Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:05

Sundral schreef:
smeetjoew schreef:
Aan iedereen die kritiek op de manier van rijden heeft: succes allen in de B verder he!! Hopelijk over tien jaar in de

Pfff L?? Wat denk je wel niet Esmee! Ik laat ze meestal weer vrij in de natuur tegen die tijd. :+

*\o/* _O- _O-

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:07

Ik was deze week nog op een hengstenshow waar enkele jonge hengsten een sprong onder de man lieten zien en wat jonge dressuur paarden te zien waren ! Het viel me juist weer positief op hoe ze deze paarden proberen heel te houden en fris tussen de oren geen druk .. en weinig doen niets niet overvragen !!

Het spijt me dat ik het moet zeggen maar het zijn toch vaak echt de gewone ruiters die een hele grote mond hebben over de rijstijl van een Edward en anderen ... die zelf lopen te prutsen op hun eigen jonge paarden en ze juist vaak overvragen ...

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:16

xmarliez schreef:
Dit is niet het soort spanning van 'het is de eerste keer dus spannend' je ziet overduidelijk ruiters met een terugwerkende hand die maar naar voren willen rijden maar het paard wel tegenhouden. Door het hele lichaam kun je zien dat deze paarden van voren naar achter gereden worden ipv van achter naar voren. Ook worden deze paarden niet in evenwicht gereden maar op de voorhand. Zelfs voor een leek zijn deze plaatjes het voorbeeld van hoe het niet moet. Maargoed in Nederland zien wij graag paarden die in elkaar getrokken worden en zo 'los en ontspannen zijn'.

als de paarden echt in elkaar worden getrokken, zoals jij beweerd, dan kunnen ze nooit zo lopen en de achterhand eronder krijgen.

en ook ik vind het mooie foto's

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:43

Mijn complimenten voor de mooie plaatjes en wat zijn het mooie hengsten.
Alleen altijd zo jammer dat mensen die jarloers zijn de boel zo afmoeten kraken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:30

Sinds wanneer is het verplicht om de subtop mooi te vinden? Net als iemand voltige niet mooi vindt, zo kan iemand dit ook niet mooi vinden. Ik vind jullie reacties wel erg flauw, zo ga je niet om met diegenen die een afwijkende mening hebben. :n En daar bedoel ik wat anders mee dan diegene die deze foto's hard de grond ingeboord heeft. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:52

magda_90 schreef:
Sinds wanneer is het verplicht om de subtop mooi te vinden? Net als iemand voltige niet mooi vindt, zo kan iemand dit ook niet mooi vinden. Ik vind jullie reacties wel erg flauw, zo ga je niet om met diegenen die een afwijkende mening hebben. :n En daar bedoel ik wat anders mee dan diegene die deze foto's hard de grond ingeboord heeft. ;)

Je mag wel zeggen dat je iets niet mooi vindt, natuurlijk smaken, verschillen :) . Maar zeggen, dat jij het beter doet, dat is natuurlijk een beetje bezijden de waarheid, om het nog netjes te zeggen. :D Om dan ook nog de foto's gemaakt door TS in je profiel te zetten en dan nog af te kraken, is helemaal not-done, IMO. Gelukkig heeft die bokker de foto's dan ook verwijderd.

PS Om Edward subtop te noemen, is ook een beetje vreemd. Hij behoort toch wel tot de top van Nederland en dus van de wereld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:54

Wat jij nu aanhaalt, daar sloeg mijn laatste zin op met het knipoogje, dat is inderdaad niet netjes.

Over de subtop, fout van mij. Even snel wat typen op de telefoon met T9 levert niet altijd de beste woorden op.

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:58

moelly schreef:
Mooie foto's! :j

@xmarliez: Kun jij het beter?

_O-

Twinkelsstar

Re: Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:14

Mooie foto's!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:27

Waaw wat een mooie foto's

Ook echt leuk dat je daarheen kan en foto's kan/mag maken.

Ik vind het echt knap dat je z'n mooie foto's kan maken ( tjaa ik ben ook camera a techniesch)

Echt waawie <3

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:29

Haha geweldig dat mensen zeggen dat ze beter kunnen rijden dan deze ruiters. Echt kansloos

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:58

Zie mijn vorige post:

Jitske schreef:
Moderatoropmerking:
De discussie is hier inmiddels volledig off topic. Het is niet nodig om de ruiters op deze foto's zo af te branden en andersom is het ook niet nodig om xmarliez op deze manier aan te vallen.

De discussie hoeft hier dus nog steeds niet omlaag gehaald te worden. Woorden als "kansloos" en reacties die slaan op de eerder gevoerde discussie zijn niet nodig ;)

Birmaantje

Re: Hengstenshow President's Jack Sparrow,Chagall,Dark President

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:36

Wat een mooie foto's en vind het rijden er netjes uitzien. Had ik maar zo'n dressuurhouding!hihi

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:55

Ik vind het erg mooie foto's! Natuurlijk beetje jammer van de fotografen, maar dat zijn details.
Nog even over de discussie, op de foto's zijn jonge hengsten te zien, die nog maar enkele jaren oud zijn en nog niet gewend zijn aan bv applaus, veel publiek, camera's en waarschijnlijk ook de muziek. (Die normaal gesproken wel aanwezig is bij hengstenshows). Ik zie wel wat spanning op de foto's, maar in mijn ogen is er geen sprake van trekken en dergelijke. En bovendien zijn het momentopnames, dus denk niet dat we daar zo heel makkelijk een conclusie uit kunnen trekken.
Ikzelf heb al veel jonge hengsten bij hengstenshows, op stal of tijdens de training gezien. En ik kan zeggen dat ze echt super gereden en behandeld worden, met veel liefde...
Erg knap hoe sommige ruiters/amazones de jonge paarden zo goed onder controle kunnen houden, petje af!

en sorry, ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die altijd denken dat ze beter zijn als anderen, maar zelf na 3 jaar nog blijven steken op B+1.