet... :)

Dan is het wel even handig om het in je advertentie te vermelden voordat je nog meer misverstanden krijgt. Ik kon namelijk nergens opmaken dat het het paard van een vriendin van je is.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 19:34

Euh, het gaat om de verkoop wat heeft dat er nou met te maken? Doet in dit topic ook niet terzijde. Denk dat je er wel klaar mee bent nou..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:44

Arabiertje* schreef:
Euh, het gaat om de verkoop wat heeft dat er nou met te maken? Doet in dit topic ook niet terzijde. Denk dat je er wel klaar mee bent nou..

Excuse me? Ik wilde het alleen maar even zeggen hoor, het is alleen maar ten goede omdat meer mensen dat misschien gaan denken? Maar als je het niet wilt horen wens ik je veel plezier in je leven met je paarden. Ik merkte dat toevallig op en dacht dat ik het wel kon zeggen tegen je, maar goed.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 19:55

Excuses, zal het vast verkeerd hebben verstaan dan. Maar het leek er gewoon op alsof je dat zei, enkel en alleen omdat dat iets met mijn paarden (koop en verkoop) zou te maken hebben, maar dat is dus zo niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:24

Oke, excuses aanvaard. Ik had ook niet zo moeten reageren sorry!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:36

Arabiertje leuk paard ,ik hoop dat dit wel " het " paard voor je is . Doe rustig aan met hem het is nog maar een 2,5 jarige.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 20:44

Doen het rustig aan hoor. Ben van plan om even zijn gezondheid te observeren. Vind hem er niet zo stralend uit zien eerlijk gezegd, niet zo gezond. Maar het begint te beteren, dus dat is al positief. Ook nog een bloedonderzoek laten doen.

Verder gaat het goed hoor, hij gaat elke dag naar de weide halen hem s'avond weer binnen. Auto's achter hem zijn geen probleem meer, naar hem toe dat is nog wat eng. Maar hebben nu ook een ander paard bij zodat hij kan zien dat die daar ook geen bang van heeft, een 22 jaar oude haflinger! :j Verder als hij binnen staat, borstel ik hem even vraag eens een voetje. Halster weer uit, eten in zijn bakje en that's it. En dat blijft ook zo nog de heleeeee winter. In de zomer gaat hij dag en nacht buiten. Mijn hersenen denken er nog niet aan om er nu al een zadel ofzo gaan op te leggen... Ik denk zelf's nog niet eens in de zomer. Vind hem nog veel te jong, te puppy en hij is er ook nog niet klaar voor.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:49

Waarom zet je hem niet tussen zijn leefstijdsgenootjes ?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 20:54

Omdat die er niet zijn. Paarden zijn allemaal in groep gezet, per twee. Er is altijd wel 1 grote groep, waar ik hem elke dag mee op zet, samen met een haflinger, bwp merrie en een shetlander. Ik laat hem niet dag en nacht buiten, vind hem daar momenteel niet gezond genoeg voor is ook geen schuilstal op de weide. Niet dat hij dat waarschijnlijk nodig heeft, maar hij gaat minimum 7uur per dag buiten. Denk niet dat dat zo slecht is, wil hem graag toch wat in de hand houden. Daarom is dat nog niet persé werken natuurlijk. Hij geniet ook van de aandacht, dus hij vind het ook niet erg. S'avonds komt hij in een drafje naar ons toe, voor weer lekker naar stal te gaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:19

MaartO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:22

pretty schreef:
sorry,maar zie ik nu echt wat ik zie??

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/mooi ... 849434.htm

Waarom doe je hem dan niet terug naar de fokker?

zo hé, wie dat ooit gedacht zeg...

aan alle mensen die haar steeds blijven steunen en mooie woorden zeggen, wanneer gaan jullie ogen open?
arabiertje is gewoon een poedersuiker, geen enkel dier waardig.

(en om poedersuiker te vertalen, quote je mij maar, haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:29

MaartO schreef:
zo hé, wie dat ooit gedacht zeg...

aan alle mensen die haar steeds blijven steunen en mooie woorden zeggen, wanneer gaan jullie ogen open?
arabiertje is gewoon een poedersuiker, geen enkel dier waardig.

(en om poedersuiker te vertalen, quote je mij maar, haha)

_/-\o_

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:35

Dit kan toch niet waar zijn????
Een paar dagen geleden zat ze nog vol plannen. Dat is ook plotseling veranderd dan.

Ben benieuwd welke verklaring volgt... en wat het volgende paard zal zijn..en hoelang die mag blijven...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:36

Ik ging net zeggen: die heb ik net op kapaza zien staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:40

Tilmar schreef:
Dit kan toch niet waar zijn????
Een paar dagen geleden zat ze nog vol plannen. Dat is ook plotseling veranderd dan.

Ben benieuwd welke verklaring volgt... en wat het volgende paard zal zijn..en hoelang die mag blijven...

Bij Nemo was ze ontzettend depressief en daarom kon ze hem niet meer geven wat hij nodig had. Dat lijkt me niet veranderd op zo'n korte tijd.

Dit meisje zou beter haar handen van de paardenwereld aftrekken (van alle dieren, trouwens) en eerst eens zorgen dat ze stabiel en volwassen wordt. Als ze dan het maatje van haar leven tegenkomt (die ze wel levenslang wil houden, voor zover mogelijk) kan ze alsnog kopen. Gek mens...

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:44

Meid, zoek toch een leuk verzorgpaard waar je veel van kan leren en die je 1 á 2 keer in de week kan doen.
Want volgens mij ben je nog lang niet toe aan een eigen paard..
Na al die topics gevolgd te hebben van 'nieuwe aanwinsten' van je die dan vervolgens wel héél snel weer verkocht worden, wilde ik nu toch wel eens een keer reageren..