Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:14

Wat een gaverd is Varnoldi ook. Ik vind dat hij ook steeds beter begint de draven/lopen. Knap hoor!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:21

Top training :j Hij gaat zeker vooruit en jij ook zeg, je zit er prachtig mooi stil op, je ziet inderdaad dat hij in je serie heet wordt, maar wow, wat heb je hem er goed aan staan.

In de draf gaat hij heel mooi in regelmaat lopen zeg, goed werk verricht _/-\o_ Je ziet inderdaad dat je hem hier en daar nog echt in dat regelmaat moet rijden, maar hij pakt het ook al echt hele stukken op eigen initiatief.

Ik vraag me af wat de reden is dat je hem uit de piaffe in stap eruit moet rijden? Ik moet eigenlijk altijd in de draf eruit, maar mijn merrie heeft dan ook moeite met de beenzetting in de 'piaffe' dus misschien dat dat de reden is. Maar ik zie dat jij op deze manier heel veel rust erin houdt/hebt, dus misschien moet ik dat ook eens proberen. Al is mn draf na een paar passen doorsluiten wel veel gedragener. Complimenten hoe mooi hij in de aanleuning blijft :j Daar ligt echt mijn probleem, ze kropt op en komt achter de hand.
Sowieso straalt bij jullie de rust eraf!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:37

Wat ik (toen ik nog voor 2 GP ruiters werkte) heb geleerd is dat piaffe wel de beenzetting van draf heeft maar geen zweefmoment. Het is dan lastiger om vanuit passage/draf het zweefmoment eruit te halen dan vanuit de stap aan te laten dribbelen.

Toen ik nog met Baldo volop reed moest ik tijdens mijn lessen ook vanuit stap proberen aan te dribbelen zeg maar.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:06

Ik vind jouw topics altijd een genot om naar te kijken, je bent in mijn ogen een hele fijne amazone. Ga zo door!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:09

Nimber schreef:
Wat ik (toen ik nog voor 2 GP ruiters werkte) heb geleerd is dat piaffe wel de beenzetting van draf heeft maar geen zweefmoment. Het is dan lastiger om vanuit passage/draf het zweefmoment eruit te halen dan vanuit de stap aan te laten dribbelen.

Toen ik nog met Baldo volop reed moest ik tijdens mijn lessen ook vanuit stap proberen aan te dribbelen zeg maar.

Ja, erin wel, dat moet ik ook vanuit de stap, maar eruit ook? Misschien probeer ikzelf wel teveel het gevoel van de 'draf' eraan te geven, dat zou misschien een oorzaak van het onrustige kunnen zijn.

Neemt niet weg dat Varnoldi dit al heel fijn oppakt, ondanks dat hij meer moet gaan zitten, groter moet worden aan de voorkant enz enz.
Al vind ik dat hij in de laatste aanzit op de film al heel mooi zn bekken wil gaan kantelen, alleen daar nog net niet toe aantrekt :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:06

Ik moest meestal in draf eruit rijden idd, daarna wel direct lang en ff een rondje stappen.maar ik weet niet wat zelf t handigste is en zoja waarom.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:15

@kel2004: ik reed in het hele begin er in stap uit omdat hij het nog moeilijk vond en hem zo wel ontspannen te houden. Nu hij al weer wat verser is wissel ik het af en doen we ook overgangen draf-piaffe-draf. Ik bouw het rustig met hem op.
De laatste was idd beter, daar zet ik hem ook net ff een paar passen door.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:21

Wat een mooi paard en wat loopt hij goed! :j Jij rijd ook heel erg netjes, alleen moet je wel een beetje opletten dat je niet teveel achterover gaat leunen...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:43

Ook hier een stille meelezer/kijker van jouw topics, en keer op keer 'verwacht' ik weer zo'n enorme vooruitgang. Ook hier dus enorm veel respect voor je supervriendelijke manier van rijden en de manier waarop je je paard(en) happy athletes houdt!
Echt top, hier straalt zóveel vanaf, en dat weegt voor mij veel zwaarder dan de perfectie... die volgt straks vanzelf wel!! :j _/-\o_ _/-\o_

Zo, de ex-dressuurruiter die zich alleen voor dit soort zeldzame topics nog buiten de westerntopics begeeft, heeft gesproken! :Y) _/-\o_

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:41

Een goede oefening is ook om vanuit de piaffe aan te galoperen....
Ik ga ook vaak terug naar de stap om zo de spanning weer af te laten vloeien.
Zodra het uitoefenen van de piaffe wat meer 'normaal' wordt voor het paard zal er ook minder spanning zijn en kan je er weer verder aan gaan klussen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:39

Ziet er echt heel fijn uit Melanie!

