PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:11

Je hebt ze er natuurlijk bij die na 1 post hun punt nog niet duidelijk hebben en hem toch opdringen ;)

josewoos

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:14

Mensen, waar maken jullie je toch zo druk om? Je mening geven oke, maar hou op met door zeuren e. Het topic te verpesten. Kun je er niet tegen of ben je het er niet mee eens, klik dan gewoon het scherm weg.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:20

Cassidy niet zo drammen inderdaad. Kan er best een modje bij roepen als je je zin wil hoor.

TS heeft het duidelijk gezegd.
En verder: eigen meningen? Op Bokt? Wordt niet toegestaan hoor! :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:34

Cassidy is volgens mij niet aan het drammen, maar vraagt zich gewoon af of de eigenaar van de merrie er van af weet en het ok vindt, gezien de risico's. Zo ja, prima en veel plezier verder. Maar nu TS deze vraag blijkbaar niet wil beantwoorden, ga ik me ook serieus afvragen of die andere eigenaresse er idd vanaf weet.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:38

Het gebeurt niet heel vaak, maar ben het in dit geval volledig met cassidy eens
en het heeft niks te maken met je paard in een box opsluiten omdat je bang bent dat ie wat krijgt....

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:39

Lijkt mij dat de eigenaar van de merrie wel op de hoogte is dit is vast niet de eerste keer. En dit risico loop je als je je paard in een gemengde kudde zet...
Mijn ruin dekt al 10 jaar zijn merrie als ze zin hebben. De merrie is inmiddels 25 en hartstikke fit. Als het met respect gaat blijven beide paarden ook weleens heel :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:41

Boehoe mensen al 6 pagina's vol gezeur en gezeik.. 1 reactie erover oke, 2 oke, 5 kan nog maar toch makkelijk 100 reacties vrijwel allemaal zelfde gezeur.. Kop op mensen, bekijk eerst je eigen balk in je ogen voordat je bij ander mans splinter gaat kijken..

Het is niet dat hij er dagelijks op springt ofzo.. :n

Mooi Mulan <3

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:47

Ik kan alle vragen beantwoorden, maar ik zie me niet genoodzaakt....!!! Iedereen van de boerderij weet hoe het bij ons gaat en dat is verder okee..... :?
En ik hoop dat mijn TEM nu gehoord wordt, want ik ben de discussie wel zat eigenlijk..... Echt hoor: mogen we alsjeblieft allemaal zelf een mening hebben?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:48

Nicole schreef:
Boehoe mensen al 6 pagina's vol gezeur en gezeik.. 1 reactie erover oke, 2 oke, 5 kan nog maar toch makkelijk 100 reacties vrijwel allemaal zelfde gezeur.. Kop op mensen, bekijk eerst je eigen balk in je ogen voordat je bij ander mans splinter gaat kijken..

Het is niet dat hij er dagelijks op springt ofzo.. :n

Mooi Mulan <3

_/-\o_ _/-\o_ of niet dan.. Nou weet de TS het wel of niet dan.. Iedereen heeft zijn ding duidelijk gemaakt en het is aan de eigenaar wat hij wel en niet doet met zijn paard ;).

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:50

Waarom ben je de discussie zat? Die wordt op een normale manier gevoerd zonder dat er beledigende dingen worden gezegd? Als je een topic opent krijgt je nu eenmaal soms reactie's die misschien niet naar je zin zijn...
tuurlijk, het zijn mooie foto's, maar roept bij sommige toch vraagtekens op en kan je commentaar verwachten

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:52

Ik vind een discussie prima, maar ik hoef niet persoonlijk ter verantwoording geroepen te worden toch? En dat is wat nu wel gebeurt.....

Als jullie nog lekker door willen discussiëren dan stel ik voor dat je een discussie-topic opent en geen ITP. Misschien een idee :)*

Hoe dan ook, ik ben er weg van :evaw:

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:54

Soms oke een paar oke.. Maar een heel topic lang zeiken ja dat is leuk.. Punten zijn duidelijk gemaakt toch, dan is klaar als ts er wat mee doet is aan haar zelf en niet aan Bokt.nl om daar over te beslissen..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:57

Nicole schreef:
Soms oke een paar oke.. Maar een heel topic lang zeiken ja dat is leuk.. Punten zijn duidelijk gemaakt toch, dan is klaar als ts er wat mee doet is aan haar zelf en niet aan Bokt.nl om daar over te beslissen..

er is niemand die wat voor Ts belist, er worden vragen gesteld, commentaar gegeven, zowel leuk als minder leuk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:00

Het is een ITP, geen discussie topic. Niemand heeft er problemen mee als een hengst met een merrie staat, waarom dan wel als een ruin een merrie dekt? Het enige verschil is dat er geen veulen uit komt ;)
Ik denk dat er wel genoeg over dit gebeuren is gezegd, ik vind het erg leuke foto's en vind Mulan een supersexy ruintje!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:02

Sees schreef:
Welke man laat zich in vredesnaam vrijwillig castreren dan :P ?

Eentje die bij mij in de straat woont :7
Hij houdt zijn broek maar niet dicht en zit al met 6 kinderen ofzo (van 2 verschillende vrouwen)
Ben wel blij dat hij zich heeft laten castreren want ik vind hem een vreselijke onuitstaanbare vent :r _-:(

maar ff Ontopic, ik vind het wel een heel erg mooie ruin zeg :j
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 21-06-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Anoniem

en trouwens, waarom wordt de ruin eigenaar er op aangekeken?
ik heb ook een ruin die merries dekt(voorkeur...niet overal springt ie op!!).
maar als er een merrie 4 dagen hem aanrand...tsja,dan gaat ie.
is het dan aan mij om mijn ruin te ' verbieden', of moet de merrie niet zo snollerig doen??

