wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:43

Nou nou, de humor is ook ver te zoeken in dit topic :o Kan toch zijn dat het beestje spoken ziet of zijn dag niet had?Iedereen heeft wel een mindere dag en een foto is maar een moment opname! Ik vond de fotos en vooral het bijbehorende commentaar wel grappig :') Hoewel ik eerlijk moet zijn en wel dacht dat een aantal dat waarschijnlijk niet zouden vinden :Z Trek je er maar niets van aan ;) Je hebt een prachtig paard onder je kont zeg! :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:45

goed zo LB@ *\o/* ben trots op je!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:47

dankjewel nicky
ik had wel verwacht dat sommige er niet om konden lachen
maar had niet verwacht dat een boel zouden gaan zeggen dat ik er niks van bakte :o

geerke :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:58

Ik vind het knap dat je toch je foto's plaats. Om die reden doe ik het niet..erg i know..maar heb die behoefte ook niet. Ik kan de humor bij die foto van jou er wel in zien hoor.Probeer het je niet te persoonlijk aan te trekken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:07

Spookje schreef:
Ik blijf mij verbazen dat mensen het zulke geweldige foto's vinden.

In de kleine letters staat dat foto's uit de oude doos zijn. Dus het paard springt nu makkelijk 1.20, wie zegt dat wanneer deze foto's genomen zijn dat het paard dat het toen ook al kon? Of uberhaupt ooit heeft gedaan?
Ook lees ik in een post dat het paard nu nog maar 6 jaar is. Hoe oud was het paard dan toen de foto's werden genomen?
Wellicht is het niet in de zeik nemen, maar gewoon een heel onzeker paard toen?

Ik vind het echt zorgwekkend dat mensen op bokt dit soort foto's normaal vinden. Ik denk vaak dat mensen wellicht vergeten (of niet weten/begrijpen) welk effect een bit heeft als die zo wordt gebruikt, of wellicht denkt men er gewoon niet aan?

En er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, ik zou toch echt voor een ander hebben gekozen. En nee ik bedoel niet afstappen, aaien en wortels geven. Gewoon rustig, af en toe beetje been, gewoon in stap en vooral handen naar voren. Want als paard zo reageert weet je vaak dat de sprong erg onverwachts kan komen, zorg ervoor dat je voorbereid bent en dus niet in de mond zit, je wil immers niet dat je paard het associeert met wellicht de 'pijn'prikkel van het bit die hij in een keer als ruk krijgt omdat jij je evenwicht niet hebt/niet op de sprong voorbereid was.

TS super fijn dat het nu wel goed gaat. Toch lees ik in andere topics dat je ook andere paarden rijdt. Ik hoop dat je volgende keer (zeker met jonge, onervaren paarden) overweegt om het anders te doen.

niemand zegt dat het geweldige fotos zijn maar mensen reageren op de mensen die gelijk zeggen OOOH zielig... snapje het ziet er zielig uit maar soms vooral met springen maakt je paard rare sprongen waardoor je helaas niet altijd lekker meezit...
soms probeert een paard je even uit kan ook met springen gebeuren. en inderdaad mischien lag het aan de camera persoon voor de hindernis.. als er bij mij iemand in de bak loopt dan wijkt mijn pony ook uit voor deze persoon.

en ts heeft hierbij niet verteld wat haar verdere aanpakken zijn geweest .. mischien heeft ze het eerst met vol geduld gedaan maar soms moet het paard een extra zetje geven en dan kunnen er dus rare houdingen/sprongen uitkomen. helaas waren we maar zo flexibel als paarden die rare sprongen maakte, dan zat er iedereen in alle situaties altijd keurig op

en wat ik altijd heb geleerd voor sommige reacties hier...

houd van wat je in je handen hebt dus laat nooit los,
en blijft altijd op je paard zitten,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:09

little_birdy schreef:
dus jij beweert nu al weer dat ik niet eens fatsoenlijk over 80 cm kan springen ?
dankjewel en nu weten we wel dat ik niks kan in jouw ogen en je zegt dat je via PB een heleboel had uitgelegd?
volgens mij ook niet zoveel namelijk

het begon met heb jij altijd zo'n grote mond snotneus iets in die richting geloof ik ?

