7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:45

Wat leuk dat je verhuisd bent naar Vancouver.
Ik heb er zelf 3 maanden gewoont in een hotel toen ik daar werkte.
Mooie omgeving en nog aardig wat nederlanders die daar heen zijn verhuisd. :D

Fijn dat de reis goed is gegaan.
Kan me goed voorstellen dat je je paardje mee wil nemen.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:00

Mooi paardje, vooral dat grijze kleurtje <3
wat een reis zeg
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker nederlandsers die naar
Canada gaan enzo.. :)
Stoer hoor, ik zou er nooit het lef voor hebben het ook werkelijk te doen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:55

@S_en_Z: Thanks

chipie17 schreef:
Ik vind Kyra nu mooier dan voor haar reis, een beetje minder kon geen kwaad.

Ik ben het helemaal met je eens! Ze is ook nog weer wat gegroeid (in de hoogte).

@Ladonna1: Tja dat grijs verandert dus voortdurend aangezien haar vader schimmel is en dat overerft. Als ze verhaart wordt het oude haar eerst wit voor het uit valt. Daarna wordt ze weer bruiner maar telkens met meer wit (stekelharig) erdoor. Het wit begint ook op haar Zwarte benen: haar linker koot begint al aardig te verschimmelen. Vreemd gezicht, aar altijd verrassend.

@Nikkielvis: ik ben hier eigenlijk nog geen Nederlanders tegengekomen, behalve toen ik naar de kroeg ging om voetbal te kijken. Ik heb het verder nog nergens horen spreken. Vandaag wel een vrouw uit Zuid-Afrika tegengekomen. Haar NL vader kwam uit Delft. Op vakantie hoef ik niet per se Nederlanders te ontmoeten, maar nu zou ik het toch wel leuk vinden.

----------------
Gisteren heb ik weer eens lange teugelen gedaan. Aan de hand ben ik bezig geweest met het schouderbinnenwaarts en wijken en nu ben ik daar aan de lange teugel ook mee begonnen. Het ging waarempel in 1x goed. Goh, wat een gaaf gevoel.

Ik heb ook al weer een aantal keer gereden. Kyra is pas net onder het zadel (nu in totaal 120 minuten in 10 sessies). ALs het goed is krijg ik maandag hulp van mijn staleigenaresse. Zij lest volgens de methode van Phillipe Karl. Iemand daar van gehoord?

kehdra

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:35

Ja! Pbhillipe Karl! Ikke! We hebben hier twee paarden op stal die op die manier getrained zijn :). jammer genoeg is dat in verkeerde handen terecht gekomen, en zijn die paarden behoorlijk in de knoei gekomen. Zolang het aan aan kaptoom is, ozu ik het niet erg vinden... Wat ik ervan gehoord heb; een van de methoden om een paard op de achterhand te krijgen is het hoofd omhoog krijgen (en dan ook écht hoog), en veel achterwaarts... maar goed, dat is van iemand die dus niet precies weet hoe het moest, en dusdanig twee paarden verknoeit heeft. Van jou weet ik dat je daar niet zomaar in trapt :)

Knap dat het lange teugelen ook nog steeds zo goed gaat! Ben wel weer benieuwd naar een rij filmpje :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:32

Wat een knapperd! <3 En wat een reis zeg...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:43

Jemig! Jullie zijn er ook gewoon echt al. Met paard!! Dat is snel gegaan!!!
Heel heel heel veel geluk daar! Gelukkig is Kyra ook een naam die ze daar ook kunnen uitspreken ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:46

Prachtig dier !

Fijn dat de reis goed is verlopen. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 20:04

@Kehdra: Het gaat dus niet om het hoofd omhoog doen om het gewicht op de achterhand te krijgen. Het meest opvallende verschil wat ik zie is dat je je handen relatief hoog houdt ( enniet boven de schoft, maar je ellebogen een kleinere hoek laten maken. Bovenarmen moeten natuurlijk recht af hangen) waarop het paard gaat nageven.