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:06

Wat een drama allemaal. Paarden zijn echt niet van suiker hoor en ja ze hebben ook behoeftes. De merrie geniet er ook duidelijk van dus laat lekker gaan. Ik heb in de 18 jaar dat ik in de paarden zit al tig dekkingen van ruinen gezien(merrie op ruin en merrie op merrie gebeurt ook vaak, hengstige merries hebben er veel voor over om aan hun gerief te komen). ik heb nog nooit mee gemaakt dat het fout ging.

Er kan altijd iets fout gaan. Maar wil je je paard dan in een plasticbal bewaren, stal/weiland/bak/bos/trailer/voerbak/drinkbak/sociaalcontact enz... zijn stuk voor stuk levensgevaarlijk. Net als dat voor ons fietsen/autorijden/keukentrapjes/plafonds enz.. enz.. leven gevaarlijk kan zijn.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:09

haha 3 hoeraatjes voor darkchrystal :) mijn mening,, als je niet wil dat je merrie gedekt wordt dan verplaats je haar toch lekker :) dat is niet mijn ruin zijn probleem :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:16

Ik heb een merrie, die ook gedekt word door de ruin waar ze bij staat.
Dit gebeurt alleen als ze echt flink hengstig is, de andere 11 maanden van het jaar (waarschijnlijk nog wel langer dan dat) dekt de ruin niet en staan ze HEERLIJK samen.
Ik vind het geen reden om mijn merrie niet bij die ruin te zetten :n

Ja er kunnen dingen fout gaan, maar merries die bij elkaar staan kunnen elkaar ook verwonden. En mijn paard alleen zetten vind ik not done :n. Dus ze blijft lekker zo staan en als ze super hengstig is kan het zijn dat ze besprongen word, so be it. Ik heb wel 365 per jaar een gelukkig paard die lekker bij haar vriendje staat: ik zou niet anders willen.

TS@ mooie foto's, prachtige ruin! Fijn dat ze lekker samen staan en kunnen genieten van het buitenleven!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:48

silvana84 schreef:
Wat een drama allemaal. Paarden zijn echt niet van suiker hoor en ja ze hebben ook behoeftes.

Paarden hebben ook hun behoeftes? Op het gebied van sex? Ga je nu geen menselijke emoties in een paard projecteren?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:10

Nientsje schreef:
Sees schreef:
Welke man laat zich in vredesnaam vrijwillig castreren dan :P ?

Eentje die bij mij in de straat woont :7
Hij houdt zijn broek maar niet dicht en zit al met 6 kinderen ofzo (van 2 verschillende vrouwen)
Ben wel blij dat hij zich heeft laten castreren want ik vind hem een vreselijke onuitstaanbare vent :r _-:(

maar ff Ontopic, ik vind het wel een heel erg mooie ruin zeg :j

Het is tegenwoordig normaal dat een man zich castreerd ik ken vele vrienden die dit hebben gedaan. Ik vind dat die mannen juist respect hebben voor een vrouw. Waarom moet de vrouw levenslang hormonen tot zich nemen die nog slecht voor je zijn ( o.a de pil) als je klaar met kids bent hup knipje erin..

Snap alleen deze discussie niet zo..
Het is gewoon de natuur en het gast op een rustige natuurlijke manier. De merrie is gewillig dus geen strijdt of gevecht. Dus nihil risico
Als een paard rolt in het land kan hij op een steentje rollen en ok wat aan zijn rug krijgen .. Als de kudde gaat rennen kunnen ze zich verstappen .. Of uitglijden etc

Laat een paard lekker paard zijn de discussie ruin ,hengst is gewoon onzin . Van binnen is het gewoon een man met behoeftes ongeacht of de ballen er af zijn.

Ik zie dit liever dan de paarden die 23 uur per dag binnen staan in een hok van 3x4 hooguit die net hun kont kunnen keren en wel 1 uur per dag hun hokje uit mogen komen en zich dan netjes moet gedragen en dan nog geen paard kunnen zijn dan heeft je paard een top leven.... NOT

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:53

Martine Nogmaals prachtig vastgelegd
en even over de discussie * weet de eigenaar ervan*
Dan had ze haar merrie niet in het land moeten zetten bij Mulan, Je weet dat er altijd een kans aanwezig is dat eht gebeurd

daarnaast is het is geen discussie topic MAAR EEN ITP

Ik zeg Mulan Do ya Thing

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:24

Hipar schreef:
Ik kan alle vragen beantwoorden, maar ik zie me niet genoodzaakt....!!! Iedereen van de boerderij weet hoe het bij ons gaat en dat is verder okee..... :?
En ik hoop dat mijn TEM nu gehoord wordt, want ik ben de discussie wel zat eigenlijk..... Echt hoor: mogen we alsjeblieft allemaal zelf een mening hebben?

Nou, prima dan toch?

Mensen proberen je hier alleen maar te helpen. Stel, jij wist niet van de mogelijke gevolgen en het gaat een keer fout, dan had de merrie-eigenaar bij jou aan kunnen kloppen om de dierenartskosten te vergoeden. Heel zwart-wit gezien is het jouw paard dat een ander paard in dat geval heeft verwond, dus ben jij aansprakelijk hiervoor. Uit jouw beginposts en antwoorden kwam niet naar voren dat je dit beseft. Dat jij dit ziet als je moeten verantwoorden, kan, maar probeer het ook van de andere kant te bekijken. Dat zijn die verschillende meningen waar je het over hebt.

Ik vind het overigens wel leuke foto's! :j

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:29

Wat een prachtige ruin heb je.
Het genot wat van zijn hoofd afstraalt is erg grappig.