dat ik niet kan lezen en mezelf in een slachtoffer rol zet was de 2e

en toen ik vroeg hoe ik het op kon lossen stond ik volgens jou niet open voor kritiek
meer woorden ga ik er niet vuil aan maken aangezien ik dan PB openbaar maak en dat doe ik niet

dus hoezo tips ?

o ja volgens jou wil ik alleen maar meteen de hoogte in ?
vind ik knap aangezien dit de eerste keer is dat we 1 hindernisje wat hoger zetten
want volgens jou raakt mijn paard nu het vertrouwen kwijt toch ?

voordat jij zo hard beweert dat jij mij via PB dingen hebt uitgelegd moet je dat maar eens doen ipv mij via PB een snotneus te noemen
en oja ook nog uit jouw mond
ik zou alleen willen horen hoe goed ik ben ? ik ben helemaal niet goed , ik heb gewoon een sterke band met mijn paard en we gaan voor elkaar door het vuur

zo nu ben ik helemaal klaar met jou en kom je in mijn foei lijst

:evaw:

Jammer dat je leugens vertelt birdy en alles uit zijn verband trekt en overdrijft. Ik hoop dat je ooit wijzer wordt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:10

Chaos schreef:
Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....

Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.

Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.

De ruiter komt op een paar foto's net niet helemaal fijn mee met haar lijf:
Zal ik jullie eens wat schokkends vertellen?? IK SOMS OOK NIET!!! :oo
Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.

Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor. :+

Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.

fijne uitleg qua begrenzen inderdaad dat is wat ik op de foto zie en tja bij mijn ziet het er ook niet altijd fleurig uit.. zoals hierboven in mijn reactie als staat beschreven helaas zijn wij niet allemaal net zo flexibel als de paarden onder onze kont als ze rare sprongen maken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 13:11

oh nee hoor ik heb al aan mensen de PB laten lezen heeft niks met leugens te maken

laat maar dit heeft geen nut
als je nou eens tips zou geven ipv commentaar komen we misschien nog ergens ;)
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 25-10-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:13

ts dat vind ik nou ook weer niet nodig... laat men lekker geloven wat men wil maar niet haat en nijd naar elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:19

burl schreef:
Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.

Kom op zeg Burl! Ts staat absoluut open voor commentaar en kritiek. Ennuh denk je dat Anky altijd een perfecte piaffe rijdt???? Gaat volgens mij ook wel eens fout. En als daar een foto van geplaatst zou worden, dan ga jij zeker schrijven dat ze eerst moet leren, stappen, draven en galopperen??? Kortom dat ze eerst de basis moet gaan leren?

Ik denk dat ts één van de weinige is die ook filmpjes en foto's durft te plaatsen die niet allemaal geweldig zijn. Je kent haar verder toch helemaal niet? Net zoals chaos al schreef maakt iedereen wel eens een foutje (of 2).

Ts heeft er niets aan om afgebrand te worden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:24

Ik vind dit helemaal niet zo grappig. Ik zie duidelijk angst bij dit paard. Hij is niet gewoon baasje aan het pesten hoor.
Dit is toch geen manier om een paard te leren springen. |o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:14

burl schreef:
Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.

Je hebt gelijk. Maar dit is bij TS helemaal niet van de orde... Hoe vaak moeten we dat nou nog zeggen? Dat jij één reeks foto's ziet (uit de oude doos) nog wel, zegt toch niet meteen dat zij niet fatsoenlijk over 80 cm kan spingen?! Je moet niet zo snel oordelen, hoeveel ervaring je nou hebt..