Je paard kan nageven omdat je zelf soepel in je gewrichten bent en zelf als het ware nageeft. Dat is wat ik er zo even al van begrepen heb. Ik heb geen les in deze methode gehad, maar ik heb even met mijn stalhouder gepraat over rijden enzo. En alles wordt eerst vanaf de grond aangeleerd en bitlos, dus het past zo op het eerste gezicht erg goed bij mijn eigen visie. Niet te jong beginnen, pas een bit in na het wisselen en alles vanaf de grond aanleren zodat je in het zadel niet ineens 100 nieuwe dingen hebt om aan te werken maar slechts 35 (ofzo. ;) )

@Zertab:thanks

@Sanet: ja we wonen hier nu 2 maanden en het lijkt al veel langer. Ons leven kabbelt niet meer voorbij, maar bruist aan alle kanten. We gaan elke vrije dag op stap in de natuur en ontdekken de omgeving als toerist. ZO zijn we gisteren naar http://www.burnabyvillagemuseum.ca/ geweest waar ik en Leon in de paardencarrousel hebben gezeten. Dat ging behoorlijk hard. Leon heeft op de kleine zwarte gereden. :)

Afbeelding

Eergisteren hebben we de Deep Cove trail gelopen, waarbij Leon zelf ook een groot stuk geklommen heeft. http://www.vancouvertrails.com/trails/quarry-rock/

Boven op de berg ons uitzicht:
Afbeelding

@ Cchanny: dank je

------

Kyra en Nicolina hebben nu een 3e vriendinnetje erbij gekregen die 's nachts buiten blijft. Het is Jinka (darjinka) een valkkleurige Akhal Teke merrie. De eigenaar is in het buitenland, maar ze wordt wel door 1 of 2 anderen bereden. Het is een super gevoelig en lief dier en houdt Kyra wel onder de duim.

Met de uitspraak Kyra (kieraa) hebben ze dus wél moeite. Alleen de mensen met Schotse en Ierse roots zeggen "Kiera", de anderen zeggen "Kai-j-rah" en krijgen daarbij hun tong in de knoop. :P

Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:47

Oeh wat een leuke, die akhal teke!

Ik wist dat dat al haast niet kon kloppen, de paarden die zo getrained zijn, zijn er dan ook slecht aan toe :( ... (rijtechnisch gezien).

Kan de naam van je man wel goed worden uitgesproken? :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 08:00

Nope

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:06

wow wat een leuk aan sprekend aardje
je ziet duidelijk dat er wat van PRE inzit :)

en ze ziet er super uit na die reis :j
ik had dezelfde keus gemaakt denk ik _/-\o_

veel plezier in jullie nieuwe land :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:48

Wat een onderneming zeg! wel dapper dat je dit hebt aangedurft.
Fijn iig wel dat jij je paard nu bij je hebt en als ik zo lees hoe blij je wordt van het werken met haar is het elke cent waard geweest :j

Hoe is het met je katten? zijn die ook al wat gewend? (ik las dat je ook katten mee hebt genomen vanuit NL).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 08:54

@Onley: dankjewel!

@OsMo: helaas is een van onze katten weg. Hij is al een keer naar het asiel gebracht en ik ben al een keer om 23.30 u gebeld van" Ik heb je kat gevonden" (Bedankt maar laat alsjeblieft terug naar buiten dan vindt hij zijn weg wel. Was ook zo). Nu is hij sinds 25 juni verdwenen dus dat is heel erg. Wij missen hem enorm en hopen elke dag dat hij terugkomt/gevonden wordt. Ik kijk dagelijks op de site van de SPCA waar alle gevonden katten worden gezet. Hij heeft ook een bandje met adres en telnr om. Ik hoop nog steeds dat hij terug komt....

Met KYyra gaat alles goed: ze is vandaag 3x gaan liggen op commando. Ik zal morgen een foto uploaden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:04

Ach jee wat sneu dat een van je katten weg is.
Ze hebben vaak nog het meest moeite met de verandering van omgeving.
Vooral katers, hopenlijk komt ie als nog thuis.

Leuk dat kyra dat liggen op commando zo braaf doet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:24

Ik vermoed dat hij binnengehouden wordt of opgegeten is. Hij is nogal op ons gericht. We kregen dagelijks cadeautjes van hem en hij checkt normaal gezien minimaal 5 x per dag bij ons of we er zijn. Alleen 's nachts kan hij de hele nacht wegblijven. Maar 's ochtends is hij er altijd weer. Stipt om 7 uur.

