Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:10

Heeft er inmiddels al iemand getemd?
Dit slaat nergens op :roll:

Boompje1985

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:11

nee maar ga je gang ik sta achter je !

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:12

Gedaan!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:14

Waarom altijd temmen als bokkers het niet met elkaar eens zijn? Niet iedereen hoeft elkaars mening te hebben maar je kan wel iemands mening respecteren!!!!!

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:15

iloonaa__ schreef:
Ik vind het nogal knap dat iedereen hier kan beoordelen of het veulen het leuk heeft gevonden of niet..
het is toch logisch dat een veulen zo reageert de eerste keer? hij word 'letterlijk' in het diepe gegooid. Wie weet vond ie het wel leuk dat ie er eenmaal in was! wie zijn wij om dat zo van 4 foto's te beoordelen?
Of ze het moest doen of niet, dat is haar keuze. TS is erbij dus die moet het het beste weten van ons allemaal.

Misschien wilde ts het veulen gewoon in laten slapen bij hun thuis? en wat is daar mis mee? iedereen reageert op zijn eigen manier op zo'n te nemen keuze...

Veel sterke na dit weekend TS, het is erg zonde van zo'n mooi diertje

Volledig mee akkoord!!!
Eigen paard, eigen keus. TS maakt een moeilijke beslissing omdat het beter is voor het dier... en veel bokkers reageren dan alsof TS een dierenbeul is. Echt niet nodig. Uit niets van TS haar uitleg of de foto's die ze hier plaatst kan ik besluiten 'ocharme, dat doe je dat beestje toch niet aan'. Hou in het achterhoofd: Veulens leren graag.. of ze nu 'ziek' zijn of niet !!!

Veel sterkte

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:16

Heel veel sterkte maandag, ik vind dat je een hele eerlijke en vooral moedige beslissing hebt genomen......

Voor de rest vind ik het leuk dat je juist nog iets samen bent gaan doen moet veulen en moeder, heb jij er fun aan, maar ook hebben die twee nog wat leuke momenten samen.....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 16:17

Wilawander schreef:
Waarom altijd temmen als bokkers het niet met elkaar eens zijn? Niet iedereen hoeft elkaars mening te hebben maar je kan wel iemands mening respecteren!!!!!

Citaat:
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen

Daarom.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 25-08-12 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:18

hanny_jelke schreef:
maikeltje schreef:
In je profiel staat dat ze van jou zijn hanny_jelke :+
En je laatste zin kan ik niet lezen :+ Ik denk de TS ook niet. Maar beter ook, het zal niets toevoegen denk ik zo.

ja toen ik nog thuis woonde waren ze nog van mij en me ouders,
maart toen ik op me eigen ging niet meer,
maar denk er over wat je wilt denken, slim ben je toch niet.

en kunnen jullie nu wel over mij taal vallen maar dat heet dislexie,
ach wat ben ik me tijd aan het verdoen met al die lui die bij ts in de kont kruipen omdat ze zielig is.

jammer van bokt hoor dat je, je eigen mening nog niet eens mag geven, zonder dat je aangevallen word

En daarom mag jij even het scheldwoord mongool gebruiken??
Valt dat onder eigen mening.....
Tja je scheld er wel mee maar die zijn nog slimmer dan dat jij bent _-:(
En lekker schuilen achter je dsylexie..lekker makkelijk :roll: :r

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:19

Pffff bokt weer op dreef, hulde allemaal

Of het handig is? Geen idee...Of het beestje pijn heeft gehad? Geen idee. Ik ga er vanuit dat TS dat ingeschat heeft

Iedere zomer weer 'jagen' we onze paarden het water in, voor ons plezier in de hoop dat ze het uiteindelijk ook leuk gaan vinden. Of we gaan erop zitten, voor ons plezier, in de hoop dat ze het leuk gaan vinden.

Alleen dit paardje gaat komende week ingeslapen worden. Weet hij dat? Nee, wat is het verschil dan?
Tellen de dagen die je leeft mee in de keuze of je een dier bloot stelt aan nieuwe dingen? Neem aan als het dier kreupelde/pijn had momenteel, TS hem niet mee had genomen

Fijn dat je nog even genoten hebt TS, sterkte met het uitvoeren van je beslissing

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:20

hanny_jelke schreef:
Sorry hoor maaar elke mongool snapt dat die aprongen pijn moeten doen bij dat arme dier, heel vervelend voor ts dat hij ingeslapen moet worden, maar dat is geen rede om dan maar voor je eigen lol het beestje nog meer pijn te doen

En dit heeft niets te maken met dyslexie, maar met fatsoen. Tokkie

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:20

Wilawander schreef:

Niet dat ik nou zo'n temmer ben maar dat gehak op ts is nergens voor nodig. Iemand voor mongool uitmaken omdat diegene denkt van de hoed en de rand te weten :n

Laat iedereen in zijn waarde zeg. Ts heeft het moeilijk genoeg zonder dat geneuzel.
Sterkte ts!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 16:21