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:05

ahaha, best lachwekkend hoe mensen kunnen doorzeuren over hoe slecht iets is.
Ik zie hier geen probleem in, elk paard heeft wel eens zo'n bui dat ie niet wil, bij mij en mn paardje gebeurd dit vaak genoeg en uit ervaring weet ik dat het veel vaker helpt om even een keertje streng te zijn en het paard daarna goed te belonen als hij het heeft gedaan. TS ik zeg nogmaals dat je een super leuk paardje hebt, en dat je gewoon lekker door moet gaan met rijden.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:14

Dani_ schreef:
Ik vind dit helemaal niet zo grappig. Ik zie duidelijk angst bij dit paard. Hij is niet gewoon baasje aan het pesten hoor.
Dit is toch geen manier om een paard te leren springen. |o

Wat is dan wel de juiste manier?? Belonen van het slechte gedrag door af te stappen en er samen overheen te gaan, zoals de meeste hier roepen? Er moet toch een basis gelegd worden, hij zal er hoe dan ook de eerste keer overheen moeten om te snappen dat het niet eng is. Als mijn paard oo buitenrit kanouters ziet, leg ik ook mijn been extra aan, goed in het zadel zitten, evt praten als dat nodig is en gaan, 1 keer afstappen en ik kan er niks meer mee ( ben 1 keer afgestapt na een redeo door een duif die opvloog voor haar gezicht, kon daarna dus echt niet meer fatsoenlijk langs een duif die dag want ik had bevestigd dat het eng was ( voor haar want ik vind alleen de redeo niet prettig!) Normaal schrok ze nergens van, dus gewoon aanstelleritus...

Die angst is denk ik eerder van de fotograaf, ik heb ook foto's gemaakt van dit paard en moest mezelf letterlijk verstoppen, anders kreeg hij het op zijn heupen en sprong hij niet fatsoenlijk maar keek alleen naar wat ik ging doen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:20

burl schreef:

:') Je hebt het filmpje zeker niet gezien hoe ze over de 1.20 springt? Dat is namelijk met heel veel beheersing en controle. :j Dusja.. over fatsoenlijk springen gesproken. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:32

Somebitch schreef:
burl schreef:

:') Je hebt het filmpje zeker niet gezien hoe ze over de 1.20 springt? Dat is namelijk met heel veel beheersing en controle. :j Dusja.. over fatsoenlijk springen gesproken. O:)

Die heb ik gezien Somebitch. Ik keek niet alleen naar dit ene filmpje maar heb alles bekeken en daar mijn conclusies uit getrokken en advies gegeven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:39

Dan is het wel een beetje ''hard'' om te zeggen dat ze niet fatsoenlijk over 80 cm kan springen. :n En ik zal eerlijk zeggen dat ik de eerste keer bij mezelf dacht toen ze hoger had gesprongen dat ik dacht, ga je niet te hard..

Maar als je dan ziet hoe ze al in zo'n korte tijd vooruit zijn gegaan en hoe beheerst hij die sprong neemt is die twijfel helemaal weg bij mij. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:03

Beste Somebitch. ik wil alleen maar aangeven dat de amazone zich in het springen beter met de basis bezig kan houden dan hindernissen van 1.20 mtr te springen. Paarden springen in het begin vaak die 1.20 mtr. wel maar op die hoogte zal het paard goed voor de sprong uit moeten komen, moet de ruiter het paard niet storen tussen,over en na de sprong. Op een lage hoogte redt het paard zich over het algemeen wel wanneer de ruiter de handigheid nog niet heeft maar als het tijdens een hoge hindernis niet goed uitkomt kan het goed mis gaan. Voor mij is het duidelijk dat deze amazone nog veel moet leren. Dat is geen schande maar het is hetzelfde als piaffe oefenen wanneer de basis niet of onvoldoende aanwezig is. Alleen als het in de piaffe mis gaat zijn de gevolgen niet zo groot dan wanneer het over een hoge hindernis misgaat. Mijn advies is dan ook om eerst maar eens wat meer ervaring op lage sprongen te krijgen en het rijden tussen de hindernissen beter onder controle te krijgen.

