@ messica Ik krijg die vraag heel erg vaak en eerlijk gezegd valt het nog wel mee. Ze heeft een gevoelig huidje en heeft ook maneneczeem. Alleen soms als het een hele week 30 graden is(haha wat bijna nooit voorkomt) smeer ik haar neusje in! Maar het valt nog ontzettend mee! In de 4.5 jaar dat ik haar heb heeft ze nog maar 1 keer een verbrand neusje gehad 
@Kinke : Haha heel veeel poetsen en wassen. Maar doordat ze maneneczeem heeft heeft ze een vliegendeken dag en nacht op en ik was haar manen en staart om de dag/elke dag want anders schuurt ze als het ware tot op het bot! en nu gaat het dan super.
Maar voor een wedstrijd neem ik 2 volle wasuren en een halve literfles badedas!(wondermiddel) en dan gemiddeld de benen 4 keer staart 5 keer etc.. Haha je moet er maar het geduld voor hebben!
Er vroeg ook nog iemand hoe ik zo goed kon blijven zitten!?
Heel heel heel veel oefenen! Heb er ook heel veel mee geoefend en nu zit ik als een huis op der. Gewoon rustig beginnen en als je je veilig voelt en je paard 100% vertrouwd dan steeds een stapje meer / harder
Echt super bedankt allemaal voor de geweldige reacties