De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:16

Ze moeten ook gewoon hun geld verdienen :) de plaats huren, de tent neerzetten en de tafels, de koeling e.d. Vind het niet meer dan normaal dat de prijzen hetzelfde of iets hoger zijn als bij de V&D. Ze moeten er geen geld op gaan verliezen natuurlijk, dat doet geen enkel bedrijf.

Denk dat het gewoon net is wat je veel vind :) ik vind 5,50 niet veel voor een koffie en een cola, zeker niet op een evenement.
Ik was voor een broodje kruiden/roomkaas 3,95 kwijt. Dat betaal ik in de stad ook altijd voor hetzelfde broodje :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 13-09-12 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:17

Ik ben het wel met Evelli eens :j Als je kritiek hebt op de prijs, dan zou een oplossing voor HE zijn om bv volgend jaar La Place te vragen een goedkopere boordjes iets. Zodat de mensen de keus hebben uit goedkope en duurdere broodjes. Of je neemt gewoon je eigen gesmeerde brood mee :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

Ik had zelf inderdaad flesjes drinken mee en een grote fles water in de auto (stond op deelnemersveld) Doe ik eigenlijk altijd met evenementen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

We nemen ook eigen brood mee. Punt is, dat wanneer LaPlace er in zit, er geen ruimte is voor andere cateraars en dat staat me niet aan. Gewoon wat meer stands met drinken, of automaten voor blikjes drinken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

Dat is net wie er door HE wordt uitgenodigd om daar te staan natuurlijk :) en het is ook de keuze van HE om zo weinig verschillende stands met eten/drinken op het terrein te zetten. WEinig schuld bij de La Place in dit opzicht.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:29

Ik zeg toch ook nergens dat dat de schuld van LaPlace is? Ik vind het alleen vervelend dat er álleen LaPlace is. Ook al is LaPlace en goede cateraar, ik vind het niet passen op dit evenement. Broodjes zijn te luxe en duur naar mijn mening. Ook het drinken, een simpele appelsap hadden ze niet maar wel groene ijsthee? Vreemd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:30

Marjoow schreef:
Ik zeg toch ook nergens dat dat de schuld van LaPlace is? Ik vind het alleen vervelend dat er álleen LaPlace is. Ook al is LaPlace en goede cateraar, ik vind het niet passen op dit evenement. Broodjes zijn te luxe en duur naar mijn mening. Ook het drinken, een simpele appelsap hadden ze niet maar wel groene ijsthee? Vreemd.

De een vind dat soort broodjes luxe en de ander vind dat soort broodjes normaal. Net zoals de een een wit bolletje kaas prut vindt en de ander normaal. Dat hangt maar net van je portemonnee/voorkeuren af :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:32

Het was het normale assortiment van de LaPlace. Denk dat ze daar weinig aan veranderen gezien de inkoop van producten e.d.

Denk dat de organisatie moet kijken voor meer diversiteit qua aanbod :) vond dat er meer standjes met drinken/ijsjes hadden kunnen staan :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:33

Mee eens dat er meer diversiteit mocht zijn :j En dan vooral kwa budget. Wat simpele, goedkope broodjes en dan de la place broodjes. Om maar wat te noemen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:33

Evelli schreef:
Het was het normale assortiment van de LaPlace. Denk dat ze daar weinig aan veranderen gezien de inkoop van producten e.d.

Denk dat de organisatie moet kijken voor meer diversiteit qua aanbod :) vond dat er meer standjes met drinken/ijsjes hadden kunnen staan :)

Precies,

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:34

Eh mijn minpunten waren mezelf. :+ Slecht tegen warmte kunnen en dan zondags naar zo´n evenement gaan. Eigenlijk een heel slecht idee. Van het einde dus ook helaas niks meer kunnen zien. -O-

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:48

Ben dit jaar ook naar het CHIO in Aaken geweest en daar hadden ze diverse eettentjes van pizza's, frites, wraps, broodjes tot en met frites allemaal zeer betaalbaar en voor ieder wat wils.
Zou leuk zijn zoiets te zien en dan verdeeld over het terrein.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:41

Ik had ook graag meer aanbod gezien dan alleen maar LaPlace :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 06:59

Miracle_ schreef:

Ik weet dat er in voorgaande jaren juist een versnipperd aanbod was van grotendeels fastfood. Het minpunt was toen dat er geen (of weinig) gezond eten te koop was. Dat hebben ze later ondervangen door de LaPlace neer te zetten. Ik vind dit persoonlijk erg positief. Bij de LaPlace kun je lekker eten halen. De prijs die veel mensen duur vinden, vind ik normaal voor een evenement. In de stad bij de LaPlace ben je bijna net zoveel kwijt, dus zo raar vind ik de prijzen niet.