Ik heb in eerste instantie op de foto's aan het begin van het topic gereageerd. Daar gaat veel mis en ik gaf mijn mening over waarom het paard mogelijk niet zou willen springen.
De TS heeft hierop aangegeven dat ik ook de andere foto's en filmpjes moet bekijken. En na het zien daarvan heb ik opnieuw mijn conclusie genomen en haar via PB gezegd dat ze wel vooruit is gegaan maar dat ze nog veel te leren heeft en inderdaad dat ze wel een erg grote mond naar mij heeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:20

burl schreef:
Beste Somebitch. ik wil alleen maar aangeven dat de amazone zich in het springen beter met de basis bezig kan houden dan hindernissen van 1.20 mtr te springen. Paarden springen in het begin vaak die 1.20 mtr. wel maar op die hoogte zal het paard goed voor de sprong uit moeten komen, moet de ruiter het paard niet storen tussen,over en na de sprong. Op een lage hoogte redt het paard zich over het algemeen wel wanneer de ruiter de handigheid nog niet heeft maar als het tijdens een hoge hindernis niet goed uitkomt kan het goed mis gaan. Voor mij is het duidelijk dat deze amazone nog veel moet leren. Dat is geen schande maar het is hetzelfde als piaffe oefenen wanneer de basis niet of onvoldoende aanwezig is. Alleen als het in de piaffe mis gaat zijn de gevolgen niet zo groot dan wanneer het over een hoge hindernis misgaat. Mijn advies is dan ook om eerst maar eens wat meer ervaring op lage sprongen te krijgen en het rijden tussen de hindernissen beter onder controle te krijgen.

Ik heb in eerste instantie op de foto's aan het begin van het topic gereageerd. Daar gaat veel mis en ik gaf mijn mening over waarom het paard mogelijk niet zou willen springen.
De TS heeft hierop aangegeven dat ik ook de andere foto's en filmpjes moet bekijken. En na het zien daarvan heb ik opnieuw mijn conclusie genomen en haar via PB gezegd dat ze wel vooruit is gegaan maar dat ze nog veel te leren heeft en inderdaad dat ze wel een erg grote mond naar mij heeft.

Daarin begrijp ik je helemaal en daar ben ik het ook wel met je eens (was ook mijn tip in het andere topic). Maar de manier waarop jij dit bracht is gewoon not done voor deze meid die zo haar best doet.. En om dan ook nog eens over maar één reeks te gaan oordelen.. (en later de andere foto's en filmpjes)
Misschien de volgende keer wat meer onderbouwing en wat vriendelijker (al vind ik dat ook vaak moeilijk :D), dan komen dit soort dingen niet voor!
Bijvoorbeeld zoals ik het in het andere topic zei:
Tip, als je nog niet de juiste afstand hebt, niet hoger zetten. Dat kan het zelfvertrouwen van je paard enorm schaden. Als je eens wat hoger wilt springen doe het dan in een dubbel (en dan de tweede hindernis). Dan heb je bijna altijd een goede afstand. Want een enkele 1.20m sprong vind ik jullie nog net niet klaar voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:24

TS, ga er even vanuit dat Burl het goed met je voor heeft en alleen maar wil helpen :)

Ik moet het er wel mee eens zijn dat je basis nog niet goed genoeg lijkt om al de hoogte in te willen gaan en dan kan het best een poos goed gaan of goed komen, maar het kan ook ontzettend fout gaan en het is gewoon heel erg zonde van je paardje om dat risico te nemen :(:)

Ik win er niks mee door dat te zeggen, grote kans juist dat ik er een nukkige reactie op krijg en dat is voor mij ook niet leuk, maar ook ik zeg het alleen maar omdat ik het zonde voor jullie vindt als je jezelf straks enorm tegen komt terwijl dat helemaal niet nodig is als je het wat rustiger aanpakt.

Jullie zijn een hele leuke combi, werk nou alleen eerst even aan de techniek en het rijden tussen de hindernissen door in een beheerst tempo, leer nog wat beter sturen vanuit je zit en bijvoorbeeld al zonder dat gestuiter in het zadel tijdens de galop (zie filmpjes), gewoon lekker je billen in het zadel houden tussen de sprongen door, dan kun je veel beheerster aanrijden en loop je straks niet vast doordat het dier wat rust en vertrouwen mist omdat je toch wat te snel wilt gaan.

