Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spookje schreef:Ik blijf mij verbazen dat mensen het zulke geweldige foto's vinden.
In de kleine letters staat dat foto's uit de oude doos zijn. Dus het paard springt nu makkelijk 1.20, wie zegt dat wanneer deze foto's genomen zijn dat het paard dat het toen ook al kon? Of uberhaupt ooit heeft gedaan?
Ook lees ik in een post dat het paard nu nog maar 6 jaar is. Hoe oud was het paard dan toen de foto's werden genomen?
Wellicht is het niet in de zeik nemen, maar gewoon een heel onzeker paard toen?
Ik vind het echt zorgwekkend dat mensen op bokt dit soort foto's normaal vinden. Ik denk vaak dat mensen wellicht vergeten (of niet weten/begrijpen) welk effect een bit heeft als die zo wordt gebruikt, of wellicht denkt men er gewoon niet aan?
En er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, ik zou toch echt voor een ander hebben gekozen. En nee ik bedoel niet afstappen, aaien en wortels geven. Gewoon rustig, af en toe beetje been, gewoon in stap en vooral handen naar voren. Want als paard zo reageert weet je vaak dat de sprong erg onverwachts kan komen, zorg ervoor dat je voorbereid bent en dus niet in de mond zit, je wil immers niet dat je paard het associeert met wellicht de 'pijn'prikkel van het bit die hij in een keer als ruk krijgt omdat jij je evenwicht niet hebt/niet op de sprong voorbereid was.
TS super fijn dat het nu wel goed gaat. Toch lees ik in andere topics dat je ook andere paarden rijdt. Ik hoop dat je volgende keer (zeker met jonge, onervaren paarden) overweegt om het anders te doen.
little_birdy schreef:dus jij beweert nu al weer dat ik niet eens fatsoenlijk over 80 cm kan springen ?
dankjewel en nu weten we wel dat ik niks kan in jouw ogen en je zegt dat je via PB een heleboel had uitgelegd?
volgens mij ook niet zoveel namelijk
het begon met heb jij altijd zo'n grote mond snotneus iets in die richting geloof ik ?
dat ik niet kan lezen en mezelf in een slachtoffer rol zet was de 2e
en toen ik vroeg hoe ik het op kon lossen stond ik volgens jou niet open voor kritiek
meer woorden ga ik er niet vuil aan maken aangezien ik dan PB openbaar maak en dat doe ik niet
dus hoezo tips ?
o ja volgens jou wil ik alleen maar meteen de hoogte in ?
vind ik knap aangezien dit de eerste keer is dat we 1 hindernisje wat hoger zetten
want volgens jou raakt mijn paard nu het vertrouwen kwijt toch ?
voordat jij zo hard beweert dat jij mij via PB dingen hebt uitgelegd moet je dat maar eens doen ipv mij via PB een snotneus te noemen
en oja ook nog uit jouw mond
ik zou alleen willen horen hoe goed ik ben ? ik ben helemaal niet goed , ik heb gewoon een sterke band met mijn paard en we gaan voor elkaar door het vuur
zo nu ben ik helemaal klaar met jou en kom je in mijn foei lijst
Chaos schreef:Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....
Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.
Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.
De ruiter komt op een paar foto's net niet helemaal fijn mee met haar lijf:
Zal ik jullie eens wat schokkends vertellen?? IK SOMS OOK NIET!!!![]()
Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.
Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor.
Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.
burl schreef:Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.
burl schreef:Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.
Dani_ schreef:Ik vind dit helemaal niet zo grappig. Ik zie duidelijk angst bij dit paard. Hij is niet gewoon baasje aan het pesten hoor.
Dit is toch geen manier om een paard te leren springen.
Somebitch schreef:burl schreef:Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.Je hebt het filmpje zeker niet gezien hoe ze over de 1.20 springt? Dat is namelijk met heel veel beheersing en controle.
Dusja.. over fatsoenlijk springen gesproken.
burl schreef:Beste Somebitch. ik wil alleen maar aangeven dat de amazone zich in het springen beter met de basis bezig kan houden dan hindernissen van 1.20 mtr te springen. Paarden springen in het begin vaak die 1.20 mtr. wel maar op die hoogte zal het paard goed voor de sprong uit moeten komen, moet de ruiter het paard niet storen tussen,over en na de sprong. Op een lage hoogte redt het paard zich over het algemeen wel wanneer de ruiter de handigheid nog niet heeft maar als het tijdens een hoge hindernis niet goed uitkomt kan het goed mis gaan. Voor mij is het duidelijk dat deze amazone nog veel moet leren. Dat is geen schande maar het is hetzelfde als piaffe oefenen wanneer de basis niet of onvoldoende aanwezig is. Alleen als het in de piaffe mis gaat zijn de gevolgen niet zo groot dan wanneer het over een hoge hindernis misgaat. Mijn advies is dan ook om eerst maar eens wat meer ervaring op lage sprongen te krijgen en het rijden tussen de hindernissen beter onder controle te krijgen.
Ik heb in eerste instantie op de foto's aan het begin van het topic gereageerd. Daar gaat veel mis en ik gaf mijn mening over waarom het paard mogelijk niet zou willen springen.
De TS heeft hierop aangegeven dat ik ook de andere foto's en filmpjes moet bekijken. En na het zien daarvan heb ik opnieuw mijn conclusie genomen en haar via PB gezegd dat ze wel vooruit is gegaan maar dat ze nog veel te leren heeft en inderdaad dat ze wel een erg grote mond naar mij heeft.
Frozenstar schreef:Hahaha zo te zien uiten sommige Bokkers gewoon lekker al hun opgebouwde frustratie van de afgelopen tijd(misschien eens goede beurt nodig ofzo?
)
Duidelijk te zien dat dit een grapje is, zeker als je in het recente topic kijkt van haar. En dan nog serieus mensen nu op pagina 6 die reageren met dat het paard zo'n angst heeft en dat dit niet de goede manier is..
Laten we gewoon lekker er over ophouden, TS heeft zo te zien ook begeleiding er bij (voor de stresskipjes onder ons die denken dat ze maar wat doet)
Maak je niet zo druk, leef en laat leven. Heeft echt zo geen nut om op oude foto's nog dit commentaar te leveren waardoor een topic nu 6 bladzijdes lang is geworden