urosa schreef:LHS_80 schreef:. Ik vond het trouwens ook jammer dat Dietajirma v. Upperville lage scores had want vond haar toch een mooi type en heel best rondgaan.
Klopt, en die kreeg trouwens maar 65 voor haar exterieur en geen 70, terwijl ik die zo op het zicht (dus niet buiten gezien, en niet op het harde, dus met dat voorbehoud!!) beter in het type vond staan dan bijv. Minetty maar ook Eclairinetty. Ik vond Elegance en Esperance II ook meer bot en massa hebben dan de twee net genoemden. Ik vind dat gewoon lastig te begrijpen op basis waarvan zij dan toch 70 punten krijgen en de anderen niet.. maar nogmaals ik heb ze niet op het harde gezien (wel Minetty op stand en daar heb ik ook alleen een heel onvoordelige foto van kunnen maken) en ben geen jury die de hardheid en kwaliteit beter kan beoordelen dan ik. Het gaat echt even puur om zo op het zicht, het exterieur. Ik vind met name de halzen van deze merries wat te kort en herterig (deuk voor de schoft), hun kruizen wat te hellend en vind ze fijn qua beenwerk vergeleken bij de anderen.. Maar ja zo zie ik het.
En nogmaals da's geen persoonlijke kritiek op Ria ofzo!!We bespreken hier gewoon de paarden en niet de fokkers wat mij betreft
), maar nu heb ik alsnog een mooie impressie gezien.

.