Als je dat voor elkaar hebt dan is het een peuleschilletje om de hoogte in te gaan, die hoogte is eigenlijk maar een detail als je het tussen de hindernissen voor elkaar hebt :)

Nogmaals: is alleen maar een goed bedoelde tip, als je het anders wilt doen is die keuze uiteraard helemaal aan jou :j

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:14

Nou wat een geluk dat het jou paard is , en niet de onze ;) MAW doe toch lekker wat je wil!
Wat weten wij er nu van van enkele moment opnames. Als jij eens wil zien hoe hoog ie kan , dan spring jij toch lekker 1.20

Mijn paard heeft parcour ervaring en thuis getraind op niveau 1.20-1.30.
Een jaar geleden ben ik begonnen met in uitjes met balken tussen :p nou ik denk dat NIEMAND had willen zien hoe belachelijk dat ik daarover ging met mijn paard.
Ik heb hem toen ook even moeten dwingen.. en ja ik zat toen ook niet mee.

Is mijn paard dan daarom ook een slecht springpaard? En ben ik daarom ook een slechte ruiter? Nee toch niet hoor :p vind het belachelijk dat hier zo een gigantische drama gebouwd word om dit. Er zijn ergere dingen in de wereld ;) krijgen mensen al geen ruimte meer om te leren.

Jammer voor die gene die zich ergeren aan de TS .. Maar TS .. je bent leuk bezig :p doe zo door en have a lot of fun!!!!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:17

Wtf is dit? :+
kijk even verder dan je neus lang is en je ziet dat t paard van TS echt wel goed kan springen hoor(ts ook trouwens).
wat een gezeur hahaha.

al moet ik wel zeggen dat de foto's er inderdaad niet héél vriendelijk uit zien nee, bedoel ik niets mee trouwens, zoiets had ik vandaag nog :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:40

Mensen, laat de TS lekker haar ding doen! het is haar paard en ze is hard aan het trainen om beter te worden.

Ze heeft toch al aangegeven dat dit een malig is dat ze 1,20 springt?! Ik spring af en toe ook wel een meter terwijl ik daar niet helemaal klaar voor ben, so what?
Ik denk ook niet dat haar instructeur/instructrice zegt dat ze hoger mag als ze daar nog niet klaar voor is, en als de TS niet genoeg vertrouwen heeft in het paard zou ze het denk ik ook niet doen.
Ze is al een heel eind op weg en ik vind het er goed uitzien. Je moet overal bij het begin beginnen en TS heeft van begin dit jaar foto's die ze wil laten zien, waar haar paard een van de eerste keren springt. Moet het dan al perfect gaan? Toen ik de eerste keer ging springen met mijn pony zag het er nog 10x zo erg uit.

Triest zeg, dat ze door een paar moment opnames de grond word ingestampt...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:20

Hahaha zo te zien uiten sommige Bokkers gewoon lekker al hun opgebouwde frustratie van de afgelopen tijd :D (misschien eens goede beurt nodig ofzo? :D)

Duidelijk te zien dat dit een grapje is, zeker als je in het recente topic kijkt van haar. En dan nog serieus mensen nu op pagina 6 die reageren met dat het paard zo'n angst heeft en dat dit niet de goede manier is..

Laten we gewoon lekker er over ophouden, TS heeft zo te zien ook begeleiding er bij (voor de stresskipjes onder ons die denken dat ze maar wat doet :(:) )

Maak je niet zo druk, leef en laat leven. Heeft echt zo geen nut om op oude foto's nog dit commentaar te leveren waardoor een topic nu 6 bladzijdes lang is geworden :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:25

Frozenstar schreef:
Hahaha zo te zien uiten sommige Bokkers gewoon lekker al hun opgebouwde frustratie van de afgelopen tijd :D (misschien eens goede beurt nodig ofzo? :D)

Duidelijk te zien dat dit een grapje is, zeker als je in het recente topic kijkt van haar. En dan nog serieus mensen nu op pagina 6 die reageren met dat het paard zo'n angst heeft en dat dit niet de goede manier is..

Laten we gewoon lekker er over ophouden, TS heeft zo te zien ook begeleiding er bij (voor de stresskipjes onder ons die denken dat ze maar wat doet :(:) )

Maak je niet zo druk, leef en laat leven. Heeft echt zo geen nut om op oude foto's nog dit commentaar te leveren waardoor een topic nu 6 bladzijdes lang is geworden :D

_/-\o_ :=