Hij is... Rijp voor de slacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:05

Heerlijk om te lezen dat je Lagune een kans gegeven heeft. Wat een heerlijk paard en wat heb je een doorzettingsvermogen!! Petje af, ik ben heel blij voor jullie! Ik hoop dat je nog jaren plezier van hem mag hebben :j

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:06

prachtig verhaal.
geluk dat je hem heb terug kunnen kopen.

en petje af, dat je hem al weer zover hebt om met hem te gaan rijden. :D _/-\o_

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:19

Pinda_Dipje schreef:
We willen nog steeds een keertje een professionele photoshoot laten doen, zodat ik hem ook in een mooi canvas kan vereeuwigen als we gaan verhuizen naar ons nieuwe huis. Mijn liefste vriend <3

Het is jammer dat je wat uit de buurt woont, anders had ik je die shoot willen aanbieden. Oké, ik ben verre van de beste fotograaf (slechts amateur), maar het zou in ieder geval meer dan niets zijn...

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:19

echt super dat je je paardje heb gered, jammer genoeg denkt niet iedereen zo over levende wezens... maar je ziet hem echt genieten , dus echt heel liefdesvol van je ,zo moeten mensen vaker zijn... Top :D

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:27

Wat een geweldig mooi verhaal! Veel geluk samen :D

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:28

mooi verhaal!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:30

Wat 'n prachtig verhaal. Fijn dat hij weer thuis is en dat het zo goed met hem gaat.
Geniet van elkaar!

jenny1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:33

Krijg de tranen in me ogen! Echt geweldig gewoon dat je ondanks alles er doorheen kon kijken en wist dat het paard ondanks zijn pijn wel nog ergens wilskracht had..Een ander mens zou gezegd hebben laat gaan. En dat je toch ergens stille hoop had! Echt super..geniet ervan samen!!! :d

Tyrzavm

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:41

Wauw , heb er echt geen woorden voor . Ik vind het ontzettend knap van je , dat jullie dit samen weer hebben kunnen berijken na al die ellende!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:46

Een prachtig verhaal, en ik hoop echt dat de goede weg die jullie in zijn geslagen, nog lang en gelukkig mag zijn :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:38

Damn.. You go girl! Ik blijf jullie volgen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 10:45

xJolien schreef:
Weet de manege-meneer ondertussen ook hoe goed het met hem gaat? :)

Ja wij sturen de manege-eigenaren zo nu en dan een mailtje met enkele foto'tjes. Zij zijn ook erg gelukkig met de situatie, en ik hoop dat o.a. duivelsklauw ook voor hun overige paarden met artrose klachten wat verlichting kan bieden.

Update 10 mei 2012
Voorzichtig rijd ik mijn auto het erf op, het grind knispert onder de autobanden en de regen tikt zachtjes tegen de ruiten. Na een lange dag werken, mijn huishouden, eten koken & onze zoon (3) naar bed brengen ben ik altijd wat vermoeid tegen de tijd dat ik opweg moet naar de paarden. Even blijf ik wachten en geniet even van de weinige rustmomenten die ik gedurende deze dag heb gehad, ik ben zo'n geluksvogel! Een glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik besluit te gaan kijken bij mijn lieve jongens in de wei.

Als ik de bocht om loop zie ik beiden paarden rustig grazen in hun kudde. Het feit dat ik op bijna 300 meter afstand muisstil sta te kijken mag geen verschil maken: Lagune heeft mij al opgemerkt en zijn hoofd vliegt de lucht in met een zacht hinnikje. Snel stoot hij zijn partner in crime aan, en samen rennen zij op een drafje richting het toegangshek. De schatten.
Omdat de paarden op een doe-het-zelf stal staan besluit ik eerst de stallen op orde te maken alvorens ik de jongens naar binnen haal. Als ik de kruiwagen de mesthoop op zoef, heb ik wederom uitzicht op hun weiland en ben toeschouwer van een bijzonder schouwspel. Waren de twee heertjes eerst nog elkaars aartsvijanden die elkaar regelmatig tot bloedenstoe kapot beten; Nu draafde ze zij aan zij de gehele wei door als beste vrienden.
De wei is modderig en glad, en binnen no-time gaat Lagune bijna onderuit. Het is echter de ponyruin die hem opvangt en Lagune precies op het juiste moment een zetje tegen de kont geeft om hem weer in balans te brengen. Jeetje wat opmerkelijk... Als de ponyruin vervolgens jeuk heeft, hoeft deze de plek alleen maar aan te wijzen en kriebelt Lagune er rustig op los in een desperate poging de jeuk bij zijn partner in crime te minderen. <3

Overigens is eergisteren het 0-grams outdoordeken van Lagune overleden. Zonder deken is Lagune in de buitenlucht nog steeds niets waard; De vocht en de kou slaat dan op zijn botten met als gevolg een giga-kreupelend en zielig paard dat het ook nooit meer warm krijgt. Gelukkig heeft vandaag een oud kapot/veels te groot amigo deken :') uitkomst kunnen bieden. Omdat we recent geen 0-grams dekendonaties meer hebben ontvangen heb ik zelf direct maar een nieuw deken bestelt bij Nika. Ik hoop zo dat het vandaag binnenkomt, dan heeft Lagune tenminste ook weer een passende jas :D *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:52

*\o/* :D
Wat een heerlijke update!!! Zo ontzettend leuk geschreven ook!!!