Nu zegt de een wel en de ander niet dat hier coyotes zitten die katten vreten (1% van hun menu volgens wiki). https://www.google.com/search?q=coyotes ... 80&bih=863

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:01

Wat naar dat je kat weg is.
Hopen dat ie toch nog te voorschijn komt. :(:)
Ik kwam de Nederlanders ook pas 2 maanden later tegen.
En als je ze eenmaal ziet dan blijf je ze tegenkomen. :D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:08

Zo dat is een reis.

Heel veel plezier en dat jullie maar hele fijne ritten daar mogen meemaken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:34

@Nikkielvis: De vakantie is nu aangebroken dus wie weet...of ik NL-ers ga tegenkomen. We gaan nog wat toeristische uitstapjes maken.

De kat is nog steeds weg maar ik heb vandaag op de Canadese MP advertenties geplaatst en ik blijf dagelijks de site van de SPCA checken.

@Westerntrail: dank je. We hebben vandaag weer gereden. Dit keer samen met de staleigenaresse en Kyra's vriendinnetje Nicolina. Dat was erg leuk. Het was prachtig weer vanavond. Ik hoop binnenkort ons eerste buitenritje te maken.

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe voortuig gereden. Het is net iets te groot (het zit op haar schouder ipv net er boven), maar mooi is het wel. Wanneer ik met bit ga rijden kan ik het bijpassende hoofdstel ook gebruiken. :)

Afbeelding

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:01

Nou, dat is toch ook toevallig...
Ik kom vandaag pas je topic tegen, leuk om te lezen, en wat fijn dat het zo goed gaat met haar en jullie daar!

En tot mijn verrassing zie ik ineens het borsttuig en realiseer ik me dat ik dat setje laatst naar jou in Canada heb gestuurd, haha!

Ben benieuwd hoe de hele set zal staan, maar het borsttuig is al veelbelovend!

Zelf zijn we met ons zoontje van toen net een jaar (en inmiddels is hij alweer bijna 4) naar Spanje verhuisd. En genieten hier van het goede leven en de mooie natuur. Dus het avontuur wat jullie aangegaan zijn ken ik deels uit eigen ervaring en is leuk om te lezen, dus ik blijf he volgen :D .

Groetjes Marja (van de Barokshop)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 07:19

@Marja, leuk dat je dit topic hebt gevonden. Ik heb het tuig inderdaad al ruim 2 maanden geleden aangeschaft, maar nu dus voor het eerst gepast. Het hoofdstel moet nog, maar ik rij eerst nog bitloos. Ik ben er erg blij mee! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 18:36

Als je wilt zien waar Kyra nu woont, kun je op de link klikken. Het hele gebeuren staat nu te koop.

Mijn staleigenaren wonen in het huis dat aan de stallen is gebouwd, maar er is dus nog een woonhuis naast. Of kan iemand mij een beetje sponsoren? ;)

http://hamishross.com/recip.html/browse ... s-24859184

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:26

Hele verhaal gelezen en wat een droom zeg :~

Ben stiekem gewoon heeeeeel erg jaloers zeg !! En wat een knap paardje :))

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:30

Waaauw wat een plek!!! Ik gun het je van harte, maar ik heb nog niet genoeg geld om 1 vierkante meter te kopen :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:40

@Laraax: dank je

@EllaBellaah: ik wil hier eigenlijk niet écht wonen. Ik weet wel mooiere plekken voor die prijs. Naast een golfoefenterrein is maar eng. Gisteren had ik Kyra aan de leadrope en ineens maakte ze een rare sprong. Ik had die bal in de lucht die kwam aanvliegen niet gezien, maar zij wel en kreeg hem bijna op haar hoofd. En dan is de bak +/- 60 meter van het hek met het superhoge ballennet af!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:39

Wauw, mooi huissie! Vroeg al mama of we niet toevallig gingen emigreren :')

(hier moeten we namelijk waarschijnlijk weg, dus dan maar helemaal toch?)