Ik heb in het verleden ook wel eens gezegd net als sommigen hier dat ik denk dat als jij net wat slanker bent het alleen maar veel beter kan worden. En ik begrijp ook dat, dat helemaal niet leuk is om te horen, omdat ik ook zeker weet dat als het zo simpel lag je daar allang voor had gezorgd. :)

Wat ik wel meewillen geven is het volgende: Ik train nu zelf 2x in de week bij PhysioFit in Hoornaar onder begeleiding van fysiotherapeuten aan mijn conditie, coordinatie, stabiliteit en kracht. (over dergelijke training heeft ook wat gestaan in de paard en sport de laatste tijd) Ik merk gewoon zelf een gigantisch verschil in mijn rijden en ook in mijn houding. Dat is wellicht nog iets wat je kan overwegen. Vooral omdat er heel specifiek wordt gekeken naar wat jij nodig hebt om beter te rijden.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 00:47

@lautje: bedankt voor je tip. Ik geloof zeker dat dat goed zou zijn voor je houding en zit.Helaas is het nu met 2 paarden trainen + wedstrijden en een voltijd Universitaire opleiding nu even niet mogelijk om nog andere activiteiten te plannen :s ( of iemand moet er voor kunnen zorgen dat er meer dan 24 uur in 1 dag zit...;) ) Het is nu al soms flink plannen en schuiven, zeker ook met de lessen plannen enzo. Maar het gaat precies:D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:55

Tsja ik weet er alles van. Rijd een stuk of 5paarden per dag en ben momenteel aan het afstuderen aan de universiteit en heb nog een familieleven ook. Druk, druk, druk.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:54

Wauw, echt in ieder topic gaan jullie vooruit! Ik hoop dat je nog veel topics zult plaatsen; ontzettend gaaf, boeiend en leerzaam om te zien steeds :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:51

Wow Mel!Wat een vooruitgang in houding en zit en gedragenheid!
Wat een lange rij eners al zeg!
Zelf ben ik na 3 of 4 de tel kwijt en loop ik een km achter.
Top om zoveel vooruitgang te hebben in zo'n korte tijd.
Nog 4 jaar en dan zit je erbij hoor!OS rules!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:18

Wat een super combi zijn jullie, en wat een vooruit gang
jullie hebben dit echt verdient om op dit niveau te rijden want ik weet uit ervaring als je iets dikker bent als de normale amazone of ruiter moet je er dubbel zo hard voor knokken om goed te scoren en dat is jullie dubbel dik gelukt super hoor en ga zo door
ik hoop jullie snel weer eens te kunnen bewonderen
groetjes ashley

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 20:26

@ambre en marillion: bedankt! Ik ben ook erg tevreden over de vooruitgang die we geboekt hebben! u maar hopen dat we deze lijn door kunnen zetten!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:33

Ziet er knap uit :)
Alleen ik vind dat je veel met je handen beweegt, probeer daar aan te werken ;)

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:13

Respect, vind dat je fijn rijd ;)! En die spanning gaat vanzelf wel weg, was die van mij ook als ze wat nieuws leerde wat ze lastig vond... Hoop zelf ook ooit op dit niveau te kunnen rijden!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:35

Prachtpaard met een zeer goede ruiter!!! had graag veel meer filmpjes van jullie beide gezien!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:57

zo trainde nuno oliveira sommige paarden vanuit de verzamelde galop, terug naar de piaffe

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:22

Wauw! Wat wordt ik altijd blij van jou foto's!!!