Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:06

Ik zie het probleem niet om een grotere ruiter zon kleine draak af te laten richten. Je ziet veel te vaak dat die kleintjes doordat er geen grotere ruiter op kan niet fatsoenlijk afgericht worden. Wanneer diertje doorgereden is kun je er een kleiner ruitertje voor zoeken. In mijn ogen niks mis mee :).

Vind het overigens een super knap diertje denk zeker dat daar wel sportruitertjes zijn die blij zouden zijn met zon gave pony!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:32

Oke, sorry voor de herhaling, maar alsjeblieft, zet hier iemand anders op... Je hebt idd al gezegd waarom, en ik begrijp het ergens wel, maar het komt de pony niet ten goede. Allereerst is het zadel véél te groot voor jouw pony. Ik vind het nu al redelijk naar voren liggen, maar als je het achter de schouder legt, dan ligt het veel te ver naar achteren, dat belast de lendenen teveel (maar ik denk dat dat nu al zo is!)

Het is wel een prachtige pony <3 , wees er zuinig op...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:37

Informeer gewoon eens bij de plaatselijke ponyclub, daar zijn echt wel meiden van 8-10 jaar die netjes kunnen rijden en het leuk vinden 2x in de week een rondje op jouw knappe mannetje te rijden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:19

Wauw, Sap, wat een mooie pony is het zo zeg! _/-\o_ Jammer dat hij wat hoger is dan Blaze, maar anders.. :~

Ik heb niet al die reacties doorgespit, dat gaat waarschijnlijk over de lengte van de ruiter en de leeftijd van de pony.. Wil daar alleen maar over
zeggen dat dit écht geen ritten van een uur zijn die dat meisje met het dier gaat maken, maar het gaat om het uitproberen.
Wil de reacties niet lezen als je er een meisje van 8 op laat zitten die vervolgens een arm breekt.. -O-

Het filmpje is ook leuk, hij loopt er echt kalm bij en best goed in balans al! Mooi om zijn orenspel te zien, hij is echt geconcentreerd. Wel wat anders dan toen hij echt hengst was! Vond het al indrukwekkend hoe rustig hij afgelopen donderdag bleef toen we met de dames langskwamen :). Toppie!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:47

anneliesdj schreef:
Informeer gewoon eens bij de plaatselijke ponyclub, daar zijn echt wel meiden van 8-10 jaar die netjes kunnen rijden en het leuk vinden 2x in de week een rondje op jouw knappe mannetje te rijden.

Dat is het probleem, ik WIL geen onbekende 8-jarige erop. Ik wil niet iemand die trekt of schopt. Dat fijne rijden wat ik vraag, nee eis van een ruiter dat zie ik niet of nauwelijks bij zulke jonge kinderen. Nu is het filmpje misschien een slechte momentopname maar dit meisje kan echt netjes zitten. Ik heb nog een filmpje gemaakt van het andere, kleinere meisje op Max en daar loopt hij super relaxed voor het eerst in een bak die hij niet kent, in een bak bij een onbekende merrie en met een meisje wat nog nooit op hem gereden heeft. Hij stapt, draaft en galoppeert zonder problemen rond. Ik vraag niet veel van hem en ben ervan overtuigd dat ik hem ook niet overvraag. Veel van jullie vinden hem jeugdig, ik vind hem behoorlijk af, ik weet hoe als hij hengst was en die grote praatjes die hij had en dat tonen van hem dat is er zo goed als van af. Dat maakt hem jeugdiger, als hengst vond ik hem nog meer pony. Max heeft "mazzel". Hij is verkouden en hoest wat dus ik zet hem sowieso een week weg, dan zal ik hem volgend weekend aan de longe pakken om te kijken of hij verbeterd is. Zo niet dan heeft ie nog langer vrij. De rest van zijn dag bestaat uit jong zijn; slapen, eten en spelen. Hij staat vooraan te dringen als ik mijn andere pony's meeneem, hij wil zo graag iets doen en bezig gehouden worden. Anders wordt hij wat vervelend omdat hij zn ei niet kwijt kan. Gewoon geestelijk moet hij iets om handen hebben.

Afbeelding

Mogelijk wordt hij als hij weer wat beter is beleerd voor de wagen en slechts 1x per week ohz gereden. Mennen kan ik namelijk zelf doen en dan ben ik niet afhankelijk van ruitertjes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:55

Sappos schreef:
anneliesdj schreef:

Dat is het probleem, ik WIL geen onbekende 8-jarige erop. Ik wil niet iemand die trekt of schopt. Dat fijne rijden wat ik vraag, nee eis van een ruiter dat zie ik niet of nauwelijks bij zulke jonge kinderen. Nu is het filmpje misschien een slechte momentopname maar dit meisje kan echt netjes zitten.