Ik wil de mensen die hierover in herhaling blijven vallen en de discussie aan willen verzoeken een eigen topic te openen ipv dat hier te doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:22

Temmen kan best en mensen mogen best aangesproken worden want ik vind sommige reacties ook te ver gaan, om er gelijk een slotje op te gooien vind ik wat anders. Maar met zo'n gevoelig onderwerp zou ik er wel begrip voor hebben...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:22

Bij het lezen vd openingspost dacht ik eerlijk gezegd dat de moeder last had en het veulen nog wat zou leren voor zij afgemaakt moest worden.
Dus nog eens lezende, lees ik dat het veulen pijn heeft aan de pijnstillers zit en dan nieuwe, rare dingen moet doen.
Ik zou met een gezond veulen al niet zo ongecontroleerd het water in willen laten gaan, laat staan met een veulen in haar laatste dagen.

Dan moet ik er ook nog even bijdenken dat de pijnstiller de pijn volledig wegnemen, want anders kan ik al helemaal niet begrijpen waarom er een paar dagen gewacht moet worden. Ivm de Rendac? Wat is daar dan de reden voor?

Blijft echter vervelend als je (jong) leven moet beeindigen, maar de manier waarop verdient (met deze informatie die ik zo lees en begrijp van TS) naar mijn mening geen schoonheidsprijs.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 16:24

jury schreef:
Bij het lezen vd openingspost dacht ik eerlijk gezegd dat de moeder last had en het veulen nog wat zou leren voor zij afgemaakt moest worden.
Dus nog eens lezende, lees ik dat het veulen pijn heeft aan de pijnstillers zit en dan nieuwe, rare dingen moet doen.
Ik zou met een gezond veulen al niet zo ongecontroleerd het water in willen laten gaan, laat staan met een veulen in haar laatste dagen.

Dan moet ik er ook nog even bijdenken dat de pijnstiller de pijn volledig wegnemen, want anders kan ik al helemaal niet begrijpen waarom er een paar dagen gewacht moet worden. Ivm de Rendac? Wat is daar dan de reden voor?

Blijft echter vervelend als je (jong) leven moet beeindigen, maar de manier waarop verdient (met deze informatie die ik zo lees en begrijp van TS) naar mijn mening geen schoonheidsprijs.

Pijnstiller is meer uit voorzorg. Meer toelichting ga ik in dit topic niet meer geven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:24

ja toen ik nog thuis woonde waren ze nog van mij en me ouders,
maart toen ik op me eigen ging niet meer,
maar denk er over wat je wilt denken, slim ben je toch niet.

en kunnen jullie nu wel over mij taal vallen maar dat heet dislexie,
ach wat ben ik me tijd aan het verdoen met al die lui die bij ts in de kont kruipen omdat ze zielig is.

jammer van bokt hoor dat je, je eigen mening nog niet eens mag geven, zonder dat je aangevallen word[/quote]

En daarom mag jij even het scheldwoord mongool gebruiken?
Valt dat onder eigen mening.....
Tja je scheld er wel mee maar die zijn nog slimmer dan dat jij bent _-:(
En lekker schuilen achter je dsylexie..lekker makkelijk :roll: :r[/quote]

Hou hier mee op A.U.B. ! ! !

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 16:27

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:29

heerlijk skygirl thank's ik kon weer lachen ik hoop TS ook ondanks de omstandigheden !!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:30

Ik kom weer op de voorpagina terecht :D (of was dat de bedoeling) :D

Enniewee, trek je er niets van aan TS...Kritisch zijn mag hier best, maar neem aan dat je de situatie goed hebt ingeschat. Zitten altijd rotte appels tussen. Sterkte met afscheid nemen

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:30

Pardon....je kunt het ook normaal zeggen Boompje1985.
Het is gewoon walgelijk om dit topic te vervuilen met zo een woord en niet eens weten waar je over typt.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:31

wat is dit een respectloos topic...bah,bah, bah!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:32

liesjecryos schreef:
Pardon....je kunt het ook normaal zeggen Boompje1985.
Het is gewoon walgelijk om dit topic te vervuilen met zo een woord en niet eens weten waar je over typt.

Ik ga er vanuit dat die reactie gewoon op de beginpost was, op de foto;s...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:33

Nounou, waarom zo'n hele discussie over het woordje mongool?
''Iedere mongool kan/weet'' is gewoon een veelgebruikte term. Niks vervelends bedoelt richting mongolen.

Lijkt me nou niet echt bepaald netjes ook tegenover TS..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:33

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:35

Geryon schreef:
Nounou, waarom zo'n hele discussie over het woordje mongool?
''Iedere mongool kan/weet'' is gewoon een veelgebruikte term. Niks vervelends bedoelt richting mongolen.

Lijkt me nou niet echt bepaald netjes ook tegenover TS..

Denk dat het niet eens zozeer de woordkeuze is, als meer de intonatie van haar reactie, respectloos