In plaats van te klagen over prijzen die toch niet veranderen, kun je zelf ook op zoek naar oplossingen. Zo heb ik op Horse Event in het hele weekend maar €1,50 uitgegeven, aan chocola (sorry HE, ik ben geen goede klant :+ ). Qua drinken heb ik elke dag 1,5 tot 2 liter meegenomen in mijn tas. Qua eten heb ik lekkere dingen gekocht in de supermarkt en heb ik zelf luxe broodjes gemaakt (zalm/roomkaas/rucola en kip/pesto/avocado/rucola/pijnboompitten). Zo kreeg ik ook de neiging niet om luxe broodjes te kopen of flesjes drinken omdat ik zelf voldoende heb meegenomen. Ik vind het ook fijn dat dit mag van de organisatie (bij sommige evenementen mag je geen eigen eten/drinken meenemen). Zo geven ze je de keuze om zelf iets mee te nemen of iets te kopen (wat de meeste mensen toch zullen doen).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:51

Eens, je bent niet verplicht om dure dingen te kopen, je kan ook zelf eten meenemen :j
Zou dat niet mogen, dan zou ik de kosten ook te hoog vinden

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:05

x_spekkie_x schreef:
Miracle_ schreef:

Ik weet dat er in voorgaande jaren juist een versnipperd aanbod was van grotendeels fastfood. Het minpunt was toen dat er geen (of weinig) gezond eten te koop was. Dat hebben ze later ondervangen door de LaPlace neer te zetten. Ik vind dit persoonlijk erg positief. Bij de LaPlace kun je lekker eten halen. De prijs die veel mensen duur vinden, vind ik normaal voor een evenement. In de stad bij de LaPlace ben je bijna net zoveel kwijt, dus zo raar vind ik de prijzen niet.

In plaats van te klagen over prijzen die toch niet veranderen, kun je zelf ook op zoek naar oplossingen. Zo heb ik op Horse Event in het hele weekend maar €1,50 uitgegeven, aan chocola (sorry HE, ik ben geen goede klant :+ ). Qua drinken heb ik elke dag 1,5 tot 2 liter meegenomen in mijn tas. Qua eten heb ik lekkere dingen gekocht in de supermarkt en heb ik zelf luxe broodjes gemaakt (zalm/roomkaas/rucola en kip/pesto/avocado/rucola/pijnboompitten). Zo kreeg ik ook de neiging niet om luxe broodjes te kopen of flesjes drinken omdat ik zelf voldoende heb meegenomen. Ik vind het ook fijn dat dit mag van de organisatie (bij sommige evenementen mag je geen eigen eten/drinken meenemen). Zo geven ze je de keuze om zelf iets mee te nemen of iets te kopen (wat de meeste mensen toch zullen doen).

Natuurlijk is het je eigen keuze, en wij nemen ook altijd brood mee. Maar ik zou het wel leuk vinden om gewoon daar eens wat te lunchen snap je? Gewoon een Broodje gezond kunnen kopen, zonder er belachelijk veel voor te moeten betalen. En dan heb ik het over prijzen van €2,50 of €3,00. Net als een flesje cola, die hoeven echt niet zo duur te zijn. €1,50 is zat!

Zolang de prijzen daar niet naar beneden gaan, zullen wij altijd eten meenemen, en alleen een kopje koffie halen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:31

-Catering, niet veel van gemerkt, ben van de neem eten en drinken lekker zelf mee.
-Wel jammer, ijsjes, tegen de tijd dat wij ijsje gingen halen was het of magnum (1 smaak) of raketje..
-Te weinig kraampjes met dingen die ik echt zou willen hebben, veel dingen te duur, niet nuttig voor normale gebruiker.
Wat ik zocht, graasmasker en bont zadelzitting ding, waren er niet, zijn ook geen impuls aankopen dus denk dat ze verwachten dat ik die toch wel in de winkel kom halen.
-Ben echte Hollander, weinig gratis dingetjes :')
-Mooi groot terein, waar voor elk wat wils is.
-Goede parkeer mogelijkheden.
-Vriendelijke vrijwilligers/personeel.
-Voldoende toiletten.
-Niveau van veel van het gebodene is niet echt top, maar dat was me al bekend, dit is meer gezellig kennismakings evenement,
waarbij je eens kan kijken naar de andere disciplines en of dat wat voor je is.
Uiteraard zaten er wel aantal interesantte dingen bij die op niveau waren.
Maar het is meer een huis tuin en keuken ruiter beurs, dan een prof beurs. (andere doelgroep is duidelijk)
-Prikkeldraad inrij terein, had afgezet kunnen worden met prikpalen en lint.
-Demo's waar ik aan mee wou doen, denk, teugeldruk meting etc. stond steeds en rij (logisch), maar heb daar dus geen kans toe
gezien aan die dingen mee te doen. (mede doordat ik geluksvogel al elders met mijn paard moest komen opdraven).
-Mooi groot inrij terein.
-Dit jaar mede dankzij het weer, goede bodem (is wel eens anders geweest }> ;) )
-Toegansprijzen vind ik fors! Zeker als je als ouders met kids zou gaan, die dan ijsje willen etc.
-Gok het erop dat prijs van kraampje dermate hoog is, dat ook niet iedereen er kan gaan staan.
Is eigenlijk wel weer jammer, geeft exclusiviteit aan de standhouders, maar ook eentonigheid aan bezoekers.

