Meest bizarre wat ik op stal bevroren vond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Re: Meest bizarre wat ik op stal bevroren vond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:42

Vandaag ging de staldeur van mijn paard niet los dus ik dacht dan die ik er wat olie tussen, kads bevroren :')
(Later dacht ik maar goed ook want anders was die olie in de staldeur nog bevroren :o )

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:13

de likssteen is flink bevroren

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:18

yvonnedv schreef:
de likssteen is flink bevroren

Ach straks vriest de tong van je arme paard vast :')

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:19

:')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:22

Hihi heb eigenlijk nog niks raars bevroren gevonden, behalve de drollen :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:22

bevroren mest op beton is niet leuk...
Het kost me meer tijd om de mestballen van de beton af te schrapen dan ze in de kruiwagen te mikken :')

Het wiel van de kruiwagen was trouwens ook bevroren...

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:25

Oh hier was ook mest+urine in een kruiwagen vastgevroren, die zat voor 3/4 vol dus die kruiwagen is nu onbruikbaar :( Zoveel moeite is het niet om gewoon ff je kruiwagen leeg te kieperen lijkt me (beetje extra beweging kan je het alleen maar warmer van krijgen)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:36

Een dooie muis in mijn drinkbak
+ 2 dode varkens :')

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:40

Lees al vaak dood gevroren muisjes in de voerbak...

De zalf voor mn knollie was bevroren. Meest aparte vond ik dat de druppels van De Groene Os niet bevroren waren :?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:41

Mijn anti klit spray was bevroren grr en wat toch wel heel irritant is als je een ijs beer hebt met dikke manen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:42

Princeps schreef:
Oh hier was ook mest+urine in een kruiwagen vastgevroren, die zat voor 3/4 vol dus die kruiwagen is nu onbruikbaar :( Zoveel moeite is het niet om gewoon ff je kruiwagen leeg te kieperen lijkt me (beetje extra beweging kan je het alleen maar warmer van krijgen)

moet je m een tijdje in huis zetten... :D

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:45

Het is niet bizar maar ik struikelde vanmorgen in stal over een steen. Dacht ik. Was het een grote bevroren drol :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:50

Ik ging naar stal, en het colablikje in mijn auto was bevroren.. Ontploft dus! Gelukkig zat ik er niet naast toen dit gebeurde..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:57

PaysBas schreef:
Lees al vaak dood gevroren muisjes in de voerbak...

De zalf voor mn knollie was bevroren. Meest aparte vond ik dat de druppels van De Groene Os niet bevroren waren :?

Zal wel alcohol in hebben gezeten denk ik!

Bij mij op de manege is het vrij broeierig warm en de waterbakken doen het nog nét. Nog niet raars tegengekomen dus. :D

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:59

bij ons zijn de waterleidingen al lang bevroren, eerste dag zonder water waren er allemaal gletsjers in de waterbakken :') heb ze eruit getikt, n om de zoveel uur met emmers sjouwen :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:01

bij mij is de halve schuilstal bevroren :\ (vlas bodem, en staat ook niet echt in de wind) Maar ja als ik dan hoor dat 2 km verder de thermometer -24 heeft aangewezen is het ook niet zo heel raar. Jammer genoeg blijft het nu dus een tijd bevroren.
Uitmesten is wel heel leuk zo. We hadden al omdat de grond met die modder van de laatste tijd, verkeerd is opgevriest al de mesthoop erboven op gegooid (zodat de gaten gevult zijn) Dus mijn uitmesten ging ook al hoeps naar buiten. En vandaag was het nog makkelijker met die bevroren bodem want alle drollen lagen er bovenop los (evenals een helebeol van die restjes) heb dat er nu zo allemaal kunnen uitharken en zo voor de paardjes weer een halve meter begaanbaar kunnen maken :D

Warm water neem ik sowieso al van huis mee, maar kreeg te horen van de boer dat de kraan het nog steeds deed (die is helemaal overdekt met mest en zeil :+ )
Paarden krijgen nu elke keer een emmer water in hun waterbak.

verder nog een doodgevroren kip en konijn, gelukkig geen muizen :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:03

Reed net over een paar bevroren drollen heen bij de manege. Was alsof er stenen lagen := Niet zo'n goed plan dus

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:17

Wat een prachtige verhalen, dat maakt de kou toch wel weer leuk. Wel sneu voor alle bevroren beestjes. Wij hebben ook al wat dode muizen gehad. Maar alleen in de waterbak van het paard dat op vlas staat. De rest staat op strokorrels en dat trekt minder muizen aan.
Vandaag vond mijn stalgenootje een wortel die ingevroren was in de waterbak (water zit nu in een grote bak ipv de waterbakjes). Ik kreeg echt een Ice Age idee. Het zag er bijzonder cool uit....dat van die flessen antiklit enzo, dat dat ook bevriest en ook kapot kan gaan. Da's balen zeg maar!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:18

Eigenlijk niks. Mijn kast staat in een ruimte waar een klein kacheltje aan is, zodat de koffie-automaat niet bevriest. Dus mijn zonnebloem-olie, anti-klitspray, hoefvet, wortels, appels, noem maar op is nog gewoon dooi. Om de waterleidingen zit van dat warmtedraad en als we alle deuren goed dicht houden, bevriest de waterleiding niet. Buiten in de containerstallen is de waterbak (grote bak) wel ijs. Maar de paardjes houden zich er goed onder.

Op de manege waar ik een aantal dagen per week werk, zijn wel waterbakken bevroren. Dus daar moeten we dan een aantal keer per dag met emmertjes water langs de paarden. Ook moest ik van de week hooi voeren. erg grappig, die baal was wat vochtig geweest. Driemaal raden, dat was dus 1 klomp ijs en daar kon ik echt geen hooi van voeren. Dus moest er een andere baal komen die gelukkig wel droog was.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:28

van mij is ook de antiklitspray bevroren.Mocht de fles niet meer bruikbaar zijn dan schud ik de fles wel om.(heb altijd een reserve spraybus staan).
heb nog niet gekeken of de shampoo bevroren is en de teerspray.
zijn die spray en andere dingen nog wel te gebruiken als ze ontdooid zijn??

NMV040

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:46

Op stage de bodem van de bak! Waren net allemaal stenen die er in lagen, lekker als je tijdens het longeren op je bek gaat. Verder wortels, drinkbakken, het voer (een maïsmix, waren grote brokken.) En mijn tenen om niet te vergeten!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:17

Hier alleen bevroren drollen, moet ze werkelijk loshakken van de grond.... verder verwamde drinkbakjes en een garage met vloerverwarming....mijn wortels worden dus nu óf snot van de warmte, óf keihard bevroren....haha
Alleen het kuilgras bevriest een klein beetje...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:13

hier ook bevoren muizen,is maar goed ook want de stalkatten zijn nog te lui om ze te vangen.

hopelijk vriezen de ratten ook snel dood,vieze beesten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:15

er lag opeens een bakstuk en een bit in de wei vastgevroren in de blubber.
Hoe de f*ck kwamen die daar? :?
aangezien ik dat hoofdstel nooit gebruik.. ? >;)
hij zit er nogsteeds, we krijgen ze niet los.. :n

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:17

De glans/antiklitspray, toch vervelend als je op wedstrijd moet en niet hebt kunnen wassen door het weer, wat wel nodig was :')