(moet dan stiekem wel lachen om de regel 'Samen rennen ze op een drafje'..... :+ )

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 10:53

Ja nu je het zegt Kentaro :D :o Zit op mijn werk en dan moet ik mijn verhaaltjes altijd zsm tussendoor tikken, sorry voor het foutje haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:54

Leuk zeg, fijn dat het goed gaat! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:05

Geen sorry joh!!
Vind het echt ontzettend leuk geschreven en natuurlijk helemaal super dat ze zo genieten!

Even geheel off topic :o Hoe gaat het nu met je man??

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:09

Hij heeft een nieuwe baan als verpleger in opleiding. Blijft een beetje gevoelig voor drukte, maar de ergste hobbels en depressie hebben we achter de rug. Binnenkort gaan we verhuizen, dus ik hoop dat we in een nieuwe omgeving een frisse start kunnen maken in een rechte lijn naar boven. Lief dat je het vraagt!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:10

Leuk om een positieve update te lezen! Had je eerste topic (wel of niet kopen) gevolgd en was heel blij dat je er toen voor was gegaan, met blijkbaar nu een positieve uitkomst, super :) Verder volg ik je gedachtengang helemaal ivm paarden 'afdanken' of niet, blij te lezen dat er nog mensen zo denken, je wordt in de paardenwereld al snel als idealistische softie bekeken als je er zo over denkt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:11

+:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:21

VVDD ----> ITP

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:40

Heerlijk je update te zien, ik kan me voorstellen dat als je daar staat je je erg gelukkig voelt! Goed dat de paarden fijn met elkaar omgaan :j Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten toe. je zegt dat je gaat verhuizen? Ga je naar huis met stallen aan huis?? is gewoon nieuwsgierigheid hoor!! :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:47

@Solleke_Noah: Dat weet ik als oud-dressuurprikker maar al te goed. Ik ben heel wat keren belachelijk gemaakt op o.a. internationale stallen waar ik trainde, toen ik o.a. een keer een vrij beroerd lopende 4 jarige ruin (compleet aan gort gereden) uit mijn trailer toverde op hun parkeerplaats. :D "Man dat is niet eens recreatie-paard waardig!" werd er hardop gesproken door verscheidene bekendelingen uit de dressuurwereld. Toen hij nog geen half jaar later dan toch een keurige M2 proef kon lopen werd er nauwelijks nog een woord met me gewisseld... :')
Hetzelfde toen ik in 2006 besloot om toch Lagune te revalideren tegen het advies van de dierenartsen in, alsof ik gek was geworden. Sindsdien prefereer ik altijd kleine stallen om mijn paarden op te huisvesten, en schaar ik mezelf meer onder de recreatieve ruiters. Op een zeker moment kon ik de commentaren niet meer verdragen en heb ik me geheel teruggetrokken uit de wedstrijdsport en de training van sportpaarden. Toch was dát mijn passie, en deed het me vreselijk veel verdriet dat op te moeten geven. Mijn sportmerrie die plaats heeft moeten maken voor Lagune was mijn laatste strohalm, dan kun je bij de pakkeneer zitten maar ik ben onbeschrijfelijk trots op hetgeen ik nu op stal heb staan. En inmiddels zie ik in dat alle sceptische commentaren in de loop der jaren misschien wel juist mijn motivatie moeten zijn om mijn idealisme voort te zetten. Ongeacht hoe vaak ik nog als 'softie' bestempeld zal worden.

Langzaam begin ik weer te overwegen om mijn rentree te maken in de sport, zodra zich een fijn paard aandient. Eenmaal zelf weer op niveau wordt het ook gemakkelijker om te kijken hoever ik Lagune nog krijg. Ik heb zelf immers alweer jaren de conditie van een hobbelzak :D :P Het zou echt de kers op de taart zijn :)

Lagune gisteravond in zijn veels te grote jas (er zitten nog 2 dekens onder):
Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:49

rocymax schreef:
Heerlijk je update te zien, ik kan me voorstellen dat als je daar staat je je erg gelukkig voelt! Goed dat de paarden fijn met elkaar omgaan :j Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten toe. je zegt dat je gaat verhuizen? Ga je naar huis met stallen aan huis?? is gewoon nieuwsgierigheid hoor!! :D

Daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen. Nee gewoon een eengezinswoning, met de stallen 7km verderop :D
We zijn wel nog bezig met enkele ontwikkelingen rondom een nieuw te beginnen stal zodat we o.a. revaliderende dieren een plekje kunnen geven. Toekomstplannen :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:49

Oh my god.. ik reageer NOOIT op dit soort topics, nog nooit gedaan, tot nu
Ik heb met een brok in mijn keel je verhaal gelezen, met een heel ander (gelukkig!) einde dan ik had verwacht.
Meid wat moet jij gelukkig zijn met je paardje, wat een topper..
De foto's raakten me echt (die ene in zn box) jeetje mina :\

Wat ben ik blij voor jullie _/-\o_

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:53

Wat een prachig verhaal! Heel veel succes voor de toekomst, opdat jullie nog vele jaren van elkaar mogen genieten :D!