Het filmpje en alle foto's.
Je zegt nu een meisje te hebben wat netjes kan rijden en dat andere meisje kan volgens jou ook netjes rijden, hoe heb je die dan gevonden?
Ik weet wel zeker dat je bij de ponyclub iemand gaat vinden die minstens zo goed rijd en niet veel te groot is.
En voor de duidelijkheid; ik bedoel niet de plaatselijke manege maar echt de ponyclub maar kindjes rijden die eigen pony's hebben en ook wedstrijdjes rijden.
Daarbij; je hoeft ze ook niet meteen het bos in te sturen, je blijft er als eigenaar toch zeker wel bij als een 3 jarig hengstje door zo'n jong kindje gereden wordt, kun je ook meteen ingrijpen als je het niet eens bent met de rijstijl.

En persoonlijk denk ik dat je beter met een kleiner en jonger ruitertje bezig kunt die nog niet zo goed kan rijden maar wel graag wil (dus nog geen verkeerder dingen heeft geleerd) dan met een veel te groot, veel te zwaar en uit balans zittende ruiter die het zou moeten kunnen maar zichzelf in de weg zit en uit balans raakt.

Het is maar net waar je prioriteiten liggen, als je zo'n klein ding hebt (en ook nog hengst) moet je gewoon keuze's maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:03

Vind het zadeltje uit de openingspost te lang voor de pony en te klein voor de ruiter.. dus niet alleen de ruiter is te lang. Als ze met een beetje pech achterin de lepel komt zit ze op zijn lendenen.. wat op sommige foto's dus ook het geval is.

Er zijn echt wel handige kleine meisjes hoor..

Wel een leuk dier zeg!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-05-12 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:03

Hij is geruind maar nog niet zo lang geleden. Keuzes zijn al gemaakt, geloof mij

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:05

ik heb niet alles gelezen, maar het valt me op dat OF je beugels ongelijk zitten OF je zit scheef. hier heeft mijn ene merrie een peesblessure aan over gehouden die na 10 jaar nog niet genezen is. DAT lijkt me erger dan een iets te groot meisje of een iets te jonge pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:09

Leuk beestje, op de foto is de beugel van langer dan de andere en ruiter zit scheef.

Ik vind het altijd weer zo jammer dat er zo met jonge en in mijn ogen te jonge dieren wordt omgesprongen. Vind het bit ook veel te dun. 43 kg voor zo een kleine en jonge pony waarvan de rug nog niet is volgroeid veel te zwaar....sjammers...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:10

Hoezo is het bit te dun, ooit naar de mond van een kleine pony gekeken. Bit van mijn andere pony is 6 (!!!!!!) mm dun. En dat past prachtig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:18

aerdenhout1 schreef:
Probleem hier is eigenlijk niet eens de grote van de amazone, maar het algehele plaatje klopt niet!
Heb je een te grote ruiter die het dier ook echt kan rijden.... dus nagevelijk, over de rug, enz... is het al een ander verhaal natuurlijk!
Hier zie ik een amazone die niet weet wat ze aan het doen is, en mede daardoor de pony verschrikkelijk in de weg zit omdat ze veel te groot is!
Met africhten heeft dit ook niet veel te maken, zadel mak maken , dus ruiter verdragen op de rug is wat hier gebeurd en dat is in mijn ogen niet africhten! En... denk in dit geval ook niet terecht tegen over de pony die nog niets begrijpt van wat voor hulpen dan ook. Deze amazone kan de juiste hulpen ook nooit aanleren ze is te lang!

Amen _/-\o_

Lengte vind ik niet zo erg, maar ze zit scheef wat een jonge pony echt niet in balans gaat brengen en ook niet op eigen benen lopen.
Daarbij zit ze indd achterop de lepel.
Ik zou haar er per direct afhalen.
Ook eerst aan de longe bijzetten en ruggebruik leren. Nu kan het nog verbeterd worden.

Verder vind ik een 3 jarige ook te jong om in te rijden. Wat is dat toch dat mensen steeds vroeger gaan inrijden. Ik heb nog meegemaakt dat 5 jaar de standaard was, toen 4 en nu weer 3... Nog ff en we kruipen op veulens -O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:19

Ik heb een 2-jarige staan die zadelmak is.. Letterlijk zadel...mak :') maar ook speciekuip mak, deken mak, tuig mak. Je zou maar je handen vol hebben :=