Kortom, heb me prima vermaakt, was een gezellige dag, heb kennis gemaakt (dankzij bokt) met nieuwe discipline.
En prachtig barok hoofdstel gekocht.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:21

x_spekkie_x schreef:
Miracle_ schreef:

Het hoeft ook niet per se fastfood te zijn, maar bijv. Bakker Bart, LaPlace en Delifrance (ik noem maar wat geks)...
Ik had zelf ook eten bij, maar ik ben de hele dag geweest, van 9 tot 6.. En ik had geen zin om de hele dag met een zware tas eten en drinken te sjouwen...

Idd Marjoow, mijn idee.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:37

Ik ben op zondag geweest, was mijn eerste keer Horse Event, heb echt genoten!

Ik had thuis al wel het programma bekeken, geprint en een aantal dingen die ik echt wilde zien aangekruist. Plattegrond was mee, net als eten en drinken.
Prijzen van eten vond ik meevallen, in ieder geval niet duurder dan op willekeurig welk ander evenement/in ander pretpark. En de frietjes die wij hadden waren echt lekker!

+ de service, snelheid en organisatie bij het parkeren. Ging echt enorm soepel.
+ het supergevarieerde aanbod. Vanalles wat! Ik vond het echt leuk dat ik op één dag vrijheidsdressuur, longeren, 'normale' dressuur, een riddershow, lange lijnen, working equitation en nog veel meer heb kunnen zien. Naast de 'bekende' dingen heb ik vooral veel dingen bezocht waar ik zelf nog minder bekend mee was, of die gewoon erg leuk waren om naar te kijken.
+ de riddershow. Voor mij jeugdsentiment. Vond het weer geweldig :)

- de doorgang bij de kunsthoek/hondendingen was nogal krap. Een beetje een uithoek die niet lekker doorliep, waardoor ik er snel weer in- en uit was.
- tijdgebrek! Had nog veel meer willen zien, maar er was continue wel ergens een leuke demo. Standjes heb ik daarom ook niet echt de tijd voor genomen. Volgend jaar toch maar meer dagen gaan :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 04:32

Ligt het aan mij, aan de Belgen, of hebben jullie echt iets met appelsap??? Het is brol :') Hier in BE kun je het in geen enkel café krijgen denk ik!

Verder over de prijzen van drinken/eten: het zijn evenement prijzen vind ik.Of je nu naar een pretpark, de Gentse Feesten of wat dan ook gaat, deze prijzen vond ik normaal en de broodjes waren erg lekker, alleen vond ik het érg storen datz e niet gekoeld lagen!!!

Mensen beseffen blijkbaar niet dat een stand zetten en huren bakkenvol geld kost.... personeel moet er ook staan + transport van het eten en de infrastructuur zoals frigo, tent, etc.

Vond de prijzen dus wel ok.

Gratis drinkwater is in BE zelfs bij 35 graden een utopie.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:49

Sjolvir schreef:

Dan heb je niet goed gekeken hoor ;) :+ :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:24

obelix schreef:
Sjolvir schreef:

Dan heb je niet goed gekeken hoor ;) :+ :D

Ik zei weinig, niet geen ;) heb het feit of ze nuttig waren of niet hier niet in meegenomen.
Maar kwam thuis met.
Kattenvoer doosje
2 kilo muesli.
mini zakje van havens (1 haps zakje)
frisbee.
shabrak van havens (helaas vzh, dat past niet...)
hoevenkrabber.
Hond heeft her en de hondebrokken kunnen proeven, kon je niet meenemen (maar vond ze niet lekker).
Her en der een snoepje om op te eten.
een bit.
een ros.
tas van de boerenbond.
vaatje zout.
sleutelhanger klompje.
een kopje koffie.
:D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:37

Dan had je meer gratis dingetjes dan mij :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:50

Jeeeetje, ook echt veeeeel meer gratis dingetjes dan wij hadden gescoord :')

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:59

+ de ridder show
+ de vele clinics over scheefheid en teugeldruk
+ de vele prijsvragen

- weinig winkeltjes met ruitersport artikelen ( dan vergelijk ik met Expo Gent. voor mij overginds 1e keer Horse Event. )