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:22

Is dat geen Baucher-trens die omgekeerd zit? Normaal moet de knevel naar boven, welk nut heeft hij nu, het dient om het paard gemakkelijker te laten draaien maar als de knevel naar beneden wijst, tja dat heeft het totaal geen nut. De lengte van de ruiter is al besproken en ben ik zeker geen voorstander van. Het is ook geen zicht. Daarbij toch wel schadelijk voor de rug van deze jonge pony. En daarbij is deze ruiter gewoon te sterk voor zo een pony die normaal maar een kind van een jaar of acht of tien mag hebben. Dit is dan totaal in onenvenwicht met de ruiter die hij straks krijgt en geeft dan geen referentiepunt voor de pony en maakt zijn toekomstig gedrag onbetrouwbaar en is een slechte ervaring voor het jonge dier.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:24

tamary schreef:
Herhalen van rijtechnisch commentaar is niet toegestaan op RIJ-ITP. Dit valt ook na te lezen in de regels: [RIJ-ITP] Regels en Richtlijnen [RIJ-ITP] Rijden in the picture
TS heeft meerdere malen aangegeven waarom voor deze combinatie gekozen is.

En dus mogen we niets meer zeggen?
WE moeten toch rijtechnisch commentaar geven. Dus als zij de reden geeft waarom ze voor deze combi gekozen heeft, mogen we daar niets over zeggen.
Wordt een topic zonder reacties dan, want dan kunnen we niets meer zeggen :?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:28

Nee een baucher trens is anders, een omgekeerde baucher is een pessoa, daarbij heeft een baucher een lichte hefboomwerking.

Het is een half cheek, wordt gebruikt bij dravers en minipaarden. Door de halve knevel ligt het bit stabiel en is niet door de mond te trekken. Een gewone kneveltrens zou ik ook prettig vinden maar die is er 1 niet zo dun, 2 niet ongebroken en voorgevormd. Men kan wel zeggen dit bit is te dun omdat de "standaard" een dik bit is terwijl men net kijkt naar de mond per paard. De een prefereert een dik bit en de ander een dunne. Hand van de ruiter maakt het bit zo scherp of zacht.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:30

Ik heb een dubbelgebroken kneveltrensje maat 11,5, dat wordt vaak gebruikt bij jonge paarden inrijden.
Is ook een dun bitje. Ik heb een arabier en die hebben ook kleine mondjes en vaak een laaghangend rooster. Dik bit doet hem dus ontzettend zeer...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 23:31

Ik heb ook een mini dubbelgebroken bustrensje maar dan beviel hem absoluut niet. Heb ook een pony die vrijwel niets accepteert, niet dun, niet dik, materiaal, wel of geen beweging maar die doet het wel goed op een dikke liverpool (en een leren bitje). Liverpool is te dik voor zijn mond maar gek genoeg vindt hij die prima. Het leren bit is helemaal heilig maar niet in zijn maat te vinden helaas.

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:59

huh? ik kan de foto's en filmpjes niet zien?
er staat op privé!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:49

Ts is blijkbaar de reacties beu en heeft de foto's weggehaald. Eerst een topic starten en dan niet tegen de reacties kunnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:49

Sappos schreef:
Ik heb een 2-jarige staan die zadelmak is.. Letterlijk zadel...mak :') maar ook speciekuip mak, deken mak, tuig mak. Je zou maar je handen vol hebben :=

Lach er maar om, vind het schandalig! Het is geen speelgoed, maar mensen zoals jij hebben het nodig dat men roept, ah wat mooi, kwijl....ten koste van de dieren.....6mm vind jij vast dik ....

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:21

russel schreef:
Sappos schreef:

Lach er maar om, vind het schandalig! Het is geen speelgoed, maar mensen zoals jij hebben het nodig dat men roept, ah wat mooi, kwijl....ten koste van de dieren.....6mm vind jij vast dik ....

Ik kan hier alleen maar om lachen :') wat is er zo zielig aan? ik gebruik mijn bijdehante enter/twenter ook gewoon als kapstok. Heel handig als je dekens moet wisselen bij een andere pony en je ze niet op de natte vieze grond wilt leggen. moeten ze maar niet zo met hun neus vooraan gaan staan :P en of dat nu een deken of een zadel is, dat maakt dan toch ook niet meer uit. Er komt geen enkele vorm van dwang bij kijken. ze zakken echt niet door hun pootjes hoor.

sja en wbt het bit, hang jij bij je paard een bit van 4cm dik in zodat hij zn mond niet meer dicht kan doen?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:25

Het is maar goed dat er moraalridders zijn op bokt, stel je voor hoe het zou zijn zonder. Een gezellig waarheidsgetrouw forum, dat kan toch niet. :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:26

foto's doen het niet dus topic nutteloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:31

Tja, nu de foto's niet meer zichtbaar zijn, krijg je dit soort reakties....komen ts ten goede....meerellen met de ts doet het altijd goed op bokt......krijg je nl geen ow voor :D